Polska dla Mercedesa jest trzecim co do wielkości europejskim rynkiem sprzedaży dla Klasy S oraz drugim dla hiperluksusowych modeli Mercedes-Maybach. W maszynach Mercedes-AMG, plasujemy się na piątym miejscu w Europie. A teraz kierowcy dostają nowy obiekt pożądania…

Reklama

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic to najnowsze wcielenie najpopularniejszego modelu niemieckiej marki w Polsce i świecie. Oto SUV wyczarowany przez inżynierów z Affalterbach pod Stuttgartem jest dostępny nad Wisłą. Czego mogą spodziewać się kierowcy?

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic, czyli nowy SUV już w Polsce

W nowym GLC 43 4Matic specjaliści z AMG zastosowali własnej konstrukcji 2-litrowy silnik z elektryczną turbosprężarką napędzaną spalinami i zasilaną 48-voltową instalacją. Czterocylindrowa jednostka zastąpiła stosowaną w poprzedniku 390-konną konstrukcję 3.0 V6 Turbo. Mniejsza pojemność następcy nie oznacza jednak pogorszenia osiągów. Przeciwnie!

Reklama
Mercedes-AMG GLC 43 4Matic SUV / Mercedes-AMG / Mercedes-Benz AG “ Communicati
Reklama

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic, czyli nowy 2-litrowy silnik zamiast 3.0 V6

Napęd nowego GLC 43 4Matic serwuje kierowcy 421 KM. Do tego rozruszniko-generator w niskich zakresach prędkości dostarcza jeszcze 14 KM. Aż 500 Nm momentu obrotowego na cztery koła przenosi 9-stopniowa skrzynia automatyczna AMG Speedshift MCT 9G z mokrym sprzęgłem rozruchowym.

2-litrowy silnik o wewnętrznym M139l (l oznacza montaż wzdłużnie) jest obecnie jedyną seryjną jednostką z doładowaniem wykorzystującym elektryczne turbo. Układ wywodzi się bezpośrednio z techniki, którą stosuje zespół F1 Mercedes-AMG Petronas. Elektronicznie sterowany silnik elektryczny o grubości około 4 cm jest umieszczony bezpośrednio na wale turbosprężarki, pomiędzy kołem turbiny po stronie spalin (wydechu) a kołem sprężarki po stronie sprężonego powietrza (wlotowej). Bezpośrednio napędza on wałek turbosprężarki, przyspieszając wirnik sprężarki, zanim w konwencjonalny sposób zrobi to strumień spalin.

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic SUV / Mercedes-AMG / Mercedes-Benz AG “ Communicati

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic popisuje się techniką z F1 i przyspieszeniem

Taka miękka hybryda od AMG potrafi być bardzo zrywna i szybka. Nowy GLC 43 4Matic przyspiesza do setki w 4,8 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Panowanie nad bestią ma zapewnić m.in. stały napęd na wszystkie koła AMG Performance 4Matic z systemem rozdziału momentu między kołami tylnej osi, zawieszenie AMG Ride Control z adaptacyjnym systemem tłumienia oraz skrętne koła tylnej osi. Sam napęd 4x4 legitymuje się stałym rozdziałem momentu obrotowego między przednią i tylną oś – 31 do 69 proc. Konfiguracja z preferencją tyłu oznacza m.in. lepszą przyczepność przy przyspieszeniu.

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic SUV / Mercedes-AMG / Mercedes-Benz AG “ Communicati

Jak wygląda nowy GLC 43 4Matic? To SUV w stylu Mercedes-AMG

Stylistycznie nowy Mercedes-AMG GLC 43 4Matic to kwintesencja elegancji podlanej sportowymi akcentami. Lista szlachetnych różnic w stosunku do zwykłego GLC obejmuje m.in. większe wloty powietrza i przeprojektowane zderzaki, szersze listwy progowe, duży tylny spoiler i cztery okrągłe końcówki wydechu.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC SUV / Mercedes / Mercedes-Benz AG “ Communicati
Mercedes-AMG GLC 63 S E PERFORMANCE / Mercedes-AMG / Mercedes-AMG

Nowy Mercedes GLC 43 4Matic i jego wnętrze

W kabinie od progu witają profilowane fotele obszyte sztuczną skórą i mikrofibrą Artico (w opcji skórzana tapicerka nappa oraz fotele AMG Performance). Zegary i ekran dotykowy mają zastrzeżoną dla modeli AMG grafikę oraz szeroki zakres personalizacji. Z listy opcji można dołożyć rejestrator danych na torze wyścigowym AMG Track Pace, który zapamiętuje ponad 80 różnych parametrów, w tym prędkość, przyspieszenia, kąty skrętu czy czasy przejazdu okrążeń.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC SUV / Mercedes / Mercedes-Benz AG “ Communicati
Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC SUV / Mercedes / Mercedes-Benz AG “ Communicati

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic i cena? W drodze GLC 63 S E Performance

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic kosztuje od 398 900 zł. Cenę sportowego SUV-a łatwo podbić o 100 tys. zł. Wystarczy zamówić takie frykasy z listy dodatków:

  • Pakiet AMG Night: 4317 zł
  • Pakiet AMG Night II: 3166 zł
  • Zewnętrzny pakiet AMG karbon: 16 981 zł
  • Lakier MANUFAKTUR szarość grafitu magno: 18 996 zł
  • Pakiet foteli AMG Performance Advanced: 12 376 zł
  • Pakiet foteli AMG Performance high-end (m.in. fotele wielokonturowe): 26 710 zł
  • Pakiet AMG DYNAMIC PLUS (m.in. aktywne poduszki silnika): 11 513 zł
  • AMG Real Performance Sound: 3166 zł

Jeśli ktoś jest niezadowolony, to musi poczekać na mocniejsze, szybsze i odpowiednio droższe wcielenie niemieckiego SUV-a. Niebawem na rynek wjedzie Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance, czyli hybryda plug-in o mocy 680 KM.

Mercedes-AMG GLC 63 S E PERFORMANCE / Mercedes-AMG / Mercedes-AMG
Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC SUV / Mercedes / Mercedes-Benz AG “ Communicati

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic, dane techniczne, wymiary, pojemność bagażnika, zużycie paliwa

Układ i liczba cylindrów R4
Pojemność skokowa ccm 1991
Moc maksymalna kW/KM 310/421 + 10/14 (BSG)
przy obr./min 6750
Maksymalny moment obrotowy Nm 500 + 150 Nm (BSG)
przy obr./min 5000
Stopień kompresji 10,0:1
połączenie bezpośredniego wtrysku benzyny i wtrysku do kolektora;
Zasilanie turbodoładowanie za pomocą elektrycznie wspomaganej turbosprężarki
Przeniesienie napędu
Układ napędowy napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC o tylnonapędowej konfiguracji (rozkład momentu przód:tył 39:61)
Przekładnia przekładnia automatyczna AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym wielotarczowym sprzęgłem startowym
Przełożenia
1./2./3./4./5./6./7./8./9. bieg 5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60
Bieg wsteczny 4,80
Zawieszenie
Przednia oś zawieszenie AMG RIDE CONTROL z aluminiowymi podwójnymi wahaczami poprzecznymi,
kontrola przysiadania i nurkowania, lekkie sprężyny śrubowe i stabilizator oraz ADS
Tylna oś zawieszenie AMG RIDE CONTROL z aluminiowymi podwójnymi wahaczami poprzecznymi,
lekkie sprężyny śrubowe i stabilizator oraz ADS, aktywna skrętna tylna oś
hydrauliczny, dwuobwodowy; przód: tarcze 370x36 mm, wentylowane wewnętrznie i
Układ hamulcowy perforowane, 4-tłoczkowe stałe zaciski z aluminium; tył: tarcze 360x26 mm, wentylowane
wewnętrznie i perforowane, 1-tłoczkowe zaciski pływające, elektryczny hamulec postojowy,
ABS, Brake Assist, trzystopniowe ESP
Układ kierowniczy elektromechaniczny, wspomaganie uzależnione od prędkości jazdy, mechanizm zębatkowy,
zmienne przełożenie (12,8:1 w centralnym martwym położeniu) i zmienne wspomaganie
Obręcze przód: 8,0 J x 19 ET 21,5; tył: 9,0 J x 19 ET 13,5
Opony przód: 235/55 R19; tył: 255/50 R19
Wymiary i masy
Rozstaw osi mm 2888
Rozstaw kół przód/tył mm 1666/1666
Długość/szerokość/wysokość mm 4749/1920/1635
Średnica zawracania m 12,9
Pojemność bagażnika l 620–1680
Masa własna (EC) kg 1975
Ładowność kg 575
Poj. zbiornika paliwa/w tym rezerwa l 62/10
Osiągi, zużycie paliwa, emisje
Przyspieszenie 0-100 km/h s 4,8
Prędkość maksymalna km/h 250 (ograniczona elektronicznie)
Zużycie paliwa w cyklu miesz. WLTP l/100 km 9,8-10,2
Emisje CO2 w cyklu miesz. WLTP g/km 223-232
Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC SUV / Mercedes / Mercedes-Benz AG “ Communicati
Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC SUV / Mercedes / Mercedes-Benz AG “ Communicati
Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC / Mercedes-AMG / Mercedes-AMG
Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC / Mercedes-AMG / Mercedes-AMG