Volkswagen ID. Aero to oficjalna nazwa nowego modelu z Wolfsburga. W elektrycznej rodzinie niemieckiej marki ma być odpowiednikiem Passata. Jego zapowiedzią było koncepcyjne kombi ID. Space VIZZION pokazane w listopadzie 2019 roku w Los Angeles. Teraz VW pochwalił się szkicami sedna. Czego mogą spodziewać się kierowcy?

Reklama

O końcu Passata krążyło już wiele historii i jak to w takich przypadkach bywa, było w nich ziarno prawdy. W kolejnej generacji tego modelu nie zobaczymy bowiem już sedana, ale pozostanie kombi. To już postanowione – nowy Passat z plecakiem zadebiutuje w 2024 r.

Nowy Volkswagen ID. Aero zapewni duży zasięg

Wcześniej lukę po sedanie wypełni właśnie Volkswagen ID. Aero. Samochód wykorzysta platformę MEB. Możliwości? W przypadku prototypu z Los Angeles akumulator o pojemności 82 kWh oferował do 590 km zasięgu (wg WLTP). Moc ok. 340 KM, napęd na cztery koła i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,4 s.

Reklama
Volkswagen ID. Aero / Volkswagen
Volkswagen ID. Space VIZZION ma bardzo charakterystyczną przednią część nadwozia z otworami umożliwiającymi przepływ powietrza. Takie szczeliny są nawet w przednich nadkolach. W rezultacie efektowny wygląd idzie w parze z dopracowaną aerodynamiką / Volkswagen

Volkswagen ID. Aero zamiast Passata sedan

Pod względem stylistycznym ID. Aero nawiązuje do designu elektrycznej rodziny ID. Jeszcze w czerwcu pojawi się model przedprodukcyjny. Ujawnione rysunki zapowiadają efektowny wygląd, który idzie w parze z dopracowaną aerodynamiką. Ekstremalnie opływowe nadwozie przełoży się na zmniejszenie zużycia energii i zwiększenie zasięgu.

Znacznie większy rozstaw osi, przesunięcie tablicy rozdzielczej do przodu (brak silnika spalinowego pod maską) sprawiły, że ID. Aero zaoferuje we wnętrzu poziom przestronności spotykany zwykle w autach klasy wyższej (Phaeton). Kolejnymi korzyściami z zamknięcia akumulatorów pod nogami są obniżony środek ciężkości oraz lepsze rozłożenie masy – oba te czynniki mają kapitalne znaczenie dla właściwości jezdnych.

Volkswagen ID. Aero / Volkswagen
Volkswagen ID. Space VIZZION / Volkswagen

Volkswagen ID. Aero jedzie do Polski

Volkswagen ID. Aero wejdzie do produkcji w 2023 roku i najpierw pojawi się w Chinach. Model opracowany z myślą o rynku europejskim pojawi się także w przyszłym roku. ID. Aero na Europę będzie produkowany w fabryce Volkswagena w Emden.

Volkswagen ID. Aero / Volkswagen

Skoda Superb i Volkswagen Passat razem na Słowacji

Wdrożenie elektrycznego Aero sprawi, że produkowany dziś w Emden Passat będzie musiał zwolnić mu miejsce. Stąd za dwa lata VW Passat nowej generacji oraz nowa Skoda Superb zaczną zjeżdżać z taśm słowackiej fabryki w Bratysławie. Uruchomienie produkcji niemiecko-czeskiej pary aut korzystającej z tej samej platformy i wielu wspólnych komponentów pochłonie przynajmniej miliard euro i da zatrudnienie 2 tys. osób. Szefowie niemieckiego koncernu utrzymują, że dzięki przeniesieniu produkcji Superba z czeskiego zakładu Kvasiny do Bratysławy, Skoda uzyska w Czechach wolne moce produkcyjne niezbędne do realizacji planów rozwojowych tej marki.

Na pokładzie ID. Space VIZZION zadebiutował też zupełnie nowy cyfrowy kokpit. Po raz pierwszy wszystkie informacje ważne podczas jazdy pojawiają się głównie na wyświetlaczu head-up, który w swoim działaniu wykorzystuje technologię rzeczywistości rozszerzonej. Zamiast klasycznej tablicy rozdzielczej zastosowano jedynie niewielki ekran prezentujący dane istotne dla kierowcy. / Volkswagen
Volkswagen ID. Space VIZZION / Volkswagen
Wnętrze ID. Space VIZZION jest maksymalnie funkcjonalne i wykonane z ekologicznych materiałów. Dobrym przykładem może być AppleSkin, czyli rodzaj nowej sztucznej skóry z udziałem resztek powstających przy produkcji soku jabłkowego. Zrezygnowano też z chromu zastępując go lakierem przypominającym ten metal z wyglądu / Volkswagen
Volkswagen ID. Space VIZZION / Volkswagen
Volkswagen ID. Space VIZZION / Volkswagen
Volkswagen ID. Space VIZZION / Volkswagen
Volkswagen ID. Space VIZZION / Volkswagen
Volkswagen ID. Space VIZZION / Volkswagen