- Mazda 2 Hybrid 2024 wjeżdża do Polski. Miejska hybryda w nowym stylu
- Mazda 2 Hybrid - jaka pojemność bagażnika i wymiary nadwozia
- Nowa Mazda 2, nowe wnętrze i większe ekrany
- Jedyna hybryda z silnikiem benzynowym 1.5 gamie Mazdy
- Mazda 2 Hybrid często jeździ na prąd
Mazda 2 Hybrid 2024 wjeżdża do Polski. Miejska hybryda w nowym stylu
Mazda 2 Hybrid, czyli bliźniacza konstrukcja do Toyoty Yaris, w wersji na 2024 rok zyska więcej własnego stylu. Wreszcie oba modele różnią się bardziej niż tylko znaczkiem producenta.
Jaka jest Mazda 2 Hybrid po wizycie u chirurga plastycznego? Różnice widać już na pierwszy rzut oka. Wszystko dla lepszego dopasowania do spójnej stylistycznie gamy Mazdy. Opracowanie nowych zderzaków i subtelnych dodatków okazuje się świetnym pomysłem. Z tyłu pojawiła się ozdobna listwa w kolorze nadwozia zamiast czarnej blendy między światłami. Najmodniejszym kolorem karoserii w tym sezonie będzie nowy lakier Glass Blue w połączeniu z czarnymi lusterkami.
Mazda 2 Hybrid - jaka pojemność bagażnika i wymiary nadwozia
Wymiary? Mazda 2 Hybrid ma 3,94 m długości, 1,75 m szerokości i 1,5 m wysokości. Rozstaw osi 2560 mm przekłada się na wnętrze dla czterech dorosłych osób oraz bagażnik o pojemności 286 litrów (947 l po złożeniu tylnej kanapy). Przy tym hatchback marki z Hiroszimy należy do najzwrotniejszych w klasie – promień skrętu 4,9 m. Do tego nisko położony środek ciężkości oraz proporcjonalne rozłożenie masy – oba te czynniki mają kapitalne znaczenie dla właściwości jezdnych. Jednak zanim zakręcą się koła, warto dłużej rozejrzeć się po kabinie.
Nowa Mazda 2, nowe wnętrze i większe ekrany
W kabinie pojawiły się cyfrowe zegary 12,3 cala i nowy system multimedialny z większym ekranem dotykowym o przekątnej 10,5 cala. Do tego z listy opcji można wybrać kolorowy, 10-calowy wyświetlacz head-up.
Jedyna hybryda z silnikiem benzynowym 1.5 gamie Mazdy
Mazda 2 Hybrid skrywa trzycylindrowy silnik benzynowy 1.5/92 KM działający w ekonomicznym cyklu Atkinsona połączony z synchroniczną jednostką elektryczną o mocy 59 kW. To równoległy układ hybrydowy produkowany w zakładach Toyoty na Dolnym Śląsku. Łącznie system zapewnia kierowcy 116 KM (z kolei Yaris oferuje napęd 116 KM i 130 KM). Taki potencjał ma sprawić, że hybrydowa Mazda przyspieszy od 0-100 km/h w 9,7 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 175 km/h.
Elastyczność? Zryw z 80 km/h do 120 km/h zajmie ok. 8 s. Mazda obiecuje zużycie paliwa na poziomie 3,8 l/100 km, ale osiągnięcie niższego wyniku nie stanowi wyzwania.
Mazda 2 Hybrid często jeździ na prąd
W takim aucie kluczowe jest częstsze korzystnie z energii akumulatora w ruchu miejskim, czyli środowisku naturalnym hybrydy. Zdaniem inżynierów japońska hybryda potrafi przez 80 proc. czasu jazdy poruszać się bezszelestnie na silniku elektrycznym. Podczas zwalniania i hamowania energia kinetyczna jest odzyskiwana w postaci energii elektrycznej, magazynowanej w akumulatorze pod tylnymi siedzeniami. Sam akumulator litowo-jonowy odznacza się wysoką gęstością mocy i większą zdolnością do ciągłej podaży prądu niż alternatywne akumulatory niklowo-metalowo-wodorkowe. Ponadto, umożliwia wydajniejsze odzyskiwanie energii podczas hamowania i szybsze ładowanie.
Mazda 2 Hybrid z lepszym wyposażeniem w 2024 roku, pieć wersji do wyboru
Mazda 2 Hybrid 2024 jest dostępna w pięciu wersjach wyposażenia. Do wyboru jest: Prime-line, Centre-line, Exclusive-line, a także Homura i Homura Plus.
Nowa Mazda 2 Hybrid w wersji Prime-line - najtańsza, ale dobrze wyposażona
Wyposażenie bazowej wersji Prime-line obejmuje centralny zamek ze zdalnym sterowaniem, elektrycznie otwierane szyby w drzwiach przednich, automatyczną klimatyzację, system audio z dwoma głośnikami sterowany z ekranu o przekątnej 9 cali, Bluetooth, radio cyfrowe DAB, bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i Android Auto, gniazdo ładowania USB-C, tempomat adaptacyjny i zespolone lampy tylne w diodowej technologii LED. Na liście wyposażenia jest także kamera cofania, funkcja rozpoznawania znaków drogowych, automatyczne wspomaganie hamowania awaryjnego i wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia. Najtańsza Mazda 2 Hybrid Prime-line kosztuje od 101 900 zł.
Nowa Mazda 2 Hybrid w wersji Centre-line
Mazda 2 Hybrid w wersji Centre-line kosztuje od 108 900 zł i jest bogatsza o 15-calowe alufelgi, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, lusterka w osłonach przeciwsłonecznych dla kierowcy i pasażera, tylny spojler, wycieraczki z czujnikiem deszczu, podgrzewane fotele, kierownicę i dźwignię zmiany biegów obszyte skórą, a także ulepszonym systemem audio z sześcioma głośnikami.
Mazda 2 Hybrid 2024 Exclusive-line
Mazda 2 Hybrid Exclusive-line kosztuje od 117 900 zł. Taki samochód oferuje 16-calowe alufelgi, automatycznie składane lusterka boczne, inteligentny, bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania auta, przednie i tylne czujniki parkowania, podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa i regulację wysokości fotela pasażera oraz podgrzewanie kierownicy.
Mazda 2 Hybrid 2024 w wersji Homura - wyposażenie
Wariant Homura dokłada LED-owe światła przednie, przeciwmgielne i tylne kierunkowskazy, 17-calowe alufelgi, dekoracyjne elementy zewnętrzne w kolorze fortepianowej czerni, dwustrefową klimatyzację, przyciemniane tylne szyby, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, powiększony ekran centralny o średnicy 7 cali, bezprzewodowe ładowanie telefonu i sportowe fotele w połowie pokryte skórą. Mazda 2 Hybrid Homura kosztuje od 127 900 zł.
Nowa Mazda 2 Hybrid w wersji Homura Plus - największe ekrany w wyposażeniu
Mazda 2 Hybrid w wersji Homura Plus to wydatek od 138 700 zł. W tym wydaniu auto jest lepsze o 10,5-calowy wyświetlacz multimedialny (zamiast 9-calowego) i 12,3-calowe zestaw cyfrowych zegarów, 10-calowy kolorowy wyświetlacz head-up oraz nawigację. Okno dachowe i 17-calowe alufelgi to także standard.
Mazda 2 Hybrid 2024 - dane techniczne
MAZDA2 HYBRID | ||
Typ silnika | Układ pełnej hybrydy | |
Napęd | FWD – przednie koła | |
Przekładnia | e-CVT | |
Prędkość max. | 175 km/h | |
Przyspieszenie (0-100km) | 9,7 sekundy | |
Moc maksymalna łączna | kW (KM) przy obr./min | 85 (116) / 5500 |
Moc silnika elektr. | kW (KM) przy obr./min | 59 (80)/141 |
Typ baterii | Litowo-jonowa | |
Pojemność baterii | Ah | 4,3 |
Napięcie | V | 177,6 |
Masa własna baterii | kg | 21,5 |
Typ silnika | silnik benzynowy 1,5 l | |
Silnik spalinowy | montowany poprzecznie z przodu czterosuwowy silnik benzynowy | |
liczba/układ cylindrów | 3 w rzędzie | |
Pojemność skokowa | cm3 | 1490 |
Średnica cylindra x skok tłoka | mm | 80,5 x 97,6 |
Stopień sprężania | 14,0:1 | |
Pojemność zbiornika paliwa | l | 36 |
Zalecane paliwo | 95RON | |
Zużycie paliwa (WLTP) w cyklu mieszanym | l/100km | 3,8 (na kołach o średnicy 15“) / 4,0 (na kołach o średnicy 16“) / 4,3 (na kołach o średnicy 17”) |
Norma emisji | Euro6 AP | |
Emisje CO2 (WLTP) (w cyklu mieszanym) | g/km | 87 (15“) / 93-92 (16“) -97 (17”) |