Lexus wyrasta w Polsce na nową gwiazdę. Postęp i agresywność w parciu na szczyt robi wrażenie. Słupki sprzedaży są coraz wyższe, co w czasach szalejącej inflacji i kryzysu może imponować. Liczby najlepiej oddają sytuację…

Reklama

Łącznie w pierwszej połowie 2023 roku zarejestrowano w Polsce niemal 54 tys. nowych aut z wyższej półki, o 14,39 proc. (6787 sztuk) więcej niż w analogicznym okresie roku 2022. To rekord. Analitycy instytutu Samar zauważają, że samochody premium i luksusowe nie sprzedawały się tak dobrze nawet przed wybuchem pandemii.

Lexus w Polsce znika na pniu, dogonił niemiecką trójcę

Lexus wykroił dla siebie poważną część rynku – pierwszy raz w historii w pół roku sprzedał nad Wisłą ponad 5,6 tys. samochodów (o 162 proc. lepiej niż rok wcześniej). To prawie tyle co w całym 2022 roku. W czerwcu japońska marka awansowała na czwartą lokatę za niemiecką trójcą (BMW, Mercedes, Audi). Koniem pociągowym biznesu są SUV-y (NX, RX i UX), ale ciągle nie brakuje chętnych na klasyczne sedany. I właśnie niemal 5-metrowy Lexus ES 300h jest najpopularniejszą limuzyną Japończyków - co czwarty samochód, który opuszcza salony to właśnie ES.

Lexus ES 300h / Lexus
Lexus ES 300h / Lexus / AGNIESZKA-DOROSZEWICZ

Lexus ES 300h, czyli najpopularniejszy sedan z mocną hybrydą

Pod maską ES 300h stawia na napęd hybrydowy czwartej generacji. To duet złożony z jednostki benzynowej 2.5/178 KM pracującej w ekonomicznym cyklu Atkinsona oraz silnika elektrycznego o mocy 120 KM. Prąd dostarcza i magazynuje z rekuperacji bateria niklowo-wodorkowa. Łącznie układ hybrydowy limuzyny wytwarza 218 KM – taki potencjał całkiem sprawnie radzi sobie rozpędzaniem ok. 1700 kg japońskiej myśli technicznej.

Lexus ES 300h / Lexus

Lexus ES 300h, czyli 5-metrowa hybryda ze spalaniem auta miejskiego

Połączenie wolnossącego silnika benzynowego i jednostki elektrycznej zapewnia osiągi na poziomie mocnych diesli – przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,9 s (prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 180 km/h). Napęd szybko reaguje na dodanie gazu, a to sprawka silnika elektrycznego, który często włącza się do pracy. ES 300h imponuje też niskim zużyciem paliwa – osiągniecie wyniku na poziomie 5,5 l/100 km nie wymaga specjalnych starań. To spalanie na poziomie... auta miejskiego!

Lexus ES 300h / Lexus

Lexus ES 300h najpopularniejszy w jednej wersji, jakie wyposażanie?

Lexus ES 300h występuje w Polsce w sześciu wersjach wyposażenia, a hitem wśród kierowców jest odmiana Business Edition. Taki sedan w standardzie oferuje m.in. pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System +2.5, elektrycznie regulowaną i podgrzewaną kierownicę, elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele, system multimedialny z 12-calowym ekranem dotykowym, wbudowaną nawigacją i asystentem głosowym Lexus Concierge, a także 18-calowe alufelgi, aktywny tempomat, przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamerę cofania, system monitorowania martwego pola i elektryczny szyberdach z zasuwaną roletą.

Lexus ES 300h / Lexus / AGNIESZKA-DOROSZEWICZ
Lexus ES 300h / Lexus

Lexus ES 300h - hitem czarny lakier

Spośród 11 dostępnych lakierów największym powodzeniem cieszy się Graphite Black. Lexus ES często jest też wybierany w kolorze Sonic Grey i Sonic Titanium. Blisko połowa sedanów w wersji Business Edition to auta z tapicerką w kolorystyce Hazel, a co czwarty zamawiający wybiera wnętrze w kolorze czarnym.

Lexus ES 300h Business Edition – jaka cena?

Lexus ES 300h Business Edition kosztuje od 234 900 zł. To o 35 tys. zł taniej niż cena katalogowa. Nawet bazowy model Elegance jest droższy.

Lexus ES 300h / Lexus

Lexus ES 300h - cennik, wersje wyposażenia

Lexus ES 350h Cena
Elegance 255 000 zł
Business Edition 234 900 zł
F Sport Design 282 000
F Sport Edition 307 000
Prestige 307 000
Omotenashi 330 000

Lexus ES 300h - dane techniczne, wymiary, pojemność bagażnika

WYMIARY ZEWNĘTRZNE Lexus ES 300h
Długość (mm) 4975
Szerokość 1865
Wysokość (mm) 1445
Rozstaw osi (mm) 2870
MASY
Masa własna (kg) 1680–1740
Dopuszczalna masa całkowita (kg) 2150
POJEMNOŚCI BAKU I PRZESTRZEŃ BAGAŻOWA
Pojemność bagażnika (l) 454
Pojemność zbiornika paliwa (l) 50
SILNIK BENZYNOWY
Pojemność (ccm) 2487
Liczba cylindrów / liczba zaworów 4
Układ cylindrów R4
Max. moc [KM (kW) / obr./min.] 178 (131) / 5 700
SILNIK ELEKTRYCZNY
Max. moc KM (kW) (przedni / tylny) 120 (88)
Max. moment obrotowy (Nm) (przedni) 202
NAPĘD HYBRYDOWY
Max. moc KM (kW) 218 (160)
BATERIA
Akumulator Ni-MH
OSIĄGI
Max. prędkość (km/h) 180
Przyspieszenie 0 - 100 km/h (s) 8,9
ZUŻYCIE PALIWA
W cyklu mieszanym [l/100km] 5,2-5,8
EMISJA CO2
W cyklu mieszanym [g/km] 119-132
Norma emisji spalin WLTP
WSPÓŁCZYNNIK OPORU AERODYNAMICZNEGO
0,26
HAMULCE
Przód / Tył Tarczowe wentylowane / tarczowe
Lexus ES 300h / Lexus