Triggo to dwuosobowy, czterokołowy pojazd elektryczny. Jego pomysłodawcą jest motocyklista i przedsiębiorca Rafał Budweil. I założona przez niego spółka właśnie ogłosiła start produkcji w zakładach AMZ Kutno.

Reklama

– Rozpoczęliśmy produkcję pilotażowej serii prototypów Triggo. To kolejny krok milowy w rozwoju projektu, dzięki któremu w ciągu kilku kwartałów będziemy dysponować flotą kilkudziesięciu pojazdów, które zostaną rozdystrybuowane potencjalnym partnerom biznesowym rozlokowanym w Polsce, Europie i Azji – powiedział Rafał Budweil, prezes zarządu Triggo S.A. – AMZ Kutno wniesie do projektu swoje know how i wieloletnie doświadczenie w produkcji pojazdów małoseryjnych, dbając o odpowiednią i wysoką jakość prototypów. Na przełomie 2021 i 2022 roku mamy ambicje ukończyć realizację serii pilotażowej. Jednocześnie toczymy zaawansowane rozmowy biznesowe i analizujemy różne warianty w zakresie wytwarzania Triggo w skali masowej – wyjaśnił.

Triggo / Triggo

Modele Triggo wyprodukowane w Kutnie posłużą do testów w najróżniejszych warunkach, a zebrane informacje mają pomóc w rozwoju konstrukcji.

Triggo. Seryjna produkcja w 2022 roku

Seria pilotażowa ma na celu wykrycie naturalnych z punktu widzenia życia produktu chorób wieku dziecięcego i wprowadzić koniecznie usprawnienia w celu ich usunięcia przed produkcją seryjną zaplanowaną na drugą połowę 2022 roku. Chcemy dostarczyć na rynek dopracowane pod każdym względem rozwiązanie oznaczające rewolucję w miejskiej e-mobilności – podkreślił Budweil.

Triggo / Triggo

Triggo jak kameleon

Triggo jest w 100 proc. elektryczny. Dzięki swojej niezwykłej konstrukcji potrafi przemykać przez korki i parkować niczym motocykl na 1/5 miejsca wyznaczonego dla samochodu. Jakim cudem? Najważniejszą cechą tego pojazdu jest zmienna geometria podwozia. Dzięki niej kierowca może poruszać się w dwóch trybach: drogowym i manewrowym.

W trybie drogowym szerokość przedniej osi wynosi 148 cm, a prędkość maksymalna to 90 km/h. W ustawieniu manewrowym przednie zawieszenie zwęża się do 86 cm, czym pojazd przypomina motocykl. Wówczas prędkość jest ograniczona do 25 km/h. Triggo jest też niezwykle zwrotny - promień skrętu to tylko 3,5 m.

Triggo / Triggo
Triggo / Triggo

Dwuosobowa kabina Triggo jest zamknięta – pasażer siedzi za kierowcą niczym w kokonie na kołach. Do środka wsiada się przez osuwane drzwi. Pojazd ma także system drive-by-wire, dzięki któremu jest sterowany w pełni cyfrowo. Konstrukcja jest chroniona patentami o zasięgu międzynarodowym, obejmującymi łącznie obszar zamieszkiwany przez blisko cztery mld ludzi.

Zasięg na jednym ładowaniu to ok. 100 km. W Triggo zastosowano system wymiennych akumulatorów, co zdaniem konstruktorów pozwala na szybkie "zdobycie prądu" bez konieczności tworzenia infrastruktury ładowania. Proces wymiany baterii na pełną ma trwać kilka minut.

Reklama

Cena? Jak usłyszeliśmy pojazd w pierwszym etapie będzie oferowany we współpracy ze operatorami platform carsharingowych, dlatego stawką będą kwoty zależne od czasu/pokonanego dystansu.

Triggo / Triggo
Triggo / Triggo