- Renault coraz popularniejsze w Polsce, Francuzi już świętują sukces
- Renault Espace nowej generacji wjeżdża do Polski - to SUV i nie tylko styl zaskakuje
- Nowy Espace autem dla dużej rodziny - jest krótszy, ale bardziej przestronny
- Renault Espace nowej generacji - jaka pojemność bagażnika?
- Nowe Renault Espace tylko jako hybryda z silnikiem 1.2 turbo
Renault coraz popularniejsze w Polsce, Francuzi już świętują sukces
Renault dostało w Polsce przyspieszenia. Francuski producent po ośmiu miesiącach zwiększył sprzedaż samochodów osobowych o 26 proc., a na rynku aut dostawczych jest numerem jeden. Dlatego z liczbą 19,8 tys. rejestracji marka znad Sekwany wjechała na piątą lokatę.
Koniem pociągowym biznesu jest Renault Captur – od stycznia do sierpnia na drogi wyjechało ponad 2500 sztuk tego modelu. Co ciekawe, ponad połowę aut Polacy kupili na potrzeby indywidulanych gospodarstw; reszta sprzedała się na firmę. Najczęściej wybierana wersja to techno TCe 100 LPG (z instalacją gazową). Równie dobrze poradziło sobie Clio, które z wynikiem 2361 zarejestrowanych egzemplarzy zalicza się do Top4 w segmencie B. Z kolei Megane E-Tech jest na podium hatchbacków z napędem elektrycznym (251 rejestracji). Teraz na fali sukcesu Francuzi na polski rynek wprowadzają Renault Espace szóstej generacji. Samochód zaskakuje na każdym kroku, ale po kolei…
Renault Espace nowej generacji wjeżdża do Polski - to SUV i nie tylko styl zaskakuje
Espace jest z nami od 1983 roku. Zadebiutował jako van z przestronnym wnętrzem podatnym na niemal dowolną aranżację i ogromnym bagażnikiem. Wtedy to był hit! Po Francuzach każdy producent chciał mieć podobne auto – wychodziło im z lepszym lub gorszym skutkiem. Cztery kolejne generacje trzymały jednobryłową formę nadwozia. Piąta w pogoni za modą została crossoverem. Dziś do gry wchodzi zupełnie nowy Espace – to elegancki SUV klasy średniej. Czym chce przekonać do siebie?
Nowy Espace autem dla dużej rodziny - jest krótszy, ale bardziej przestronny
Na pewno rozmachem sylwetki i sprytnie rozplanowaną kabiną. W końcu przez 40 lat Espace stał się synonimem auta dla dużej rodziny. Nowa generacja nie może splamić honoru przodków. Samochód powstał na wydłużonej platformie CMF-CD. Przy 4,72 m nadwozia jest o 14 cm krótszy od poprzednika, jednak długość przedziału pasażerskiego do trzeciego rzędu siedzeń wzrosła do 2,48 m – to najwięcej spośród wszystkich generacji. Na przestronność wpływa także specjalna konstrukcja siedzeń, które są cieńsze i lżejsze. Zrezygnowano z trzech osobnych foteli w drugim rzędzie na rzecz dzielonej w stosunku 60:40 kanapy, którą da się teraz przesuwać wzdłużnie o 22 cm. Liczby swoje, a w rzeczywistości nowy Espace jest przepastny. Szczególnie z tyłu można poczuć się jak w kinie. Lepsza przestronność mimo krótszej karoserii to zasługa wydłużenia środkowej i tylnej sekcji platformy. Oparcia kanapy i dwóch rozkładanych foteli w trzecim rzędzie mają regulowany kąt oparcia. Rozpusty dopełniają ergonomiczne poduszki wykonane z tego samego materiału co tapicerka, które można zamontować na zagłówkach w drugim rzędzie.
Renault Espace nowej generacji - jaka pojemność bagażnika?
Pojemność bagażnika Renault Espace w zależności od konfiguracji to nawet 777 l w wersji 5-osobowej z kanapą przesuniętą do przodu lub nawet 1818 l po rozłożeniu oparć. Odmiana 7-miejscowa (fotele w 3. rzędzie bez dopłaty) oferuje o około 100 l mniej na bagaże, a gdy wszystkie miejsca są zajęte, do dyspozycji pozostaje 159 l.
Renault Espace - pojemność bagażnika w litrach | Wersja 5-miejscowa | Wersja 7-miejscowa |
Pojemność bagażnika zgodnie z normą VDA z przesuniętą do przodu/maksymalnie cofniętą tylną kanapą | 581/777 | 477/677 |
Maksymalna pojemność (do dachu) – po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń | 1818 | 1714 |
Z zamontowanym trzecim rzędem siedzeń | - | 159 |
Nowe Renault Espace tylko jako hybryda z silnikiem 1.2 turbo
Napęd jest tylko jeden, ale za to jaki! Renault Espace napędza hybryda, którą stanowi turbodoładowany, trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2/130 KM oraz jednostka elektryczna generującą 70 KM. Do tego dochodzi 25-konny rozruszniko-generator. Moc systemowa układu to 200 KM, które trafiają na koła przednie za pośrednictwem kłowej skrzyni biegów. Przekładnia ma dwa przełożenia dla silnika elektrycznego oraz cztery dla benzyniaka, a w sumie zapewnia nawet 15 kombinacji ich wspólnego działania. Przy czym Espace zawsze rusza na silniku elektrycznym, poza tym kierowca może wybierać spośród kilku trybów pracy napędu:
- w pełni elektryczny, w którym tylko silnik elektryczny napędza koła;
- dynamiczny hybrydowy, w którym koła napędzają obie jednostki;
- e-drive - silnik elektryczny napędza koła, a benzynowy ładuje akumulator trakcyjny o pojemności 2 kWh;
- spalinowy - silnik benzynowy napędza koła i/lub ładuje akumulator;
- rekuperacja, w którym to koła napędzają silnik elektryczny, a ten ładuje akumulator.
Renault Espace nowej generacji - jakie spalenie i zasięg?
Producent utrzymuje, że nowy Espace zapewnia 80 proc. jazdy w trybie elektrycznym po mieście i do 1100 km zasięgu na jednym zbiorniku paliwa. Na zakończenie jazd testowych trasą naszpikowaną wzniesieniami i zakrętami komputer wyświetlił średnie zużycie benzyny na poziomie 5,4 l/100 km. Przy takich gabarytach auta to rewelacyjny wynik…
Nowe Renault Espace - ceny i wyposażenie w Polsce
Co i za ile ? Nowy Espace w Polsce debiutuje w trzech wersjach wyposażeniowych. Już bazowa odmiana techno standardzie zapewnia 24-calowy kokpit Open R, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, indukcyjną ładowarkę telefonu, 19-calowe alufelgi, mocowania ISOFIX na bocznych fotelach w drugim rzędzie i komplet systemów bezpieczeństwa z układem ostrzegania o pojazdach w martwym polu. Taki Renault Espace kosztuje od 192 900 zł.
Renault Espace esprit Alpine w kabinie wita sportową atmosferą. Alcantara z niebieskimi przeszyciami pokrywa deskę rozdzielczą. Z kolei fotele to tapicerka ze skóry syntetycznej i tkaniny Latis Bright. Na liście są też 20-calowe felgi aluminiowe daytona czy kierunkowskazy sekwencyjne przednie i tylne. Tak urządzony francuski SUV kosztuje od 206 900 zł.
Topowy Renault Espace iconic ma m.in. kokpit z detalami z prawdziwego drewna jesionowego i skórzaną, pikowaną tapicerkę. Przednie fotele są regulowane elektrycznie (regulacja wzdłużna, na wysokość i nachylenie oparcia) i podgrzewane (wraz z kierownicą). Fotel kierowcy dodatkowo posiada funkcję masażu odcinka lędźwiowego. Ten samochód to wydatek od 216 900 zł.
Renault Espace nowej generacji z systemem 4Control Advanced w standardzie
W wersjach esprit Alpine i iconic standardem jest system czterech kół skrętnych 4Control Advanced, który poprawia zwinność Espace. Jak to działa? Podczas jazdy z prędkością ponad 50 km/h następuje skręt tylnych kół (o maksymalnie 1 stopień) w tym samym kierunku co koła przednie - to poprawia stabilność przy zmianie pasa, podczas wyprzedzania czy na zakręcie. Przy manewrowaniu na parkingu tylne koła skręcają w przeciwną stronę, i to nawet o 5 stopni, co zapewnia zwrotność - średnica zawracania 10,4 m wobec11,6 m bez tego układu.
Nowe Renault Espace - cennik 2023
Renault Espace nowej generacji | techno | esprit Alpine | iconic |
E-Tech full hybrid 200 | 192 900 zł | 206 900 zł | 216 900 zł |
Renault Espace nowej generacji - dane techniczne i wymiary
Nowe Renault Espace | ||
Wersja | E-TECH Full Hybrid 200 Auto | |
SILNIK | ||
Rodzaj paliwa | Benzyna bezołowiowa – E10 + napęd elektryczny | |
Norma czystości spalin | Euro 6D Full | |
Protokół homologacji | WLTP | |
Układ oczyszczania spalin | Katalizator czterodrożny + filtr cząstek stałych | |
Typ silnika | 3-cylindrowy 12-zaworowy | |
Pojemność skokowa (cm3) | 1199 | |
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) | 75,5 x 89,3 | |
Typ wtrysku | bezpośredni + turbosprężarka | |
Maksymalna moc w kW (KM) przy obr./min | ICE = 96 (130) przy 4 500 + E-MOTOR = 50 + HSG = 25 | |
Maksymalny moment obrotowy w Nm (przy obr./min) | ICE =205 przy 1 750 + E-MOTOR = 205 + HSG = 50 | |
Układ rozrządu | Łańcuch rozrządu | |
AKUMULATOR | ||
Typ | Litowo-jonowy | |
Napięcie (V) | 400 | |
Pojemność energetyczna (kWh) | 2 | |
SKRZYNIA BIEGÓW | ||
Typ | Skrzynia automatyczna wielotrybowa | |
OPONY | ||
Opony montowane w standardzie | 205 55 R19 (19”) – 235 45 R20 (20”) | |
Zestaw do naprawy kół / koło zapasowe | Tak / w opcji w wersji 7-miejscowej | |
UKŁAD HAMULCOWY | ||
Przód: tarcze wentylowane Ø w mm w wersji z napędem na 2 koła / z systemem 4Control | 320 / 350 | |
Tył: tarcze wentylowane Ø w mm w wersji z napędem na 2 koła / z systemem 4Ccontrol | 292 / 330 | |
OSIĄGI | ||
Prędkość maksymalna (km/h) | 175 | |
0–100 km/h (s) | 8,8 | |
1 000 m ze startu zatrzymanego (s) | 31,2 | |
Przyspieszenie 80–120 km/h na 4. i 5. biegu | 6 | |
ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA CO2 | ||
CO2 WLTP (g/km) | 104–111 | |
W cyklu mieszanym WLTP (l/100 km) | 4,7 | |
Pojemność zbiornika paliwa | 55 | |
UKŁAD KIEROWNICZY | ||
Typ | Zmienne wspomaganie elektryczne | |
Minimalna średnica zawracania kół (m) z / bez systemu 4Control Advanced | 11,6 / 10,4 | |
Całkowita liczba obrotów kierownicy z / bez systemu 4Control Advanced | 2,55 / 2,33 | |
Przednie zawieszenie | Typu Mac Pherson | |
Tylne zawieszenie z/bez systemu 4Control Advanced | Oś sprężysta / Zawieszenie wielowahaczowe | |
MASY | techno | esprit Alpine & iconic |
Masa własna samochodu gotowego do jazdy (kg) min./maks. wersja 5- /7-miejscowa | 1587 / 1622 | 1663 / 1698 |
Dopuszczalna masa całkowita (DMC) (kg) | 2055 / 2255 | 2155 / 2360 |
Dopuszczalna masa całkowita zestawu (kg) | 3655 / 3755 | 3755 / 3860 |
Masa maksymalna przyczepy hamowanej (kg) | 1600 / 1500 | 1600 / 1500 |
Masa maksymalna przyczepy niehamowanej (kg) | 750 |
WYMIARY (mm) | |
Długość całkowita | 4722 |
Rozstaw osi | 2738 |
Przedni zwis | 925 |
Tylny zwis | 1059 |
Szerokość całkowita ze złożonymi/rozłożonymi lusterkami bocznymi | 1843/2083 |
Rozstaw kół przednich | 1482 |
Rozstaw kół tylnych | 1476 |
Wysokość | 1645 |
Wysokość pojazdu nieobciążonego z otwartą klapą | 2015 |
Wysokość progu bagażnika pojazdu nieobciążonego | 802 |
Prześwit pojazdu nieobciążonego/obciążonego | 180 |
Promień na wysokości kolan w drugim rzędzie | 321 |
Szerokość nad przednimi podłokietnikami | 1497 |
Szerokość nad tylnymi podłokietnikami | 1480 |
Szerokość na wysokości barków na przednich miejscach | 1445 |
Szerokość na wysokości barków na miejscach tylnych | 1431 |
Wysokość od siedziska do dachu w pierwszym rzędzie siedzeń z dachem / bez dachu panoramicznego | 958/923 |
Wysokość od siedziska do dachu w drugim rzędzie siedzeń z dachem / bez dachu panoramicznego | 919/892 |
Szerokość maksymalna otworu bagażnika | 1125 |
Szerokość wewnętrzna między wnękami kół | 1096 |
Długość przestrzeni ładunkowej po złożeniu kanapy w drugim rzędzie | 1870 |