Hyundai Kona Electric już w Polsce

Koreański producent stawia na prąd. Elektryczne modele Hyundaia dały się poznać jako oszczędne auta ze sporym zasięgiem, i nie inaczej jest w przypadku nowej Kony Electric. Crossover z bezemisyjnym napędem urósł względem poprzednika. Zwiększył się również zasięg topowej wersji, bo teraz auto przejedzie nawet 514 km bez konieczności ładowania.

Reklama

Nowa elektryczna Kona - cena w Polsce

Kongres Nowej Mobilności w Łodzi skupia producentów samochodów i firmy z branży elektromobilności w jednym miejscu. To właśnie w Łódzkich halach Expo mieliśmy okazję zobaczyć elektryczną Konę na żywo.

Hyundai Kona EV na Kongresie Nowej Mobilności 2023 Hyundai Kona EV na Kongresie Nowej Mobilności 2023 / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

Prezentowany samochód to Kona w topowej wersji Platinum, z baterią o pojemności 65 kWh i 218-konnym silnikiem elektrycznym. W gamie dostępny jest również podstawowy napęd z akumulatorem 48 kWh i silnikiem o mocy 156 KM, choć na razie wyceniono tylko mocniejszą odmianę. Auto ze zdjęć to wydatek minimum 233 900 zł. Wersja wyposażenia Smart kosztuje 201 900 zł, a środkowa wersja Executive jest dostępna od 215 900 zł.

Hyundai Kona EV na Kongresie Nowej Mobilności 2023 Hyundai Kona EV na Kongresie Nowej Mobilności 2023 / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

Tak wygląda nowa Kona Electric

Co, oprócz zasięgu, wyróżnia Konę w tej klasie? Elektryczny crossover jest odważnie stylizowany i pełny designerskich akcentów. LED-owe listwy świetlne z przodu (Hyundai nazywa to rozwiązanie Seamless Horizon) i z tyłu dodają charakteru, a pocięte przetłoczeniami nadwozie wygląda bez wątpienia futurystycznie. W prezentowanym aucie standardem są 19-calowe felgi, a tańsze odmiany wyjeżdżają z salonu na "siedemnastkach".

We wnętrzu - znacznie więcej przestrzeni, niż w poprzedniku. Elektryk może pochwalić się wyjątkowo pojemną kabiną, a jej praktyczność zwiększają schowki, półki i kieszonki, które pomagają zachować porządek w kokpicie. Wzorem większych braci, Kona Electric (w wersji Platinum) jest wyposażona w fotele Premium Relax. Można je rozłożyć do półleżącej pozycji zero gravity, która pozwoli odpocząć w przerwie od podróżowania.

Hyundai Kona EV na Kongresie Nowej Mobilności 2023 Hyundai Kona EV na Kongresie Nowej Mobilności 2023 / dziennik.pl / Maciej Lubczyński
Hyundai Kona EV na Kongresie Nowej Mobilności 2023 Hyundai Kona EV na Kongresie Nowej Mobilności 2023 / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

Nowa Kona została stworzona jako elektryk

Hyundai Kona Electric jedynie symbolicznie różni się od odmiany spalinowej i hybrydowej. Jak twierdzą przedstawiciele marki, w odróżnieniu od poprzednika, nowa Kona została zaprojektowana z myślą o elektrycznym napędzie. Dzięki temu nie jest to typowa konwersja auta spalinowego na elektryczne. W praktyce oznacza to korzyści takie, jak większa ilość miejsca we wnętrzu czy zupełnie płaska podłoga również w drugim rzędzie siedzeń.

Hyundai Kona Electric - wyposażenie

Wyposażenie nowej elektrycznej Kony jest przyzwoite już w standardzie. W wersji Smart znajdziemy w m.in.: reflektory i światła tylne LED, podgrzewane przednie fotele i kierownicę, 2-strefową klimatyzację automatyczną, cyfrowe zegary z 12,3-calowym wyświetlaczem, system multimedialny z 12,3-calowym wyświetlaczem, fabryczną nawigacją, systemem Bluelink i aktualizacjami OTA, a także bezkluczykowy dostęp, kamerę cofania czy czujniki parkowania z przodu i tyłu. Dopłaty nie wymaga również inteligentny tempomat, Asystent podążania na pasie ruchu (LFA) oraz Asystent jazdy autostradowej (HDA).

Hyundai Kona EV na Kongresie Nowej Mobilności 2023 Hyundai Kona EV na Kongresie Nowej Mobilności 2023 / dziennik.pl / Maciej Lubczyński
Reklama

Bogatsza wersja Executive rozszerza listę wyposażenia o elektrycznie sterowane fotele przednie, przyciemniane tylne szyby, tapicerkę skórzano-materiałową, Asystenta monitorowania martwego pola (BCA), Asystenta ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), gniazdo do ładowania V2L w kabinie, a także konektor do ładowania V2L z gniazda zewnętrznego.

W prezentowanej, topowej odmianie Platinum możemy liczyć naskórzaną tapicerkę, wentylowane przednie fotele oraz podgrzewaną kanapę tylną, wyświetlacz Head-Up, system kamer 360 stopni, Asystenta zdalnego parkowania (RSPA), System wyświetlanie widoku z martwego pola (BVM), Asystenta unikania kolizji podczas cofania (PCA), cyfrowy kluczyk, system Premium Audio BOSE czy wreszcie inteligentną klapę bagażnika. Otworzy się ona automatycznie, gdy mamy przy sobie kluczykiem i staniemy w bezruchu z tyłu pojazdu.

Hyundai Kona EV na Kongresie Nowej Mobilności 2023 Hyundai Kona EV na Kongresie Nowej Mobilności 2023 / dziennik.pl / Maciej Lubczyński