Mercedes-AMG S 63 E Performance – za tą długą nazwą kryje się limuzyna z piekła rodem. Napędza ją układ hybrydowy plug-in z techniką podkradzioną ze świata F1.

Na potrzeby S 63 E Performance inżynierowie AMG elektryczność wykorzystali do wyniesienia osiągów Klasy S na nieznany dotąd poziom. Oto szczegóły…

Mercedes-AMG S 63 E Performance już w Polsce, jaki silnik?

Reklama

Mercedes-AMG S 63 E Performance pod maską wielkości lotniskowca skrywa 4-litrowe V8 biturbo. Silnik elektryczny rozwija moc 190 KM i został umieszczony na tylnej osi, zintegrowany we wspólny moduł z elektrycznie sterowaną dwubiegową przekładnią oraz elektronicznie sterowanym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Eksperci określają ten układ mianem hybrydy P3. Również wysokowydajny litowo-jonowy akumulator AMG HPB 150 (High Performance Battery) znajduje się z tyłu, nad tylną osią.

Mercedes-AMG S 63 E Performance – również w ekskluzywnej wersji Edition 1 / Mercedes / Mercedes-Benz AG “ Communicati
Reklama

Urządzenie HPB 150 bazuje na bezpośrednio chłodzonych ogniwach znanego modelu HPB 80. Pojemność baterii wzrosła z 6,1 do 13,1 kWh. Nowe rozwiązanie dostarcza silnikowi elektrycznemu 70 kW mocy ciągłej i 140 kW mocy szczytowej (przez 10 sekund). Zasięg w trybie elektrycznym to 33 km. Jednak w tym przypadku jazda bez emisji i hałasu schodzi na drugi plan, pierwsze skrzypce grają osiągi, których nie było w tej klasie aut.

Mercedes-AMG S 63 E Performance / Mercedes-AMG / fot. Mercedes-AMG

Mercedes-AMG S 63 E Performance to hybryda o potwornej mocy, jakie przyspieszenie?

S 63 E Performance uzbrojony w hybrydę zapewnia kierowcy potęgę 802 KM mocy systemowej i 1430 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,3 s. To wartości znane ze świata supersamochodów dostępne za kierownicą ponad 5-metrowej limuzyny o masie przekraczającej 2,5 tony! Z listy opcji można wybrać pakiet kierowcy AMG, który prędkość maksymalną przesuwa z 250 km/h do 290 km/h.

Mercedes-AMG S 63 E Performance / Mercedes-AMG / fot. Mercedes-AMG
Mercedes-AMG S 63 E Performance / Mercedes-AMG / fot. Mercedes-AMG

Panowanie nad bestią ma zapewnić m.in. napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC+, zawieszenie AMG Ride Control+ wraz z systemem stabilizacji przechyłów AMG Active Ride Control orazskrętną tylną osią.Węglowo-ceramiczne hamulce to standard.

Mercedes-AMG S 63 E Performance / Mercedes-AMG / fot. Mercedes-AMG

Mercedes-AMG S 63 E Performance i wyposażenie

Standardowe wyposażenie S 63 E Performance obejmuje 20-calowe alufelgi z 10 ramionami, reflektory z funkcją projekcji oraz pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy z wieloma aktywnymi systemami wspomagającymi. Do tego na pokładzie jest pakiet AIR BALANCE, aktywne oświetlenie nastrojowe oraz system dźwięku przestrzennego Burmester 3D Surround Soundsystem z Dolby Atmos. Standardowa specyfikacja obejmuje również wstępną klimatyzację i centralny wyświetlacz OLED.

Mercedes-AMG S 63 E Performance / Mercedes-AMG / fot. Mercedes-AMG
Mercedes-AMG S 63 E Performance / Mercedes-AMG / fot. Mercedes-AMG

Mercedes S 63 E Performance AMG Edition 1, perła w limitowanej serii

Mercedes jak zwykle dba o wyjątkowość, stąd przez krótką chwilę będzie dostępna w pełni wyposażona wersja AMG Edition 1. Tylko dla niej zarezerwowano specjalne połączenie dodatków, obejmujące lakier alpejska szarość Manufaktur, 21-calowe kute obręcze AMG z przecinającymi się ramionami oraz tapicerkę foteli ze skóry nappa AMG z kontrastowymi czerwonymi przeszyciami.

Mercedes-AMG S 63 E Performance / Mercedes-AMG / fot. Mercedes-AMG

Seria AMG Edition 1 to także zewnętrzny pakiet AMG Night. Wykończenie progów, obudowy lusterek, listwy podszybia oraz inne elementy ozdobne nadwozia są dostępne w kolorze ciemnego chromu lub lśniącej czerni. Zestaw uzupełniają dekoracyjne wykończenie tylnego zderzaka, podwójne końcówki rur wydechowych AMG w ciemnej, chromowanej oprawie, termoizolacyjne przyciemniane szyby, a także lakierowane na czerwono zaciski hamulców oraz srebrny, chromowany korek wlewu paliwa z logo AMG.

Mercedes-AMG S 63 E Performance / Mercedes-AMG / fot. Mercedes-AMG

Mercedes S 63 E Performance AMG Edition 1 - wnętrze

Wnętrze Mercedesa S 63 E Performance AMG Edition 1 to mistrzowski koncert dekoratorów. Kabinę zdobi pakiet AMG Exclusive z fotelami AMG pokrytymi czarną skórą nappa z czerwonymi przeszyciami oraz kierownicą AMG Performance obszytą skórą nappa i mikrofibrą MICROCUT, również z czerwona nicią.

Mercedes-AMG S 63 E Performance / Mercedes-AMG / fot. Mercedes-AMG
Mercedes-AMG S 63 E Performance / Mercedes-AMG / fot. Mercedes-AMG

Mercedes-AMG S 63 E Performance i cena? Milion to za mało

Mercedes-AMG S 63 E Performance kosztuje od 1 066 000 zł. Nic dziwnego, że producent do limitowanej serii AMG Edition 1 dodaje pokrowiec szyty na miarę. A cenę najpotężniejszej Klasy S w historii łatwo podbić o 100 tys. zł. Wystarczy zamówić takie frykasy z listy dodatków:

  • Pakiet AMG Carbon dla nadwozia: 28 206 zł
  • Pakiet AMG Night: 5469 zł
  • Osłona chłodnicy AMG, przyciemniona: 2590 zł (dostępna z pakietem AMG Night)
  • Tapicerka foteli AMG ze skóry nappa w tonacji beż macchiato / szary magma: 2015 zł
  • Ceramiczny, wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMG (tylko z 21-calowymi obręczami): 43 173 zł
  • Pakiet kierowcy AMG, obejmujący podniesienie prędkości maksymalnej do 290 km/h: 10 937 zł (dostępny z ceramicznym układem hamulcowym AMG).
Mercedes-AMG S 63 E Performance / Mercedes-AMG / fot. Mercedes-AMG
Mercedes-AMG S 63 E Performance / Mercedes-AMG / fot. Mercedes-AMG

Mercedes-AMG S 63 E Performance, dane techniczne, osiągi, wymiary

Układ P3: silnik spalinowy z przodu, silnik elektryczny przy tylnej osi
Moc systemowa kW/KM 590/802
Systemowy moment obrotowy Nm 1430
Pojemność akumulatora kWh 13,1/10,5
(brutto/netto)
Zasięg w trybie elektrycznym km 33
Silnik spalinowy
Układ i liczba cylindrów V8
Pojemność skokowa cm3 3982
Moc maksymalna kW/KM 450/612
przy obr./min 5500-6500
Maksymalny moment obrotowy Nm 900
przy obr./min 2500-4500
Stopień kompresji 8,6:1
Zasilanie bezpośredni wtrysk paliwa, biturbo
Silnik elektryczny
Rodzaj synchroniczny, obcowzbudny
Moc maksymalna kW/KM 140/190
Maksymalny moment obrotowy Nm 320
Przeniesienie napędu
Układ napędowy w pełni zmienny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+
Zawieszenie
Przednia oś zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjnym amortyzowaniem i aktywną stabilizacją przechyłów AMG ACTIVE CONTROL
zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjnym amortyzowaniem i aktywną stabilizacją przechyłów AMG ACTIVE CONTROL oraz aktywna oś skrętna
Tylna oś
wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMG, przód: wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze 400x38 mm, 6-tłoczkowe stałe zaciski z aluminium; tył: wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze 380x32 mm, 1-tłoczkowe pływające zaciski z aluminium; elektryczny hamulec postojowy, ABS, Brake Assist, 3-stopniowy system ESP®
Układ hamulcowy
elektromechaniczne, zależne od prędkości jazdy wspomaganie z przekładnią zębatkową, zmienne przełożenie (13,6:1 w położeniu środkowym) i zmienne wspomaganie
Układ kierowniczy
Obręcze przód: 9,5 J x 20 H2 ET 33,5 | tył: 10,5 J x 20 H2 ET 50
Opony przód: 255/45 ZR20 | tył: 285/40 ZR20
Wymiary i masy
Rozstaw osi mm 3216
Rozstaw kół przód/tył mm 1671/ 1642
Długość/szerokość/wysokość mm 5336/ 1921/ 1515
Średnica zawracania m 12,3
Pojemność bagażnika l 305
Masa własna (EC) kg 2595
Ładowność kg 550
Pojemność zbiornika paliwa/rezerwa l 76/12
Osiągi, zużycie, emisje
Przyspieszenie 0-100 km/h s 3,3
Prędkość maksymalna km/h 250 (ograniczona elektronicznie; 290 km/h w opcji)
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) l/100 km 4,4
Emisje CO2 w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) g/km 100
Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) kWh/100 km 22,2
Mercedes-AMG S 63 E Performance / Mercedes-AMG / fot. Mercedes-AMG
Mercedes-AMG S 63 E Performance / Mercedes-AMG / fot. Mercedes-AMG