Mazda 2 Hybrid po liftingu 2024

Hybrydowa wersja Mazdy 2 to Toyota Yaris ze zmienionymi znaczkami. Tak było do tej pory i nie ukrywali tego nawet przedstawiciele marki. Wkrótce ma się to zmienić - lifting modelu przyniesie zaskakująco duże zmiany. Miejska hybryda zyska więcej indywidualnego stylu. Różnicę będzie widać już na pierwszy rzut oka.

Mazda 2 Hybrid 2024 / Mazda / materiały prasowe
Reklama

Najmniejsza Mazda po modernizacji

Model, który do oferty marki zawitał na początku 2022 roku przejdzie istotne zmiany. Przednia część nadwozia została upodobniona do pozostałych propozycji z gamy producenta. Nie ma tu mowy o rewolucji (nie zmienił się chociażby kształt reflektorów), ale opracowanie przedniego zderzaka na nowo było dobrym pomysłem. Teraz w końcu można wyobrazić sobie sytuację, w której pewnej grupie klientów to propozycja Mazdy spodoba się nieco bardziej.

Mazda 2 Hybrid - zmiany stylistyczne

Zmiany są widoczne również z tyłu. Ponownie - kształt lamp nie uległ zmianie, ale przeprojektowane elementy nadwozia sprawiają, że samochód prezentuje się nieco inaczej niż Yaris. Największą zmianą jest brak czarnej blendy między tylnymi światłami. Wraz z liftingiem, w ofercie pojawią się też nowe wzory felg i nowy kolor Glass Blue. Nowinek w kwestii stylu jest więc całkiem sporo. Czy równie wiele zadziało się pod maską?

Mazda 2 Hybrid 2024 / Mazda / materiały prasowe
Reklama

Hybrydowa Mazda 2 - silnik

Mazda 2 Hybrid wciąż jest napędzana zelektryfikowanym układem napędowym Toyoty. Co ciekawe, koncern nie podzielił się najnowocześniejszą technologią, która niedawno pojawiła się w Yarisie, dlatego w Maździe nie zobaczymy hybrydy piątej generacji. Mimo liftingu nadal pracuje tu układ o mocy 116 KM, którego sercem jest 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.5. Wszystkie komponenty dobrze znamy już z dotychczasowej Mazdy (i z Yarisa). Bezstopniowa przekładnia, niewielka bateria, dobrze napisane oprogramowanie i zużycie paliwa niewiele przekraczające 3 l/100 km w mieście staje się faktem. Według danych producenta, spalanie wynosi 3,8 l/100 km, ale osiągnięcie niższego wyniku w wersji sprzed liftingu nie było problemem. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje małej Maździe 9,7 s - w tej klasie jest to wynik, który nie daje powodu do wstydu.

Mazda 2 Hybrid 2024 - wyposażenie

Producent wykorzystał lifting, by uporządkować wersje wyposażenia i dostosować je do oferty pozostałych modeli. Po modernizacji będziemy więc mieli do wyboru warianty nazwane po nowemu - Prime, Centre, Homura i Homura Plus.

Mazda 2 Hybrid 2024 / Mazda / materiały prasowe

Lista elementów wyposażenia w bazowej wersji jest już całkiem długa. Możemy liczyć na system bezkluczykowy, Apple CarPlay i Android Auto czy gniazda USB-C. Poziom wyżej zyskujemy elektrycznie składane lusterka, 16-calowe felgi aluminiowe, lepsze nagłośnienie i przednie oraz tylne czujniki parkowania. Wariant Homura proponuje dodatkowo LED-owe reflektory, 17-calowe felgi i dwustrefową klimatyzację. W topowej wersji Homura Plus, ekran systemu multimedialnego będzie większy (10,5 zamiast 9 cali), a standardem będzie również duże okno dachowe.

Krok w dobrą stronę

Choć pod maską nie ma najnowszej hybrydy, Mazda 2 Hybrid w końcu różni się od Yarisa i zyskuje odrobinę indywidualnego charakteru. Czerpie przy tym garściami z innych nowinek Toyoty - w Maździe po liftingu również pojawiły się cyfrowe zegary i nowy system multimedialny. Teraz pozostaje tylko czekać, aż importer wyceni najmniejszą hybrydową Mazdę. Czy będzie tańsza od Toyoty? Przekonamy się niebawem.

Mazda 2 Hybrid 2024 / Mazda / materiały prasowe
Mazda 2 Hybrid 2024 / Mazda / materiały prasowe
Mazda 2 Hybrid 2024 / Mazda / materiały prasowe