- Nowa Toyota RAV4 nadciąga do Polski. To 6. generacja japońskiego SUV-a
- Toyota RAV4 zmienia styl
- Nowa RAV4 rozpieszcza wnętrzem i dużymi ekranami
- Nowa RAV4 dostanie nowy napęd 5. generacji 2.5 Hybrid
- Nowa Toyota RAV4 - wyposażenie na bogato
Nowa Toyota RAV4 nadciąga do Polski. To 6. generacja japońskiego SUV-a
Toyota RAV4 istnieje od ponad 30 lat. Na całym świecie sprzedano do tej pory ponad 15 mln egzemplarzy wszystkich pięciu generacji. To jeden najpopularniejszych samochodów globalnie. W Europie na drogi trafiło 2,5 mln RAV4. Obecnie 91 proc. sprzedaży na Starym Kontynencie stanowią hybrydy i hybrydy plug-in, a największymi rynkami tego auta są Francja, Hiszpania, Polska, Wielka Brytania i Włochy.
Stawka jest wysoka i japońska marka nie zamierza ustąpić pola konkurencji. Stąd na rynku zadebiutuje nowa 6. generacja RAV4. Producent na dowód opublikował pierwsze zdjęcia tego auta. Czym chce przekonać do siebie kierowców?
Toyota RAV4 zmienia styl
Z pewnością stylistyką. Nowa Toyota RAV4 w ogniście czerwonym lakierze z czarnym dachem zrobi piorunujące wrażenie. Można też spodziewać się, że japoński SUV na świat spojrzy przez bardziej zawansowane reflektory LED w stylu lamp stosowanych w najnowszych wdaniach Toyoty Camry i C-HR.
Nowa RAV4 rozpieszcza wnętrzem i dużymi ekranami
RAV4 od progu powita nowym światem. Wnętrze otuli klasyczną elegancją zamkniętą w prostych formach. Toyota radyklanie przeprojektowała kabinę i wykończyła ją materiałami lepszej jakości. Właściwie wszystko jest ładne dla oka i intuicyjne w obsłudze. Kokpit polega na czytelnych cyfrowych interfejsach, a jego układ – z dużym centralnym ekranem na jednej wysokości z 12,3-calowym konfigurowalnym wyświetlaczem zamiast analogowych zegarów – wprowadza nową ergonomię miejsca pracy kierowcy.
Wzorem Camry system multimedialny szybko reaguje na polecenia, do tego ma przejrzyście rozplanowane menu z dużymi polami dotykowymi i pozwala sterować nawigacją w chmurze, muzyką oraz klimatyzacją (także za pomocą asystenta głosowego). Przy czym Toyota w erze wszechobecnych ekranów jedzie pod prąd i nie rezygnuje z przycisków. Z tunelu środkowego zniknęła wielka dźwignia skrzyni biegów, a zastąpił ją minimalistyczny selektor trybów pracy przekładni.
Nowa Toyota RAV4 powstała na zmodyfikowanej platformie dotychczasowego modelu. Stąd można spodziewać się, że przestronność i funkcjonalność zostanie wyniesiona na wyższy poziom. Nowe fotele przypominają te stosowane w Camry, czyli zapewnią głębsze wyprofilowanie oparcia oraz dłuższe siedzisko dla lepszego podparcia ud kierowcy i pasażerów. W obecnym modelu z tyłu rozsiadasz się niemal jak w sali kinowej – na stopy, nogi, nad głową jest bardzo dużo miejsca. Nowa RAV4 nie powinna ustąpić pod tym względem. Bagażnik zagwarantuje nie mniej niż 580 l pojemności.
Nowa RAV4 dostanie nowy napęd 5. generacji 2.5 Hybrid
Sercem nowej Toyoty RAV4 będzie najnowszy napęd 5. generacji 2.5 Hybrid, który debiutował pod maską nowej Camry. Po modyfikacjach silnik benzynowy pracujący w ekonomicznym cyklu Atkinsona i dwa silniki elektryczne charakteryzują się większą efektywnością. Układ korzysta z nowej bipolarnej baterii litowo-jonowej, która ma większą moc i jest bardziej responsywna. Najważniejsze elementy napędu jak przekładnia, silniki elektryczne oraz inwerter zostały przeprojektowane, by ograniczyć wewnętrzne straty. Całość jest bardziej kompaktowa i lżejsza o 7,7 kg.
Nowa hybryda generuje 230 KM mocy, to o 12 KM więcej niż w poprzedniku (218 KM). Przy czym Camry pokazała, że lepsze osiągi nie są okupione wysokim spalaniem. W nowym RAV4 osiągniecie zużycia paliwa na poziomie 4,8-5 l/100 km nie powinno wymagać specjalnych starań.
Nowa Toyota RAV4 będzie też dostępna jako hybryda plug-in. W tym modelu japoński producent zastosuje większy akumulator, który pozwoli na wydłużenie zasięgu w trybie elektrycznym.
Nowa Toyota RAV4 - wyposażenie na bogato
Bezpieczeństwo? Tu Toyota – jak w całej gamie najnowszych modeli - stawia na nowy zestaw radarów i kamer. Stąd debiutująca RAV4 rozpozna większą liczbę zagrożeń i pomoże uniknąć kolizji w większej liczbie scenariuszy, a także będzie stale sprawdzać, czy kierowca jest skupiony na prowadzeniu (kamera na kolumnie kierownicy nie spuszcza oka z szofera). Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia jest jeszcze skuteczniejszy w trakcie poruszania się po mieście, a także wykrywa niebezpieczeństwo zderzeniem czołowym. Przy skręcie monitorowany jest teraz ruch na dwóch pasach oraz pojazdy i rowerzyści nadjeżdżający z boku.
Nowa Toyota RAV4 w Polsce. Ile kosztuje japoński SUV?
Nowa Toyota RAV4 w Polsce zadebiutuje w 2026 roku. Obecny model z napędem 2.5 Hybrid Dynamic Force 218 KM kosztuje od 176 100 zł. To bardzo dobra cena za sprawdzony, dopracowany rodzinny samochód.