- Nowa Kia EV6 debiutuje na polskim rynku
- Tak wygląda Kia EV6 w nowym stylu
- Nowe wnętrze i odcisk palca zamiast kluczyków
- Nowa Kia EV6 to 5 miejsc i płaska podłoga. Jaka pojemność bagażnika?
- Nowa Kia EV6 to akumulator 4. generacji, szybsze ładowanie i większe zasięgi
Nowa Kia EV6 debiutuje na polskim rynku
Kia do 2030 roku zamierza sprzedawać 4,2 mln samochodów rocznie. W tym 2,33 mln mają stanowić auta zelektryfikowane. Rozmach może imponować. By dopiąć swego w ciągu najbliższych 5 lat rozbuduje gamę 15 modeli elektrycznych i 10 modeli hybrydowych.
Wśród nich jest nowa Kia EV6, która właśnie debiutuje na rynku. Czego mogą spodziewać się kierowcy po następcy najpopularniejszego w Polsce elektryka koreańskiej marki?
Tak wygląda Kia EV6 w nowym stylu
Kia EV6 zyskała zupełnie nową twarz. Awangardowy styl podkreślają przeprojektowane reflektory LED – każdy z podwójnym modułem. Światła do jazdy dziennej łączą się z listwą świetlną biegnącą pod logo. Z tyłu auto wyróżnia zmieniony zderzak i nowa grafika lamp LED z motywem konstelacji gwiazd. Ciekawostką są ukryte kierunkowskazy tylne – widać je dopiero po uruchomieniu.
Do nowego EV6 Kia oferuje wybór siedmiu kolorów nadwozia: Snow White Pearl, Interstellar Gray, Aurora Black Pearl, Glacier, Wolf Gray, Yacht Blue i Runway Red. Z kolei w wersji GT-Line można wybrzydzać z pięciu lakierów: Wolf Gray, Yacht Blue Matte, Snow White Pearl, Aurora Black Pearl i Runway Red.
Nowe wnętrze i odcisk palca zamiast kluczyków
Od progu w oczy rzuca się zupełnie nowa kierownica delikatnie spłaszczona u dołu i u góry. Miejsce kierowcy jest totalnie cyfrowe. Zintegrowany z konsolą środkową system rozpoznawania odcisków palców pozwala uruchomić samochód bez kluczyka lub klucza cyfrowego. Pojawił się jeszcze większy bezramkowy, zakrzywiony ekran o wysokiej rozdzielczości, który łączy zestaw wskaźników przed kierowcą i wyświetlacz systemu multimedialnego na konsoli środkowej. Obydwa mają przekątną po 12,3 cala. Jakości prezentowanych grafik nie powstydziłoby się marki premium. Niżej także dotykowy panel sterowania klimatyzacją. Między siedzeniami przycupnęła konsola z ogromnym schowkiem i portami USB-C. Przełączniki są na wyciągniecie ręki, a ich rozmieszczenie intuicyjne. Na szczęście Kia zrezygnowała z czarnych błyszczących okładzin na rzecz matowego tworzywa, dzięki temu kabina wygląda schludnie. Nowa bezprzewodowa ładowarka ładuje teraz z mocą 15 W. EV6 jest także wyposażone w bezprzewodową łączność Apple CarPlay i Android Auto.
Nowa Kia EV6 to 5 miejsc i płaska podłoga. Jaka pojemność bagażnika?
Kia EV6 w nowej odsłonie zachowała rozmiary. Rozstaw osi – który w znacznej mierze odpowiada za wielkość kabiny – sięga niemal 3 m. To o 8,5 cm więcej niż w nowym Sorento (2815 mm) i lepiej niż w wielu limuzynach klasy średniej (dla porównania Skoda Superb ma 2,84 m). I o ile długość EV6 (4,68 m) sprawia, że gra w lidze kompaktowych crossoverów (na celownik trafi Skoda Enyaq - 4658 mm czy VW ID.4 - 4584 mm), to jednak bliżej mu do większych modeli SUV. Od Sorento EV6 jest o 13 cm krótsze i o 15 cm niższe, ale już tylko o 2 cm węższe.
Solidne wymiary, akumulator zamknięty w podłodze plus przesunięcie tablicy rozdzielczej do przodu (brak silnika spalinowego) sprawiły, że EV6 oferuje niesamowicie obszerne i podatne na aranżację wnętrze. Podczas przerwy na ładowanie z fotela można zrobić leżankę i odpocząć. Kierowca o wzroście ok. 186 cm szybko znajdzie wygodną pozycję do prowadzenia EV6. Pasażerowi podobnej postury siedzącemu w drugim rzędzie od kolan do oparcia fotela zostaje ok. 18 cm luzu! Z tyłu rozsiadasz się niemal jak w kinie – na stopy, nogi i nad głową jest bardzo dużo miejsca. Drzwi otwierają się szeroko, tylne niemal pod kątem prostym, co docenią rodzice mocujący się z fotelikami dziecięcymi (uchwyty ISOFIX są zgrabnie zamaskowane).
Kia podkreśla, że we wnętrzu EV6 może wygodnie podróżować pięciu pasażerów, a w dwóch bagażnikach (tylny – 490 l, przedni – w RWD 52 l, w AWD – 20 l) spokojnie zmieści się bagaż na dłuższe wakacje. Do tego elektryk uciągnie przyczepę o masie 1600 kg (gdy akumulator jest naładowany w ponad 35 proc.).
Nowa Kia EV6 to akumulator 4. generacji, szybsze ładowanie i większe zasięgi
Nowa Kia EV6 jest wyposażona w akumulatory 4. generacji. Dzięki wyższej gęstości energii pojemność wzrosła z 58 kWh do 63 kWh w wersji Standard Range i z 77,4 kWh do 84 kWh w wersji Long Range. To z kolei przekłada się na większy zasięg – teraz na jednym ładowaniu Kia EV6 może maksymalnie przejechać do 582 km w trybie mieszanym i do aż 766 km w mieście.
Instalacja 800 V i moc ładowania 258 kW (o 8 proc. większa w porównaniu z poprzednim EV6 - 239 kW) sprawiają, że nowy akumulator można naładować od 10 do 80 procent w 18 minut. Po 15 minutach ładowania można uzyskać aż 343 km zasięgu. Przy takim samym czasie ładowania większy akumulator nowego EV6 zapewnia większy zasięg niż jego poprzednik. Tak dobre wyniki to zasługa m.in. ulepszonej przewodności wypełniacza szczelin ogniw akumulatora nowej generacji, co przekłada się na lepsze zarządzanie temperaturą i dystrybucję ciepła podczas ładowania.
Moc? Bazowa wersja EV6 z napędem na tylne koła wykorzystuje silnik 229 KM (350 Nm momentu obrotowego). Wariant z napędem na cztery koła i dwoma silnikami to już 325 KM mocy i 605 Nm momentu obrotowego.
Kia poprawiła także zawieszenie - nowe amortyzatory mają zapewniać lepszą stabilność podczas jazdy nierównościach. Tylny silnik dostał więcej izolacji akustycznej, stąd w kabinie powinno być jeszcze ciszej.
Kia EV6 GT to nawet 650 KM mocy. Jakie osiągi?
Nowa Kia EV6 GT dostała większy akumulator o pojemności 84 kWh, który można ładować z maksymalną mocą 350 kW. Stąd "tankowanie" elektronów z poziomu 10 do 80 proc. ma trwać zaledwie 18 minut. Powiększenie zasięgu o 100 km zajmie ledwie 4,5 minuty! Akumulatory dzięki systemowi pre-conditioning można wcześniej podgrzać lub schłodzić do odpowiedniej temperatury.
Napęd na cztery koła zapewnia do 650 KM z włączoną funkcją Launch Control i 609 KM w trybie GT. Nowa Kia EV6 GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy z włączoną funkcją Launch Control i osiąga prędkość maksymalną 260 km/h. To najszybszy seryjnie produkowany modelem w historii tej marki. Większy akumulator zapewnia zasięg do 450 km w cyklu mieszanym i do 550 km w przypadku jazdy po mieście.
Ile kosztuje nowa Kia EV6? Oto ceny i wyposażnie
Nowa Kia EV6 jest dostępna z większym akumulatorem 84 kWh i silnikiem 229 KM lub napędem 4x4 (325 KM). Z okazji premiery koreańska firma obniża ceny nawet o ponad 34 000 zł. Do wyboru są trzy wersje wyposażenia. Mniejsza bateria 63 kWh będzie dostępna na indywidualne zamówienie.
Najtańsza Kia EV6 w wersji Air w promocji kosztuje od 205 500 zł. Po złożeniu wniosku o dopłatę w ramach programu NaszEauto cena spadnie maksymalnie o 40 000 zł do 165 000 zł. Wyposażenie standardowe to:
- Pompa ciepła
- Poduszki powietrzne przednich i tylnych siedzeń, poduszka centralna fotela kierowcy
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania
- Przednie reflektory, światła do jazdy dziennej oraz tylne lampy LED
- Pakiet aktywnych systemów bezpieczeństwa: utrzymania auta pośrodku pasa ruchu (LFA2) z funkcją wykrywania rąk na kierownicy (HOD), autonomicznego hamowania z asystentem skrętu w lewo (FCA 1.5), ostrzegania o zmęczeniu kierowcy (DAW), rozpoznawania znaków (ISLA), asystent jazdy po autostradzie (HDA)
- System monitorowania martwego pola z funkcją automatycznej zmiany kierunku jazdy (BCA), monitorowania ruchu podczas cofania z funkcją zatrzymania (BCA), blokady otwarcia drzwi tylnych w przypadku ryzyka kolizji z nadjeżdżającym pojazdem (SEA)
- Tempomat aktywny z funkcją Stop & Go uczący się stylu jazdy kierowcy (SCC)
- Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu
- Zewnętrzne listwy progowe w kolorze czarnym, chromowana listwa tylnej klapy bagażnika, tylny pas świetlny, tylny spojler dachowy "wing type"
- Szyba przednia akustyczna i laminowana, szyby w drzwiach laminowane
- Elementy stylistyczne dolnej części zderzaka przedniego i tylnego, nakładki na nadkola w kolorze czarnym
- 6-stopniowy system rekuperacji energii sterowany łopatkami przy kierownicy z funkcją i-Pedal
- Dwuramienna, wielofunkcyjna kierownica wykończona skórą wegańską
- Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z dodatkowymi nawiewami w słupku „B” dla pasażerów tylnych siedzeń
- Lusterka zewnętrzne z kierunkowskazem LED, elektrycznie regulowane i składane, z funkcją podgrzewania
- Tapicerka materiałowo-skórzana (skóra ekologiczna)
- Regulacja wysokości foteli przednich
- Elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa w fotelu kierowcy
- 19-calowe felgi aluminiowe z oponami w rozmiarze 235/55 R19
- Podgrzewana kierownica oraz fotele przednie
- System otwierania i uruchamiania pojazdu bez użycia kluczyka, klamki chowane w drzwiach
- Panoramiczny wyświetlacz składający się z cyfrowego 12,3-calowego zestawu wskaźników kierowcy zintegrowanego z 12,3-calowym centralnym ekranem nawigacji
- System nagłośnienia z 6 głośnikami, radio DAB, usługi cyfrowe Kia Connect, bezprzewodowy interfejs Apple CarPlay / Android Auto
Każda Kia EV6 jest standardowo wyposażona w pompę ciepła
Bogatsza odmiana EV6 Earth staruje z poziomu 220 600 zł (z NaszEauto - od 180 600 zł). Z kolei Kia EV6 z napędem 4x4 (325 KM) to wydatek od 241 100 zł, ale rządowa dopłata może obniżyć cenę do 201 100 zł. Wyposażenie to dodatkowo:
- Elementy stylistyczne dolnej części zderzaka przedniego i tylnego, nakładki na nadkola i listwy progowe lakierowane w kolorze czarnym o wysokim połysku
- Inteligentne reflektory adaptacyjne, przednie i tylne kierunkowskazy LED typu sekwencyjnego
- Automatycznie chowane i wysuwane klamki zewnętrzne
- Przyciemniane szyby z tyłu, szyby przednie z funkcją ograniczającą nagrzewania się wnętrza
- Fotele przednie sterowane elektrycznie z funkcją relaksu i regulacji odcinka lędźwiowego oraz z funkcją pamięci ustawień fotela kierowcy i lusterek zewnętrznych
- Tapicerka ze skóry wegańskiej
- Technologia V2D (Vehicle-to-Device) umożliwiająca zasilanie urządzeń zewnętrznych (V2L) i pojazdów (V2V)
- Bezprzewodowa ładowarka do telefonu o mocy 15W
- Podświetlenie kameralne wnętrza
- 20-calowe felgi aluminiowe z oponami Continental w rozmiarze 255/45 R20
Nowa Kia EV6 GT-Line jest wyposażona po sufit. Ile kosztuje?
Nowa Kia EV6 GT-Line kosztuje od 237 500 zł. W tej cenie samochód wyróżnia:
- Sportowa stylistyka zderzaków, zewnętrzne listwy progowe częściowo lakierowane w kolorze nadwozia, nakładki na nadkola w kolorze nadwozia
- Pas świetlny LED łączący przednie lampy
- Panel dotykowy do sterowania podgrzewaniem i wentylowaniem foteli przednich oraz podgrzewaniem kierownicy
- Podgrzewane skrajne tylne siedzenia
- Elektronicznie regulowana kolumna kierownicy z funkcją pamięci położenia
- Elektryczna pokrywa bagażnika
- Tapicerka zamszowo-skórzana (skóra wegańska)
- Kolorowy wyświetlacz Head-up Display wyświetlający na przedniej szybie parametry jazdy, ostrzeżenia systemów bezpieczeństwa
- Zestaw audio firmy Meridian z 14 głośnikami
- Trójramienna, wielofunkcyjna kierownica wykończona skórą wegańską o sportowej stylistyce
- Kluczyk cyfrowy Digital Key 2 pozwalający otworzyć i uruchomić samochód bez posiadania fizycznego kluczyka
- Czytnik linii papilarnych do rozpoznawania kierowcy celem ustawienia przypisanego profilu kierowcy
- Boczne czujniki parkowania
- System zdalnego parkowania obsługujący funkcję parkowania prostopadłego, równoległego i skośnego oraz wjazdu / wyjazdu z miejsca parkingowego (RSPA2)
- Asystent martwego pola rozszerzony o funkcję wyświetlania obrazu z kamer bocznych na wyświetlaczu centralnym (BVM), system monitorowania otoczenia pojazdu z kamerą 360˚ (SVM), system monitorujący przestrzeń wokół pojazdu podczas manewrowania i mogący aktywować hamulce w celu uniknięcia kolizji z pieszym lub przeszkodą (PCA)
- System autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów na skrzyżowaniach oraz aktywnego wspomagania ruchu kierownicą w celu uniknięcia kolizji (FCA2)
- Asystent jazdy po autostradzie rozbudowany o funkcję automatycznej zmiany pasa ruchu, funkcja unikania kolizji przy niskich prędkościach w przypadku zajechania drogi, funkcja jazdy offsetowej w przypadku wykrycia kolizji z sąsiednim pojazdem (HDA2)
- Aluminiowe nakładki na pedały
- Lakier metalizowany
Nowa Kia EV6 - cennik, trzy wersje wyposażenia
Kia EV6 | zasięg w cyklu miejskim | zasięg w cyklu mieszanym | Air | Earth | GT-Line |
Napęd: 84 kWh, 229 KM, RWD | 766-751 km | 582-560 km | 205 500 zł | 220 600 zł | 237 500 zł |
Napęd: 84 kWh, 325 KM, AWD | 669 km | 522 km | - | 241 100 zł | 258 000 zł |