Suzuki szykuje się do świętowania 100. urodzin przypadających w 2020 roku. Z tej okazji u progu jubileuszu i początku nowej ery w historii działalności słynna marka z Hamamatsu podczas Tokyo Motor Show (od 24 października do 4 listopada 2019 r.) pochwali się najnowszymi pomysłami na motoryzację.
Pierwszym z nich jest Suzuki WAKU SPO. To prototypowe auto jest jawnym nawiązaniem do przeszłości. Styliści pełnymi garściami czerpali z przełomu lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. Pod stylizowaną na retro karoserią pracuje napęd hybrydowy z możliwością ładowania z gniazdka (PHEV).
Na pokładzie nie bark nowinek ze świata multimediów i łączności internetowej – ekran rozciągający się na całą szerokość auta, który służy do obsługi tych bajerów jest chowany za specjalnym panelem.
Ciekawie rozwiązano tylną sekcję auta – tu inżynierom Suzuki udało się opracować patent, dzięki któremu WAKU SPO może zmienić się z sedana w kombi.
Suzuki HANARE to niewielki bus wyposażony w technologię autonomicznej jazdy. Na pokładzie nie ma kierownicy i pedałów tylko kanapy dla pasażerów. Za dotarcie do celu odpowiada sztuczna inteligencja.
Projektanci wymyślili sobie, że na pokład HANARE ludzie będą wsiadać po uniesieniu całej bocznej części auta.
Suzuki HUSTLER CONCEPT reprezentuje segment kei carów (najpopularniejszych w Japonii małych aut). Wysokie nadwozie, niska podłoga i przestronna kabina pasażerska sprawiają, że model ten jest niezwykle praktyczny i komfortowy. Stylistycznie nawiązuje od kwadratowych kształtów oferowanego w Polsce modelu Jimny.
Bardziej młodzieżowe wcielenie tego modelu kusi nadwoziem stylizowanym na dzielną terenówkę. Kosz dachowy pozwoli zabrać na wyprawę niezbędny ekwipunek. Zwarte wymiary mają dać mu przewagę nad konkurencją jeśli chodzi o zwrotność i właściwości jezdne.
Wreszcie prototyp Suzuki Every Combi, który ma być mobilnym pokojem dla matek z dziećmi. Samochód w czasie imprez na świeżym powietrzu może służyć m.in. jako pomieszczenie do karmienia piersią. Na pokładzie przewidziano też wyposażenie do przewijania maluchów. W ocenie ludzi z Suzuki ten pojazd może też sprawdzić się w czasie klęsk żywiołowych.
Suzuki w Tokio przedstawi także trzy motocykle. Na stoisku pojawi się sportowy GIXXER SF 250, a obok stanie naked bike GIXXER 250. Prawdziwą gwiazdą będzie GSX-RR, czyli maszyna startująca w serii MotoGP.