- Kia startuje z wielką akcją na rynku i tnie ceny
- Kia EV6 w cenie SUV-a Sportage, Niro EV kosztuje tyle co XCeed PHEV
- Kia EV6 GT-Line, czyli wyposażenie na bogato
- Kia EV6 to szybkie ładowanie - 100 km zasięgu w 4,5 minuty
- Kia do każdego auta daje ładowarkę, nie musisz mieć wallboxa
Kia startuje z wielką akcją na rynku i tnie ceny
Kia rusza z akcją wietrzenia magazynów. Stąd jeśli komuś nie przeszkadza fakt, że nowy model pochodzi z 2023 roku, to może mieć samochód od ręki i znacznie taniej. Na co mogą liczyć kierowcy?
Kia EV6 w wersji GT-Line (akumulator 77,4 kWh) z pakietem technologicznym i szklanym dachem oraz pompą ciepła wg. regularnego cennika kosztuje od 322 900 zł. Teraz jednak koreański producent zapowiada, że w kieszeni kupującego zostanie ok. 73,5 tys. zł – to najwyższa korzyść przewidziana w tej akcji. Czyli za najbogatszą odmianę EV6 z wyposażeniem dodatkowym trzeba zapłacić maksymalnie ok. 251 800 zł.
Kia EV6 w cenie SUV-a Sportage, Niro EV kosztuje tyle co XCeed PHEV
Tańsza Kia EV6 to zamknięty w podłodze bazowy akumulator 58 kWh i silnik o mocy 170 KM zamontowany przy tylnej osi (350 Nm). Samochód od zera do 100 km/h przyspieszy w 6,2 sekundy. Zasięg ok. 400 km. Taki model kosztuje teraz maksymalnie 167 127 zł. To poziom cenowy modelu Sportage (hybryda 1.6 T-GDI/215 KM – od 165 900 zł).
Z kolei przeceniona Kia Niro EV (silnik 204 KM i akumulator 64,8 kWh) nowej generacji kosztuje od 157 326 zł, czyli o prawie 47 tys. zł mniej. Podobnej kwoty wymaga XCeed z hybrydą plug-in czy Niro z klasyczną hybrydą. Oprócz 22 proc. rabatu na samochody, koreańska marka dokłada do tych modeli ładowarkę Green Cell Habu SE, która normalnie kosztuje 2499 zł.
Kia Niro EV - ceny, napęd, zasięg
Kia Niro EV | Napęd | Zasięg | Cena podstawowa | Rabat | Cena w wyprzedaży |
Wersja M | 64,8 kWh, 204 KM | 460 km | 201 700 zł | 46 873 zł | 157 326 zł |
Wersja L | 64,8 kWh, 204 KM | 460 km | 216 700 zł | 50 173 zł | 169 026 zł |
Wersja XL | 64,8 kWh, 204 KM | 460 km | 238 200 zł | 54 903 zł | 185 796 zł |
Kia EV6 GT-Line, czyli wyposażenie na bogato
Kia EV6 GT-Line w wyposażeniu seryjnym oferuje m.in. system multimedialny z dotykowym ekranem o przekątnej 12,3 cala, który bezprzewodowo obsługuje interfejsy Android Auto oraz Apple CarPlay, przednie fotele regulowane elektrycznie z regulacją odcinka lędźwiowego (z pamięcią ustawienia fotela kierowcy i lusterek zewnętrznych). Na liście jest także dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, podgrzewane – kierownica, fotele i zewnętrzne miejsca tylnej kanapy, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamera cofania, automatyczne klamki z dostępem do auta i uruchamianiem silnika bez użycia kluczyka, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika.
Spis obejmuje również reflektory adaptacyjne, system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach zewnętrznych, 20-calowe alufelgi. Standard obejmuje także technologię V2D, dzięki której możliwe jest zasilanie nie tylko urządzań zewnętrznych, ale również innych samochodów elektrycznych.
Kia EV6 to szybkie ładowanie - 100 km zasięgu w 4,5 minuty
Kia EV6 seryjnie zapewnia możliwość ładowania prądem o napięciu nawet 800 V, bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. Stąd akumulator można naładować z dużą prędkością prądem o mocy 240 kW – uzupełnienie energii od 10 do 80 proc. pojemności zajmie ledwie 18 minut. A powiększenie zasięgu o 100 km zajmie tylko 4,5 minuty.
Do tego zintegrowana jednostka sterująca ładowaniem umożliwia zasilanie odbiorników zewnętrznych prądem zgromadzonym w akumulatorze. Potrzeba do tego jedynie niewielkiego adaptera, który zmienia zewnętrzny port ładowania w gniazdo prądu. Kia wylicza, że funkcja vehicle-to-load (V2L) umożliwia jednoczesne zasilanie prądem o mocy do 3,6 kW np. 55-calowego telewizora i klimatyzatora przez ponad 24 godziny.
Kia do każdego auta daje ładowarkę, nie musisz mieć wallboxa
Kia zapowiada, że wszystkie samochody objęte akcją będą wyposażone w przenośne ładowarki Habu SE o mocy 11 kW. Najnowszy produkt krakowskiej firmy Green Cell wyróżnia brak wallboxa umieszczonego na kablu, bo wszystkie jego elementy znajdują się we wtyczkach. Dzięki temu właściciele nowych Niro EV i EV6 nie będą musieli inwestować w montaż wallboxa w garażu.
Kia EV6 - ceny i wyposażenie
Kia EV6 | Napęd | Zasięg | Cena podstawowa | Rabat | Cena w wyprzedaży |
EV6 | 58 kWh, 170 KM RWD | 394 km | 212 900 zł | 48 272 zł | 167 127 zł |
EV6 Plus | 77,4 kWh, 229 KM RWD | 505 km | 268 400 zł | 60 205 zł | 210 694 zł |
EV6 Plus | 77,4 kWh, 325 KM AWD | 486 km | 291 400 zł | 65 150 zł | 228 749 zł |
EV6 GT-Line | 77,4 kWh, 325 KM AWD | 484 km | 322 900 zł | 73 537 zł | 251 862 zł |
Kia EV6 i Niro EV dla dużej rodziny w programie "Mój Elektryk"
Przy zakupie koreańskich samochodów przysługuje dofinasowanie w ramach programu rządowego "Mój Elektryk". Osoby prywatne mogą liczyć na dopłatę 18 750 zł, a posiadacze Karty Dużej Rodziny nawet 27 tys. zł (Karta Dużej Rodziny to system zniżek i dodatkowych uprawnień dla rodzin z trójką i więcej).
Takie same wysokości dopłat przewidziano dla przedsiębiorców – 18 750 zł (deklarowany roczny przebieg do 15 tys. km) i 27 tys. zł dla osób, które będą przejeżdżać ponad 15 tys. km. Z kolei jeśli ktoś zdecyduje się na leasing, dzięki dopłacie obniży miesięczne raty o około 500-600 zł. Po uwzględnieniu rabatu i większej dopłaty w ramach programu "Mój elektryk", cena Niro EV, w ramach oferty wyprzedażowej, startuje od ok. 130 tys. zł.