Nissan Qashqai - cena i wyposażenie

Qashqai to model ważny nie tylko dla Nissana, ale i dla całego rynku SUV-ów. Europejski bestseller obecnie produkowany jest już w trzeciej generacji, a ta przeszła właśnie spory lifting. Auto po modernizacji wjeżdża do salonów, a my poznaliśmy szczegóły oferty i gamę silnikową. Co zmieniło się w Qashqaiu, jakie wyposażenie znajdziemy w standardzie i ile kosztuje crossover w nowej odsłonie?

Najnowsza odsłona japońskiego SUV-a wnosi nieco świeżości do gamy Nissana. Popularny model wyznacza kierunek, w którym będą zmierzać styliści marki. Nowości widać głównie w przedniej części nadwozia, która zyskała jeszcze większy grill o wzorze inspirowanym samurajską zbroją. Atrapa chłodnicy wykończona ciemnym kolorem kontrastuje z nadwoziem i dobrze komponuje się z nowymi LED-owymi reflektorami, które zdaniem Nissana nie tylko lepiej wyglądają, ale i lepiej oświetlają drogę. Jak na lifting modelu, mamy do czynienia z zaawansowanymi zmianami. Detale z tyłu również zdradzają, że mamy do czynienia z modelem po liftingu. Nissan Qashqai 2024 ma nowe lampy tylne - zastosowanie przezroczystych kloszy to ciekawy designerski zabieg, a efekt odświeża wygląd auta.

Reklama

Nowy Nissan Qashqai - zmiany po liftingu

Reklama

W palecie kolorów pojawił się nowy, zielony odcień. Można sparować go np. z wnętrzem wykończonym brązową skórzaną tapicerką, a efekt końcowy prezentuje się bardzo przyzwoicie. Większość istotnych dla kierowców zmian zaszła jednak we wnętrzu. Nissan skupił się na nowych technologiach i zaoferuje klientom długo wyczekiwane rozwiązania.

Nissan Qashqai po liftingu / Materiały prasowe / Nissan

Nowy model zyskał bowiem usługi Google wbudowane w fabryczny system multimedialny. Kombinacja jest ciekawa - system operacyjny, na którym oparto multimedia to autorskie rozwiązanie Nissana, a nie coraz bardziej popularny Android Automotive, stosowany m.in. w Renault czy Volvo. Do dyspozycji kierowcy i pasażerów pozostają jednak m.in. mapy Google z 5-letnią, darmową transmisją danych, a także asystent głosowy Google, który został zintegrowany z pokładowymi funkcjami i potrafi sterować m.in. klimatyzacją. Największe korzyści płyną jednak z zastosowania nawigacji. Szukanie i wybieranie celu jest szybkie, a nawigacja bierze teraz pod uwagę szczegółowe i precyzyjne dane dotyczące ruchu drogowego. Sprawdziliśmy to podczas pierwszych jazd odświeżonym Qashqaiem.

Nissan Qashqai wjeżdża do Polski

Przy okazji modernizacji nie obyło się też bez aktualizacji systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Teraz, Qashqai spełnia unijne wymagania w zakresie standardowego wyposażenia, a najważniejszą z punktu widzenia kierowców jest oczywiście ta najbardziej irytująca nowość - system ISA, który ostrzega o przekraczaniu dopuszczalnej prędkości. Japończycy mają jednak na to sposób i w nowym SUV-ie wprowadzili możliwość ustawienia własnej, przypisanej do profilu kierowcy konfiguracji systemów wsparcia kierowcy. Tłumacząc to w prosty sposób - dwa kliknięcia przycisków na kierownicy pozwalają skutecznie wyciszyć powiadomienia systemu TSR i ISA.

Nissan Qashqai po liftingu / Materiały prasowe / Nissan
Nissan Qashqai po liftingu / Materiały prasowe / Nissan

Nissan zapewnia, że delikatnie zmienił się dobór materiałów wykończeniowych. Poza tą nowością i modernizacją multimediów, wnętrze auta nie uległo większej modernizacji. Nadal zgrabny kokpit jest pełny przycisków i pokręteł, które ułatwiają obsługę, a teraz dodatkowo rozświetlony również ambientowymi LED-ami. Poprawiona została także kamera cofania - jej jakość jest teraz nieco lepsza, również jeśli chodzi o kamery systemu 360 stopni.

Nissan Qashqai - jaki silnik?

Przy okazji liftingu, nic nie zmieniło się w gamie jednostek napędowych. Nissan konsekwentnie stawia na swoją autorską hybrydę e-Power, ale oprócz zelektryfikowanego układu, w ofercie znalazły się również konwencjonalne silniki, ręczna skrzynia biegów, a także napęd na 4 koła.

Gamę otwiera wersja DIG-T MHEV 140 KM z ręczną, 6-biegową skrzynią i napędem na przednią oś. 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.3 rozpędza samochód do setki w 10,2 s, a prędkość maksymalna wynosi 196 km/h.

Nissan Qashqai po liftingu / Materiały prasowe / Nissan

Mocniejsza jednostka benzynowa ma 158 KM i rozpędza samochód do 100 km/h w 9,5 s ze skrzynią ręczną i 9,2 s z automatyczną, bezstopniową przekładnią Xtronic. Prędkość maksymalna to odpowiednio 206 km/h i 199 km/h.

Na szczycie gamy konwencjonalnych jednostek stoi DIG-T MHEV 158 KM Xtronic 4WD - za tą nazwą kryje się mocniejsza odmiana napędzana na obie osie. Osiągi? Setka pojawia się na cyfrowych zegarach po 9,9 s, a prędkość maksymalna to 198 km/h.

Flagowy napęd e-Power 190 KM 2WD wykorzystuję jednostkę benzynową 1.5 - mamy więc większą pojemność skokową, ale tylko 3 cylindry. Dla kierowcy nie ma to jednak większego znaczenia, bowiem motor spalinowy służy tu tylko do generowania prądu i nie ma nawet mechanicznego połączenia z kołami! Takie rozwiązanie ma obniżać zużycie paliwa, a do tego poprawiać osiągi oraz reakcję na komendy kierowcy - za napędzanie auta odpowiada tylko i wyłącznie silnik elektryczny. Od 0 do 100 km/h Qashqai e-Power rozpędza się w 7,9 s, a prędkość maksymalna to 170 km/h.

Dane producenta mówią, że hybrydowy SUV zużywa w cyklu mieszanym 5,3-5,4 l/100 km. Jak ten wynik wypada w porównaniu do innych odmian? Pozostałe silniki benzynowe z napędem na przednią oś palą średnio 6,3-6,5 l/100 km. Zyskujemy więc nieco ponad 1 l/100 km korzyści, przy lepszych osiągach i większej mocy.

Nissan Qashqai po liftingu / Materiały prasowe / Nissan
Nissan Qashqai po liftingu / Materiały prasowe / Nissan

Ile kosztuje nowy Nissan Qashqai?

Astara ogłosiła ceny modelu - nowy Nissan wjeżdża do polskich salonów w 5 wersjach wyposażenia. Co proponują poszczególne warianty i ile kosztują? Cennik otwiera Nissan Qashqai Acenta - w tej wersji standardem są m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, dwustrefowa klimatyzacja, kamera cofania oraz światła Full LED. Za taki samochód trzeba zapłacić 132 000 zł.

Poziom wyżej pozycjonowany jest wariant N-Connecta. Nissan proponuje 18-calowe felgi aluminiowe, relingi dachowe, system kamer 360 stopni, a także cyfrowe zegary z 12,3-calowym ekranem. Cena? Od 142 000 zł.

Wersja N-Design dodaje do listy garść stylistycznych opcji - 20-calowe felgi, tapicerka skórzana z elementami Alcantary, a także panoramiczne okno dachowe windują cenę do 154 850 zł.

Nissan Qashqai po liftingu / Materiały prasowe / Nissan

Dwie topowe wersje Qashqaia to Tekna i Tekna +. Ta pierwsza proponuje 19-calowe felgi, elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień, ekran head-up na przedniej szybie oraz elektryczne otwieranie i zamykanie klapy bagażnika. Najbogatsza odmiana w standardzie ma z kolei 20-calowe felgi, skórzaną tapicerkę premium, fotele z masażem i system nagłośnienia Bose. Te odmiany kosztują 154 850 zł i 166 650 zł.

Nissan Qashqai 2024 - cennik

DIG-T MHEV 140 KM 6MT 2WD DIG-T MHEV 158 KM 6MT 2WD DIG-T MHEV 158 KM XTRONIC DIG-T MHEV 158 KM XTRONIC 4WD e-Power 190 KM 2WD
Acenta 132 000 zł 136 300 zł 146 300 zł - 167 200 zł
N-Connecta 142 000 zł 146 300 zł 156 300 zł 163 900 zł 171 200 zł
N-Design 154 850 zł 159 150 zł 170 550 zł 178 150 zł 185 450 zł
Tekna 154 850 zł 159 150 zł 170 550 zł 178 150 zł 185 450 zł
Tekna + - 166 650 zł 178 350 zł 185 950 zł 193 250 zł
Nissan Qashqai po liftingu / Materiały prasowe / Nissan
Nissan Qashqai po liftingu / Materiały prasowe / Nissan
Nissan Qashqai po liftingu / Materiały prasowe / Nissan
Nissan Qashqai po liftingu / Materiały prasowe / Nissan
Nissan Qashqai po liftingu / Materiały prasowe / Nissan