Opel Astra nowej 6. generacji od 2021 roku będzie powstawać głównie w Niemczech. Taką decyzję ogłosiła Grupa PSA. Można to potraktować jako odzyskane utraconego dziecka przez fabrykę w rodzinnym dla Opla Russelsheim – w latach 2009-2015 produkowano tam pięciodrzwiową odmianę tego auta.
Wiadomo, że następne wcielenie Astry skorzysta z platformy PSA EMP2, na której już powstaje Peugeot 3008 i 508 czy Opel Grandland X. Producent potwierdził także elektryfikację napędów tego auta.
W Gliwicach od 2021 roku samochody dostawcze
Dla zakładu w Gliwicach oznacza to, że przynajmniej przez dwa lata (do czasu zmiany modelowej) będzie kontynuować wytwarzanie aktualnie sprzedawanej Astry. A od 2021 roku – dzięki niedawno ogłoszonym inwestycjom – na Śląsku ruszy produkcja dużych samochodów dostawczych.
Jako drugą lokalizację produkcji przedstawiciele PSA wskazali zakład Ellesmere Port w Wielkiej Brytanii. W tym przypadku właściwie nic się nie zmienia, bo obecna Astra kombi także pochodzi z tamtejszej fabryki.
Przypominamy, że śląski zakład zostanie przekształcony, aby ulokować w nim produkcję lekkich dostawczaków i zaadaptować go do specjalnej platformy przeznaczonej dla dużych vanów. Inwestycja ma pozwolić na produkcję do 100 tys. dużych samochodów dostawczych rocznie.
Przedstawiciele PSA podkreślają, że wzrost mocy produkcyjnych w segmencie dużych samochodów dostawczych marek Peugeot, Citroen, Opel i Vauxhall, pozwoli koncernowi zrealizować większą liczbę zamówień z końcem 2021 roku oraz wzmocni pozycję gliwickiej lokalizacji w perspektywie ponad dziesięciu lat.