- Mercedes-AMG C 63 S E Performance już w Polsce, jaki silnik?
- Mercedes-AMG C 63 S E Performance to hybryda o ogromnej mocy, jakie przyspieszenie?
- Mercedes-AMG C 63 S E Performance i standardowe wyposażenie
- Mercedes C 63 S E Performance AMG Edition 1, perła w limitowanej serii
- Mercedes C 63 S E Performance AMG Edition 1 - wnętrze
Mercedes-AMG C 63 S E Performance – za tą długą nazwą kryje się limuzyna i kombi z piekła rodem. Napędza je układ hybrydowy plug-in z techniką podkradzioną ze świata F1.
Na potrzeby C 63 S E Performance inżynierowie AMG elektryczność wykorzystali do wyniesienia osiągów Klasy C na nieznany dotąd poziom. Oto szczegóły…
Mercedes-AMG C 63 S E Performance już w Polsce, jaki silnik?
Mercedes-AMG C 63 S E Performance pod maską skrywa zamontowany wzdłużnie 2-litrowy silnik turbo o mocy 476 KM (238 KM z 1 litra pojemności!). To najmocniejszy seryjnie produkowany czterocylindrowiec na świecie. Silnik elektryczny rozwija moc 204 KM i został umieszczony na tylnej osi, zintegrowany we wspólny moduł z elektrycznie sterowaną dwubiegową przekładnią oraz elektronicznie sterowanym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Eksperci określają ten układ mianem hybrydy P3.
Również wysokowydajny litowo-jonowy akumulator AMG HPB (High Performance Battery) znajduje się z tyłu, nad tylną osią. Urządzenie ma pojemność 6,1 kWh i dostarcza silnikowi elektrycznemu 70 kW mocy ciągłej i 204 KM mocy szczytowej (przez 10 sekund). Niewielka waga – zaledwie 89 kg – skutkuje bardzo wysoką gęstością mocy – 1,7 kW/kg, podczas gdy konwencjonalne akumulatory bez bezpośredniego chłodzenia ogniw osiągają około połowę tej wartości. Zasięg w trybie elektrycznym to 13 km. Jazda w 100 proc. EV jest możliwa do prędkości 125 km/h. Jednak w tym przypadku podróżowanie bez emisji i hałasu schodzi na drugi plan, pierwsze skrzypce grają osiągi.
Mercedes-AMG C 63 S E Performance to hybryda o ogromnej mocy, jakie przyspieszenie?
C 63 S E Performance uzbrojony w hybrydę zapewnia kierowcy potęgę 680 KM mocy systemowej i 1020 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,4 s (limuzyna i kombi). To wartości znane ze świata supersamochodów dostępne za kierownicą praktycznego auta, którego masa przekracza 2,1 tony! Z listy opcji można wybrać pakiet kierowcy AMG, który prędkość maksymalną przesuwa z 250 km/h do 280 km/h (sedan) i 270 km/h (kombi).
Panowanie nad bestią ma zapewnić m.in. zmienny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC+. Mechaniczne połączenie w tym układzie oznacza, że napęd 4x4 jest tu zawsze dostępny: jeśli tylne koła nagle złapią poślizg, moc silnika elektrycznego zostaje skierowana także do przednich kół. Jeśli poziom energii w akumulatorze osiągnie minimum lub pojawi się potrzeba większej mocy, wówczas system sterowania automatycznie aktywuje tryb jazdy Comfort i uruchomi silnik spalinowy. Do tego jest jeszcze zawieszenie AMG Ride Control ze stalowymi sprężynami i adaptacyjnym systemem tłumienia oraz skrętna tylna oś. Węglowo-ceramiczne hamulce można dobrać z listy opcji.
Mercedes-AMG C 63 S E Performance i standardowe wyposażenie
Standardowe wyposażenie C 63 S E Performance obejmuje m.in. w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ z trybem Drift, skrętną tylną oś oraz osiem programów jazdy AMG, 20-calowe alufelgi, ogumienie w mieszanych rozmiarach, system informacyjno-rozrywkowy MBUX z charakterystycznymi dla AMG funkcjami i grafikami, kierownicę AMG Performance, reflektory Digital Light oraz pakiet parkowania z zestawem kamer 360°.
Mercedes C 63 S E Performance AMG Edition 1, perła w limitowanej serii
Mercedes jak zwykle dba o wyjątkowość, stąd przez krótką chwilę będzie dostępna w pełni wyposażona wersja AMG Edition 1 (limuzyna i kombi).Tylko dla niej zarezerwowano specjalne połączenie dodatków, obejmujące lakier alpejska szarość Manufaktur, 20-calowe kute obręcze AMG z pięcioma podwójnymi ramionami w kolorze matowej czerni. Ich czerwone ranty nawiązują do kolorystyki kół oficjalnego samochodu medycznego F1 FIA.
Seria AMG Edition 1 to także pakiet aerodynamiczny AMG, który ma poprawiać stabilność przy wysokich prędkościach. Obejmuje m.in. większy przedni spojler, przeprojektowane panele podłużnic i dodatkową płytę dyfuzora. Limuzynę wykańcza spojler na pokrywie bagażnika. Powiązania z wyścigami podkreślają pakiety AMG Night I i II.
Mercedes C 63 S E Performance AMG Edition 1 - wnętrze
Wnętrze Mercedesa C 63 S E Performance AMG Edition 1 to mistrzowski koncert dekoratorów. Fotele AMG Performance są obite czarną skórą nappa Exclusive z czerwonymi przeszyciami i wytłoczonymi emblematami AMG na przednich zagłówkach. Do tego są czerwone pasy bezpieczeństwa oraz elementy ozdobne AMG z włókna węglowego, z czerwoną nicią. Kierownica AMG Performance jest obszyta skórą nappa i mikrofibrą z czerwonymi aplikacjami. Szpanu dopełniają listwy progowe z podświetlanym na czerwono napisem AMG.
Mercedes-AMG C 63 S E Performance i cena?
Mercedes-AMG C 63 S E Performance limuzyna kosztuje od 539 200 zł, a kombi – od 545 900 zł. Limitowna seria C 63 S E Performance AMG Edition 1 jest droższa o 85 tys. zł. Poza tym cenę najpotężniejszej Klasy C łatwo podbić o 83 tys. zł. Wystarczy zamówić takie frykasy z listy dodatków:
- Pakiet AMG Carbon dla nadwozia: 16 981 zł
- Pakiet aerodynamiczny AMG: 10 074 zł
- Pakiety AMG Night i AMG Night II: 5469 i 3166 zł
- Pakiet AMG Premium Plus (m.in. dach panoramiczny, system nagłośnienia Burmester 3D surround, wyświetlacz head-up, reflektory Digital Light z funkcją projekcji): 20 781 zł
- Pakiet foteli AMG Performance Advanced: 12 376 zł
- Pakiet asystenta jazdy Plus: 13 988 zł
- AMG Real Performance Sound: 3166 zł
Mercedes-AMG C 63 S E Performance, dane techniczne, osiągi, wymiary
Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE | |
Systemowa maksymalna moc | 500 kW (680 KM) |
Systemowy maksymalny moment obrotowy | 1020 Nm |
Silnik spalinowy | 2.0 R4 z elektrycznie wspomaganą turbosprężarką |
Pojemność skokowa | 1991 ccm |
Maksymalna moc, silnik spalinowy | 350 kW (476 KM) przy 6750 obr./min |
Maksymalny moment obr., silnik spalinowy | 545 Nm przy 5250-5500 obr./min |
Maksymalna moc, silnik elektryczny | 150 kW (204 KM) |
Maksymalny moment obr., silnik elektryczny | 320 Nm |
Układ napędowy | Napęd wszystkich kół AMG Performance 4MATIC+ z w pełni zmienną dystrybucją momentu obrotowego oraz trybem Drift |
Przekładnia | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G |
Zużycie paliwa, ważone, cykl mieszany | 6,9 l/100 km (6,9 l/100 km - kombi) |
Emisje CO2, ważone, cykl mieszany | 156 g/km (156 g/km) |
Zużycie energii elektr., waż., cykl miesz. | 11,7 kWh/100 km (11,7 kWh/100 km - kombi) |
Klasa efektywności | b.d. |
Pojemność akumulatora | 6,1 kWh |
Zasięg elektryczny | 13 km |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 3,4 s (3,4 s) |
Prędkość maksymalna | 250 km/h, opcjonalnie 280 km/h (opcjonalnie 270 km/h - kombi) |
Masa własna (EC) | 2111 kg (2145 kg - kombi) |