Słowa Thomasa Schäfera, dyrektora generalnego Volkswagena, (pozornie?) nie zostawiają wątpliwości. Otóż pan Schäfer zapytany o przyszłość Seata odparł tak: "przyszłość Seata to Cupra". Tylko tyle i aż tyle, ale – czego należało się spodziewać – natychmiast rozgorzała gorąca dyskusja. Według "Autocara" i Schäfera obecne modele Seata będą produkowane do czasu, aż skończy się rynkowy żywot danej generacji. Co dalej? Nazwa "Seat" nie zostanie uśmiercona, ale nikt oficjalnie nie podaje na razie, jakie są wobec niej plany.

Reklama

"Autocar" spekuluje na przykład, że pod marką Seat produkowane będą… inne środki transportu. Na przykład elektryczne skutery lub jakieś małe auta osobowe. Ale podkreślmy – to na razie jedynie spekulacje.

Seat nie zostanie uśmiercony, ale zapewne dostanie zupełnie inną rolę

Jeśli jednak sytuacji przyjrzymy się na chłodno, to szybko dojdziemy do wniosku, że ludzie podejmujący decyzje w Grupie VAG mogą mieć trochę racji. No bo utrzymywanie obok siebie obu tych brandów faktycznie może nie mieć ekonomicznego uzasadnienia. Tymczasem ofensywa modelowa Cupry trwa, czego dowodzi m.in. koncept o nazwie DarkRebel, o którym zresztą szerzej napiszemy już niebawem.

Reklama
CUPRA DarkRebel / CUPRA

Na koniec ciekawostka. Otóż dział prasowy polskiego oddziału Seata poinformował dziennik.pl, że informacje publikowane m.in. przez "Autocar" są nieco na wyrost. Naszym zdaniem stanowisko nadesłane do nas przez Katarzynę Dziomdziorę wcale nie obala całkowicie podanych powyżej informacji, ale spójrzcie sami – oto treść oświadczenia:

W mediach polskich i zagranicznych pojawiły się dziś nieprawdziwe doniesienia, jakoby Grupa Volkswagen ogłosiła zaprzestanie produkcji samochodów pod marką SEAT.

Źródłem nieporozumienia była interpretacja i wyciągnięcie z szerszego kontekstu słów Thomasa Schäfera, dyrektora generalnego Volkswagena, który w rozmowie z redakcją Autocar podczas targów IAA Mobility 2023 powiedział między innymi, że dla marki z Martorell planowana jest "inna rola".

Prawdą jest, że Grupa Volkswagen pracuje nad elektryfikacją marki SEAT i wskazuje na jej dalszy rozwój. Wśród nich są także rozwiązania oferujące nowe formy mobilności, jak oferty subskrypcyjne i abonamentowe, czy rozwiązania mikromobilne, w tym SEAT MÓ.

Marka SEAT może w tym roku pochwalić się wzrostem sprzedaży samochodów o 18 proc., dostarczając do klientów 199 000 pojazdów. SEAT obecnie posiada wysoki bank zamówień, a w ofercie ma najlepszą gamę produktów w swojej historii. W planach producenta jest wprowadzenie na rynek nowych wersji hybrydowych modeli Ibiza, Arona i Leon.

Seat MO / Materiały prasowe / Seat