Lexus obniża ceny w Polsce. SUV-y jadą po rekord 2023

Lexus notuje w Polsce świetnie wyniki i szykuje rekord na koniec 2023 roku. Liczby najlepiej obrazują sytuację. Do tej pory zarejestrowano już niemal 8,5 tys. aut japońskiej marki. To prawie dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Tempo wzrostu imponuje – Lexus już wykroił dla siebie aż 9,5 proc. rynku premium.

Koniem pociągowym biznesu są trzy SUV-y: NX, RX i UX. Dziewięć na 10 sprzedanych aut miało właśnie takie nadwozie. A teraz Lexus uruchamia nową ofertę na samochody z roku modelowego 2023. Jakie sztuki można upolować i za ile?

Reklama

Lexus UX 200 - ostatni dzwonek na silnik 2.0, wszystko przez normy UE

Lexus UX gra w lidze miejskich crossoverów klasy premium. Nad Wisłą idzie mu na tyle dobrze, że zalicza się do czołówki – to trzecie najpopularniejsze auto segmentu C-SUV Premium (ponad 15 proc. udziału). W 2023 roku do końca października zarejestrowano już 1841 sztuk tego modelu. Co w kategorii zdominowanej przez niemieckich producentów można uznać za sukces.

4,5-metrowy Lexus UX daje do wyboru trzy rodzaje napędu: hybrydowy, elektryczny i spalinowy. Okazuje się jednak, że najtańszy Lexus UX 200 z klasycznym silnikiem 2.0 zniknie z oferty, a wszystko ze względu na normy emisji nałożone przez UE. Dlatego wyprzedaż rocznika 2023 to ostatni dzwonek dla osób szukających auta z tradycyjnym napędem.

Lexus UX / Lexus / SEBASTIEN MAUROY
Lexus UX / Lexus / SEBASTIEN MAUROY

Po modernizacji Lexus UX zyskał na wyglądzie i praktyczności. W kabinie pierwsze skrzypce gra nowy ponad 12-calowy wyświetlacz przybliżony do kierowcy o 14 cm. Ekran dotykowy zastąpił stosowany do niedawna touchpad (potocznie gładzik). Stacja multimedialna Lexus Link pracuje szybciej, jest bardziej intuicyjna i oferuje więcej funkcji. Poszerzono też zakres działania pakietu systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + 2.5.

Lexus UX / Lexus / AGNIESZKA-DOROSZEWICZ

Lexus UX 200 z silnikiem 2.0/173 KM - jakie zużycie benzyny?

UX 200 wykorzystuje wolnossący, czterocylindrowy silnik benzynowy 2.0 o mocy 173 KM (204 Nm momentu obrotowego). To wartości zbliżone do jednostek o mniejszej pojemności z turbodoładowaniem, ale silnik Lexusa jest mniej skomplikowany i osiąga aż 40-proc. sprawność cieplną. Możliwości? Spalinowy UX od zera do 100 km/h przyspiesza w 9,2 sekundy. Przyzwoicie jak na auto o masie 1,5 tony. Producent średnie zużycie benzyny podaje na poziomie 6,6 l/100 km.

Lexus UX / Lexus / Daniel Reinhardt

Lexus UX 200 z silnikiem 2.0 w trzech wersjach na pożegnanie - jakie wyposażenie i ceny?

Benzynowy Lexus UX 200 w wyprzedaży rocznika 2023 jest dostępny w wersjach Pure, Business z pakietem Techno i F Sport Design+.

Najtańszy UX 200 Pure to standardowo m.in. ulepszone systemy bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + 2.5, nowy system multimedialny Lexus Link z 8-calowym ekranem dotykowym, nawigacją w chmurze, asystentem głosowym, dwustrefową klimatyzacją oraz 17-calowe felgi aluminiowe. Tak wyposażone auto kosztuje od 134 900 zł (o 23 tys. zł taniej niż cena katalogowa). Jeszcze lepiej wyglądają zniżki na dwie kolejne odmiany…

Lexus UX / Lexus / AGNIESZKA-DOROSZEWICZ

Lexus UX 200 Business z pakietem Techno taniej o 42 500 zł

Z kolei Lexus UX 200 w wersji Business z pakietem Techno to wyposażenie, które obejmuje 18-calowe alufelgi, przyciemniane szyby, relingi dachowe, kamerę cofania i czujniki parkowania, czujnik deszczu, ładowarkę indukcyjną do smartfona, a także podgrzewane fotele i kierownicę, inteligentny kluczyk oraz elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika. Do tego system monitorujący martwe pole w luserkach, reflektory Bi-LED, nawigacja w chmurze oraz system ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu. Taki samochód w wyprzedaży rocznika 2023 kosztuje od 148 900 zł (mniej o 42 500 zł).

Lexus UX 200 / nieznane / AGNIESZKA-DOROSZEWICZ

Lexus UX 200 F Sport Design+ i rabat 52 tys. zł

Lexus UX 200 F Sport Design + w finałowej wersji z 2-litrowym silnikiem benzynowym kosztuje od 157 900 zł, czyli o 52 tys. zł mniej niż cena regularna. Samochód w tej wersji może mieć dwukolorowe nadwozie. Standardem jest też pakiet stylistyczny F Sport. Do tego ładniejsze 18-calowe alufelgi F Sport oraz doświetlanie zakrętów. Na pokładzie tapicerka ze skóry syntetycznej Tahara ze szwami Sashiko (w trzech wariantach kolorystycznych). Do tego 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego Lexus Link Pro z wbudowaną nawigacją, 10 głośników z subwooferem i elektryczna regulacja kierownicy.

Lexus UX / Lexus / Daniel Reinhardt

Lexus UX 250h - hybrydowy SUV taniej o 35,5 tys. zł

Wyprzedaż obejmuje także hybrydowego Lexusa UX 250h. Ten model skrywa pod maską kombinację 2-litrowego silnika benzynowego z dwoma jednostkami elektrycznymi. Łączna moc układu to aż 184 KM. Producent obiecuje średnie zużycie paliwa na poziomie 5,3 l/100 km. Samochód jest też dostępny z napędem na cztery koła E-Four, który wykorzystuje dodatkowy silnik elektryczny zamontowany przy tylnej osi. System rozpoznaje utratę przyczepności i automatycznie dobiera odpowiedni rozdział momentu obrotowego między przednią a tylną oś. Tylny silnik elektryczny pełni również funkcję generatora, odzyskując energię z hamowania lub z toczenia się i przekazując ją do akumulatora. Cena?

Lexus UX / Lexus / SEBASTIEN MAUROY
Lexus UX 250h / Lexus

Lexus UX 250h w wersji Business z pakietem Techno kosztuje teraz od 168 900 zł (o 35 500 zł taniej). Ta wersja w standardzie ma m.in. Lexus Safety System + 2.5, nowy system multimedialny Lexus Link z 8-calowym, dotykowym ekranem, 18-calowe felgi, ładowarkę indukcyjną do smartfona, a także podgrzewane fotele przednie i kierownicę, inteligentny kluczyk oraz elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika.

Lexus UX 250h / Lexus

Lexus RX 2023 w nowej wersji Business – felgi 21 cali dodają stylu

Lexus RX to największy SUV japońskiej marki osiągalny w nowej wyprzedaży. Model 2023 z klasyczną hybrydą, czyli RX 350h w wersji Business i na 21-calowych kołach kosztuje od 299 900 zł (71 tys. zł rabatu). Seryjne wyposażenie obejmuje napęd na cztery koła E-Four, trzystrefową klimatyzację, pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + trzeciej generacji, inteligentny kluczyk, podgrzewaną kierownicę i przednie fotele, 14-calowy ekran systemu multimedialnego, 12 głośników systemu audio, reflektory Full LED czy nastrojowe oświetlenie wnętrza.

Lexus RX 350h / Tomasz Sewastianowicz

Ile kosztuje Lexus RX 350h? Cena mniejsza o 71 tys. zł

Tanieje także Lexus RX w wersjach F SPORT Design (o 67 tys. zł), Prestige z pakietem Technology (69 tys. zł rabatu), a także odmiana Omotenashi (o 74 tys. zł taniej). Japoński SUV w tych wersjach wyposażeniowych jest dostępny z pełną hybrydą o mocy 250 KM (RX 350h) oraz z hybrydą plug-in o mocy 309 KM (RX 450h+).

Lexus RX 350h / Tomasz Sewastianowicz
Lexus RX 350h / Tomasz Sewastianowicz

Lexus ES 300h, czyli najpopularniejszy sedan z hybrydą

Przy ogromnej modzie na SUV-y i crossovery ciągle nie brakuje chętnych na klasyczne sedany. I właśnie niemal 5-metrowy Lexus ES 300h jest najpopularniejszą limuzyną Japończyków – co czwarty samochód, który opuszcza salony to właśnie ES.

Pod maską ES 300h Lexus stawia na napęd hybrydowy czwartej generacji. To duet złożony z jednostki benzynowej 2.5/178 KM pracującej w ekonomicznym cyklu Atkinsona oraz silnika elektrycznego o mocy 120 KM. Prąd dostarcza i magazynuje z rekuperacji bateria niklowo-wodorkowa. Łącznie układ hybrydowy limuzyny wytwarza 218 KM – taki potencjał całkiem sprawnie radzi sobie rozpędzaniem ok. 1700 kg japońskiej myśli technicznej.

Lexus ES 300h / Lexus
Lexus ES 300h / Lexus / AGNIESZKA-DOROSZEWICZ

Lexus ES 300h, czyli 5-metrowa hybryda ze spalaniem auta miejskiego

Połączenie wolnossącego silnika benzynowego i jednostki elektrycznej zapewnia osiągi na poziomie mocnych diesli – przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,9 s (prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 180 km/h). Napęd szybko reaguje na dodanie gazu, a to sprawka silnika elektrycznego, który często włącza się do pracy. ES 300h imponuje też niskim zużyciem paliwa – osiągniecie wyniku na poziomie 5,5 l/100 km nie wymaga specjalnych starań. To spalanie na poziomie... auta miejskiego!

Lexus ES 300h / Lexus

Lexus ES 300h najpopularniejszy w jednej wersji, jakie wyposażanie?

Lexus ES 300h występuje w Polsce w sześciu wersjach wyposażenia, a hitem wśród kierowców jest odmiana Business Edition. Taki sedan w standardzie oferuje m.in. pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System +2.5, elektrycznie regulowaną i podgrzewaną kierownicę, elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele, system multimedialny z 12-calowym ekranem dotykowym, wbudowaną nawigacją i asystentem głosowym Lexus Concierge, a także 18-calowe alufelgi, aktywny tempomat, przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamerę cofania, system monitorowania martwego pola i elektryczny szyberdach z zasuwaną roletą.

Lexus ES 300h 2023 Business Edition – jaka cena?

Lexus ES 300h Business Edition w wyprzedaży rocznika 2023 kosztuje od 218 900 zł. To o 45,6 tys. zł taniej niż cena katalogowa.

Lexus ES 300h / Lexus
Lexus ES 300h / Lexus