- Mercedes-AMG GLC 43 4Matic, czyli nowy SUV już w Polsce
- Mercedes-AMG GLC 43 4Matic, czyli nowy 2-litrowy silnik zamiast 3.0 V6
- Mercedes-AMG GLC 43 4Matic popisuje się techniką z F1 i przyspieszeniem
- Jak wygląda nowy GLC 43 4Matic? To SUV w stylu Mercedes-AMG
- Nowy Mercedes GLC 43 4Matic i jego wnętrze
Polska dla Mercedesa jest trzecim co do wielkości europejskim rynkiem sprzedaży dla Klasy S oraz drugim dla hiperluksusowych modeli Mercedes-Maybach. W maszynach Mercedes-AMG, plasujemy się na piątym miejscu w Europie. A teraz kierowcy dostają nowy obiekt pożądania…
Mercedes-AMG GLC 43 4Matic to najnowsze wcielenie najpopularniejszego modelu niemieckiej marki w Polsce i świecie. Oto SUV wyczarowany przez inżynierów z Affalterbach pod Stuttgartem jest dostępny nad Wisłą. Czego mogą spodziewać się kierowcy?
Mercedes-AMG GLC 43 4Matic, czyli nowy SUV już w Polsce
W nowym GLC 43 4Matic specjaliści z AMG zastosowali własnej konstrukcji 2-litrowy silnik z elektryczną turbosprężarką napędzaną spalinami i zasilaną 48-voltową instalacją. Czterocylindrowa jednostka zastąpiła stosowaną w poprzedniku 390-konną konstrukcję 3.0 V6 Turbo. Mniejsza pojemność następcy nie oznacza jednak pogorszenia osiągów. Przeciwnie!
Mercedes-AMG GLC 43 4Matic, czyli nowy 2-litrowy silnik zamiast 3.0 V6
Napęd nowego GLC 43 4Matic serwuje kierowcy 421 KM. Do tego rozruszniko-generator w niskich zakresach prędkości dostarcza jeszcze 14 KM. Aż 500 Nm momentu obrotowego na cztery koła przenosi 9-stopniowa skrzynia automatyczna AMG Speedshift MCT 9G z mokrym sprzęgłem rozruchowym.
2-litrowy silnik o wewnętrznym M139l (l oznacza montaż wzdłużnie) jest obecnie jedyną seryjną jednostką z doładowaniem wykorzystującym elektryczne turbo. Układ wywodzi się bezpośrednio z techniki, którą stosuje zespół F1 Mercedes-AMG Petronas. Elektronicznie sterowany silnik elektryczny o grubości około 4 cm jest umieszczony bezpośrednio na wale turbosprężarki, pomiędzy kołem turbiny po stronie spalin (wydechu) a kołem sprężarki po stronie sprężonego powietrza (wlotowej). Bezpośrednio napędza on wałek turbosprężarki, przyspieszając wirnik sprężarki, zanim w konwencjonalny sposób zrobi to strumień spalin.
Mercedes-AMG GLC 43 4Matic popisuje się techniką z F1 i przyspieszeniem
Taka miękka hybryda od AMG potrafi być bardzo zrywna i szybka. Nowy GLC 43 4Matic przyspiesza do setki w 4,8 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Panowanie nad bestią ma zapewnić m.in. stały napęd na wszystkie koła AMG Performance 4Matic z systemem rozdziału momentu między kołami tylnej osi, zawieszenie AMG Ride Control z adaptacyjnym systemem tłumienia oraz skrętne koła tylnej osi. Sam napęd 4x4 legitymuje się stałym rozdziałem momentu obrotowego między przednią i tylną oś – 31 do 69 proc. Konfiguracja z preferencją tyłu oznacza m.in. lepszą przyczepność przy przyspieszeniu.
Jak wygląda nowy GLC 43 4Matic? To SUV w stylu Mercedes-AMG
Stylistycznie nowy Mercedes-AMG GLC 43 4Matic to kwintesencja elegancji podlanej sportowymi akcentami. Lista szlachetnych różnic w stosunku do zwykłego GLC obejmuje m.in. większe wloty powietrza i przeprojektowane zderzaki, szersze listwy progowe, duży tylny spoiler i cztery okrągłe końcówki wydechu.
Nowy Mercedes GLC 43 4Matic i jego wnętrze
W kabinie od progu witają profilowane fotele obszyte sztuczną skórą i mikrofibrą Artico (w opcji skórzana tapicerka nappa oraz fotele AMG Performance). Zegary i ekran dotykowy mają zastrzeżoną dla modeli AMG grafikę oraz szeroki zakres personalizacji. Z listy opcji można dołożyć rejestrator danych na torze wyścigowym AMG Track Pace, który zapamiętuje ponad 80 różnych parametrów, w tym prędkość, przyspieszenia, kąty skrętu czy czasy przejazdu okrążeń.
Mercedes-AMG GLC 43 4Matic i cena? W drodze GLC 63 S E Performance
Mercedes-AMG GLC 43 4Matic kosztuje od 398 900 zł. Cenę sportowego SUV-a łatwo podbić o 100 tys. zł. Wystarczy zamówić takie frykasy z listy dodatków:
- Pakiet AMG Night: 4317 zł
- Pakiet AMG Night II: 3166 zł
- Zewnętrzny pakiet AMG karbon: 16 981 zł
- Lakier MANUFAKTUR szarość grafitu magno: 18 996 zł
- Pakiet foteli AMG Performance Advanced: 12 376 zł
- Pakiet foteli AMG Performance high-end (m.in. fotele wielokonturowe): 26 710 zł
- Pakiet AMG DYNAMIC PLUS (m.in. aktywne poduszki silnika): 11 513 zł
- AMG Real Performance Sound: 3166 zł
Jeśli ktoś jest niezadowolony, to musi poczekać na mocniejsze, szybsze i odpowiednio droższe wcielenie niemieckiego SUV-a. Niebawem na rynek wjedzie Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance, czyli hybryda plug-in o mocy 680 KM.
Mercedes-AMG GLC 43 4Matic, dane techniczne, wymiary, pojemność bagażnika, zużycie paliwa
Układ i liczba cylindrów | R4 | |||
Pojemność skokowa | ccm | 1991 | ||
Moc maksymalna | kW/KM | 310/421 + 10/14 (BSG) | ||
przy | obr./min | 6750 | ||
Maksymalny moment obrotowy | Nm | 500 + 150 Nm (BSG) | ||
przy | obr./min | 5000 | ||
Stopień kompresji | 10,0:1 | |||
połączenie bezpośredniego wtrysku benzyny i wtrysku do kolektora; | ||||
Zasilanie | turbodoładowanie za pomocą elektrycznie wspomaganej turbosprężarki | |||
Przeniesienie napędu | ||||
Układ napędowy | napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC o tylnonapędowej konfiguracji (rozkład momentu przód:tył 39:61) | |||
Przekładnia | przekładnia automatyczna AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym wielotarczowym sprzęgłem startowym | |||
Przełożenia | ||||
1./2./3./4./5./6./7./8./9. bieg | 5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60 | |||
Bieg wsteczny | 4,80 | |||
Zawieszenie | ||||
Przednia oś | zawieszenie AMG RIDE CONTROL z aluminiowymi podwójnymi wahaczami poprzecznymi, | |||
kontrola przysiadania i nurkowania, lekkie sprężyny śrubowe i stabilizator oraz ADS | ||||
Tylna oś | zawieszenie AMG RIDE CONTROL z aluminiowymi podwójnymi wahaczami poprzecznymi, | |||
lekkie sprężyny śrubowe i stabilizator oraz ADS, aktywna skrętna tylna oś | ||||
hydrauliczny, dwuobwodowy; przód: tarcze 370x36 mm, wentylowane wewnętrznie i | ||||
Układ hamulcowy | perforowane, 4-tłoczkowe stałe zaciski z aluminium; tył: tarcze 360x26 mm, wentylowane | |||
wewnętrznie i perforowane, 1-tłoczkowe zaciski pływające, elektryczny hamulec postojowy, | ||||
ABS, Brake Assist, trzystopniowe ESP | ||||
Układ kierowniczy | elektromechaniczny, wspomaganie uzależnione od prędkości jazdy, mechanizm zębatkowy, | |||
zmienne przełożenie (12,8:1 w centralnym martwym położeniu) i zmienne wspomaganie | ||||
Obręcze | przód: 8,0 J x 19 ET 21,5; tył: 9,0 J x 19 ET 13,5 | |||
Opony | przód: 235/55 R19; tył: 255/50 R19 | |||
Wymiary i masy | ||||
Rozstaw osi | mm | 2888 | ||
Rozstaw kół przód/tył | mm | 1666/1666 | ||
Długość/szerokość/wysokość | mm | 4749/1920/1635 | ||
Średnica zawracania | m | 12,9 | ||
Pojemność bagażnika | l | 620–1680 | ||
Masa własna (EC) | kg | 1975 | ||
Ładowność | kg | 575 | ||
Poj. zbiornika paliwa/w tym rezerwa | l | 62/10 |
Osiągi, zużycie paliwa, emisje | ||
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 4,8 |
Prędkość maksymalna | km/h | 250 (ograniczona elektronicznie) |
Zużycie paliwa w cyklu miesz. WLTP | l/100 km | 9,8-10,2 |
Emisje CO2 w cyklu miesz. WLTP | g/km | 223-232 |