Audi Q6 e-tron jest dla producenta z Ingolstadt ważne o tyle, że mamy do czynienia zpierwszym modelem, w którym zastosowanie znajdzie nowa platforma Premium Platform Electric (PPE). Została ona skonstruowana wspólnie przez Audi i Porsche i będzie stanowić bazę wyłącznie dla pojazdów elektrycznych. Platforma PPE jest skalowalna, więc będzie mogła pomieścić szeroką gamę modeli.

Reklama

Rozmiar baterii i rozstaw osi pojazdów PPE są również skalowalne. Dzięki temu budować na niej można zarówno modele typu SUV i CUV (Audi używa tej nomenklatury dla SUV-ów coupe) z podwyższonym prześwitem, jak i modele z "płaską podłogą", takie jak Sportback lub Avant (kombi).

Audi Q6 e-tron: Prototypy już na drogach

Właśnie odbywają się pierwsze jazdy prototypami Audi Q6 e-tron. W ten sposób marka z czterema pierścieniami w logo na tym bardzo wczesnym etapie ujawnia wygląd tzw. obszarów technologicznych auta oraz szczegóły pracy zespołu programistów. W ramach specjalnego eventu przedstawiciele mediów będą zapraszani do zajęcia miejsca za kierownicą prototypu Q6 e-tron.

Audi Q6 e tron: prototypy już na drogach. Nowy model olśni oświetleniem / Materiały prasowe / Audi
Audi Q6 e tron: prototypy już na drogach. Nowy model olśni oświetleniem / Materiały prasowe / Audi

Audi liczy na to, że model, którego oficjalna premiera nastąpi jeszcze przed końcem tego roku, na nowo wyznaczy branżowe standardy w zakresie osiągów, zasięgu i ładowania. Będzie to również pierwszy w pełni elektryczny samochód, który zjedzie z linii produkcyjnej w Ingolstadt. Ponadto, w związku z rozpoczęciem jego produkcji, główna fabryka Audi w Ingolstadt stanie się pierwszym zakładem produkcyjnym Audi z własną montownią akumulatorów.

Audi Q6 e-tron: przełomowe oświetlenie OLED nowej generacji

W 2016 r. Audi wprowadziło na rynek nową technologię oświetlenia: oto w tylnych lampach TT RS zastosowano wtedy organiczne diody LED (w skrócie - OLED). Elementy OLED to oparte na półprzewodnikach powierzchniowe źródła światła, które generują światło o doskonałej jednorodności i wysokich wartościach kontrastu. Ich jasność można regulować, ponadto kształt świateł OLED można dowolnie konfigurować i precyzyjnie dzielić na włączane i wyłączane segmenty. Właśnie wtedy zadebiutowały również tzw. dynamiczne scenariusze świetlne tylnych świateł OLED.

Audi Q6 e tron: prototypy już na drogach. Nowy model olśni oświetleniem / Materiały prasowe / Audi
Audi Q6 e tron: prototypy już na drogach. Nowy model olśni oświetleniem / Materiały prasowe / Audi

Od 2016 r. Audi sukcesywnie rozwijało tę technologię, teraz jednak kolej na nową generację lamp OLED. Niemcy chwalą się na przykład, że nowe OLED-y będą przyczyniały się do poprawienia bezpieczeństwa na drodze - tzw. światła komunikacyjne w tylnych lampach. Audi Q6 e-tron ma też wyznaczyć nowe standardy personalizacji, bo dzięki ośmiu opcjonalnym tzw. sygnaturom świetlnym w przeprojektowanych światłach do jazdy w dzień i w cyfrowych tylnych światłach OLED klienci mogą zaprojektować stylistykę swojego Q6 e-tron. Możliwe jest to za pośrednictwem interfejsu MMI i, po raz pierwszy, za pośrednictwem aplikacji na smartfona. Klienci mogą również, już w trakcie eksploatacji samochodu, dokupić nowe sygnatury świetlne.

Audi Q6 e tron: prototypy już na drogach. Nowy model olśni oświetleniem / Materiały prasowe / Audi
Audi Q6 e tron: prototypy już na drogach. Nowy model olśni oświetleniem / Materiały prasowe / Audi
Audi Q6 e tron: prototypy już na drogach. Nowy model olśni oświetleniem / Materiały prasowe / Audi
Audi Q6 e tron: prototypy już na drogach. Nowy model olśni oświetleniem / Materiały prasowe / Audi
Audi Q6 e tron: prototypy już na drogach. Nowy model olśni oświetleniem / Materiały prasowe / Audi
Audi Q6 e tron: prototypy już na drogach. Nowy model olśni oświetleniem / Materiały prasowe / Audi