Honda Civic w nowym wcieleniu to radykalna zmiana stylistyki i napędu. Japoński kompakt będzie dostępny wyłączenie jako hybryda. Z przesuniętą do tyłu kabiną i gładką karoserią hatchbacka styliści zbliżyli się do urody pięciodrzwiowego coupe.
Pierwsze zdjęcia prezentują czerwony model w europejskiej specyfikacji, ale odmiana na rynek USA czy Japonii pod względem wyglądu jedynie drobnymi detalami odbiega od wcielenia przeznaczonego dla kierowców ze Starego Kontynentu.
Honda Civic - wnętrze
W środku minimalistyczna deska rozdzielcza z pokaźnym ekranem skupia się na wygodzie kierowcy. Pasażerowie mogą liczyć na znacznie więcej przestrzeni niż w poprzedniku.
Honda chce by nowy Civic we wnętrzu dawał poczucie użytkowania auta premium, stąd w środku nowoczesne tkaniny i miękkie w dotyku materiały.
Honda zamierza do końca 2022 r. zelektryfikować wszystkie swoje modele wprowadzone na europejskie rynki. Dlatego nowy Civic będzie czwartą hybrydą, po zaprezentowanym niedawno HR-V i wprowadzonych do Polski w 2020 roku Jazzie i CR-V. W skrócie e:HEV "e:" oznacza elektryfikację, a "HEV" – technologię hybrydową opartą na zasilaniu energią elektryczną.
Honda Civic e:HEV - silnik benzynowy i dwie jednostki elektryczne
Hybrydowy napęd, który dostanie nowy Civic z pewnością będzie układem zastosowany już pod karoserią HR-V. Rozwiązanie składa się z dwóch silników elektrycznych współpracujących z benzynową jednostką 1.5 i-VTEC. Układ dostarcza kierowcy 131 KM mocy, a maksymalny moment obrotowy 253 Nm jest dostępny przy 4500 obr./min.
Zespół napędowy e:HEV korzysta z trzech różnych trybów, wybieranych automatycznie, w zależności od warunków i sytuacji drogowej. Honda deklaruje, że przechodzenie z jazdy elektrycznej w hybrydową (gdy potrzeba wysokiego momentu obrotowego) i tryb spalinowy (wyższe prędkości) odbywa się niezauważalnie. Do tego kierowca może ustawić tryb sportowy, normalny i ekonomiczny, a tryb B z silniejszą rekuperacją powinien zapewnić wrażenie jazdy samochodem elektrycznym. Poziom odzyskiwania energii i stopień opóźnienia można dostosować przełącznikiem za kierownicą.
Honda Civic od chwili debiutu w 1972 roku sprzedała się w ponad 27 mln sztuk w 170 krajach. Nowy Civic e:HEV w Europie pojawi się jesienią 2022 roku. Ceny i wyposażenie pozostają tajemnicą. Także na przyszły rok Japończycy zapowiadają debiut sportowej odmiany Type R.