Nowa marka Forthing rusza z biznesem w Polsce. Skąd pochodzi?

Ma 23 lata i pochodzi z Chin. Forthing to młoda marka założona w 2001 roku. Należy do jednego z największych koncernów motoryzacyjnych DongFeng Group, który produkcję samochodów osobowych rozpoczął w 1969 r. DongFeng tylko w zeszłym roku wyprodukował 3,5 mln samochodów.

Dziś chiński gigant oficjalnie rusza z nowym biznesem w Polsce. Na dobry początek dostępne będą dwa modele spalinowe. Następnie dołączą hybrydy oraz spektakularny sedan w stylu coupe. Na co mogą liczyć kierowcy?

Reklama

Forthing T-FIVE, czyli SUV z tygrysem na masce

Forthing T-FIVE to 4,6-metrowy kompaktowy SUV z tygrysem w logo, które z daleka przypomina znaczek Lamborghini. Do tego wyróżnia się bogatym wyposażeniem – lista obejmuje m.in. 19-calowe alufelgi, światła LED, system kamer 360 stopni, klimatyzację automatyczną z systemem oczyszczania powietrza, wirtualny zestaw zegarów 10,25 cala, kamerkę samochodową, 10,25-calowy ekran stacji multimedialnej, dach panoramiczny otwierany elektrycznie czy tapicerkę ze skóry ekologicznej. Bagażnik zapewnia od 480 do 1480 l pojemności.

Forthing T-FIVE / Materiały prasowe / KONRAD SKURA
Reklama

Forthing T-FIVE to SUV z japońskim silnikiem. Jakie osiągi?

Pod maską pracuje silnik Mitsubishi 1.5 Turbo o mocy 177 KM (260 Nm). Japońska jednostka seryjnie współpracuje z 7-biegowym automatem firmy MAGNA, który mają też stosować niemieckie marki premium.

Skrzynia może pracować w trzech trybach (Standard, Economy i Sport), a zmiana przełożenia trwa jedynie 200 milisekund. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma trwać ok. 9 sekund. Producent deklaruje zużycie paliw na poziomie 7,5 l/100 km.

Forthing T-FIVE / Tomasz Sewastianowicz
Forthing T-FIVE / Materiały prasowe / KONRAD SKURA

Tak wygląda Forthing U-Tour, czyli 7-osobowy van

Ten sam silnik wykorzystuje większy model, czyli Forthing U-Tour. Ten 4,8-metrowy rodzinny minivan zapewnia 7 miejsc, w tym cztery osobne fotele regulowane elektrycznie z podgrzewaniem i wentylacją. Za barokową stylistyką podąża długa lista seryjnego wyposażenia obejmująca 55 pozycji – wśród nich jest m.in. osiem poduszek powietrznych, rejestrator jazdy w obudowie lusterka wstecznego, sterowania fotelem pasażera z pozycji kierowcy, router wifi, dostęp bezkluczykowy, dwa ekrany cyfrowe o przekątnej 10,25 cala, system kamer 360 stopni, radio DAB+, automatyczna klimatyzację z systemem oczyszczania powietrza i nawiewami na drugi oraz trzeci rząd siedzeń. Nie brakuje też portów USB czy rozkładanych stolików w oparciach przednich foteli.

Forthing U-Tour zapewnia ogromny bagażnik. Jaka pojemność?

Osobne kapitańskie fotele drugiego rzędu są regulowane elektrycznie – za pomocą małej konsoli można je przesuwać przód/tył, na boki i odchylać oparcia. Bagażnik zapewnia od 234 do 1086 litrów. W kufrze ukryta na płasko czeka rozkładana trzyosobowa kanapa.

Forthing U-Tour i Forthing T5 EVO / Tomasz Sewastianowicz

Nawet 30 salonów nowej marki w Polsce

Sprzedaż samochodów Forthing ma prowadzić sieć 20 salonów. W 2025 roku zaplanowano otwarcie kolejnych 10 placówek. W pierwszej fazie obecności na polskim rynku firma liczy na klientów indywidualnych. Tylko dlaczego ktoś miałby kupić SUV-a marki Forthing zamiast auta koreańskiej, japońskiej czy europejskiej firmy?

Forthing U-Tour / Tomasz Sewastianowicz

– Wszystko sprowadza się do relacji wyposażenia do ceny oferowanego samochodu. Forthing jest znacznie lepiej wyposażony od swoich "wolumenowych" konkurentów. Skórzana tapicerka, skrzynia automatyczna dwusprzęgłowa, kamery 360 stopni, czy duży szklany dach są dostępne w wersji bazowej – powiedział dziennik.pl Bartosz Jaworski, dyrektor zarządzający Forthing Auto Polska. – Unikalną cechą Forthing jest to, że klient otrzymuje bardzo dobrze wyposażony samochód w korzystnej cenie, przy jednocześnie przestronnym i dobrze wykończonym wnętrzu – podkreślił.

Ile kosztuje Forthing T-FIVE i Forthing U-Tour? Jaka gwarancja?

SUV Forthing T-FIVE kosztuje od 129 900 zł. Jedyna dopłata obejmuje opcjonalny kolor nadwozia i 2-kolorowe lakierowanie. Od listopada będzie również dostępny moduł umożliwiający bezprzewodowe połączenie z Apple Carplay oraz Android Auto. Bezpośrednią konkurencjąjestOMODA 5 (od 129 500 zł), ale to nieznacznie mniejszy SUV od T-FIVE.

Siedmiosobowy van Forthing U-Tour to wydatek od 149 900 zł. Pierwsze auta u dilerów pojawią się jeszcze w wrześniu 2024 roku. Samochody będą serwisowane w ramach powstającej sieci sprzedaży. Gwarancja to 5 lat lub 150 tys. km.

Forthing U-Tour / Tomasz Sewastianowicz

600 samochodów od ręki, SUV Forthing T-FIVE hitem. Części zamienne dostępne ze składu w Polsce

Polski importer zebrał już 600 zgłoszeń od osób zainteresowanych zakupem aut marki Forthing. W tym aż 60 proc. wybrało SUV-a T-FIVE, pozostali postawili na rodzinnego vana.

Przedstawiciele marki uprzedzając pytania o dostępność części zamiennych zabezpieczyli się odpowiednio zaopatrzonym składem w Polsce. W ekstremalnych sytuacjach przewidziano transport brakujących elementów samolotem.

Forthing U-Tour / Tomasz Sewastianowicz
Forthing U-Tour / Materiały prasowe / KONRAD SKURA

Forthing wprowadzi do Polski aż cztery nowe modele. Sedan w stylu coupe to bomba

Forthing na 2025 zapowiada aż cztery premiery. W pierwszym kwartale przyszłego roku zadebiutuje w Polsce hybrydowy T-FIVE - to będzie klasyczna hybryda z silnikiem 1.5 Turbo/170 KM i elektryczną jednostką o mocy 75 KM w dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Producent zapowiada zużycie benzyny na poziomie 5,4 l/100 km.

Największą bombą będzie jednak Forthing S7 EV, czyli pierwszy samochód elektryczny marki w Polsce. To spektakularnie wystylizowany niemal 5-metrowy sedan w stylu coupe. Moc silnika wynosi 218 KM. Na jednym ładowaniu ma zapewniać 550 km zasięgu. Prawie 3-metrowy rozstaw osi to obietnica przestronnego wnętrza.

Forthing S7 EV / Materiały prasowe
Forthing S7 EV / Materiały prasowe

Dwa hybrydowe vany w 2025 roku. Nadciąga Forthing U-Tour V9

W drodze jest też Forthing U-Tour V9. Ten duży ponad 5,2-metrowy i 7-osobowy van będzie dostępny w Polsce w drugim kwartale 2025 roku. Pod karoserią hybryda plug-in, która dzięki dużej baterii (35 kWh) w trybie eklektycznym powinna pokonać aż 160 km.

Także w drugim kwartale dołączy hybrydowy van U-Tour HEV. Samochód dostanie identyczny układ napędowy jak SUV T-FIVE, czyli duet silnika 1.5 Turbo/170 KM i elektrycznej jednostki o mocy 75 KM.

Forthing U-Tour V9 / Tomasz Sewastianowicz

Forthing T-FIVE - dane techniczne, wymiary, osiągi, zużycie paliwa

Forthing T-FIVE 1.5T DVVT GDI 177 KM 7DCT
Długość/szerokość/wysokość (mm) 4565 / 1860 / 1690
Rozstaw osi (mm) 2715
Prześwit przy pełnym obciążeniu (mm) 165
Masa własna (kg) 1550
Dopuszczalna masa całkowita (kg) 1925
Liczba miejsc 5
Pojemność bagażnika (l) 480 - 1480
Pojemność zbiornika paliwa (l) 55
Silnik 1.5T DVVT+GDI / Mitsubishi 4A95TD
Maksymalna moc silnika w kW (KM) 130 (177)
Maksymalny moment obrotowy (Nm/przy obr/min) 260 / 1500-4000
Prędkość maksymalna 180 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h 9 sekund
Skrzynia biegów automatyczna + tryb manualny 7DCT
Rodzaj paliwa benzyna
Norma emisji Euro VI
Typ napędu przedni
Zawieszenie przednie Kolumny McPherson
Zawieszenie tylne Niezależne zawieszenie wielowahaczowe
Hamulce przednie Tarczowe wentylowane
Hamulce tylne Tarczowe
Opony 235/55 R19
Forthing U-Tour / Tomasz Sewastianowicz

Forthing U-Tour - dane techniczne, wymiary, osiągi, zużycie paliwa

Forthing U-Tour 1.5T DVVT GDI 177 KM 7DCT
Długość/szerokość/wysokość (mm) 4850 / 1900/ 1715
Rozstaw osi (mm) 2900
Prześwit przy pełnym obciążeniu (mm) 125
Masa własna (kg) 1790
Dopuszczalna masa całkowita (kg) 2260
Liczba miejsc 7
Pojemność bagażnika (l) 234 - 1086
Pojemność zbiornika paliwa (l) 55
Silnik 1.5T DVVT+GDI / Mitsubishi 4A95TD
Maksymalna moc silnika w kW (KM) 130 (177)
Maksymalny moment obrotowy (Nm/przy obr.min.) 260 / 1500-4000
Prędkość maksymalna 180 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h 9,5 sekundy
Skrzynia biegów automatyczna + tryb manualny 7DCT
Rodzaj paliwa benzyna
Norma emisji Euro VI
Typ napędu przedni
Zawieszenie przednie Kolumny McPherson
Zawieszenie tylne Belka wleczona
Hamulce przednie Tarczowe wentylowane
Hamulce tylne Tarczowe
Opony 215/55 R18
Forthing U-Tour / Tomasz Sewastianowicz