OMODA 5 z silnikiem benzynowym 1.6 już w Polsce. Rusza ofensywa

OMODA to młoda marka z korony chińskiej Grupy Chery. Ten koncern istniejący od 1997 roku sprzedał na świecie już ponad 13 mln samochodów. Po drodze dobił targu i w 2012 stał się również współwłaścicielem brytyjskich klejnotów rodowych – Jaguara i Land Rovera.

Teraz ofensywa azjatyckiego biznesu oficjalnie nabiera tempa w Polsce. Na rynku debiutuje OMODA 5 z silnikiem benzynowym. Czego mogą spodziewać się kierowcy?

Reklama

Nowa OMODA 5 na rynku. Co to za samochód i jak wygląda?

OMODA 5 w kabinie wita szerokim wyświetlaczem, który łączy w sobie funkcje wirtualnego kokpitu 12,3-cala oraz ekranu stacji multimedialnej (także 12,3 cala). Stacja multimedialna jest kompatybilna ze smartfonami Apple i Android. System sterowania głosowego Hello Omoda początkowo będzie dostępny w języku angielskim, polską wersję zapowiedziano od grudnia. Na pokładzie przewidziano także system bezkluczykowego dostępu, indukcyjną ładowarkę oraz podgrzewane fotele.

OMODA 5 / Tomasz Sewastianowicz
OMODA 5 / Materiały Omoda

OMODA 5 kontra Toyota C-HR czy Kia XCeed. Wymiary i pojemność bagażnika?

OMODA 5 ma niecałe 4,4 m długości, 1,82 m szerokości i 1,59 m wysokości. Rozstaw osi ok. 2,61 m. Wymiarami wpisuje się w segment kompaktowych crossoverów. Co oznacza, że w Polsce stawi czoło takim modelom jak m.in. Toyota C-HR, Kia XCeed, Hyundai Kona czy Mazda CX-30.

Z kompletem pasażerów bagażnik zapewni 378 l pojemności. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa rośnie do 1075 litrów.

OMODA 5 / Tomasz Sewastianowicz

OMODA 5 z silnikiem benzynowym 1.6. Jaka moc i osiągi?

OMODA 5 skrywa pod maską czterocylindrowy silnik benzynowy 1.6 Turbo połączony z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową DCT. Jednostka dostarczy 147 KM mocy i 275 Nm momentu obrotowego. Producent mówi o wysokiej sprawności cieplnej na poziomie 41 proc. Średnie zużycie paliwa w cyklu WLTP wynosi 7,4 l/100 km. Przyspieszenie od 0 do 100 ma zająć ok. 10 sekund.

OMODA 5 w Polsce to dwie wersje Comfort i Premium

OMODA 5 w Polsce jest dostępna w dwóch wariantach: Comfort i Premium. Producent zapewnia 7 lat gwarancji do 150 tys. km przebiegu. Ceny?

OMODA 5 w bazowej wersji wyposażeniowej Comfort oferuje m.in. 18-calowe alufelgi lakierowane na czarno, reflektory LED, automatyczne wycieraczki, komplet czujników parkowania wraz z kamerą cofania, przyciemniane szyby tylne. Do tego są elektrycznie regulowane, pokryte ekologiczną skórą fotele z funkcją podgrzewania i wentylacji. Standardem jest również adaptacyjny tempomat. Wersja Comfort dostępna jest w jednym z 7 kolorów nadwozia: Khaki white, Aviation silver, Phantom gray, Aqua green, Blood red, Midnight blue lub Carbon black. Lakiery nie wymagają dopłaty. OMODA 5 w wersji Comfort kosztuje w Polsce od 115 500 zł. Konkurencja jest znacznie droższa.

Reklama
OMODA 5 / Tomasz Sewastianowicz

OMODA 5 kosztuje od 115 500 zł. Wyposażenie na bogato. Ile trzeba czekać na samochód?

Bogatsza OMODA 5 w wersji Premium kosztuje od 129 500 zł. Wyposażanie to m.in. światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów, kamera 360°, otwierane okno dachowe, dynamiczne kierunkowskazy, kamera 360-stopni z aktywnym otoczeniem, dwustrefowa klimatyzacja, podgrzewanie kierownicy, system nagłośnienia Sony z 8 głośnikami oraz elektrycznie otwierany bagażnik i szyberdach.

OMODA 5 / Tomasz Sewastianowicz

Bezpieczeństwo chińskiego modelu ma potwierdzać najwyższa 5-gwiadkowa ocena w testach zderzeniowych Euro NCAP. Auto otrzymało wysokie noty za ochronę dorosłych, dzieci, pieszych oraz systemy bezpieczeństwa (układ ADAS to przynajmniej 10 funkcji).

Jaki jest czas oczekiwania na zamówiony samochód? Od momentu złożenia zamówienia w fabryce w Chinach będzie to około 2-3 miesiące. Ponadto firma rozpocznie produkcję samochodów elektrycznych w Barcelonie, swojej pierwszej fabryce samochodów w Europie w Zona Franca – powiedziała dziennik.pl Paulina Tyncer, brand manager Omoda & Jaecoo Polska.

OMODA 5 / Materiały Omoda

OMODA stawia na Polskę. Powstanie magazyn części

Polska jest bardzo ważna dla chińskiego koncernu. Nad Wisłą mają powstać trzy magazyny części, które będą zaopatrywały nie tylko nasz rynek, lecz także inne kraje Europy Środkowej (m.in. Czechy, Słowację, czy Węgry).

JAECOO 7 / Tomasz Sewastianowicz

JAECOO 7 wjeżdża do Polski. Duży SUV z silnikiem benzynowym i hybryda

Chiński koncern zamierza także wjechać do piaskownicy marek premium. We wrześniu do Polski trafi większy model JAECOO 7 z silnikiem benzynowym 1.6 i hybrydą plug-in. 20 cm prześwitu oraz napęd 4x4 mają sprawdzić się poza gładkim asfaltem.

Ten SUV ma rywalizować w segmencie C. Czyli na celownik trafi Kia Sportage, Ford Kuga, czy Volkswagen Tiguan.

JAECOO 7 / Materiały prasowe

Ładnie wystylizowany samochód skrywa ekran 14,8 cala, kamerę panoramiczną 540 stopni (pokazuje co jest pod autem) czy wyświetlacz Head-Up oraz wentylowane fotele.

JAECOO 7 na kosztować na poziomie 150 tys. zł. Wnętrze zaskakuje jakością

Przestronne wnętrze jest porządnie wykonane. i z przyjemnych w dotyku materiałów. Co ważne, nie odstrasza zapachem taniego plastiku, jak ma to miejsce w samochodach innych chińskich producentów.

JAECOO 7 / Materiały prasowe

JAECOO 7 na kosztować na poziomie 150 tys. zł. Z taką ceną może namieszać na rynku. Tu także kartą przetargową będzie 7-letnia gwarancja. Później ofertę poszerzą dwa kolejne SUV-y – OMODA 7 i JAECOO 8.

JAECOO 7 / Tomasz Sewastianowicz