W aferę Volkswagena jest zamieszana polska fabryka

| Aktualizacja:

Okazuje się, że przynajmniej od 2011 roku polska fabryka brała udział w procederze fałszowania danych dotyczących spalania przez silniki Volkswagena.

wróć do artykułu
  • ~Andre L-P
    (2015-09-24 13:32)
    afera WV zmiotla po 4 dniach Martina Wintercorna: W rzadach - PO-PSL od 8 lat tworcy najwiekszych afer od czasow wojny do dzis na stanowiskach . Boss Tusk - za Smolensk ,Amber Gold,,afere podsluchowa, dostal posadke w luxsusowej brukselce nomoinujac przed wyjazdem -OSZUSTKE Kopacz na stanowisko premiera -"dobre towarzystwo" co? -
  • ~FX
    (2015-09-24 13:37)
    O jest już pierwszy skowronek - zaraz odpowiemy jako naród za aferę tak jak wrobiono nas w holocaust. Były polskie obozy śmierci - będą polskie silniki volkswagena.
  • ~m.gawka
    (2015-09-24 14:07)
    Obawiam się, że wszystko zależy od metodologii badań. Jeżeli silnik pracuje w stanie ustalonym, wtedy dokonuje się badań weryfikujących niezależną aparaturą diagnostyczną. Jestem przekonany, że amerykańskie badanie uchwyciło przekroczenia w stanach nieustalonych, np w czasie ostrego przyspieszania.
  • ~Polak
    (2015-09-24 14:30)
    Za chwile sie okaze ze to Polacy sa winni niemieckich falszerstw na calym swiecie. Oto niemiecka mentalnosc
  • ~nick
    (2015-09-24 14:49)
    Taka sama prawda jak polskie obozy koncentracyjne
  • ~mmm
    (2015-09-24 15:02)
    W ramach europejskiej solidarności karę zapłaci Polska, a volkswagen w celu uniknięcia kolejnych skandali zamknie swój polski oddział. Wstydźcie się, Polacy. J.T Hross ma rację! Jak nie holokaust, to oszukiwanie sojusznika Niemiec, czyli USA. Chcecie znów wywołać wojnę?
  • ~Kielczanin
    (2015-09-24 15:09)
    VW działą w interesie klientów, a ci chcą dobrego, mocnego i oszczędnego silnika, a nie jakiegoś paliwożernego, "ekologicznego" anemika, który żwawo działa dopiero przy w pobliżu maksimum obrotów.
  • ~prof.B.Gabka
    (2015-09-24 15:26)
    Drodzy pisarczykowie z Florencji!
    Polska fabryka skladala i sklada to co zostalo zaprojektowane w Germanii.Mysl techniczna,jej projektowanie ,wszelkie proby i realizacja w temacie kazdego produktu VW dokonuje sie w NIEMIECKICH pracowniach projektowych.Polska dostaje produkt,tasme montazowa,cale oprzyrzadowanie i sklada silniki.To tyle co ma Polska do powiedzenia.Prosta ,tania sila robocza.Untermenschen-tak by to nazwal jeden z filozofow niemieckich.Taniej sie juz nieda.A tak na marginesie:cos bylo nie tak z tym silnikiem ,poniewaz porownujac pojemnosc skokowa,wage samochodow i osiagi samochodow "compact"np z Fordem Focus,VW TDI byl piekielnie szybki,mial "zryw".A to tylko da sie osiagnac przez "kopa"z ekstra spalaniem,bez kombinacji z oczyszczaniem spalin.I to zaciekawilo konkurencje i po dluzszych badaniach wyszlo szydlo z worka.
    Dobrze Szwabom ,oszustom.Rodzime wytwornie sprzedadza wiecej aut w Ameryce Polnocnej.I tyle.Polska niema z tym NIC WSPOLNEGO
  • ~koscielny co nigdy nie falszowal wody swieconej
    (2015-09-24 15:43)
    Z powyzszego wynika, ze wiekszy udzial w falszowaniu mieli Polacy z Polkowic jako dostawcy silnikow . Wprwadzie decydujacy byl tu Konstruktor, ktory ten system falszerstwa opracowal ale dzialal na zamowinie Decydenta to jednak Dostawca motorow do aut VW ma tu tez cos do powiedzenia zwlaszcza jak bylo mu wiadomym ze bierze udzial w takim procederze.
  • ~Nicki FX
    (2015-09-24 15:58)
    Widze, ze sporo osob nie orientuje sie na czym polegalo falszerstwo, wiec informuje:
    Samochod znajdowal sie nanstanowisku testowym, oprogramowanie samochodu wylapywalo ten fakt i do spalanej mieszanki dodawany zostal plyn wylapujacy i wiazacy zwiazki azotu, sensory stanowiska badawczego stwierdzaly norme.
  • ~bonzo
    (2015-09-24 16:04)
    Obozy koncentracyjne w odpowiednim czasie stały się polskie , to dlaczego fabryki VW nie mogą być. Zwłaszcza że to dla nich trudny czas , a sojusznicy muszą sobie pomagać .
    A co nam tam !
  • ~VW motor
    (2015-09-24 16:43)
    "W aferę Polska fabryka zamieszana..." co za bzdura pismaka! Trzeba być pustakiem i totalnym ignorantem aby do takich wniosków się posunąć !!!

    Zgadzam się z powyższym stwierdzeniem , że to tak jakby napisać "polskie obozy koncentracyjne"
  • ~Magda
    (2015-09-24 18:18)
    To nie jest polska fabryka, tylko fabryka VW w Polsce. Natomiast DZIENNIK jest niemiecka gazetą wydawaną po polsku.
  • ~gostom
    (2015-09-24 18:42)
    Co wy Polacy do dnia dzisiejszego pokazaliście? Postęp czy moźe rozwuj jakiś? Poprostu NIC. A jeźeli coś wogóle osiągnęliście to drogą nielegalną lub na zasadzie dotacji, subwencji lub pomocy socjalnej z Niemiec.
  • ~gostom
    (2015-09-24 18:43)
    przepraszam===> rozwój
  • ~Zbigniew
    (2015-09-24 19:50)
    Ta fabryka jest Polska jak Polskie obozy.
    Oj redaktorze, słabo oj słabo.
  • ~SYLVEK
    (2015-09-24 20:25)
    Kopacz juz obiecala pomoc finansowa koncernowi VW dla dobra utrzymania miejsc pracy monterow .
  • ~gosc
    (2015-09-24 20:30)
    Szfaby poszukiwali a jak zwykle chcą Polaków umoczyc.
    Tyle tylko że na zachodzie wiedzą dokładnie cwaniactwo szfabow.
  • ~CO
    (2015-09-24 23:01)
    Trucie spalinami to czysto niemiecki wynalazek wpadli na to w czasie II wojny.I tak im się spodobało że nie mogą przestać.
  • ~dziennikarz
    (2015-09-25 03:17)
    Polska fabryka? a przeciez w nazwie ma Volkswagen... czyli ma niemieckiego wlasciciela i pewnie niemiecki zarzad.
    Zatem poprawnie nalezy powiedziec - niemiecka fabryka zlokalizowana na terenie Polski tez brala udzial w ... - i to dopiero jest prawda, szanowny "Dzienniku z kapitalem niemieckim"

Może zainteresować Cię też: