- Nowa marka Forthing rusza z biznesem w Polsce. Skąd pochodzi?
- Forthing T-FIVE, czyli SUV z tygrysem na masce
- Forthing T-FIVE to SUV z japońskim silnikiem. Jakie osiągi?
- Tak wygląda Forthing U-Tour, czyli 7-osobowy van
- Forthing U-Tour zapewnia ogromny bagażnik. Jaka pojemność?
Nowa marka Forthing rusza z biznesem w Polsce. Skąd pochodzi?
Ma 23 lata i pochodzi z Chin. Forthing to młoda marka założona w 2001 roku. Należy do jednego z największych koncernów motoryzacyjnych DongFeng Group, który produkcję samochodów osobowych rozpoczął w 1969 r. DongFeng tylko w zeszłym roku wyprodukował 3,5 mln samochodów.
Dziś chiński gigant oficjalnie rusza z nowym biznesem w Polsce. Na dobry początek dostępne będą dwa modele spalinowe. Następnie dołączą hybrydy oraz spektakularny sedan w stylu coupe. Na co mogą liczyć kierowcy?
Forthing T-FIVE, czyli SUV z tygrysem na masce
Forthing T-FIVE to 4,6-metrowy kompaktowy SUV z tygrysem w logo, które z daleka przypomina znaczek Lamborghini. Do tego wyróżnia się bogatym wyposażeniem – lista obejmuje m.in. 19-calowe alufelgi, światła LED, system kamer 360 stopni, klimatyzację automatyczną z systemem oczyszczania powietrza, wirtualny zestaw zegarów 10,25 cala, kamerkę samochodową, 10,25-calowy ekran stacji multimedialnej, dach panoramiczny otwierany elektrycznie czy tapicerkę ze skóry ekologicznej. Bagażnik zapewnia od 480 do 1480 l pojemności.
Forthing T-FIVE to SUV z japońskim silnikiem. Jakie osiągi?
Pod maską pracuje silnik Mitsubishi 1.5 Turbo o mocy 177 KM (260 Nm). Japońska jednostka seryjnie współpracuje z 7-biegowym automatem firmy MAGNA, który mają też stosować niemieckie marki premium.
Skrzynia może pracować w trzech trybach (Standard, Economy i Sport), a zmiana przełożenia trwa jedynie 200 milisekund. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma trwać ok. 9 sekund. Producent deklaruje zużycie paliw na poziomie 7,5 l/100 km.
Tak wygląda Forthing U-Tour, czyli 7-osobowy van
Ten sam silnik wykorzystuje większy model, czyli Forthing U-Tour. Ten 4,8-metrowy rodzinny minivan zapewnia 7 miejsc, w tym cztery osobne fotele regulowane elektrycznie z podgrzewaniem i wentylacją. Za barokową stylistyką podąża długa lista seryjnego wyposażenia obejmująca 55 pozycji – wśród nich jest m.in. osiem poduszek powietrznych, rejestrator jazdy w obudowie lusterka wstecznego, sterowania fotelem pasażera z pozycji kierowcy, router wifi, dostęp bezkluczykowy, dwa ekrany cyfrowe o przekątnej 10,25 cala, system kamer 360 stopni, radio DAB+, automatyczna klimatyzację z systemem oczyszczania powietrza i nawiewami na drugi oraz trzeci rząd siedzeń. Nie brakuje też portów USB czy rozkładanych stolików w oparciach przednich foteli.
Forthing U-Tour zapewnia ogromny bagażnik. Jaka pojemność?
Osobne kapitańskie fotele drugiego rzędu są regulowane elektrycznie – za pomocą małej konsoli można je przesuwać przód/tył, na boki i odchylać oparcia. Bagażnik zapewnia od 234 do 1086 litrów. W kufrze ukryta na płasko czeka rozkładana trzyosobowa kanapa.
Nawet 30 salonów nowej marki w Polsce
Sprzedaż samochodów Forthing ma prowadzić sieć 20 salonów. W 2025 roku zaplanowano otwarcie kolejnych 10 placówek. W pierwszej fazie obecności na polskim rynku firma liczy na klientów indywidualnych. Tylko dlaczego ktoś miałby kupić SUV-a marki Forthing zamiast auta koreańskiej, japońskiej czy europejskiej firmy?
– Wszystko sprowadza się do relacji wyposażenia do ceny oferowanego samochodu. Forthing jest znacznie lepiej wyposażony od swoich "wolumenowych" konkurentów. Skórzana tapicerka, skrzynia automatyczna dwusprzęgłowa, kamery 360 stopni, czy duży szklany dach są dostępne w wersji bazowej – powiedział dziennik.pl Bartosz Jaworski, dyrektor zarządzający Forthing Auto Polska. – Unikalną cechą Forthing jest to, że klient otrzymuje bardzo dobrze wyposażony samochód w korzystnej cenie, przy jednocześnie przestronnym i dobrze wykończonym wnętrzu – podkreślił.
Ile kosztuje Forthing T-FIVE i Forthing U-Tour? Jaka gwarancja?
SUV Forthing T-FIVE kosztuje od 129 900 zł. Jedyna dopłata obejmuje opcjonalny kolor nadwozia i 2-kolorowe lakierowanie. Od listopada będzie również dostępny moduł umożliwiający bezprzewodowe połączenie z Apple Carplay oraz Android Auto. Bezpośrednią konkurencjąjestOMODA 5 (od 129 500 zł), ale to nieznacznie mniejszy SUV od T-FIVE.
Siedmiosobowy van Forthing U-Tour to wydatek od 149 900 zł. Pierwsze auta u dilerów pojawią się jeszcze w wrześniu 2024 roku. Samochody będą serwisowane w ramach powstającej sieci sprzedaży. Gwarancja to 5 lat lub 150 tys. km.
600 samochodów od ręki, SUV Forthing T-FIVE hitem. Części zamienne dostępne ze składu w Polsce
Polski importer zebrał już 600 zgłoszeń od osób zainteresowanych zakupem aut marki Forthing. W tym aż 60 proc. wybrało SUV-a T-FIVE, pozostali postawili na rodzinnego vana.
Przedstawiciele marki uprzedzając pytania o dostępność części zamiennych zabezpieczyli się odpowiednio zaopatrzonym składem w Polsce. W ekstremalnych sytuacjach przewidziano transport brakujących elementów samolotem.
Forthing wprowadzi do Polski aż cztery nowe modele. Sedan w stylu coupe to bomba
Forthing na 2025 zapowiada aż cztery premiery. W pierwszym kwartale przyszłego roku zadebiutuje w Polsce hybrydowy T-FIVE - to będzie klasyczna hybryda z silnikiem 1.5 Turbo/170 KM i elektryczną jednostką o mocy 75 KM w dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Producent zapowiada zużycie benzyny na poziomie 5,4 l/100 km.
Największą bombą będzie jednak Forthing S7 EV, czyli pierwszy samochód elektryczny marki w Polsce. To spektakularnie wystylizowany niemal 5-metrowy sedan w stylu coupe. Moc silnika wynosi 218 KM. Na jednym ładowaniu ma zapewniać 550 km zasięgu. Prawie 3-metrowy rozstaw osi to obietnica przestronnego wnętrza.
Dwa hybrydowe vany w 2025 roku. Nadciąga Forthing U-Tour V9
W drodze jest też Forthing U-Tour V9. Ten duży ponad 5,2-metrowy i 7-osobowy van będzie dostępny w Polsce w drugim kwartale 2025 roku. Pod karoserią hybryda plug-in, która dzięki dużej baterii (35 kWh) w trybie eklektycznym powinna pokonać aż 160 km.
Także w drugim kwartale dołączy hybrydowy van U-Tour HEV. Samochód dostanie identyczny układ napędowy jak SUV T-FIVE, czyli duet silnika 1.5 Turbo/170 KM i elektrycznej jednostki o mocy 75 KM.
Forthing T-FIVE - dane techniczne, wymiary, osiągi, zużycie paliwa
Forthing T-FIVE | 1.5T DVVT GDI 177 KM 7DCT |
Długość/szerokość/wysokość (mm) | 4565 / 1860 / 1690 |
Rozstaw osi (mm) | 2715 |
Prześwit przy pełnym obciążeniu (mm) | 165 |
Masa własna (kg) | 1550 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1925 |
Liczba miejsc | 5 |
Pojemność bagażnika (l) | 480 - 1480 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 55 |
Silnik | 1.5T DVVT+GDI / Mitsubishi 4A95TD |
Maksymalna moc silnika w kW (KM) | 130 (177) |
Maksymalny moment obrotowy (Nm/przy obr/min) | 260 / 1500-4000 |
Prędkość maksymalna | 180 km/h |
Przyśpieszenie 0-100 km/h | 9 sekund |
Skrzynia biegów automatyczna + tryb manualny | 7DCT |
Rodzaj paliwa | benzyna |
Norma emisji | Euro VI |
Typ napędu | przedni |
Zawieszenie przednie | Kolumny McPherson |
Zawieszenie tylne | Niezależne zawieszenie wielowahaczowe |
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane |
Hamulce tylne | Tarczowe |
Opony | 235/55 R19 |
Forthing U-Tour - dane techniczne, wymiary, osiągi, zużycie paliwa
Forthing U-Tour | 1.5T DVVT GDI 177 KM 7DCT |
Długość/szerokość/wysokość (mm) | 4850 / 1900/ 1715 |
Rozstaw osi (mm) | 2900 |
Prześwit przy pełnym obciążeniu (mm) | 125 |
Masa własna (kg) | 1790 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 2260 |
Liczba miejsc | 7 |
Pojemność bagażnika (l) | 234 - 1086 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 55 |
Silnik | 1.5T DVVT+GDI / Mitsubishi 4A95TD |
Maksymalna moc silnika w kW (KM) | 130 (177) |
Maksymalny moment obrotowy (Nm/przy obr.min.) | 260 / 1500-4000 |
Prędkość maksymalna | 180 km/h |
Przyśpieszenie 0-100 km/h | 9,5 sekundy |
Skrzynia biegów automatyczna + tryb manualny | 7DCT |
Rodzaj paliwa | benzyna |
Norma emisji | Euro VI |
Typ napędu | przedni |
Zawieszenie przednie | Kolumny McPherson |
Zawieszenie tylne | Belka wleczona |
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane |
Hamulce tylne | Tarczowe |
Opony | 215/55 R18 |