- Hyundai Ioniq 6 już w Polsce, jest większy niż Ioniq 5, a jaki styl i wymiary?
- Hyundai Ioniq 6 to wielka moc i niesamowite przyspieszenie
- Ioniq 6 ekstremalnie ekonomiczny, zasięg nawet ponad 700 km!
- Ioniq 6, czyli wnętrze i wyposażenie
- Hyundai Ioniq 6 i przepastny bagażnik, jaka pojemność?
Ioniq 6 został zaprojektowany jako streamliner, czyli pojazd z opływowym kształtem zapewniającym zmniejszony opór powietrza. Twórcy mieli inspirować się składami kolei dużych prędkości z lat 30. i 50. XX wieku oraz ich kosmicznie stylizowanymi następcami – pociągami typu bullet. Spoglądali także na auta stworzone w ramach nurtu Streamline Moderne – powstał wtedy Chrysler Airflow, Tatra 603 czy Pontiac Streamliner. Efekt?
Dziś w motoryzacji panuje twarda zasada legii cudzoziemskiej: Kto nie maszeruje, ten ginie. Dlatego bazę techniczną Ioniq 6 stanowi skalowalna platforma E-GMP stworzona z myślą o przyszłych samochodach elektrycznych. Z tej samej architektury korzysta Ioniq 5, niebawem dołączy duży SUV Ioniq 7.
Hyundai Ioniq 6 już w Polsce, jest większy niż Ioniq 5, a jaki styl i wymiary?
Hyundai Ioniq 6 jest jednak dłuższy od "piątki" o ponad 20 cm i dobre 11 cm niższy. Z długością 4885 mm, szerokością 1880 mm, wysokością 1495 mm i z rozstawem osi 2950 mm celuje w takie auta elektryczne jak m.in. Tesla Model 3, Polestar 2 czy BMW i4. Konstruktorzy są szczególnie dumni z niesamowicie aerodynamicznej sylwetki – tę cechę Ioniq 6 odziedziczył po spektakularnym prototypie Prophecy z 2020 r. W modelu seryjnym współczynnik oporu powietrza Cd wynosi 0,21. To najniższy wynik wśród modeli Hyundai. To także najlepsza wartość w klasie. Na rynku lepszy jest tylko Mercedes EQS (0,20).
Hyundai Ioniq 6 to wielka moc i niesamowite przyspieszenie
Architektura E-GMP otworzyła również drogę do stworzenia niemal dowolnych konfiguracji układu napędowego. W Polsce Ioniq 6 jest dostępny wyłącznie z długodystansowym akumulatorem o pojemności 77,4 kWh. Można go połączyć z dwoma układami silników elektrycznych – napędem na tył (RWD, moc 229 KM i 350 Nm) lub na wszystkie koła (AWD). Topowa konfiguracja z parą silników tworzy układ 4x4 i zapewnia aż 325 KM mocy i 605 Nm momentu obrotowego. Ten wariant przyspieszy od 0 km/h do 100 km/h w 5 sekund!
Ioniq 6 ekstremalnie ekonomiczny, zasięg nawet ponad 700 km!
Ekstremalnie opływowy Ioniq 6 ma być też niezwykle ekonomiczny. Hyundai dla modelu z tylnym napędem podaje imponujące 614 km zasięgu. Wiadomo, że dane WLTP rzadko oddają rzeczywistość. Niemniej tłumaczy to ogromny wysiłek, jaki inżynierowie włożyli w projekt nowego auta. W trybie wyłącznie miejskim zasięg przekracza 700 km.
Ioniq 6 błyszczy także ultraszybkim ładowaniem. Samochód pod kablem z prądem stałym DC przyjmuje nawet 239 kW. Stąd już po 15 minutach zasięg rośnie o 351 km. Zwiększenie zapasu energii na 100 km zajmie ledwie 5 min. Ze swoimi parametrami i zasięgiem koreańska nowość z powodzeniem może pełnić rolę jedynego samochodu w rodzinie.
Ioniq 6, czyli wnętrze i wyposażenie
Automatycznie wysuwane klamki licują z powierzchnią nadwozia – klik i drzwi otwierają się szeroko, tylne niemal pod kątem prostym. Można wsiadać. Kierowca o wzroście ok. 186 cm szybko znajdzie wygodne ustawienie do prowadzenia. Pasażerowi podobnej postury siedzącemu w drugim rzędzie od kolan do oparcia fotela zostaje ok. 16 cm luzu. Całkowicie płaska podłoga sprawia, że z tyłu rozsiadasz się niemal jak w kinie – nad głową jest wystarczająco miejsca mimo szybko opadającej linii dachu.
W rogach deski rozdzielczej znalazły się dwa dodatkowe wyświetlacze pokazujące obraz z zewnętrznych kamer zastępujących lusterka boczne. Także pod względem jakości wykonania i zastosowanych materiałów Ioniq 6 odskoczył konkurencji. Przyjemne w dotyku tworzywa sprawiają wrażenie solidnych, klasy premium. Przednie drzwi pozbawiono przycisków, co faktycznie przekłada się na poczucie fantastycznej przestronności. Schowków mamy więcej w porównaniu do IQ5. Podczas przerwy na ładowanie z przednich foteli można zrobić dwie leżanki i odpocząć.
Hyundai Ioniq 6 i przepastny bagażnik, jaka pojemność?
Bagażnik? Klik i siłowniki automatycznie unoszą klapę z wielkim spoilerem. Otwór nie jest specjalnie przyjazny przy pakowaniu, ale możliwości transportowe są zacne. Żeby dosunąć torby do oparć tylnej kanapy trzeba zanurkować głębiej nić do pasa. Kolejny klik, a pokrywa zamyka dostęp do komory o pojemności 401 l. Przedni bagażnik to dodatkowe 45 litrów (14,5 l w wersji 4WD).
Ioniq 6 to najlepsze auto świata 2023! Jak Hyundai prześcignął swoich mistrzów?
I właśnie możliwości napędu elektrycznego wyniesione na nowy poziom, spektakularna stylistyka, funkcjonalność oraz precyzyjne wykonanie koreańskiego modelu sprawiły, że Ioniq 6 zdobył nagrodę główną World Car of the Year i został uznany za najlepszy samochód świata w 2023 roku. Na pobitym polu zostały Kia Niro i BMW X1/iX1. Jednocześnie IQ 6 wjechał na najwyższe podium w dwóch innych kategoriach – jako najlepszy samochód elektryczny (model Hyundaia pokonał BMW i7 i Lucid Air) oraz najładniejszy samochód 2023 (World Car Design of the Year; lepszy niż Land Rover Range Rover i Lucid Air). Sensacyjny hattrick…
– Koreańczycy pokazują, że nie tylko wydali pieniądze na najlepszych nauczycieli, ale że naprawdę bardzo starannie się uczyli i w tej chwili są już lepsi od swoich mistrzów – powiedział dziennik.pl Maciej Pertyński, jedyny polski juror plebiscytu World Car of the Year.
Ioniq 6 kradnie show podczas EV Experience na Torze Modlin
O tym czy Ioniq 6 zasłużył na miano najlepszego auta świata będzie można przekonać się samemu. Niesamowity model Hyundaia pojawi się w stawce 70 aut, które organizatorzy EV Experience udostępnią do testów na Torze Modlin w dniach 26 i 27 maja. Nowość Hyundaia zadebiutuje tam w topowych wersjach wyposażenia UNIQ, z baterią 77 kWh oraz napędem na wszystkie koła (4WD) lub na 2 koła (2WD).
Ioniq 6 w Polsce, jaka cena? Karta Dużej Rodziny robi różnicę 27 tys. zł
Ioniq 6 w Polsce jest oferowany w jednej wersji wyposażeniowej UNIQ. Auto kosztuje od 284 900 zł - to cena za model z napędem na tylną oś i silnikiem o mocy 229 KM. Z kolei numer popisowy Hyundia, czyli Ioniq 6 4WD z dwoma silnikami o 325 KM to już wydatek od 304 900 zł.
Karta Dużej Rodziny i program Mój elektryk obniżają cenę o 27 tys. zł. Wówczas Ioniq 6 kosztuje od 257 900 zł.
Hyundai Ioniq 6 w wersji UNIQ, jakie wyposażenie standardowe?
Za cyfrowe lusterka trzeba dopłacić 8 tys. zł. Lakier metalizowany lub perłowy podnosi koszt o 2500 zł. Można też zamówić lakier matowy za 4500 zł. Poza tym odmiana UNIQ jest wyposażona we wszelkie rozwiązania jakie dziś oferuje koreański koncern. Standard to m.in. reflektory matrycowe LED, przednia szyba akustyczna, asystent unikania kolizji parkingowych (z tyłu, czołowych i bocznych), składane automatycznie lusterka boczne elektrycznie sterowane i podgrzewane, 20 calowe felgi aluminiowe, opony Pirelli P Zero, tapicerka skórzana Eco (w kolorze czarnym lub jasnoszarym), elektrycznie sterowane fotele przednie Premium Relax z wysuwanym podnóżkiem (rozkładają się jak leżanka, mają podgrzewanie i wentylację), tylne siedzenia także są podgrzewane, wyświetlacz Head-Up (widok na szybie), łopatki do regulacji rekuperacji, asystent monitorowania martwego pola (BCA), asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym, asystent utrzymywania pasa ruchu, monitorowania poziomu uwagi kierowcy, informowanie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu, asystent świateł drogowych, system kamer 360° czy system Premium Audio BOSE.
Hyundai Ioniq 6, dane techniczne, akumulator, moc, przyspieszenie, zasięg (TABELA)
SILNIK ELEKTRYCZNY | 77 kWh 2WD | 77 kWh 4WD |
Typ silnika | Synchroniczny z magnesami stałymi | Synchroniczny z magnesami stałymi |
Moc maksymalna (kW) | 165 | 239 |
Moc maksymalna (KM) | 229 | 325 |
Maks. moment obrotowy (Nm) | 350 | 605 |
AKUMULATORY WYSOKONAPIĘCIOWE | ||
Typ | Polimerowe litowo-jonowe | Polimerowe litowo-jonowe |
Pojemność (kWh) | 77,4 | 77,4 |
NAPĘD | ||
Rodzaj napędu | 2WD | 4WD |
OSIĄGI | ||
Prędkość maksymalna (km/h) | 185 | 185 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 7,4 | 5,1 |
Przyspieszenie 80-120 km/h (s) | 4,6 | 3,3 |
Wydajność - w cyklu WLTP (kWh/100 km) | 16,0 (felgi 20”) | 16,9 (felgi 20”) |
14,3 (felgi 18”) | 15,1 (felgi 18”) | |
Zasięg (km) | 545 km (felgi 20”) | 519 km (felgi 20”) |
614 km (felgi 18”) | 583 km (felgi 18”) | |
Emisja CO2 | 0 | 0 |
ŁADOWANIE | ||
Ładowanie AC 11kW | 7 h 10 min | 7 h 10 min |
Ładowanie DC 50 kW (do 80%) | 73 min | 73 min |
Ładowanie DC 350 kW (do 80%) | 18 min | 18 min |
MASY | ||
Minimalna masa własna (kg) | 1910 | 2020 |
Maksymalna masa całkowita (kg) | 2410 | 2520 |
Ładowność (kg) | 500 | 500 |
Maksymalna masa holowanej przyczepy z hamulcem (kg) | 1500 | 1500 |
Maksymalna masa holowanej przyczepy bez hamulca (kg) | 750 | 750 |
Hyundai Ioniq 6, wymiary, pojemność bagażnika
Liczba miejsc siedzących | 5 |
Długość/szerokość bez lusterek/wysokość (mm) | 4885 / 1880 / 1495 |
Rozstaw osi (mm) | 2950 |
Rozstaw kół przód/tył (mm) | 1630 / 1639 |
Prześwit (mm) | 141 |
Od siedziska do dachu z przodu / z tyłu (mm) | 1022 / 932 |
Miejsce na nogi z przodu / z tyłu (mm) | 1154 / 996 |
Na wysokości ramion z przodu / z tyłu (mm) | 1472 / 1456 |
Na wysokości bioder z przodu / z tyłu (mm) | 1402 / 1298 |
Pojemność tylnego bagażnika VDA (Iitry) | 401 |
Pojemność przedniego bagażnika (Iitry) | 45 (14,5 wersja 4WD) |
KOŁA I ZAWIESZENIE | |
Rozmiar kół | 8,5J x 20” |
Rozmiar opon | 255/45 R20 |
Koło zapasowe lub zestaw naprawczy | Zestaw naprawczy |
Zawieszenie kół przednich | Kolumny typu McPherson |
Zawieszenie kół tylnych | Wielowahaczowe |