- Mercedes w Polsce sprzedaje się na pniu
- Mercedes GLC 63 S E Performance Coupe, czyli nowy SUV już w Polsce
- GLC 63 S E Performance Coupe jako samochód elektryczny przez 12 km
- Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance Coupe to hybryda o ogromnej mocy, jakie przyspieszenie?
- GLC 63 S E Performance Coupe z napędem na cztery koła 4MATIC+ i skrętna tylna oś
Mercedes w Polsce sprzedaje się na pniu
Polska dla Mercedesa jest trzecim co do wielkości europejskim rynkiem sprzedaży dla Klasy S oraz drugim dla hiperluksusowych modeli Mercedes-Maybach. W maszynach Mercedes-AMG, plasujemy się na piątym miejscu w Europie. A teraz kierowcy dostają nowy obiekt pożądania…
Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance Coupe to najnowsze wcielenie najpopularniejszego modelu niemieckiej marki w Polsce i świecie. Oto SUV wyczarowany przez inżynierów z Affalterbach pod Stuttgartem jest dostępny nad Wisłą. Czego mogą spodziewać się kierowcy?
Mercedes GLC 63 S E Performance Coupe, czyli nowy SUV już w Polsce
Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance Coupe pod maską skrywa zamontowany wzdłużnie 2-litrowy silnik turbo o mocy 476 KM (238 KM z 1 litra pojemności!; wewnętrznie jednostka jest znana jako M139l, gdzie l odnosi się właśnie do montażu wzdłużnego). To najmocniejszy seryjnie produkowany czterocylindrowiec na świecie. Maksymalny moment obrotowy 545 Nm jest dostępny w zakresie 5250-5500 obr./min. Na tym jednak nie koniec…
Dwulitrowy benzynowiec współpracuje z zamontowanym przy tylnej osi silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM z dwubiegową skrzynią oraz elektronicznie sterowanym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Ludzie z Mercedesa określają ten układ mianem hybrydy P3.
GLC 63 S E Performance Coupe jako samochód elektryczny przez 12 km
Również wysokowydajny litowo-jonowy akumulator AMG HPB (High Performance Battery) znajduje się z tyłu, nad tylną osią. Urządzenie ma pojemność 6,1 kWh i dostarcza silnikowi elektrycznemu 80 kW mocy ciągłej i 204 KM mocy szczytowej (przez 10 sekund). Akumulator można ładować w trakcie jazdy (rekuperacja działa bardzo wydajnie) lub ze zwykłego gniazdka lub wallboxa dzięki wbudowanej ładowarce prądu przemiennego (AC) o mocy 3,7 kW. Zasięg w trybie elektrycznym to 12 km. Jazda w 100 proc. EV jest możliwa do prędkości 125 km/h. Jednak w tym przypadku podróżowanie bez emisji i hałasu schodzi na drugi plan, pierwsze skrzypce grają osiągi…
Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance Coupe to hybryda o ogromnej mocy, jakie przyspieszenie?
GLC 63 S E Performance Coupe uzbrojony w hybrydę zapewnia kierowcy potęgę 680 KM mocy systemowej i 1020 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,5 s. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 275 km/h. To wartości znane ze świata supersamochodów dostępne za kierownicą praktycznego auta, którego masa przekracza 2,3 tony!
GLC 63 S E Performance Coupe z napędem na cztery koła 4MATIC+ i skrętna tylna oś
Panowanie nad bestią ma zapewnić m.in. zmienny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC+ z trybem Drift. Mechaniczne połączenie w tym układzie oznacza, że napęd 4x4 jest tu zawsze dostępny: jeśli tylne koła nagle złapią poślizg, moc silnika elektrycznego zostaje skierowana także do przednich kół. Jeśli poziom energii w akumulatorze osiągnie minimum lub pojawi się potrzeba większej mocy, wówczas system sterowania automatycznie aktywuje tryb jazdy Comfort i uruchomi silnik spalinowy.
Do tego jest jeszcze zawieszenie AMG Ride Control ze stalowymi sprężynami i adaptacyjnym systemem tłumienia oraz skrętna tylna oś. Kompozytowy układ hamulcowy AMG to 6-tłoczkowe stałe zaciski z przodu (wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze 390 x 36 mm) oraz 1-tłoczkowe pływające zaciski z tyłu (wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze 370 x 26 mm).
Jak wygląda nowy GLC 63 S E Performance Coupe? To SUV w stylu Mercedes-AMG
Stylistycznie nowy Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance Coupe to kwintesencja elegancji podlanej sportowymi akcentami. Lista szlachetnych różnic w stosunku do zwykłego GLC obejmuje m.in. większe wloty powietrza i przeprojektowane zderzaki, szersze listwy progowe, duży tylny spoiler z dodatkową płytą dyfuzora i cztery trapezowe końcówki wydechu.
Nowy Mercedes GLC 63 S E Performance Coupe i jego wnętrze
W kabinie od progu witają profilowane fotele obszyte sztuczną skórą i mikrofibrą Artico (w opcji skórzana tapicerka nappa z herbem AMG wytłoczonym na przednich zagłówkach oraz fotele AMG Performance). Standardowa specyfikacja obejmuje spłaszczoną u dołu kierownicę AMG Performance obszytą połączeniem skóry nappa z mikrofibrą i aluminiowymi łopatkami do zmiany biegów. Dwa okrągłe przełączniki umożliwiają szybką obsługę różnych funkcji z zakresu dynamiki jazdy oraz zmianę trybu jazdy AMG Dynamic Select.
Zegary i ekran dotykowy mają zastrzeżoną dla modeli AMG grafikę oraz szeroki zakres personalizacji. GLC 63 S E Performance Coupe jest też standardowo wyposażony w rejestrator danych na torze wyścigowym AMG Track Pace, który zapamiętuje ponad 80 różnych parametrów, w tym prędkość, przyspieszenia, kąty skrętu czy czasy przejazdu okrążeń.
Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance Coupe i cena?
Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance Coupe kosztuje od 585 700 zł. Cenę sportowego SUV-a łatwo podbić o ponad 85 tys. zł.
Wystarczy zamówić takie frykasy z listy dodatków:
• Pakiet AMG Night: 4317 zł
• Pakiet AMG Night II: 3166 zł
• Zewnętrzny pakiet AMG karbon: 16 981 zł
• Lakier MANUFAKTUR srebrny high-tech magno: 18 996 zł
• Pakiet foteli AMG Performance Advanced: 12 376 zł
• Pakiet foteli AMG Performance high-end (m.in. fotele wielokonturowe): 26 710 zł
• AMG Real Performance Sound: 3166 zł