Nowe Renault Arkana w Polsce, SUV coupe miesza na rynku

Renault Arkana od 2020 roku zalicza się do najpopularniejszych modeli francuskiej marki w Polsce. Z modną sylwetką SUV-a coupe pokazuje, że tego rodzaju samochód nie musi kosztować fortuny. Jednak w motoryzacji panuje twarda zasada legii cudzoziemskiej: Kto nie maszeruje, ten ginie.

Dlatego po trzech latach od premiery Francuzi postanowili odmłodzić swój hit, by nadążał za rynkowymi trendami. Kilka głębszych cięć skalpelem i nowa Arkana debiutuje w Polsce.

Reklama

Nowe Renault Arkana - nie tylko styl robi różnicę

Nowa Arkana pod względem stylistycznym zachowała lubiane proporcje, ale najpoważniejsze zmiany zaszły z przodu. Charakterystyczne reflektory w technice LED łączy lśniąca czernią listwa, a niżej pojawiło się wielkie, nowe logo Renault. Sama atrapa przypomina siatkę wysadzaną diamentami. W zależności wersji wyposażenia (evolution, techno lub esprit Alpine) są one czarne, albo chromowe w odcieniu ciemnym lub satynowym. Podobnie wykończono listwy progowe i okienne, wstawki z w zderzakach i alufelgach, a także napis "ARKANA" na klapie bagażnika.

Nowe Renault Arkana / Renault
Nowe Renault Arkana / Renault

Klosze tylnych świateł mają lekko przydymiony kolor i strukturę kryształu. Renault rezygnuje z chromu – teraz modne są różne rodzaje czerni – klasyczny, satynowy lub błyszczący czarny lakier.

Nowa Arkana dostępna w trzech wersjach, oto wyposażenie

Ograniczenie do trzech wersji wpłynęło na wystrój i wyposażenie wnętrza. Już wyjściowa odmiana evolution w standardzie zapewnia nawigację wbudowaną system multimedialny Renault EASY LINK, który łączy się również bezprzewodowo z Android Auto i Apple CarPlay. Całością zarządza się dotykowo przez 7-calowy tablet, którego powierzchnia użytkowa jest znacznie większa niż w poprzedniku.

Nowe Renault Arkana / Renault

Nawigacja w standardzie plus bezprzewodowy Android Auto i Apple CarPlay

Nowe Renault Arkana w wersji techno wyróżnia się zderzakiem z listwą wygiętą na podobieństwo przedniej części bolidów F1. Do tego są alufelgi wcześniej zastrzeżone dla pakietów R.S. Line i E-Tech Engineered. W kabinie pierwsze skrzypce gra wirtualny kokpit o przekątnej 10,25 cala, który wyświetla cyfrowe zegary.

Nowe Renault Arkana / Renault

Nowe Renault Arkana w wersji esprit Alpine - wygląda ekstra

Wreszcie absolutna nowość w gamie Arkany – wersja esprit Alpine. Francuski SUV coupe w tej odmianie wygląda zjawiskowo. Splotowy styl nadwozia z czarnymi dodatkami podkreślają ażurowe 19-calowe alufelgi. Spoiler na klapie bagażnika to gadżet, ale uroczy…

Nowe Renault Arkana / Renault
Nowe Renault Arkana / Renault

We wnętrzu esprit Alpine kierowcę otulają fotele obszyte tapicerką z mieszanki Eco Tep (10 proc. materiałów pochodzenia biologicznego) i imitacji zamszu, z charakterystycznymi przeszyciami niebieską nicią oraz haftowanym na oparciach logo Alpine. Płaty drzwi i kierownicę zdobi niebiesko-biało-czerwona kombinacja nici nawiązującą do francuskiej flagi. Nowa Arkana w wersji esprit Alpine dostała dźwignię zmiany biegów typu "e-shifter" - przypomina mały dżojstik i nie jest już połączona mechanicznie z przekładnią, za to informację o wybranym przełożeniu przekazuje elektronicznie.

Nowe Renault Arkana / Renault
Nowe Renault Arkana / Renault

Nowe Renault Arkana - dwa silniki do wyboru, E-Tech full hybrid hitem

Silniki? Tu Renault stawia na pełną hybrydę E-Tech full hybrid 145 KM (w skali Europy to najpopularniejszy napęd) i tańszą miękką hybrydę 1.3 TCe o mocy 140 KM.

Pełną hybrydę tworzy silnik benzynowy 1.6/94 KM, który współpracuje z dwoma elektrycznymi jednostkami – główną o mocy 49 KM i rozruszniko-generatorem dostarczającym 24 KM oraz akumulatorem o pojemności 1,2 kWh. Taki zespół daje kierowcy 145 KM mocy. Skrzynia kłowa zarządza tu czterema przełożeniami dla silnika benzynowego oraz dwoma dla głównego elektrycznego – łącznie do dyspozycji jest nawet 14 kombinacji współpracy między tym jednostkami.

Nowe Renault Arkana / Renault
Nowe Renault Arkana / Renault

Nowe Renault Arkana z hybrydą 1.6 oszczędza 40 proc. paliwa?

W pełni hybrydowa Arkana zawsze rusza w trybie elektrycznym i może pracować na samym silniku elektrycznym do 80 proc. czasu jazdy w mieście. Zdaniem Renault taka charakterystyka pozwala oszczędzić nawet o 40 proc. paliwa w porównaniu z klasycznym silnikiem benzynowym.

Nowe Renault Arkana - jaka pojemność bagażnika?

Największą obawą w przypadku SUV-ów o nadwoziu coupe jest pojemność bagażnika. Nowa Arkana z miękką hybrydą oferuje 513/1296 litrów. Auto z pełną hybrydą to mniejszy kufer - przy komplecie pasażerów zapewni 480 l, a po złożeniu tylnej kanapy 1263 l.

Nowe Renault Arkana / Renault

Nowe Renault Arkana - oto ceny w Polsce

Ceny? Nowe Renault Arkana w wersji evolution z silnikiem mild hybrid 1.3/140 KM kosztuje od 119 900 zł. Pełna hybryda E-Tech full hybrid 145 to wydatek od 126 900 zł.

Odmiana techno z miękką hybrydą wymaga przynajmniej 130 900 zł. Pełna hybryda jest tylko 7 tys. zł droższa.

Cena najwyższej wersji wyposażenia esprit Alpine z silnikiem 140-konnym startuje z poziomu 146 900 zł, odmiana full hybrid kosztuje od 149 900 zł.

Nową Arkanę można już zamawiać. W salonach Renault auta pojawią się w połowie grudnia 2023 roku.

Nowe Renault Arkana / Renault

Nowe Renault Arkana - cennik i wersje wyposażenia

Nowe Renault Arkana evolution techno esprit Alpine
mild hybrid 1.3/140 KM 119 900 zł 130 900 zł 146 900 zł
1.6 E-Tech full hybrid 145 126 900 zł 137 900 zł 149 900 zł
Nowe Renault Arkana / Renault
Nowe Renault Arkana / Renault
Nowe Renault Arkana / Renault