- Lexus w Polsce znika na pniu, dogonił niemiecką trójcę
- Lexus ES 300h, czyli najpopularniejszy sedan z mocną hybrydą
- Lexus ES 300h, czyli 5-metrowa hybryda ze spalaniem auta miejskiego
- Lexus ES 300h najpopularniejszy w jednej wersji, jakie wyposażanie?
- Lexus ES 300h - hitem czarny lakier
Lexus wyrasta w Polsce na nową gwiazdę. Postęp i agresywność w parciu na szczyt robi wrażenie. Słupki sprzedaży są coraz wyższe, co w czasach szalejącej inflacji i kryzysu może imponować. Liczby najlepiej oddają sytuację…
Łącznie w pierwszej połowie 2023 roku zarejestrowano w Polsce niemal 54 tys. nowych aut z wyższej półki, o 14,39 proc. (6787 sztuk) więcej niż w analogicznym okresie roku 2022. To rekord. Analitycy instytutu Samar zauważają, że samochody premium i luksusowe nie sprzedawały się tak dobrze nawet przed wybuchem pandemii.
Lexus w Polsce znika na pniu, dogonił niemiecką trójcę
Lexus wykroił dla siebie poważną część rynku – pierwszy raz w historii w pół roku sprzedał nad Wisłą ponad 5,6 tys. samochodów (o 162 proc. lepiej niż rok wcześniej). To prawie tyle co w całym 2022 roku. W czerwcu japońska marka awansowała na czwartą lokatę za niemiecką trójcą (BMW, Mercedes, Audi). Koniem pociągowym biznesu są SUV-y (NX, RX i UX), ale ciągle nie brakuje chętnych na klasyczne sedany. I właśnie niemal 5-metrowy Lexus ES 300h jest najpopularniejszą limuzyną Japończyków - co czwarty samochód, który opuszcza salony to właśnie ES.
Lexus ES 300h, czyli najpopularniejszy sedan z mocną hybrydą
Pod maską ES 300h stawia na napęd hybrydowy czwartej generacji. To duet złożony z jednostki benzynowej 2.5/178 KM pracującej w ekonomicznym cyklu Atkinsona oraz silnika elektrycznego o mocy 120 KM. Prąd dostarcza i magazynuje z rekuperacji bateria niklowo-wodorkowa. Łącznie układ hybrydowy limuzyny wytwarza 218 KM – taki potencjał całkiem sprawnie radzi sobie rozpędzaniem ok. 1700 kg japońskiej myśli technicznej.
Lexus ES 300h, czyli 5-metrowa hybryda ze spalaniem auta miejskiego
Połączenie wolnossącego silnika benzynowego i jednostki elektrycznej zapewnia osiągi na poziomie mocnych diesli – przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,9 s (prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 180 km/h). Napęd szybko reaguje na dodanie gazu, a to sprawka silnika elektrycznego, który często włącza się do pracy. ES 300h imponuje też niskim zużyciem paliwa – osiągniecie wyniku na poziomie 5,5 l/100 km nie wymaga specjalnych starań. To spalanie na poziomie... auta miejskiego!
Lexus ES 300h najpopularniejszy w jednej wersji, jakie wyposażanie?
Lexus ES 300h występuje w Polsce w sześciu wersjach wyposażenia, a hitem wśród kierowców jest odmiana Business Edition. Taki sedan w standardzie oferuje m.in. pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System +2.5, elektrycznie regulowaną i podgrzewaną kierownicę, elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele, system multimedialny z 12-calowym ekranem dotykowym, wbudowaną nawigacją i asystentem głosowym Lexus Concierge, a także 18-calowe alufelgi, aktywny tempomat, przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamerę cofania, system monitorowania martwego pola i elektryczny szyberdach z zasuwaną roletą.
Lexus ES 300h - hitem czarny lakier
Spośród 11 dostępnych lakierów największym powodzeniem cieszy się Graphite Black. Lexus ES często jest też wybierany w kolorze Sonic Grey i Sonic Titanium. Blisko połowa sedanów w wersji Business Edition to auta z tapicerką w kolorystyce Hazel, a co czwarty zamawiający wybiera wnętrze w kolorze czarnym.
Lexus ES 300h Business Edition – jaka cena?
Lexus ES 300h Business Edition kosztuje od 234 900 zł. To o 35 tys. zł taniej niż cena katalogowa. Nawet bazowy model Elegance jest droższy.
Lexus ES 300h - cennik, wersje wyposażenia
Lexus ES 350h | Cena |
Elegance | 255 000 zł |
Business Edition | 234 900 zł |
F Sport Design | 282 000 |
F Sport Edition | 307 000 |
Prestige | 307 000 |
Omotenashi | 330 000 |
Lexus ES 300h - dane techniczne, wymiary, pojemność bagażnika
WYMIARY ZEWNĘTRZNE | Lexus ES 300h |
Długość (mm) | 4975 |
Szerokość | 1865 |
Wysokość (mm) | 1445 |
Rozstaw osi (mm) | 2870 |
MASY | |
Masa własna (kg) | 1680–1740 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 2150 |
POJEMNOŚCI BAKU I PRZESTRZEŃ BAGAŻOWA | |
Pojemność bagażnika (l) | 454 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 50 |
SILNIK BENZYNOWY | |
Pojemność (ccm) | 2487 |
Liczba cylindrów / liczba zaworów | 4 |
Układ cylindrów | R4 |
Max. moc [KM (kW) / obr./min.] | 178 (131) / 5 700 |
SILNIK ELEKTRYCZNY | |
Max. moc KM (kW) (przedni / tylny) | 120 (88) |
Max. moment obrotowy (Nm) (przedni) | 202 |
NAPĘD HYBRYDOWY | |
Max. moc KM (kW) | 218 (160) |
BATERIA | |
Akumulator | Ni-MH |
OSIĄGI | |
Max. prędkość (km/h) | 180 |
Przyspieszenie 0 - 100 km/h (s) | 8,9 |
ZUŻYCIE PALIWA | |
W cyklu mieszanym [l/100km] | 5,2-5,8 |
EMISJA CO2 | |
W cyklu mieszanym [g/km] | 119-132 |
Norma emisji spalin | WLTP |
WSPÓŁCZYNNIK OPORU AERODYNAMICZNEGO | |
0,26 | |
HAMULCE | |
Przód / Tył | Tarczowe wentylowane / tarczowe |