Nowy Nissan Qashqai wjeżdża na rynek. W Polsce to hit japońskiej marki

Nissan Qashqai jest dla japońskiej marki jak powietrze, bez niego firma z Jokohamy nie mogłaby rywalizować w jednym z najważniejszych segmentów rynku. To najpopularniejszy model tego producenta w Europie. Dość powiedzieć, że obecna 3. generacja od debiutu w 2021 roku znalazła już ponad 350 tys. chętnych. W tym na Polskę przypada przeszło 12 tys. egzemplarzy – Qashqai także nad Wisłą jest koniem pociągowym biznesu Japończyków.

Czas leci, obecnie o palmę pierwszeństwa w klasie kompaktowych crossoverów walczy kilkadziesiąt modeli najróżniejszych producentów. Nissan jednak ani myśli tanio sprzedać skóry, stąd zmiana warty. Nowy Qashqai wyskoczył z pudełka podczas tajnego pokazu zorganizowanego w Paryżu. I jeśli ktoś dotychczasowy wygląd uważał za awangardowy, to teraz czeka go uderzenie gorąca. Embargo przestało obowiązywać i oto pierwsze wrażenia…

Reklama

Nowy Nissan Qashqai zmienia styl. Wersja N-Design wygląda świetnie

Reklama

Nowy Nissan Qashqai w czerwieni Fuji i na diamentowych 20-calowych felgach zastrzeżonych dla nowej wersji N-Design (na zdjęciach) pokazuje, że japońskich projektantów stać na stylistyczne trzęsienie ziemi. Zmiany są tak głębokie, że mimo tych samych proporcji sprawia wrażenie zupełnie nowej generacji. Szeroka osłona chłodnicy na wzór dawnych japońskich zbroi składa się dziesiątek trójwymiarowych elementów w kształcie przecinka.

Zupełnie nowe są też reflektory – samochód zyskał adaptacyjny moduł świateł drogowych uzupełniony o mniejszą jednostkę zapewniającą szerszy snop. Po pięć niewielkich elementów LED poniżej każdego głównego klosza i dwa górne paski to światła do jazdy dziennej. Wprawne oko zauważy, że wstawki na nadkolach są lakierowane w kolorze nadwozia (zamiast czarnych w schodzącym modelu).

Nowy Nissan Qashqai N-Design / dziennik.pl

Nowe światła i dynamiczne kierunkowskazy

Z tylną częścią auta styliści obeszli się delikatniej, ale zmiany łatwo wskazać. Klosze lamp są teraz przezroczyste i skrywają dynamiczne kierunkowskazy. Czerwone elementy oświetleniowe składają się z czterech pojedynczych części nawiązujących kształtem do "przecinków" na osłonie chłodnicy.

Nowy Nissan Qashqai N-Design / dziennik.pl
Nowy Nissan Qashqai N-Design / Nissan

Nowy Qashqai 2024 - Nissan zmienia wnętrze na szlachetne i bardziej cyfrowe

Zmiany wlały się także do wnętrza. Cyfrowy zestaw wskaźników zyskał nową grafikę prezentowanych widoków. Nissan sięgnął również po materiały z wyższej półki. Teraz Qashqai w bogatszych wersjach wita szlachetną Alcantarą na kokpicie, wstawkach w drzwiach, podłokietnikach, pokrywie schowka, a nawet na konsoli środkowej na wysokości kolan.

Nowy Nissan Qashqai N-Design / Nissan

Fotele także są z zupełnie innej bajki. W odmianie Tekna siedzenia pokrywa pikowana syntetyczna skóra. Jeszcze lepiej wygląda czarna, częściowo pikowana skóra w wersji Tekna+.

Z kolei nowy Qashqai N-Design obejmuje fotelami z czarną skórą i Alcantarą. Kolejną nowością jest oświetlenie ambientowe - kierowca może sterować paletą 64 kolorów. Dyskretnie rozmieszczone diody LED pozwalają dobrać podświetlenie także w tylnej części auta.

Nowy Nissan Qashqai N-Design / dziennik.pl

Nowy Nissan Qashqai z mapami Google i asystentem głosowym Google

Odmłodzony Qashqai jest również na czasie pod względem nowinek technologicznych. Jako pierwszy w europejskiej gamie Nissana zyskał pakiet obejmujący m.in. mapy Google i asystenta głosowego Google. Komenda "Hej Google" pozwala sterować systemem wentylacji, podgrzewaniem siedzeń i przedniej szyby czy wyborem trasy do kolejnego miejsca docelowego.

Nowy Nissan Qashqai / Nissan

Nowy system kamer 360° zapamiętuje miejsca parkingowe

System kamer 360° zyskał funkcję 3D, która prezentuje auto nie tylko z góry, ale także pozwala wybrać jeden z ośmiu różnych punktów widzenia. Stąd kierowca może na ekranie zobaczyć otoczenie z przodu, z tyłu, po bokach lub od strony narożników. Kamery współpracują systemem wykrywania ruchomych obiektów. Rozwiązanie zapamiętuje również położenie miejsc parkingowych i ułatwia parkowanie auta nawet w ciasnych miejscach. Innym przydatnym rozwiązaniem jest szerokokątna przednia kamera ułatwiająca włączenie się do ruchu przy ograniczonej widoczności – także w tym przypadku niebezpieczne skrzyżowania są zapisywane w pamięci GPS.

Nowy Nissan Qashqai / Nissan

Nowy Nissan Qashqai z hybrydą e-POWER i funkcją e-Pedal Step

Wreszcie napęd. Tu Nissan jest najbardziej dumny z układu e-POWER (na rynku w 2022 roku). System składa się z trzycylindrowego silnika benzynowego turbo o mocy 158 KM z alternatorem, falownika, wysokowydajnego akumulatora oraz silnika elektrycznego o mocy 190 KM (to tzw. hybryda szeregowa). Jak to działa? Napęd na przednie koła dostarczany jest wyłącznie za pośrednictwem elektrycznej jednostki. Silnik spalinowy nie jest połączony z kołami, a służy jedynie do doładowywania akumulatora. Różnica w stosunku do w pełni elektrycznego samochodu polega na tym, że źródłem energii jest nie tylko akumulator, ale także benzynowiec.

Nowy Nissan Qashqai N-Design / Nissan

Nowy Qashqai e-POWER - jakie zużycie benzyny i przyspieszenie?

Nissan podkreśla układ e-POWER z kołami napędzanymi wyłącznie silnikiem elektrycznym, pozwala poczuć moc natychmiastowego i płynnego przyspieszenia jak w elektryku, ale bez obaw o zasięg. Po mocnym wciśnięciu pedału gazu Qashqai e-POWER wyrywa z impetem i już po 7,9 s na liczniku jest 100 km/h – to najlepszy wynik spośród wszystkich wersji silnikowych tego modelu. Nissan obiecuje zużycie paliwa na poziomie 5,4 l/100 km.

Nowy Nissan Qashqai N-Design / dziennik.pl

Nissan Qashqai e-POWER podobnie jak elektryczna Ariya jest wyposażony w funkcję e-Pedal Step. Dzięki temu można prowadzić auto, nie używając hamulca. Jeżeli chcemy zwolnić, wystarczy zdjąć nogę z pedału gazu, a samochód zaczyna samodzielnie wytracać prędkość, odzyskując przy tym energię, aż do momentu przejścia w tryb pełzania.

Nowy Nissan Qashqai w tańszej wersji z silnikiem benzynowym 1.3

Tańszą alternatywą jest benzynowa turbodoładowana jednostka 1.3 DiG-T (140 KM i 158 KM) wspierana przez układ miękkiej hybrydy. System wspomaga spalinowe serce np. przy ruszaniu i obejmuje oddzielny zestaw akumulatorów litowych zamontowany pod podłogą i napędzany paskiem generator, który umożliwia odzyskiwanie energii podczas hamowania. Ponadto układ zwiększa moment obrotowy podczas przyspieszania, oferując dodatkowe 6 Nm aż przez 20 sekund. Napęd 4x4 jest dostępny wyłącznie z jednostką 158 KM i przekładnią automatyczną Xtronic.

Nowy Nissan Qashqai N-Design / dziennik.pl

Ile kosztuje Nissan Qashqai 2024? Kiedy cena w Polsce?

Nowy Nissan Qashqai do sprzedaży trafi na przełomie maja i czerwca 2024 roku. Bliżej premiery poznamy też ceny. Obecnie najtańszy Qashqai kosztuje od 118 500 zł (silnik 1.3/140 KM). Model 158-konny wymaga przynajmniej 122 800 zł. Najdroższy jest hybrydowy Qashqai e-POWER - ten samochód to wydatek na poziomie 162 700 zł. Podwyżki w przypadku nowego modelu nie powinny nikogo dziwić.

Nowy Nissan Qashqai / Nissan
Nowy Nissan Qashqai N-Design / dziennik.pl
Nowy Nissan Qashqai / Nissan
Nowy Nissan Qashqai N-Design / dziennik.pl
Nowy Nissan Qashqai N-Design / dziennik.pl
Nowy Nissan Qashqai N-Design / dziennik.pl