Nowa Toyota Corolla 2025 wjeżdża na rynek

Toyota dominuje rynku nowych aut w Polsce. W 2024 roku sprzedała ponad 111 tys. samochodów osobowych i dostawczych. W tym było 82 proc. hybryd. Lwią cześć wyniku wypracowała Corolla, która nie tylko czwarty rok z rzędu jest najpopularniejszym autem nad Wisłą (30 tys. szt.), ale też najchętniej wybieraną hybrydą (ponad 22 tys. egz.).

Reklama

Poprzeczka na nowy rok wisi wysoko i japońska marka nie zamierza ustąpić pola. Stąd na rynku debiutuje Toyota Corolla 2025 wyposażona w pakiet innowacji. Czym różni się od starszego modelu?

Jak wygląda Toyota Corolla 2025? Nowy styl na wiosnę

Nowa Toyota Corolla jedzie z duchem czasu. Producent we wnętrzu stosuje więcej ekologicznych materiałów pochodzących z recyklingu. Prawdziwej skóry nie dostaniesz za żadne pieniądze. Kierownicę i gałkę dźwigni skrzyni biegów obszyto syntetycznym zamiennikiem. Corolla jako hatchback i TS kombi w wersji wyposażeniowej Style dostała nową materiałową tapicerkę z elementami tkaniny Dinamica. Producent zapewnia, że obicie jest przyjemne w dotyku i bardzo wytrzymałe.

Nowa Toyota Corolla - japoński hit po kuracji odmładzającej błyszczy nowym lakierem Volcano Orange oraz lepszym wyposażeniem / Toyota
Reklama

Pod względem stylistycznym w sezonie 2025 najmodniejsze będą dwie kombinacje wyglądu. Nowy lakier Volcano Orange w parze z czarnym dachem wygląda świetnie – to połączenie przewidziano dla wersji GR Sport w każdej odmianie nadwoziowej. Z kolei Corolla sedan w jednolitej nowej odmianie kolorystycznej została przewidziana w konfiguracji Style i Executive.

Nowy lakier Volcano Orange jest świetny

Z zewnątrz odmłodzona Corolla 2025 wyróżnia się obudowami lusterek w kolorze fortepianowej czerni. Samochody w wersji Style mają nowy wzór 17-calowych felg o czarno-srebrnym wykończeniu i efektownym kształcie osłony śrub.

Nowa Toyota Corolla / Toyota

Toyota Corolla 2025 i różnice w hybrydach 1.8 i 2.0. Gdzie podziało się 18 KM mocy?

Odmłodzona Toyota Corolla 2025 to dwie hybrydy 5. generacji do wyboru. W przypadku tego modelu aż 80 proc. sprzedaży stanowi 140-konna hybryda z silnikiem 1.8. Taki model od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,2 sekundy.

Droższą alternatywą jest napęd z silnikiem 2.0. Tu jednak kierowców czeka zaskoczenie – mocna hybryda padła ofiarą nowej unijnej regulacji CAFE obowiązującej od stycznia 2025 roku. Inżynierowie Toyoty żeby sprostać ostrzejszym normom emisji (i nie płacić kar) zmniejszyli moc jednostki spalinowej ze 152 KM do 133 KM. W efekcie moc systemowa hybrydy to teraz 178 KM zamiast wcześniejszych 196 KM. Zniknęło 18 KM.

Nowa Toyota Corolla TS kombi / Toyota

Akumulator litowo-jonowy jest mniejszy i o 14 proc. lżejszy od montowanego w napędach 4. generacji (w porównaniu z długo stosowaną baterią niklowo-wodorkową różnica w masie sięga 40 proc.). Jednocześnie o 14 proc. udało się zwiększyć moc baterii. To z kolei wymusiło udoskonalenie układu chłodzenia ogniw (teraz pracuje ciszej i powinien zapewnić dłuższa żywotność). W efekcie Corolla z hybrydą 5. generacji procentowo dłużej jeździ dzięki silnikowi EV, a to przekłada się na niższe zużycie benzyny i wyższy komfort akustyczny w kabinie.

Nowa Toyota Corolla / Toyota

Toyota Corolla z silnikiem 1.8 hybrid zużywa 4,4 l benzyny na 100 km

Podczas przyspieszania częściej do głosu dochodzi jednostka elektryczna – silnik benzynowy 1.8 wkracza do akcji nieco później i rzadziej niż w 4. generacji. Ruszaniu spod świateł czy manewrowaniu na parkingu dłużej towarzyszy cisza. W porównaniu do poprzedniej konstrukcji wyraźnie zyskała też zrywność i elastyczność. Na drodze nowa hybryda 1.8/140 KM jest bardzo ekonomiczna – wynik 4,4 l/100 km nie wymaga specjalnych wysiłków. Przy tym Corolla przez ok. 50 proc. czasu jazdy odcinkiem pomiarowym korzystała z trybu elektrycznego (EV). Super! Dopiero jednak próby porównawcze na torze pokazały kolosalne różnice między trzema różnymi generacjami hybrydowego napędu 1.8.

Nowa Toyota Corolla TS kombi / Toyota
Nowa Toyota Corolla / Toyota

Toyota Corolla kontra Auris 1.8 Hybrid. Wyniki i różnice w tabeli

Podczas testów w ruchu miejskim – czyli tam gdzie hybryda ma największy sens – sprawdziliśmy procentowy udział czasu jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym. Każdy z trzech samochodów pokonał identyczny odcinek. Na pierwszy ogień trafiła Corolla wyposażona w najnowszą hybrydę 5. generacji 1.8/140 KM. Tu współczynnik używania trybu elektrycznego wyniósł aż 73 proc. wobec 66 proc. za kierownicą Corolli z hybrydą 4. generacji (1.8/122 KM). Co ciekawe, wynik nowego napędu okazał się najbardziej zbliżony do deklaracji producenta (75 proc.).

Toyota Corolla hybryda 5. generacji - wyniki pomiaru przyspieszenia od 0 do 80 km/h i elastyczności (40-80 km/h) / Tomasz Sewastianowicz

Trzeci i najstarszy w tym zestawieniu Auris II 1.8/136 KM z hybrydą 3. generacji uzyskał wynik na poziomie 47 proc. Jednak najsłabszy współczynnik jazdy w trybie EV nie czyni go przegranym. Auris ze 136-konną hybrydą uzyskał lepszy czas przyspieszenia od 0 do 80 km/h niż Corolla z nowszym ale słabszym układem 4. generacji. Do tego okazał się też równie elastyczny w przedziale 40-80 km/h.

Toyota Auris II hybryda 3. generacji - wyniki pomiaru przyspieszenia od 0 do 80 km/h i elastyczności (40-80 km/h) / Tomasz Sewastianowicz
Model i generacja napędu hybrydowego Hybryda 3. generacji (Toyota Auris II 1.8 Hybrid 2012-2018) Hybryda 4. generacji (Toyota Corolla 1.8 Hybrid 2018-2022) Hybryda 5. generacji (Toyota Corolla 1.8 Hybrid)
Napięcie silnika elektrycznego 650 V 600 V 600 V
Moc silnika elektrycznego 60 kW/82 KM 53 kW/72 KM 70 kW/95 KM
Napięcie baterii 202 V 207 V 207 V
Typ baterii niklowo-metalowo-wodorkowa niklowo-metalowo-wodorkowa w 1.8 i litowo-jonowa w 2.0 litowo-jonowa
Procentowy czas jazdy w trybie EV (dane producenta/pomiar Dziennik.pl) 64 proc./47 proc. 72 proc./66 proc. 75 proc./73 proc.
Prędkość maksymalna w trybie EV 70 km/h 120-130 km/h 120-130 km/h
Moc systemowa hybrydy 136 KM 122 KM 140 KM
Przyspieszenie 0-80 km/h (pomiar Dziennik.pl) 7,8 s 7,9 s 7,2 s
Elastyczność, czyli czas przyspieszenia 40-80 km/h (pomiar Dziennik.pl) 5,0 s 5,0 s 4,5 s

Ile kosztuje Toyota Corolla? Japończycy obniżają ceny

Toyota Corolla 1.8 hybrid sedan kosztuje od 119 600 zł, to 1800 zł mniej wobec regularnego cennika. Hatchback to wydatek od 126 000 zł (1900 zł taniej). Kombi z tym samym napędem hybrydowym wymaga przynajmniej 130 000 zł (1900 zł mniej).

Toyota Corolla 2025 - cennik, wersje wyposażenia, silnik

Toyota Corolla 2025 sedan 1.8 Hybrid 140 KM e-CVT hatchback 1.8 Hybrid 140 KM e-CVT hatchback 2.0 Hybrid 178 KM e-CVT kombi 1.8 Hybrid 140 KM e-CVT kombi 2.0 Hybrid 178 KM e-CVT
Active 119 600 zł - - - -
Comfort 122 100 126 000 - 130 000 -
Style 134 400 140 300 150 200 146 200 156 100
GR Sport 145 200 153 100 163 000 159 000 168 900
Executive 146 700 158 500 168 400 165 400 175 300
Nowa Toyota Corolla / Toyota
Toyota Corolla / Toyota / Ireneusz Rek
Toyota Corolla 1.8 Hybrid / Tomasz Sewastianowicz