- Nowy Opel Corsa zyskał nową twarz (zobacz WIDEO z premiery)
- Nowy Opel Corsa, wnętrze i nowe wyposażenie
- Nowy Opel Corsa, jaka pojemność bagażnika?
- Nowy Opel Corsa ma większą moc, ale jakie silniki?
- Opel Corsa w nowej odsłonie i silnik benzynowy 1.2 o dwóch poziomach mocy
Opel Corsa to jeden z najpopularniejszych modeli niemieckiej marki w Europie, który od ponad 40 lat znajduje się w czołówce najczęściej kupowanych aut segmentu B. Aktualna, szósta już generacja dostępna jest na rynku od 2019 roku i z powodzeniem utrzymuje ten status. To obecnie najczęściej wybierany model tej klasy w Niemczech i najpopularniejszy Opel w Polsce.
Teraz przyszedł czas na face lifting, dzięki któremu Corsa zyska mocne atuty w rywalizacji o klientów w tym konkurencyjnym segmencie. Co się zmieniło?
Nowy Opel Corsa zyskał nową twarz (zobacz WIDEO z premiery)
Już na pierwszy rzut oka nową Corsę poznamy po charakterystycznym dla najnowszych modeli marki pasie przednim. To tzw. Opel Vizor, czyli czarny, błyszczący grill z umieszczonym centralnie logo marki, które może być również czarne lub mieć satynowy, srebrny kolor. Powiększony został też wlot powietrza w dolnej części zderzaka, dzięki czemu auto zyskało jeszcze bardziej dynamiczny wyraz "twarzy".
Z przodu uwagę zwracają też zmodyfikowane reflektory Intelli-Lux LED z unikalnym dla marki układem świateł do jazdy dziennej. Reflektory składają się teraz z 14 indywidualnie sterowanych elementów LED (wcześniej było ich 8), które aktywnie dopasowują wiązkę światła na drodze, nie tylko poprawiając widoczność, lecz także nie oślepiają innych uczestników ruchu nadjeżdżających z przeciwka.
W tylnej części nadwozia nowością jest umieszczenie nazwy modelu na całej szerokości klapy bagażnika oraz zmieniona grafika diodowych lamp. Face lifting uzupełnia świeża paleta aluminiowych obręczy kół oraz debiutujący w Corsie lakier Grafik Grey (widocznych na zdjęciach).
Nowy Opel Corsa, wnętrze i nowe wyposażenie
We wnętrzu uwagę zwracają nowe wzory tapicerki i materiały wykończeniowe oraz przede wszystkim opcjonalny, w pełni cyfrowy kokpit z systemem multimedialnym najnowszej generacji. Składa się on z 7-calowych cyfrowych zegarów oraz 10-calowego ekranu dotykowego. Bazą dla multimediów jest teraz platforma Snapdragon Cockpit firmy Qualcomm Technologies z ulepszoną grafiką, rozpoznawaniem obrazów i wspomaganiem sztucznej inteligencji (AI). Dzięki temu użytkownik ma lepiej dopasowane, kontekstowe informacje, a co więcej mogą one z czasem być dopasowywane do indywidualnych preferencji zarówno kierowcy jak i pasażerów.
System informacyjno-rozrywkowy współpracuje bezprzewodowo z Apple CarPlay i Android Auto, można go też obsługiwać głosowo, aktywując komendą "Hey Opel". Oczywiście wspiera również zdalne aktualizacje over-the-air (OTA), za sprawą których Corsa ma dostęp do najnowszych rozwiązań systemowych.
Na liście wyposażenia wersji po face liftingu znajdzie się ponadto m.in. panoramiczna kamera cofania o wysokiej rozdzielczości, adaptacyjny tempomat z ogranicznikiem prędkości, system Flank Guard wspomagający parkowanie i manewrowanie oraz układ ostrzegania przed kolizją z funkcjami automatycznego hamowania awaryjnego i wykrywania pieszych.
Nowy Opel Corsa, jaka pojemność bagażnika?
Bagażnik wersji spalinowej oferuje 309 l pojemności (po złożeniu siedzeń – 1015 l). Corsa elektryczna to mniejszy kufer - tu mamy do dyspozycji 267 l przy komplecie pasażerów lub 1042 l ze złożoną tylną kanapą.
Nowy Opel Corsa ma większą moc, ale jakie silniki?
Najważniejsząnowością w gamie wersji napędowych jest mocniejszy wariant Corsy Electric, który ma silnik elektryczny o mocy 156 KM i momencie 260 Nm oraz większą baterię o pojemności 51 kWh. Układ ten zapewnia nie tylko lepszą dynamikę, lecz przede wszystkim większy zasięg, który w cyklu WLTP dochodzi do 402 km. Co ważne, akumulatory będzie można ładować na szybkich ładowarkach o mocy 100 kW, na których uzupełnienie energii z poziomu 20 do 80 proc. potrwa niespełna pół godziny.
Opel Corsa w nowej odsłonie i silnik benzynowy 1.2 o dwóch poziomach mocy
Oprócz mocniejszej elektrycznej wersji w gamie pozostanie także znany już wariant 136-konny z zasięgiem do 357 km, a także odmiany spalinowe z benzynowymi, turbodoładowanymi silnikami trzycylindrowymi o pojemności 1,2 l i mocy 100 lub 130 KM. Obydwie jednostki będzie można zestawić z nową, automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów.
Nowy Opel Corsa w Polsce. Kiedy w sprzedaży, jaka cena?
Opel rozpocznie przyjmowanie zamówień na odświeżoną gamę Corsy już za kilka tygodni. Nie są jeszcze znane ceny wersji po face liftingu, ale zapewne będą one wyższe od aktualnie dostępnych wariantów. Dla przypomnienia: najtańsza obecnie Corsa 1.2/75 KM kosztuje od 71 900 zł, a 1.2/100 KM – minimum 82 300 zł.
Za elektryczną Corsę o mocy 136 KM trzeba zapłacić co najmniej 160 300 zł (bez dopłat w ramach programu "Mój Elektryk"). Cenniki nowej Corsy poznamy przed wakacjami.
Opel Corsa A (1982–1993)
Pierwsza była corsa A (1982–1993) - jako "młodsza siostra kadetta" zadebiutowała z nadwoziem o długości 3,62 m. Samochód wyróżniał się niskim, być może nawet rekordowym (jak na tamte czasy) współczynnikiem oporu aerodynamicznego 0,36. Główny projektant Erhard Schnell stworzył mały samochód o prostych i zdecydowanych liniach, który szczególnie przypadł do gustu "panom domu". Flagową wersją była stukonna corsa GSi, ale ten model Opla oferowano także z silnikami wysokoprężnymi. W 1985 roku do popularnej pięciodrzwiowej wersji dołączył trzydrzwiowy hatchback i dwudrzwiowy sedan. Corsa A sprzedawała się znakomicie - w sumie do kierowców trafiło 3,1 mln egzemplarzy tego modelu.
Opel Corsa B (1993–2000)
Po przeszło dekadzie produkcji pierwszej corsy w Russelsheim zdecydowano, że jej następca powinien zostać ulubieńcem kobiet. Do pracy zabrał się Hideo Kodama. Jego dziełem była bardziej zaokrąglona i łagodniejsza corsa z "szeroko otwartymi oczami" reflektorów. Corsa B (1993–2000) była o 10 cm dłuższa od poprzedniczki i bardziej przestronna w środku. Zastosowano w niej także - po raz pierwszy w tej klasie samochodów - wyższe standardy bezpieczeństwa, w tym hamulce z ABS, wzmocnienia boczne oraz czołowe poduszki powietrzne. Na niektórych rynkach oprócz wersji hatchback Opel ponownie zaoferował nadwozie typu sedan, a także kombi i wersję pick-up. Silniki benzynowe zostały wyposażone we wtrysk paliwa i katalizatory, wersja GSi otrzymała 16 zaworową głowicę, a silniki wysokoprężne - turbodoładowanie. Corsa drugiej generacji odnosiła sukcesy na całym świecie, a sprzedaż sięgnęła 4 mln egz.
Opel Corsa C (1993-2000)
O zaprojektowanie kolejnej corsy C ponownie poproszono Hideo Kodamę. Styl generacji produkowanej w latach 2000–2006 wyraźnie nawiązywał do poprzedniczki. Kolejna corsa wydłużyła się o następne 10 cm. Zwiększono także rozstaw kół i osi, dzięki czemu w środku zrobiło się luźniej. Po raz pierwszy nadwozie zostało w całości ocynkowane. Czterozaworowe silniki benzynowe ECOTEC oraz nowe turbodiesle z bezpośrednim wtryskiem paliwa zapewniały wysoką moc przy niewielkim spalaniu. Wszystkie wersje były zgodne z normą emisji spalin euro 4. Corsa C również była popularna - sprzedano 2,5 mln sztuk.
Opel Corsa D produkowana w latach 2000-2014
Corsa D produkowana w latach 2000-2014 była oferowana jako model trzydrzwiowy i pięciodrzwiowy. Samochód miał prawie 4 m długości. Corsę czwartej generacji sprzedano w liczbie 2,8 mln aut.
Opel Corsa E (2014-2019)
Opel Corsa piątej generacji (ten model był raczej głębokim liftingiem niż nową generacją) również był produkowany w zakładach w Saragossie i Eisenach, w wersjach z nadwoziem trzy- i pięciodrzwiowym. Opel sprzedał około 1,3 mln egzemplarzy tego auta. W tej wersji Corsa po raz pierwszy urosła powyżej 4 m - samochód mierzył 4,02 m długości. W ofercie były podgrzewane fotele i podgrzewana kierownica oraz automatyczna klimatyzacja, a także przednia kamera z sygnalizatorem odległości, system rozpoznawania znaków drogowych i asystent utrzymania pasa ruchu. Łączność zapewniały systemy multimedialne z 7‑calowym ekranem dotykowym, kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto. Opel oferował także usportowione wersje – początkowo Corsę OPC z silnikiem o mocy 207 KM, a później 150‑konną Corsę GSi.
Opel Corsa F także jako samochód elektryczny od 2019 roku
Opel Corsa 6. generacji - czyli obecne wcielenie - to konstrukcja bliźniacza do modelu Peugeot 208. Z francuskim krewniakiem dzieli nie tylko platformę, ale także napędy spalinowe i napęd elektryczny. Teraz wchodzi w zmodernizowanej odsłonie.