Najtańsze małe SUV-y w Polsce w marcu 2024

Europejscy producenci mają ciężki orzech do zgryzienia. Skok technologiczny koreańskich marek pozwolił im konkurować bez cienia kompleksu z renomowanymi graczami ze Starego Kontynentu, a do podobnego manewru szykują się producenci z Chin. Auta przebojem wchodzą na rynek, bo pod względem ceny zostawiają w tyle propozycje, które dotychczas wybierali klienci poszukujący najtańszego auta.

Na rynku crossoverów i małych SUV-ów mamy prawdziwe trzęsienie ziemii. Dość powiedzieć, że pojawienie się nowych rywali zepchnęło Dacię dopiero na trzecie miejsce. Dwa dalekowschodnie modele oferowane są w podobnej cenie. Za cennikową kwotę proponują jednak więcej wyposażenia…

Reklama

Chińskie auta rozpychają się na rynku. Oto najtańsze crossovery w salonach

W tym zestawieniu weźmy pod uwagę klasę B-SUV. To szczególnie popularny i wciąż rosnący segment w Europie. Najpopularniejsi przedstawiciele to Ford Puma, Volkswagen T-Cross, Hyundai Kona czy Dacia Duster. Żaden z wymienionych modeli nie jest jednak najtańszy! Ten tytuł przypada zupełnie innemu samochodowi, o którym wielu klientów jeszcze nie słyszało.

BAIC Beijing 3 / Tomasz Sewastianowicz
Reklama

Z ceną 78 900 zł najtańszym B-SUV-em w Polsce jest dziś BAIC Beijing 3. Auto chińskiej marki jest dostępne w jednej wersji wyposażenia i z jednym silnikiem. Benzynowa jednostka 1.5 generuje 136 KM, a w wyposażeniu standardem są LED-owe reflektory, okno dachowe, 17-calowe felgi aluminiowe, kamera cofania, tylne czujniki parkowania, klimatyzacja i 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego.

Drugim najtańszym crossoverem tej klasy jest MG ZS w cenie 79 800 zł. Tym razem jest to "cena od", bo oferta jest nieco bardziej rozbudowana. MG jest w standardzie dostępne z wolnossącym silnikiem 1.5 o mocy 106 KM. Dopłaty wymaga jednostka 1.0 T-GDI z 6-biegową skrzynią manualną lub przekładnią automatyczną. Mocniejszy silnik jest 3-cylindrowy i turbodoładowany.

MG ZS / Tomasz Sewastianowicz

Wyposażenie bazowej wersji Excite obejmuje system multimedialny z Apple CarPlay, 17-calowe felgi aluminiowe, LED-owe światła, czujniki parkowania, kierownicę obszytą skórą, tempomat i 10,1-calowy ekran dotykowy.

Dacia Duster na trzecim miejscu. Są już tańsi gracze

Dopiero trzecią lokatę w rankingu najbardziej przystępnych modeli zajmuje europejska Dacia Duster. Cena 79 900 zł jest zaledwie o 100 zł wyższa niż w przypadku MG. Różnice w wyposażeniu?

Dacia w standardzie również proponuje LED-owe reflektory i czujniki parkowania. System multimedialny ma nieco mniejszy ekran, ale również umożliwia połączenie smartfona za pomocą Apple CarPlay lub Android Auto. Felgi są mniejsze, bo 16-calowe. Względem MG różnice nie są znaczne, ale BAIC Beijing 3 oferuje nieco więcej, a jest przy tym najtańszy w całym zestawienu.

Dacia Duster 2024 / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

Tanie SUV-y i crossovery klasy B. Marzec 2024

Dalsze miejsca zajęły auta takie, jak Renault Captur (od 85 500 zł),Skoda Kamiq (87 700 zł), SsangYong Tivoli (91 900 zł) czy Suzuki Vitara (95 900 zł). Powyższe auta mierzą przynajmniej 4,2 m, stąd w zestawieniu nie znalazły się Kia Stonic i Hyundai Bayon, których przynależność do klasy B-SUV jest conajmniej dyskusyjna. Dla formalności warto jednak wspomnieć, że Kia kosztuje 78 100 zł, a Hyundai wyceniany jest na 84 600 zł.

Renault Captur / Renault