Czy policjant może ukarać za brak zimowych opon?

| Aktualizacja:

W związku ze zbliżającym się sezonem zimowym wiele mówi się o konieczności wymiany letnich opon na zimowe. Czy jest to prawny obowiązek, za którego niespełnienie policjant może wystawić mandat?

wróć do artykułu
  • ~Ryba
    (2017-11-14 13:45)
    witam wszystkich,, czy? ktoś może wytłumaczyć dlaczego ? - droga hamowania na opach w warunkach wilgotnych ( deszcz i czysty asfalt ) wydłuża się o kilkanaście procent jak również można szybciej wpaść w boczny poślizg ? // hamowanie oczami // tak niestety jest !!! i to jest fakt !!!
  • ~Andrzej
    (2016-11-10 20:50)
    Jak zmieniam opony to nie myślę o tym czy dostanę za to mandat czy nie tylko o swoim bezpieczeństwie. Wolę czuć się pewniej, niż narażać siebie i innych jeżdżąc na oponach niedostosowanych do warunków. I zmieniając opony zawszę wolę się doradzić kogoś kto się na tym zna. W tym roku założone Strial 601 po namowie wulkanizatora.
  • ~Jeszcze spokojny kierowca. Póki co.
    (2016-11-09 12:11)
    Lobbyści "gumiarzo - oponiarzy" w natarciu. Nowe prawo ustanowić - zmusić kierowców (wydrzeć im) to co mają jeszcze w portfelu. A co???!!!
  • ~nj
    (2016-11-06 23:24)
    opony zimowe obowiazkowe za brak zatrzymanie dowodu rejestracyjnego i opony nie moga byc starsze niz np 7 lat i to samo z letnimi-nastapila by eliminacja starych aut i polepszenie bezpieczenstwa na drodze
  • ~Ppp
    (2016-11-06 18:54)
    Jeśli jest sezon zimowy, ale dzień suchy, bez śniegu i mrozu - powinno być pouczenie / przypomnienie / wyjaśnienie, że należy opony zmienić. Jeśli jest ślisko - powinna być kara za nie przygotowanie samochodu do jazdy. Pozdrawiam
  • ~ect ...
    (2016-11-06 18:52)
    W Polsce zima jest nieprzewidywalna, więc opony zimowe powinno się zakładać. Czy to temperatura poniżej zera, czy śnieg, opona zimowa ma inne właściwości niż letnia czy tzw. wielosezonowa. Na świeżym śniegu przy temp poniżej zera jazda na zimówkach jest o 30-40% bezpieczniejsza. Samochód trzyma się drogi i nic tego nie podważy, ale wiadomo ktoś z tyłu ma letnie i robi ci garaż w bagażniku. Na błocie pośniegowym czy lodzie już tak dobrze nie jest, więc w miastach może i te wielosezonowe się sprawdzą (na wsiach lub poza miastem na 100% zimówka plus czasem łańcuchy)
  • ~cdn/ na wiele pytan nima dotond odpowiedzi
    (2016-11-06 14:48)
    sliski temat , co z oponami do traktoruf ?abo samolotuf ? Czy mogo byc ciongane ? Wcionz nie mamy wiele odpowiedzi, i czy piramidy w Gierlozy sa widzialne z kosmosu bardziej niz cghinski mur, czy mniej, czy tak samo. I czy zajmuje sie tym instytut kosmiczny, nie pamietam z olsztyna czy z troijmiasta?.Czy te piramidy moga miec wplyw na odbiur komur i smartuf w rejonie, bo slabo slychac.
  • ~gf
    (2016-11-06 13:21)
    tylko wielosezonowe są droższe niż letnie czy zimowe, już producenci się wycwanili, kiedyś jeździłem na navigatorach 2 , spoko opony ale niestety szybko się latem zużywały piszczały jak szalone
  • ~Pepeg z Gumy
    (2016-11-06 09:40)
    Tylko naiwniacy piszy powyzsze posty. Zima zakladasz zimowe - oszczedzasz letnie. Co pomoga z przodu zimowki przy tylnim ******** ?? Dobre opony - bezposredni kontakt auta z nawierzchnia - to komfort jazdy, mniejsze odglosy tarcia oraz najwazniejsze: droga hamowania. Te pare metrow roznicy to nieraz dlugosc auta - w razie ew. kolizji.
  • ~WAKKK
    (2016-11-06 08:34)
    przód zimówki w zimie, letnie w lecie. TYŁ WIELOSEZONOWE!!!
  • ~czytelnik
    (2016-11-06 08:25)
    Wystarczą WIELOSEZONOWE i problemu nie ma! U nas lobby oponiarskie dostało szamotania macicy i wykręca cuda-wianki, a naiwniacy dają się doić!

Może zainteresować Cię też: