OMODA 5 od Chery wjeżdża do Polski, co to za samochód?

OMODA i JAECOO to młode marki z portfela chińskiego koncernu Chery. Ten gigant istniejący od 1997 roku sprzedał na świecie już ponad 11 mln samochodów. Po drodze dobił targu i w 2012 stał się również współwłaścicielem Jaguara i Land Rovera. Teraz ofensywa azjatyckiego biznesu wkracza do Polski. Ale po kolei…

OMODA 5 zalicza się do najczęściej eksportowanych chińskich samochodów i już niebawem ten SUV będzie dostępny nad Wisłą. – Chcemy przyciągnąć polskich użytkowników przede wszystkim jakością i doskonałym wyposażeniem naszych samochodów. Ale jesteśmy przekonani, że cena tej klasy samochodu, którą zaproponujemy, będzie niezwykle atrakcyjna – powiedział dziennik.pl Eric Zehng, dyrektor marki OMODA w Polsce. Co i kiedy dostaną kierowcy?

Reklama

OMODA 5 kontra Toyota C-HR czy Kia XCeed. Wnętrze i pojemność bagażnika?

OMODA 5 ma 4,4 m długości, 1,83 m szerokości i 1,59 m wysokości. Rozstaw osi ok. 2,63 m. Wymiarami wpisuje się w segment kompaktowych crossoverów. Co oznacza, że w Polsce stawi czoło takim modelom jak m.in. Toyota C-HR, Kia XCeed, Hyundai Kona czy Mazda CX-30.

OMODA 5 / Materiały prasowe
Reklama

Kokpit kierowcy podąża za trendami, czyli jest szeroki wyświetlacz, który łączy w sobie funkcje wirtualnego kokpitu 10,25-cala oraz ekranu stacji multimedialnej (także 10,25 cala). OMODA 5 jest wyposażona w system bezkluczykowy, indukcyjną ładowarkę oraz podgrzewane fotele z przodu. Stacja multimedialna jest kompatybilna ze smartfonami Apple i Android.

System sterowania głosowego działa w języku polskim. Wystarczy powiedzieć: otwórz szyberdach czy włącz klimatyzację, a sztuczna inteligencja spełni życzenie.

Z kompletem pasażerów bagażnik zapewni 378 l pojemności. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa rośnie do 1075 litrów.

Bezpieczeństwo chińskiego modelu ma potwierdzać najwyższa 5-gwiadkowa ocena w testach zderzeniowych Euro NCAP. Auto otrzymało wysokie noty za ochronę dorosłych, dzieci, pieszych oraz systemy bezpieczeństwa (układ ADAS to przynajmniej 10 funkcji).

OMODA obecnie eksportuje rocznie około 750 tys. aut na rynki zagraniczne – 5 lat temu było to 5 tys. szt / Materiały prasowe

Na bogato! Oto dwie wersje wyposażenia: Comfort i Premium

OMODA 5 będzie dostępna w dwóch wariantach: Comfort i Premium. Wyposażenie najtańszego modelu obejmuje m.in. aktywny tempomat, kamerę cofania, systemy wspomagające jazdę, ładowanie indukcyjne i asystenta głosowego.

Bogatsza OMODA 5 Premium to np. szersza paleta lakierów (w tym również opcja dwukolorowa), dynamiczne kierunkowskazy, kamera 360-stopni z aktywnym otoczeniem, dwustrefowa klimatyzacja, system nagłośnienia Sony z 8 głośnikami oraz elektrycznie otwierany bagażnik i szyberdach.

OMODA 5 / Materiały prasowe
OMODA 5 / Materiały prasowe

OMODA 5 na początek z silnikiem benzynowym. Elektryczna OMODA 5 EV wygląda lepiej

OMODA 5 początkowo będzie dostępna z silnikiem benzynowym 1.6 Turbo i 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DCT. Jednostka dostarczy 197 KM mocy o 290 Nm momentu obrotowego.

OMODA 5 / Materiały prasowe

W drugiej połowie 2024 roku do gamy dołączy model elektryczny z baterią o pojemności 61 kWh, który ma zapewnić zasięg na poziomie 430 km oraz szybkie ładowanie. OMODA 5 EV mimo gabarytów podobnych do odmiany spalinowej powstała na platformie dedykowanej do aut bateryjnych. Stylistycznie także radykalnie różni się od wersji benzynowej. Wygląda lepiej - gładki przód, ostre krawędzie i wąskie światła LED to udana kompozycja.

OMODA 5 EV / Materiały prasowe

Ile kosztuje OMODA 5? Oto cena w Polsce

Sprzedaż modelu OMODA 5 w Polsce ma ruszyć już wiosną 2024 roku. Samochód z pełnym wyposażeniem Premium będzie kosztował poniżej 130 tys. zł. Podstawowa wersja będzie tańsza z ceną na poziomie ok. 113 tys. zł. Producent zapowiada także atrakcyjne warunki gwarancji.

OMODA 5 w Polsce, gdzie kupić ten samochód? Nawet 40 punktów sprzedaży

Takie argumenty mają sprawić, że w ciągu 5 lat chińska marka osiągnie 5 proc. udziałów w rynku sprzedaży nowych aut w Polsce. Odważnie! Tylko gdzie będzie można kupić te samochody?

– Wiemy, że jest to ambitny plan, ale jesteśmy pewni naszych produktów. OMODA 5 została zaprojektowana i dopracowana pod kątem użytkowników europejskich i chcemy zapewnić im również dobrą opiekę posprzedażową. Dlatego właśnie szukamy dilerów, którzy będą mogli również zapewnić serwis aut i realizować usługi gwarancyjne – tłumaczy Zheng.

Początkowo OMODA planuje otworzyć około 20 salonów w największych polskich miastach, takich jak Warszawa, Gdańsk, Kraków, Wrocław. Przewidziano też showroomy w centrach miast. Docelowo punktów sprzedaży ma być od 40 do 50, a każdy z nich będzie punktem serwisowym.

Polska na liście lokalizacji nowej fabryki samochodów

Plany marki co do Europy wybiegają znacznie dalej. Początkowo wszystkie auta, które trafią do Polski będą produkowane w Chinach. Po dwóch latach działalności producent zamierza rozpocząć budowę fabryk na Starym Kontynencie – zarówno części, jak i aut. Jedną z możliwych lokalizacji jest też Polska.

OMODA 5 / Materiały prasowe / GaoQing

JAECOO wjeżdża do Polski. To dwa duże SUV-y

Następnie chiński koncern zamierza wjechać do piaskownicy marek premium. Do Polski w 2024 roku trafi druga marka JAECOO z większymi modelami J7 i J9.

Jaecoo J9 / Materiały prasowe
JAECOO J7 / Materiały prasowe