- Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid już w Polsce, jakie różnice do 2-litrowej hybrydy?
- Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid, nowe zawieszenie i większy bagażnik to nie wszystko
- Toyota Corolla Cross 1.8 hybryda i wyposażenie standardowej wersji Comfort
- Toyota Corolla Cross 1.8 hybryda i jakie wyposażenie seryjne?
- Toyota Corolla Cross z nową hybrydą 1.8, cena w Polsce?
Toyota Corolla Cross w chwili debiutu dostała 2-litrowy układ hybrydowy 5. generacji o mocy 197 KM w konfiguracji z napędem na przednią oś oraz na wszystkie koła AWD-i. Teraz rodzinę powiększa druga hybryda oparta na silniku benzynowym 1.8 o łącznej mocy 140 KM. To tożsame rozwiązanie 5. generacji dostępne już w tradycyjnej Corolli.
Pod względem stylistycznym samochód pozostaje bez zmian. Corolla Cross jest na tyle charakterystyczna, że mogłaby stanowić w gamie Toyoty zupełnie osobny model. Ma 4460 mm długości, 1825 mm szerokości i 1620 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2640 mm. Czyli jest większa niż C-HR i mniejsza (tańsza) od RAV4. W przypadku nowej hybrydy z silnikiem 1.8 najważniejsze różnice kryją się pod karoserią…
Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid już w Polsce, jakie różnice do 2-litrowej hybrydy?
Nowa Corolla Cross Hybrid 1.8 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy. Odmiana 2-litrowa jest nastawiona na osiągi, stąd sprint do setki zajmuje 7,5 sekundy.
W przypadku wolniejszej wersji podczas nabierania prędkości częściej do głosu dochodzi jednostka elektryczna – silnik benzynowy 1.8 wkracza do akcji nieco później i rzadziej niż w 4. generacji (pod maską klasycznej Corolli). Samochód z nową hybrydą 5. generacji procentowo dłużej jeździ dzięki silnikowi EV. To przekłada się na niższe zużycie benzyny i wyższy komfort akustyczny w kabinie. Ruszaniu spod świateł czy manewrowaniu na parkingu dłużej towarzyszy cisza. W porównaniu do starszej konstrukcji wyraźnie zyskała też zrywność i elastyczność.
Zmiany przeszedł również akumulator litowo-jonowy - jest mniejszy i o 14 proc. lżejszy od montowanego w napędach 4. generacji (w porównaniu z długo stosowaną baterią niklowo-wodorkową różnica w masie sięga 40 proc.). Jednocześnie o 14 proc. udało się zwiększyć moc baterii. To z kolei wymusiło udoskonalenie układu chłodzenia ogniw (teraz pracuje ciszej i powinien zapewnić dłuższa żywotność). Pochylono się nawet nad zmianą lepkości oleju w przekładni.
Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid, nowe zawieszenie i większy bagażnik to nie wszystko
Corolla Cross z napędem hybrydowym 1.8 jest oparta na tej samej platformie GA-C, co model napędzany układem Hybrid Dynamic Force 2.0. Główną różnicą w konstrukcji auta względem mocniejszej wersji jest tylne zawieszenie z belką skrętną o dużej sztywności zamiast zawieszenia wielowahaczowego. Stąd też auto zyskało większy bagażnik, który mieści 473 litry, o 37 lepiej niż 2-litrowa wersja. Bez zmian zostało przednie zawieszenie z kolumnami MacPhersona.
Toyota Corolla Cross 1.8 hybryda i wyposażenie standardowej wersji Comfort
Corolla Cross z hybrydą 1.8 w standardzie oferuje najnowszy system multimedialny Toyota Smart Connect z ekranem dotykowym HD o przekątnej 10,5 cala (szybki procesor, bezprzewodowe połączenie z telefonem przez Apple CarPlay i przewodowe z Android Auto). Stacja jest rozbudowana o nawigację online z informacjami o ruchu drogowym, inteligentnego asystenta głosowego oraz aktualizacje przez internet. Zamiast klasycznych zegarów kierowca ma przed sobą Digital Cockpit, czyli 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz na tablicy wskaźników. Ekran daje bardzo duże możliwości personalizacji wyglądu oraz wyświetlanych informacji.
Kierowca ma do dyspozycji także funkcje zdalne dostępne przez aplikację MyT na telefonie. Aplikacja zapewnia stały dostęp do informacji o samochodzie, takich jak analiza jazdy, wskazówki dotyczące korzystania z napędu hybrydowego czy lokalizacja samochodu. MyT umożliwia korzystanie także z pakietu Toyota Smart Connect, który zawiera funkcje zdalnego blokowania i odblokowywania drzwi oraz zdalnego włączania klimatyzacji.
Corolla Cross jest wyposażona standardowo w zestaw systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE. Zawiera najnowszą, trzecią generację Toyota Safety Sense (TSS) z aktualizacjami online oraz inne systemy wsparcia kierowcy podczas jazdy i parkowania.
Toyota Corolla Cross 1.8 hybryda i jakie wyposażenie seryjne?
W wersji Comfort T-MATE zawiera układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów, układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia, układ detekcji nadjeżdżających pojazdów i motocykli, system ostrzegania o pojazdach włączających się do ruchu, system ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach, układ awaryjnego zatrzymania pojazdu (EDSS), inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na właściwy tor jazdy (SC), asystenta utrzymania pasa ruchu (LTA), automatyczne światła drogowe (AHB), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), system wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS) i system automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall).
Podstawowa wersja crossovera ma także 17-calowe felgi aluminiowe, elektrycznie składane, podgrzewane lusterka, światła główne i przeciwmgielne LED, halogenowe światła do jazdy dziennej, a we wnętrzu dwustrefową klimatyzację automatyczną i nawiewy w drugim rzędzie siedzeń, kamerę cofania, podłokietniki w obu rzędach siedzeń, i elektrycznie regulowane podparcie odcinka lędźwiowego fotela kierowcy.
Toyota Corolla Cross z nową hybrydą 1.8, cena w Polsce?
Toyota Corolla Cross Comfort z napędem hybrydowym 1.8 kosztuje 143 900 zł. Z mocniejszym układem Hybrid Dynamic Force 2.0 napędzającym przednią oś cena auta jest wyższa o 9 tys. zł - wynosi 152 900 zł, zaś auto napędem na cztery koła AWD-i to już 162 900 zł.
Toyota Corolla Cross 1.8 hybryda i wyposażenie wersji Style, cena?
W wyższej wersji Style Corolla Cross zyskuje 18-calowe felgi aluminiowe, światła tylne i do jazdy dziennej LED oraz główne światła w technologii LED, przyciemniane tylne szyby, czarne listwy okienne, lśniąco czarny przedni grill z satynowym obramowaniem i relingi dachowe. We wnętrzu podgrzewane przednie fotele, bezprzewodowa ładowarka do telefonów oraz inteligentny kluczyk. Wyposażenie wersji Style można wzbogacić o pakiety Tech i VIP.
Ceny Corolli Cross Style z napędem Hybrid 1.8 zaczynają się od 156 900 zł. Model z napędem Hybrid Dynamic Force 2.0 od 165 900 zł dla konfiguracji FWD i od 175 900 zł z napędem AWD-i.
Toyota Corolla Cross i nowa najwyższa wersja Executive
Corolla Cross z rocznika 2023 zyskuje nową najwyższą wersję wyposażenia Executive, oferowaną z napędem Hybrid Dynamic Force 2.0 FWD oraz AWD-i. To jedyna odmiana tego modelu, dostępna za dopłatą w dwukolorowych kompozycjach nadwozia z czarnym dachem - wybór obejmuje kolory Platinum White Pearl, Shimmering Silver, Manhattan Grey oraz Tokyo Red.
Toyota Corolla Cross Executive wyróżnia się elektrycznie sterowaną klapą bagażnika, monitorem z systemem kamer 360 stopni, asystentem parkowania Toyota Teammate i skórzaną tapicerką z perforacją. Wersja daje także dodatkowe systemy bezpieczeństwa czynnego: układ detekcji przeszkód podczas manewrów (ICS) z funkcją wykrywania pieszych, asystenta bezpiecznego wysiadania z pojazdu (SEA), system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) z funkcją hamowania oraz przednie i tylne czujniki parkowania z funkcją hamowania przed obiektami, samochodami i pieszymi.
Toyota Corolla Cross 2.0 hybrid Executive i cena w Polsce?
Corolla Cross Executive z napędem Hybrid Dynamic Force 2.0 FWD kosztuje 183 900 zł. Samochód z układem AWD-i to wydatek na poziomie 193 900 zł. Auto można doposażyć w panoramiczny szklany dach za 5 tys. zł.
Toyota Corolla Cross 2023, hybryda 1.8 i 2.0, cennik, wersje wyposażeniowe
Toyota Corolla Cross 2023 | Comfort | Style | Executive |
1.8 Hybrid 140 KM e-CVT | 143 900 zł | 156 900 | - |
2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KM e-CVT | 152 900 | 165 900 | 183 900 |
2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KM AWD-i e-CVT | 162 900 | 175 900 | 193 900 |
Toyota Corolla 2023 1.8 Hybrid i przekładnia e-CVT, mniej spala, lepiej jeździ (opinia)
Przedsprzedaż Corolli Cross Hybrid 1.8 w polskich salonach ruszy już w marcu 2023 roku. Na mocniejszą 2-litrową odmianę japoński producent w Polsce zebrał już ponad 5 tys. zamówień. Pierwsze jazdy klasyczną Corollą z nową hybrydą 1.8 pozwalają pokusić się o stwierdzenie, że napęd sprawdzi się również w wyższym nadwoziu…
W Corolli hatchback, sedan i kombi benzynowiec 1.8 pracował zauważalnie ciszej, ton podnosił jedynie przy zdecydowanym wdepnięciu gazu. Redukcja obrotów jednostki spalinowej podczas przyspieszania i częstsze użycie energii elektrycznej z baterii trakcyjnej przełożyło się na lepsze odczucia z jazdy i redukcję hałasu o 2,5 dB. Bezstopniowa przekładnia e-CVT ogłady nabrała już wcześniej, stąd nie ma mowy o przeciągłym wyciu przy przyspieszaniu. Nowe oprogramowanie układu hybrydowego plus lepsze wygłuszenie komory silnika także zrobiło swoje. Tradycyjna Corolla w nowym wcieleniu pod względem wrażeń zza kierownicy i reakcji na polecenia to samochód, który awansował przynajmniej o dwie klasy. Unowocześniona hybryda 1.8 bez dwóch zdań będzie hitem wśród kierowców - celująco łączy dynamikę i oszczędne zużycie paliwa.