Nowy SUV z Niemiec. Volkswagen zmienia styl i prezentuje model t-roc. ZDJĘCIA
1 Model t-roc to najważniejsza gwiazda Volkswagena w czasie salonu samochodowego w Genewie. Właśnie tam przedstawiciele niemieckiego koncernu ogłosili, że ten niebieski prototypowy SUV zapowiada nowy styl samochodów z Wolfsburga. Za wygląd auta odpowiada zespół stylistów Volkswagena pod kierownictwem Waltera de Silvy i Klausa Bischoffa...
Volkswagen
2 Samochód został wyposażony w diodowe światła do jazdy w dzień i diodowe kierunkowskazy (białe światło dzienne zmienia się w pomarańczowe światło kierunkowskazu). Gdy światła do jazdy w dzień są aktywne, świeci się także dioda w centralnym punkcie podwójnych reflektorów. Światła mijania oraz drogowe wykonane są również w technologii LED.
Newspress
3 Volkswagen wyposażył t-roc w ruchomą kamerę. Gdy kierowca włączy tryb Offroad, może włączyć także szperacze i kamery. Power-LED i kamery podążają wtedy za kątem skrętu kół, a obraz otoczenia przenoszony jest na duży wyświetlacz (przenośny tablet) na konsoli środkowej, tak że kierowca może zobaczyć nawet kamienie leżące bezpośrednio przed samochodem.
Volkswagen
4 Między tylnym pałąkiem a ramą przedniej szyby wbudowano zdejmowane panele dachu, które można schować w bagażniku. Po ich zdemontowaniu i opuszczeniu wszystkich czterech szyb bocznych, t-roc staje się kabrioletem. Diodowe światła tylne sprawiają wrażenie trójwymiarowych.
UnitedPictures.COM
5 Volkswagen t-roc jest napędzany silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI o mocy 184 KM (380 Nm momentu obrotowego od 1750 obr./min), stosowanym także w sportowym golfie GTD. W prototypowym SUV-ie VW ten diesel pozwala na rozpędzie się do 210 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 6,9 sekundy. W opinii konstruktorów jednostka zużywa średnio 4,9 l/100 km. Moc na cztery koła przenosi 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DSG).
Volkswagen
6 Z tyłu także znajduje się kamera rejestrująca obraz obszaru za samochodem. Widoki wyświetlane są na tablecie na konsoli środkowej. Pod okrągłymi modułami świateł i kamer, w zderzakach, widać końcówki układu wydechowego (z matowego aluminium, z karbonową ramą) oraz osłona podwozia z czterema aluminiowymi elementami.
Volkswagen
7 Napęd na cztery koła 4MOTION wyposażony w sprzęgło Haldex. W trybie normalnym układ przenosi prawie całą moc silnika na przód. Tylna oś zostaje natychmiast przyłączona, gdy wystąpią pierwsze objawy poślizgu na przedniej osi lub gdy czujniki na pokładzie volkswagena t-roc zarejestrują zwiększone przyspieszenie poprzeczne.
Newspress
8 Volkswagen t-roc został wyposażony w trzy tryby napędu, wybieranymi przez kierowcę: Street, Offroad i Snow. W zależności od ustawień komputer zmienia parametry zawieszenia, zespołu silnik-skrzynia biegów oraz systemów ułatwiających ruszanie pod górę i zjazd ze wzniesienia. Tryby aktywowane są pokrętłem w dźwigni DSG, a aktywny tryb wyświetlany jest na ekranie głównym.
Volkswagen
9 Tryb standardowy nosi nazwę Street. Napęd na wszystkie koła dołącza tylną oś tylko w przypadku, gdy okaże się to niezbędne ze względu na przyczepność lub przyspieszenie poprzeczne...
Volkswagen
10 W trybie Offroad ustawienie standardowe rozdziału sił zmienia się na rozkład 50:50 między tylną a przednią oś oraz aktywuje cały pakiet systemów wspomagających jazdę terenową. Do pakietu tego należy między innymi asystent zjazdu ze wzniesienia, asystent ruszania pod górę, odpowiednie ustawienie przekładni DSG oraz ABSplus. Ten ostatni system pracuje na luźnym podłożu z inną częstotliwością pulsowania i skraca w ten sposób drogę hamowania, na przykład na kamienistych drogach. Ponadto w trybie Offroad można włączyć przednie i tylne kamery.
Volkswagen
11 W trybie Snow, podobnie jak w ustawieniu Offroad, siły napędowe są rozdzielane na obie osie w stosunku 50:50 i załącza się ABSplus. Jednocześnie komputer tak steruje silnikiem i przekładnią by samochód zachowywał przyczepność na śniegu.
Newspress
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję