- Mercedes-AMG S 63 E Performance już w Polsce, jaki silnik?
- Mercedes-AMG S 63 E Performance to hybryda o potwornej mocy, jakie przyspieszenie?
- Mercedes-AMG S 63 E Performance i wyposażenie
- Mercedes S 63 E Performance AMG Edition 1, perła w limitowanej serii
- Mercedes S 63 E Performance AMG Edition 1 - wnętrze
Mercedes-AMG S 63 E Performance – za tą długą nazwą kryje się limuzyna z piekła rodem. Napędza ją układ hybrydowy plug-in z techniką podkradzioną ze świata F1.
Na potrzeby S 63 E Performance inżynierowie AMG elektryczność wykorzystali do wyniesienia osiągów Klasy S na nieznany dotąd poziom. Oto szczegóły…
Mercedes-AMG S 63 E Performance już w Polsce, jaki silnik?
Mercedes-AMG S 63 E Performance pod maską wielkości lotniskowca skrywa 4-litrowe V8 biturbo. Silnik elektryczny rozwija moc 190 KM i został umieszczony na tylnej osi, zintegrowany we wspólny moduł z elektrycznie sterowaną dwubiegową przekładnią oraz elektronicznie sterowanym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Eksperci określają ten układ mianem hybrydy P3. Również wysokowydajny litowo-jonowy akumulator AMG HPB 150 (High Performance Battery) znajduje się z tyłu, nad tylną osią.
Urządzenie HPB 150 bazuje na bezpośrednio chłodzonych ogniwach znanego modelu HPB 80. Pojemność baterii wzrosła z 6,1 do 13,1 kWh. Nowe rozwiązanie dostarcza silnikowi elektrycznemu 70 kW mocy ciągłej i 140 kW mocy szczytowej (przez 10 sekund). Zasięg w trybie elektrycznym to 33 km. Jednak w tym przypadku jazda bez emisji i hałasu schodzi na drugi plan, pierwsze skrzypce grają osiągi, których nie było w tej klasie aut.
Mercedes-AMG S 63 E Performance to hybryda o potwornej mocy, jakie przyspieszenie?
S 63 E Performance uzbrojony w hybrydę zapewnia kierowcy potęgę 802 KM mocy systemowej i 1430 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,3 s. To wartości znane ze świata supersamochodów dostępne za kierownicą ponad 5-metrowej limuzyny o masie przekraczającej 2,5 tony! Z listy opcji można wybrać pakiet kierowcy AMG, który prędkość maksymalną przesuwa z 250 km/h do 290 km/h.
Panowanie nad bestią ma zapewnić m.in. napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC+, zawieszenie AMG Ride Control+ wraz z systemem stabilizacji przechyłów AMG Active Ride Control orazskrętną tylną osią.Węglowo-ceramiczne hamulce to standard.
Mercedes-AMG S 63 E Performance i wyposażenie
Standardowe wyposażenie S 63 E Performance obejmuje 20-calowe alufelgi z 10 ramionami, reflektory z funkcją projekcji oraz pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy z wieloma aktywnymi systemami wspomagającymi. Do tego na pokładzie jest pakiet AIR BALANCE, aktywne oświetlenie nastrojowe oraz system dźwięku przestrzennego Burmester 3D Surround Soundsystem z Dolby Atmos. Standardowa specyfikacja obejmuje również wstępną klimatyzację i centralny wyświetlacz OLED.
Mercedes S 63 E Performance AMG Edition 1, perła w limitowanej serii
Mercedes jak zwykle dba o wyjątkowość, stąd przez krótką chwilę będzie dostępna w pełni wyposażona wersja AMG Edition 1. Tylko dla niej zarezerwowano specjalne połączenie dodatków, obejmujące lakier alpejska szarość Manufaktur, 21-calowe kute obręcze AMG z przecinającymi się ramionami oraz tapicerkę foteli ze skóry nappa AMG z kontrastowymi czerwonymi przeszyciami.
Seria AMG Edition 1 to także zewnętrzny pakiet AMG Night. Wykończenie progów, obudowy lusterek, listwy podszybia oraz inne elementy ozdobne nadwozia są dostępne w kolorze ciemnego chromu lub lśniącej czerni. Zestaw uzupełniają dekoracyjne wykończenie tylnego zderzaka, podwójne końcówki rur wydechowych AMG w ciemnej, chromowanej oprawie, termoizolacyjne przyciemniane szyby, a także lakierowane na czerwono zaciski hamulców oraz srebrny, chromowany korek wlewu paliwa z logo AMG.
Mercedes S 63 E Performance AMG Edition 1 - wnętrze
Wnętrze Mercedesa S 63 E Performance AMG Edition 1 to mistrzowski koncert dekoratorów. Kabinę zdobi pakiet AMG Exclusive z fotelami AMG pokrytymi czarną skórą nappa z czerwonymi przeszyciami oraz kierownicą AMG Performance obszytą skórą nappa i mikrofibrą MICROCUT, również z czerwona nicią.
Mercedes-AMG S 63 E Performance i cena? Milion to za mało
Mercedes-AMG S 63 E Performance kosztuje od 1 066 000 zł. Nic dziwnego, że producent do limitowanej serii AMG Edition 1 dodaje pokrowiec szyty na miarę. A cenę najpotężniejszej Klasy S w historii łatwo podbić o 100 tys. zł. Wystarczy zamówić takie frykasy z listy dodatków:
- Pakiet AMG Carbon dla nadwozia: 28 206 zł
- Pakiet AMG Night: 5469 zł
- Osłona chłodnicy AMG, przyciemniona: 2590 zł (dostępna z pakietem AMG Night)
- Tapicerka foteli AMG ze skóry nappa w tonacji beż macchiato / szary magma: 2015 zł
- Ceramiczny, wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMG (tylko z 21-calowymi obręczami): 43 173 zł
- Pakiet kierowcy AMG, obejmujący podniesienie prędkości maksymalnej do 290 km/h: 10 937 zł (dostępny z ceramicznym układem hamulcowym AMG).
Mercedes-AMG S 63 E Performance, dane techniczne, osiągi, wymiary
Układ | P3: silnik spalinowy z przodu, silnik elektryczny przy tylnej osi | ||
Moc systemowa | kW/KM | 590/802 | |
Systemowy moment obrotowy | Nm | 1430 | |
Pojemność akumulatora | kWh | 13,1/10,5 | |
(brutto/netto) | |||
Zasięg w trybie elektrycznym | km | 33 | |
Silnik spalinowy | |||
Układ i liczba cylindrów | V8 | ||
Pojemność skokowa | cm3 | 3982 | |
Moc maksymalna | kW/KM | 450/612 | |
przy | obr./min | 5500-6500 | |
Maksymalny moment obrotowy | Nm | 900 | |
przy | obr./min | 2500-4500 | |
Stopień kompresji | 8,6:1 | ||
Zasilanie | bezpośredni wtrysk paliwa, biturbo | ||
Silnik elektryczny | |||
Rodzaj | synchroniczny, obcowzbudny | ||
Moc maksymalna | kW/KM | 140/190 | |
Maksymalny moment obrotowy | Nm | 320 | |
Przeniesienie napędu | |||
Układ napędowy | w pełni zmienny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ | ||
Zawieszenie | ||||
Przednia oś | zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjnym amortyzowaniem i aktywną stabilizacją przechyłów AMG ACTIVE CONTROL | |||
zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjnym amortyzowaniem i aktywną stabilizacją przechyłów AMG ACTIVE CONTROL oraz aktywna oś skrętna | ||||
Tylna oś | ||||
wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMG, przód: wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze 400x38 mm, 6-tłoczkowe stałe zaciski z aluminium; tył: wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze 380x32 mm, 1-tłoczkowe pływające zaciski z aluminium; elektryczny hamulec postojowy, ABS, Brake Assist, 3-stopniowy system ESP® | ||||
Układ hamulcowy | ||||
elektromechaniczne, zależne od prędkości jazdy wspomaganie z przekładnią zębatkową, zmienne przełożenie (13,6:1 w położeniu środkowym) i zmienne wspomaganie | ||||
Układ kierowniczy | ||||
Obręcze | przód: 9,5 J x 20 H2 ET 33,5 | tył: 10,5 J x 20 H2 ET 50 | |||
Opony | przód: 255/45 ZR20 | tył: 285/40 ZR20 | |||
Wymiary i masy | ||||
Rozstaw osi | mm | 3216 | ||
Rozstaw kół przód/tył | mm | 1671/ 1642 | ||
Długość/szerokość/wysokość | mm | 5336/ 1921/ 1515 | ||
Średnica zawracania | m | 12,3 | ||
Pojemność bagażnika | l | 305 | ||
Masa własna (EC) | kg | 2595 | ||
Ładowność | kg | 550 | ||
Pojemność zbiornika paliwa/rezerwa | l | 76/12 | ||
Osiągi, zużycie, emisje | ||||
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 3,3 | ||
Prędkość maksymalna | km/h | 250 (ograniczona elektronicznie; 290 km/h w opcji) | ||
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) | l/100 km | 4,4 | ||
Emisje CO2 w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) | g/km | 100 | ||
Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) | kWh/100 km | 22,2 | ||