Plany wdrożenia w USA pilotażowych programów wynajmu samochodów w oparciu o subskrypcję potwierdzili na targach w Detroit prezes północnoamerykańskiego oddziału BMW Bernhard Kuhnt i menedżer sprzedaży Mercedesa Britta Seeger. W ramach miesięcznego abonamentu obejmującego ubezpieczenie, koszty konserwacji oraz dostawy i odbioru, klienci mogliby korzystać z wybranego pojazdu. Zazwyczaj usługi tego typu pozwalają również na zamienne korzystanie z różnych samochodów w ofercie.

Reklama

Testy programu miałyby pozwolić na określenie potencjalnych długoterminowych korzyści z wprowadzenia usługi opartej na subskrypcji na różnych rynkach i na rozpoznanie możliwych problemów. Mercedes-Benz nie określił jeszcze, w jakiej części USA odbywałyby się testy. BMW jest jeszcze na etapie wstępnej ewaluacji finansowej subskrypcji na pojazdy przed jej próbnym wdrożeniem.

Koncern Mercedes-Benz już teraz prowadzi pilotażowe programy udostępniania pojazdów w zamian za subskrypcję w kilku innych krajach: we Włoszech prowadzone są testy abonamentu na Smarty, a w Niemczech - na Mercedesy. Testy rozwiązania prowadzą również Cadillac, Lincoln i należące do Volkswagena Porsche oraz Volvo.