Mazda CX-60 to pierwszy model zbudowany na dużej platformie opracowanej z myślą o tylnym napędzie. Z długością ok. 4,7 m nowy SUV jest o klasę większy od CX-5 i celuje w BMW X3 oraz inne SUV-y z półki premium. Uroda?

Reklama

Aktualny język stylistyczny Mazdy, który przynosi jej ogrom nagród – w tym prestiżowe wyróżnienia Red Dot – pozwala tym japońskim autom błyszczeć na ulicy. Razem z CX-60 zadebiutuje najnowsza ewolucja filozofii projektowania Kodo.

Mazda CX-60 błyszczy nowym stylem

Tym razem designerzy postawili na proporcje, które podkreślają długą maskę silnika i napęd na tylne koła. Stąd boczny zarys auta widziany od zakończenia dachu do tylnego błotnika spływa niczym zdecydowana linia narysowana japońskim pędzlem do kaligrafii. Nadwozie pokrywa wymyślony dla CX-60 biały lakier, którego przebłyski można zobaczyć na zdjęciu. Wnętrze?

Mazda CX-60 dostanie nowy biały lakier / Mazda
Reklama

Mazda CX-60 we wnętrzu, czyli japońskie premium

Za drzwiami CX-60 powita zupełnie nowym poziomem wykończenia. Wystrój kabiny połączy czyste formy, różne materiały i faktury. Najprawdziwsze drewno klonowe, skóra nappa, japońskie tkaniny czy chromowane detale, to tylko cząstka japońskiego premium widzianego oczami projektantów. W środku będzie też pełno dopieszczonych detali, jak np. ażurowy ścieg łączący dwie powierzchnie kokpitu. Ten wzór przeszycia stanowi nawiązanie do japońskiej sztuki graficzno-introligatorskiej nazywanej Musubu.

Mazda CX-60 / Mazda
Mazda CX-60 odsłania wnętrze / Mazda

Mazda CX-60 plug-in najmocniejsza w historii marki

Mazda CX-60 jako hybryda plug-in dostanie 2,5-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy w duecie z jednostką elektryczną. Łączna moc przekroczy 300 KM! CX-60 przebijając barierę 300 KM zostanie najmocniejszym seryjnym modelem w historii firmy. Do tej pory koronę nosiła RX-7, której silnik Wankla produkował 280 KM. W ten spektakularny sposób japoński producent zapoczątkuje europejską ofensywę samochodów hybrydowych typu plug-in, czyli z możliwością ładowania z gniazdka. Dzięki energii zgromadzonej w akumulatorze CX-60 PHEV wyłącznie na prądzie pokona ponad 50 km.

Mazda CX-60 i CX-80 będą hybrydami typu plug-in, czyli z możliwością ładownia z gniazdka / Mazda
Mazda CX-60 dostanie nowy kształt reflektorów. Klosze przednich lamp nie wcinają się już w osłonę chłodnicy jak np. z CX-5. Z czarnym grillem łączą je listewki świateł dziennych LED, które są przedłużeniem wkładu obu reflektorów / Mazda

Mazda CX-60 i nowy silnik sześciocylindrowy benzynowy i diesel

W 2022 roku Mazda spełni też długo oczekiwaną obietnicę – wprowadzi sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy nowej generacji e-Skyactiv X i wysokoprężny Skyactiv-D. Oba będą wspomagane 48-woltowym systemem miękkiej hybrydy. Takie rozwiązanie ma przełożyć się na wysoką moc i bardzo dobre osiągi, oczywiście bez uszczerbku na ekologiczności.

Mazda wprowadzi sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy e-Skyactiv-X z 48-voltową instalacją miękkiej hybrydy / Mazda

Mazda CX-60 rozpędzi sprzedaż, większa CX-80 następna

Mazda CX-60 jest modelem strategicznym. Firma spodziewa się, że nowy SUV odegra kluczową rolę w zwiększeniu sprzedaży. Samochód zadebiutuje 8 marca 2022 roku. Cena pozostaje tajemnicą.

Następną nowością zbudowana na tej samej platformie będzie dłuższa Mazda CX-80, czyli odpowiednik BMW X5. W nadwoziu o długości 4,9 m Japończycy wygospodarują trzy rzędy siedzeń. Ten model wejdzie do sprzedaży w Europie w ciągu najbliższych dwóch lat.

Mazda wprowadzi sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny Skyactiv-D z 48-voltową instalacją miękkiej hybrydy / Mazda