Istniejąca już 107 lat firma, należąca obecnie do niemieckiego koncernu BMW, który kupił ją w 1998 roku, podała, że w 2011 roku sprzedała 3538 samochodów - o 31 proc. więcej niż w poprzednim. Minimalna cena rolls-royce'a to 200 tys. euro.

Reklama

Rekordy biła sprzedaż modeli Phantom i Ghost. Rolls-Royce odnotował zdecydowany wzrost sprzedaży na całym świecie, przy czym w rejonie południowoazjatyckich wybrzeży Pacyfiku aż o 47 procent. Wzrost sprzedaży w Ameryce Północnej wyniósł 17 proc., a na Bliskim Wschodzie 23 proc. W Wielkiej Brytanii sprzedano rolls-royce'ów o 30 proc. więcej.

BMW, będący największym producentem luksusowych aut, podał w poniedziałek, że odnotował rekordowy wzrost sprzedaży w 2011 roku; koncern przewiduje, że utrzyma nadal prowadzenie w tym zakresie. W ubiegłym tygodniu Volkswagen poinformował, że sprzedaż produkowanych przez niego samochodów marki Bentley wzrosła w zeszłym roku o 37 procent, osiągając 7003 wozy. Najwięcej bentleyów - największego konkurenta dla rolls-royce'ów - sprzedano w Chinach i USA.

W listopadzie indyjski koncern Tata Motors podał, że należąca do niego firma Jaguar Land Rover, produkująca w Wielkiej Brytanii obie te marki sprzedała o 13,8 procent więcej samochodów w pierwszej połowie roku finansowego 2011-12 niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Silny popyt na jaguary i land rovery odnotowano w Chinach i Rosji.

Reklama

Wartość eksportu przemysłu motoryzacyjnego z Wielkiej Brytanii zbliżyła się do najwyższego historycznie pułapu w 2010 roku i najnowsze dane branżowego stowarzyszenia SMMT (The Society of Motor Manufacturers and Traders) skupiającego producentów i importerów samochodów pokazują, że liczba aut eksportowanych z Wielkiej Brytanii wzrosła o niemal 20 procent od października 2010 do października 2011 roku. Udział sektora motoryzacyjnego w całkowitym eksporcie z Wielkiej Brytanii wynosi ponad 10 procent.

W Wielkiej Brytanii działa ponad 30 firm produkujących samochody osobowe, dostawcze, ciężarówki, autobusy oraz silniki samochodowe. Dwa największe rynki sprzedaży Rolls-Royce'a to Chiny i USA, a w Europie kontynentalnej - Niemcy i Rosja, w których sprzedaż podwoiła się.

"Mieliśmy wybitny rok 2011 i powinniśmy zatrzymać się na chwilę nad tym sukcesem - powiedział w poniedziałek szef Rolls Royce'a Torsten Mueller-Otvos. - Nasz interes idzie świetnie. Rozwijamy sieć dealerów, wchodzimy na nowe rynki jak Ameryka Południowa, rozszerzamy działalność w West Sussex, aby sprostać światowemu popytowi i szykować plany rozwoju naszych produktów". Według SMMT 2011 rok był z kolei w Wielkiej Brytanii najgorszym od 2000 roku pod względem liczby rejestracji nowych wozów; ich sprzedaż spadła o 4,4 proc. do 1,94 mln.