- Nowa Kia EV3 wjeżdża na polski rynek. Pierwszy pokaz w Łodzi
- Kia EV3 opływowa i atrakcyjna, nie ma wstydu przed Mercedesem
- Wnętrze Kia EV3 przestronne jak w aucie o klasę większym
- Kia EV3 zapewnia dwa bagażniki – mniejszy i większy. Jaka pojemność?
- Kia EV3 z największym zasięgiem w tej klasie samochodów
Nowa Kia EV3 wjeżdża na polski rynek. Pierwszy pokaz w Łodzi
Nowa Kia EV3 już wylądowała w Polsce. Pierwszą i jedyną sztukę nowego SUV-a Koreańczycy zaprezentują na żywo 24 września podczas Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi. Spodziewają się też, że EV3 zostanie ich najpopularniejszym modelem EV. Czym auto ma przekonać do siebie kierowców?
Z pewnością designem. EV3 to auto o niezwykłej urodzie. Kanciastym 4,3-metrowym nadwoziem nawiązuje do ponad 5-metrowego EV9. Świetny design to zasługa sztuczek stylistycznych. Pierwszą z brzegu jest dach lewitujący nad resztą auta – to złudzenie powstaje dzięki czarnym słupkom i wizualnym odcięciu przy tylnym spoilerze. Pionowe reflektory na krańcach gładkiego nadwozia optycznie poszerzają sylwetkę. Usportowiona odmiana EV3 GT-Line różni się bardziej drapieżnym obliczem.
Kia EV3 opływowa i atrakcyjna, nie ma wstydu przed Mercedesem
Nowa Kia EV3 szczyci się również dopracowaną aerodynamiką – jej współczynnik oporu powietrza Cx wynosi ledwie 0,263 (dla porównania Volvo EX30 to 0,28, a Mercedes EQS, który jest niższą i smukłą limuzyną: 0,20). W SUV-ie to świetny rezultat. Osiągnięto go dzięki zastosowaniu kilku zmyślnych rozwiązań, w tym osłon 3D pod podwoziem, aerodynamicznie ukształtowanych felg i specjalnych kurtyn w przednim zderzaku.
Wnętrze Kia EV3 przestronne jak w aucie o klasę większym
W kabinie cyfryzacja. Panoramiczny wyświetlacz o przekątnej niemal 30 cali obejmuje 12,3-calowy zestaw wskaźników, 5-calowy panel klimatyzacji i 12,3-calową stację multimedialną. Ponieważ ekran sięga aż do środka kokpitu, pasażer ma łatwy dostęp do systemu audio oraz nawigacji. Do tego są ukryte w desce rozdzielczej przyciski haptyczne od sterowania multimediami. Obsługa całości jest bajecznie intuicyjna. EV3 to pierwszy model elektryczny wyposażony w technologię sztucznej inteligencji AI Assistant.
Kompaktowa Kia EV3 dzięki płaskiej podłodze oraz rozstawieniu kół niemal na rogach karoserii zapewnia przestronność na poziomie aut klasy wyższej. Kierowca o wzroście ok. 186 cm szybko znajdzie właściwą pozycję do prowadzenia auta. Z tyłu na stopy, nogi i nad głową jest dużo miejsca – nie ma mowy o zawadzaniu o podsufitkę. Elegancka konsola środkowa obejmuje przesuwany stolik i schowek. W dolnej części można przechowywać napoje, przekąski czy nawet mały plecak.
Kia EV3 zapewnia dwa bagażniki – mniejszy i większy. Jaka pojemność?
Kia EV3 skrywa dwa bagażniki. Przedni to 25 l pojemności. Tradycyjny kufer z tyłu zapewni od 460 l do 1250 l. Regulowana na poziomie 14 cm podłoga pozwala przewozić rzeczy o różnych gabarytach. Po złożeniu asymetrycznie dzielonej tylnej kanapy powstaje płaska powierzchnia.
Kia EV3 z największym zasięgiem w tej klasie samochodów
Kia EV3 błyszczy także możliwościami napędu. Przewidziano dwie wielkości baterii. EV3 w wersji Standard to akumulator 58,3 kWh i zasięg na poziomie 436 - 414 km. Tu maksymalna moc ładowania wynosi 100 kW.
Odmiana Long Range to już zestaw, który zmagazynuje 81,4 kWh energii elektrycznej, co przełoży się na rekordowe 605 - 563 km zasięgu! Tak daleko w tej klasie nie zajedzie nikt. EV3 LR umożliwia naładowanie akumulatora od 10 do 80 procent w około 31 minut. Moc ładowania na szybkiej ładowarce DC to ponad 127 kW. Do tego mimo większej pojemności akumulatora (81,4 kWh), EV3 jest lżejsze od Volkswagena ID.3 (79 kWh) o 175 kg.
Kia EV3 - dane techniczne, dwie pojemności akumulatora, szybkie ładowanie i funkcja vehicle to load (V2L)
EV3 to jeden z nielicznych modeli w segmencie, który dzięki funkcji vehicle to load (V2L) może służyć jako źródło prądu dla innych urządzeń. Dzięki temu zasili nie tylko laptopa, ale również turystyczną lodówkę czy ekspres do kawy.
Kia EV3 | Standard | Long Range |
Pojemność akumulatora | 58,3 kWh | 81,4 kWh |
Moc silnika elektrycznego | 204 KM | 204 KM |
Przyspieszenie | 7,4 s | 7,7 s |
Zasięg WLTP | 436 - 414 km | 605 - 563 km |
Czas ładowania 10-80 proc. DC | 31 min | 31 min |
Moc ładowania AC | 11 kW | 11 kW |
Moc ładownia DC | 102 kW | 128 kW |
Kia EV3 jest mocna i szybka. Jakie przyspieszenie i osiągi?
EV3 w każdej odmianie napędza silnik elektryczny o mocy 204 KM, który generuje 283 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h może zająć jedynie 7,4 sekundy, a maksymalna prędkość EV3 wynosi 170 km/h.
Nowa Kia EV3 kosztuje od 166 900 zł i ładowarka w cenie
Kia EV3 kosztuje od 166 900 zł - to auto w bazowej wersji Air z akumulatorem 58,3 kWh i silnikiem 204 KM. Z kolei EV3 81,4 kWh to wydatek od 184 900 zł.
Do każdego wariantu wyposażeniowego EV3 producent dodaje mobilną ładowarkę Green Cell Habu SE. Kia przygotowała także specjalny leasing 102 proc. Alternatywą może być kredyt 60/40 z zerowym oprocentowaniem. Warunki przewidują 60 proc. wpłaty własnej przy zakupie EV3, a pozostałe 40 proc. trzeba zapłacić jednorazowo w 12 miesiącu.
Kia EV3 | Zasięg | Air | Earth | Business Line | GT-Line |
58,3 kWh/204 KM | 436-414 km | 166 900 zł | 179 400 | 191 400 | - |
81,4 kWh/204 KM | 605-563 km | 184 900 | 197 400 | 209 400 | 222 400 |
Kia EV3 to najniższa cena za 1 kWh pojemności baterii
Na rynku koreański SUV powalczy m.in. z Volvo EX30, Renault Megane E-Tech czy VW ID.3. Jeśli brać pod uwagę stosunek ceny do wielkości akumulatora, to 1 kWh pojemności baterii wychodzi najtaniej w przypadku EV3.
Model | Pojemność akumulatora | Cena za 1 kWh pojemności | Różnica |
Kia EV3 | 81,4 kWh | 2271 zł | |
MG4 | 64 kWh | 2306 zł | +1,5 proc. |
VW ID.3 | 77 kWh | 2452 zł | +7,9 proc. |
Cupra Born | 77 kWh | 2596 zł | +14,3 proc. |
Volvo EX30 | 69 kWh | 2927 zł | +28,9 proc. |
Renault Megane E-Tech | 60 kWh | 3215 zł | +41,5 proc. |
Wyposażenie EV3 wersji Air obejmuje przynajmniej 20 pozycji:
- System autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów oraz hamowania na skrzyżowaniach (FCA 1.5),
- 7 poduszek powietrznych, w tym centralna poduszka powietrzna w fotelu kierowcy,
- Światła mijania i drogowe LED w stylistyce Vertical Cubes z 3 diodami LED z funkcją automatycznych świateł drogowych,
- Asystent utrzymania auta pośrodku pasa ruchu (LFA 2) z funkcją wykrywania rąk na kierownicy,
- Asystent jazdy po autostradzie,
- System powiadamiania ratunkowego E-Call,
- Kamera wewnętrzna monitorująca poziom koncentracji kierowcy,
- Przednie oraz tylne czujniki parkowania,
- Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z nawiewami dla drugiego rzędu,
- Panoramiczny potrójny wyświetlacz składający się z cyfrowego 12,3-calowego zestawu wskaźników kierowcy zintegrowanego z 5,3-calowym dotykowym ekranem do sterowania klimatyzacją oraz 12,3-calowym centralnym ekranem nawigacji,
- Ukryte w desce rozdzielczej, podświetlane oraz haptyczne przyciski dotykowe do sterowania multimediami,
- Tylna kamera cofania,
- Tempomat aktywny z funkcją Stop & Go (SCC 2),
- System przygotowania baterii do szybkiego ładowania,
- Relingi dachowe,
- Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu,
- Klamki zewnętrzne drzwi przednich lakierowane w kolorze nadwozia, chowane w drzwiach,
- 17-calowe felgi aluminiowe,
- System otwierania i uruchamiania pojazdu bez użycia kluczyka Smart Key,
- Wykończenie wnętrza wnęki schowka przedniego między kierowcą a pasażerem w odcieniu niebieskim,
- Elementy wykończenia nadkoli, progów bocznych i dolnych części zderzaków w kolorze czarnym.
Kia EV3 w wersji Earth kosztuje od 179 400 zł
Kia EV3 w wersji Earth kosztuje od 179 400 zł za model z akumulatorem 58.3 kWh. Model z większą baterią 81,4 kWh wymaga przynajmniej 197 400 zł. W porównaniu do bazowej odmiany Air bogatsze wyposażenie obejmuje:
- System monitorowania martwego pola z funkcją automatycznej korekty toru jazdy,
- Monitorowanie ruchu pojazdów podczas cofania z funkcją automatycznego zatrzymania,
- Elektrochromatyczne lusterko wsteczne,
- Lusterka zewnętrzne składane elektrycznie,
- Kluczyk cyfrowy Digital Key 2.0 pozwalający otworzyć i uruchomić samochód bez posiadania fizycznego kluczyka,
- Podgrzewane fotele przednie, 3-stopniowa regulacja,
- Podgrzewana kierownica z 2-stopniową regulacją,
- Fotel pasażera z manualną regulacją wysokości,
- Materiałowe wstawki wykończeniowe deski rozdzielczej w odcieniu szarości,
- Technologia V2D (Vehicle-to-Device) umożliwiająca zasilanie urządzeń zewnętrznych (V2L) i pojazdów (V2V),
- Automatycznie chowane i uchylane klamki zewnętrzne drzwi przednich,
- Przyciemniane szyby tylne,
- Indukcyjna ładowarka do telefonu z funkcją chłodzenia,
- Podświetlana osłona przeciwsłoneczna kierowcy i pasażera z przodu.
Ile kosztuje Kia EV3 w wersji Bussines Line?
Kia EV3 Bussines Line 58,3 kWh to wydatek od 191 400 zł. Większy akumulator 81,4 kWh podnosi cenę do 209 400 zł. Poza wyposażeniem Earth taki samochód oferuje:
- Fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 8-kierunkach,
- Elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa w fotelu kierowcy,
- 19-calowe felgi aluminiowe,
- Asystent jazdy po autostradzie rozbudowany o funkcję automatycznej zmiany pasa ruchu, unikania kolizji przy niskich prędkościach w przypadku zajechania drogi oraz unikania kolizji z samochodem jadącym sąsiednim pasem niebezpiecznie zbliżającym się do naszego samochodu,
- System autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów, hamowania na skrzyżowaniach oraz aktywnego wspomagania ruchu kierownicą w celu uniknięcia kolizji,
- Światła mijania i drogowe LED z 12 diodami LED oraz z dynamicznym powitaniem,
- Tylne światła w pełni LED z dodatkowymi poziomymi paskami LED i dynamicznym powitaniem,
- Kolorowy wyświetlacz Head-up Display o przekątnej 12,3 cala wyświetlający na przedniej szybie w bezpośrednim polu widzenia kierowcy parametry jazdy, ostrzeżenia systemów bezpieczeństwa, informacje z systemów multimedialnych oraz nawigacji,
- Przesuwany w zakresie 12 cm panel podłokietnika kierowcy mogący pełnić funkcję stolika podczas postoju,
- Funkcja automatycznego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika Smart Tailgate.
Kia EV3 GT-Line tylko z akumulatorem 81,4 kWh. Ile kosztuje?
Kia EV3 GT-Line jest dostępna wyłącznie z największym akumulatorem 81,4 kWh. Taki samochód kosztuje od 222 400 zł. Na liście wyposażenia znajduje się:
- System monitorujący przestrzeń za pojazdem podczas cofania mogący aktywować hamulce w celu uniknięcia kolizji z pieszym lub przeszkodą,
- Pompa ciepła,
- System monitorowania martwego pola rozszerzony o funkcję wyświetlania obrazu na wyświetlaczu centralnym,
- System kamer monitorujących otoczenie pojazdu 360°,
- System zdalnego parkowania obsługujący funkcję wjazdu / wyjazdu z miejsca parkingowego,
- Kameralne oświetlenie wnętrza z możliwością wyboru koloru,
- Wzór przedniego grilla zarezerwowany dla wersji GT-Line z dodatkowymi elementami lakierowanymi w kolorze czarnym,
- Elementy wykończenia nadkoli, progów bocznych i zderzaków w kolorze czarnym lakierowanym o wysokim połysku,
- System nagłośnienia premium Harman Kardon z 8 głośnikami, w tym jednym głośnikiem centralnym oraz subwooferem,
- Zagłówki przednie typu Mesh z regulacją w dwóch płaszczyznach,
- Dedykowana dla wersji GT-Line 3-ramienna kierownica o sportowym wzorze wykończona skórą ekologiczną,
- Metalowe nakładki na pedały,
- Podsufitka w kolorze czarnym,
- 19-calowe felgi aluminiowe o zarezerwowanym dla wersji GT-Line wykończeniu,
- Materiałowe wstawki wykończeniowe deski rozdzielczej w odcieniu ciemnej szarości,
- Wykończenie wnętrza wnęki schowka przedniego między kierowcą a pasażerem w odcieniu szarości.