- Nowa Kia EV3 wjeżdża na polski rynek. Cztery wersje do wyboru
- Kia EV3 zaskakująco opływowa, nie ma wstydu przed Mercedesem
- Wnętrze Kia EV3 z 30-calowym wyświetlaczem i sztuczną inteligencją
- Kia EV3 ma dwa bagażniki, jaka pojemność?
- Kia EV3 z największym zasięgiem wśród elektrycznych B-SUV
Nowa Kia EV3 wjeżdża na polski rynek. Cztery wersje do wyboru
Kia EV3 debiutuje na polskim rynku. Wjeżdża do najszybciej rosnącego segmentu kompaktowych SUV-ów i na dzień dobry wyróżnia się stylistyką, praktycznością oraz możliwościami napędu. Czym chce przekonać do siebie kierowców?
EV3 to auto o niezwykłej urodzie. Kanciastym 4,3-metrowym nadwoziem nawiązuje do ponad 5-metrowego EV9. Stoi na szeroko rozstawionych kołach, jakby w każdej chwili była gotowa wbić się w zakręt. I to jest super! Świetny design to zasługa sztuczek stylistycznych – tymi projektanci sypali niczym z kapelusza. Pierwszą z brzegu jest dach lewitujący nad resztą auta – to złudzenie powstaje dzięki czarnym słupkom i optycznym odcięciu przy tylnym spoilerze. Pionowe reflektory na krańcach gładkiego nadwozia optycznie poszerzają sylwetkę. Usportowiona odmiana EV3 GT-Line różni się bardziej drapieżnym wyglądem.
Kia EV3 zaskakująco opływowa, nie ma wstydu przed Mercedesem
Nowa Kia EV3 szczyci się również dopracowaną aerodynamiką. Tu każdy element pełni ważną funkcję w osiągnięciu opływowej linii. Przecież jedną z największych przeszkód w walce o elektryczny zasięg jest opór powietrza. Na jego przezwyciężenie typowy EV poświęca niemal 2/3 energii. Redukcja Cx o zaledwie 0,01 zwiększa zasięg e-auta o około 2,5 proc. Nowa Kia powinna mieć znacznie łatwiej – jej współczynnik oporu powietrza Cx wynosi ledwie 0,263 (dla porównania Volvo EX30 to 0,28, a Mercedes EQS, który jest niższą i smukłą limuzyną: 0,20). W SUV-ie to świetny rezultat. Osiągnięto go dzięki zastosowaniu kilku technicznych sztuczek, w tym osłon 3D pod podwoziem, aerodynamicznie ukształtowanych felg i specjalnych kurtyn w przednim zderzaku.
Wnętrze Kia EV3 z 30-calowym wyświetlaczem i sztuczną inteligencją
W kabinie cyfryzacja. Panoramiczny wyświetlacz o przekątnej prawie 30 cali – obejmuje 12,3-calowy zestaw wskaźników, 5-calowy panel klimatyzacji i 12,3-calowy stacji multimedialnej. Ponieważ ekran sięga aż do środka kokpitu, pasażer ma łatwy dostęp do systemu audio oraz nawigacji. Do tego są ukryte w desce rozdzielczej przyciski haptyczne do sterowania multimediami. Obsługa całości jest bajecznie intuicyjna. EV3 to pierwszy model elektryczny wyposażony w technologię sztucznej inteligencji AI Assistant.
Kompaktowa Kia EV3 dzięki płaskiej podłodze oraz rozstawieniu kół niemal na rogach karoserii zapewnia przestronność na poziomie aut klasy wyższej. Kierowca o wzroście ok. 186 cm szybko znajdzie właściwą pozycję do prowadzenia auta. Z tyłu na stopy, nogi i nad głową jest dużo miejsca – nie ma mowy o zawadzaniu o podsufitkę. Elegancka konsola środkowa obejmuje przesuwany stolik i schowek. W dolnej części można przechowywać napoje, przekąski czy nawet mały plecak.
Kia EV3 ma dwa bagażniki, jaka pojemność?
Kia EV3 skrywa dwa bagażniki. Przedni to 25 l pojemności. Tradycyjny kufer z tyłu zapewni od 460 l do 1250 l. Regulowana na poziomie 14 cm podłoga pozwala przewozić rzeczy o różnych gabarytach. Po złożeniu asymetrycznie dzielonej tylnej kanapy powstaje płaska powierzchnia.
Kia EV3 z największym zasięgiem wśród elektrycznych B-SUV
Kia EV3 zaskoczy także możliwościami napędu. Przewidziano dwie wielkości baterii. EV3 w wersji Standard to akumulator 58,3 kWh i zasięg na poziomie 436 - 414 km. Tu maksymalna moc ładowania wynosi 100 kW.
Odmiana Long Range to już zestaw, który zmagazynuje 81,4 kWh energii elektrycznej, co przełoży się na rekordowe 605 - 563 km zasięgu! Tak daleko w tej klasie nie zajedzie nikt. Teoretycznie to wystarczy by bez przystanku przejechać z Frankfurtu do Paryża i zostanie jeszcze prądu na ponad 20 km. EV3 umożliwia naładowanie akumulatora od 10 do 80 procent w około 31 minut. Moc ładowania na szybkiej ładowarce DC to ponad 127 kW. Do tego pomimo większej pojemności akumulatora (81,4 kWh), EV3 jest lżejsze od Volkswagena ID.3 (79 kWh) o 175 kg.
Kia EV3 - dwie pojemności akumulatora, szybkie ładowanie
– Dzięki zasięgowi do 600 km w cyklu WLTP i możliwości szybkiego ładowania, EV3 rozwiązuje powszechne obawy związane z samochodami elektrycznymi. Uspokaja tych, którzy mogli wahać się przed przejściem na elektryczną mobilność i ma szansę doprowadzić do upowszechnienia się samochodów elektrycznych – stwierdził Ho Sung Song, prezes i dyrektor generalny marki Kia.
Kia EV3 | Standard | Long Range |
Pojemność akumulatora | 58,3 kWh | 81,4 kWh |
Moc silnika elektrycznego | 204 KM | 204 KM |
Przyspieszenie | 7,4 s | 7,7 s |
Zasięg WLTP | 410 km | 600 km |
Czas ładowania 10-80 proc. DC | 31 min | 31 min |
Moc ładowania AC | 11 kW | 11 kW |
Moc ładownia DC | 102 kW | 128 kW |
Kia EV3 - jaka moc, przyspieszenie, osiągi?
Oba modele wykorzystują silnik elektryczny o mocy 204 KM, który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 283 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h może zająć jedynie 7,5 sekundy, a maksymalna prędkość EV3 wynosi 170 km/h.
Nowa Kia EV3 kosztuje od 166 900 zł, ładowarka w cenie. "Mój elektryk" czyni cuda
Kia EV3 kosztuje od 166 900 zł - to auto w bazowej wersji Air z akumulatorem 58,3 kWh i silnikiem 204 KM. Po uwzględnieniu dopłaty 18 750 zł dla klienta indywidulanego z programu "Mój elektryk" cena spada do 148 150 zł. Jeszcze więcej zyskują posiadacze Karty Dużej Rodziny - po odjęciu 27 000 zł dotacji nowa Kia EV3 będzie kosztować 139 900 zł. Z kolei EV3 81,4 kWh to wydatek od 184 900 zł (z programem "Mój elektryk": 166 150 zł i 157 900 zł z KDR).
Do każdego z czterech wariantów wyposażeniowych EV3 producent dodaje mobilną ładowarkę Green Cell Habu SE. Kia przygotowała także specjalny leasing 102 proc. Alternatywą może być kredyt 60/40 z zerowym oprocentowaniem. Warunki przewidują 60 proc. wpłaty własnej przy zakupie EV3, a pozostałe 40 proc. trzeba zapłacić jednorazowo w 12 miesiącu.
Kia EV3 - ceny, zasięg i wersje wyposażenia
Kia EV3 | Zasięg | Air | Earth | Business Line | GT-Line |
58,3 kWh/204 KM | 436-414 km | 166 900 zł | 179 400 | 191 400 | - |
81,4 kWh/204 KM | 605-563 km | 184 900 | 197 400 | 209 400 | 222 400 |
Kia EV3 to najniższa cena za 1 kWh pojemności baterii
Na rynku koreański SUV powalczy m.in. z Volvo EX30, Renault Megane E-Tech czy VW ID.3. Jeśli brać pod uwagę stosunek ceny do wielkości akumulatora, to 1 kWh pojemności baterii wychodzi najtaniej w przypadku EV3.
Model | Pojemność akumulatora | Cena za 1 kWh pojemności | Różnica |
Kia EV3 | 81,4 kWh | 2271 zł | |
MG4 | 64 kWh | 2306 zł | +1,5 proc. |
VW ID.3 | 77 kWh | 2452 zł | +7,9 proc. |
Cupra Born | 77 kWh | 2596 zł | +14,3 proc. |
Volvo EX30 | 69 kWh | 2927 zł | +28,9 proc. |
Renault Megane E-Tech | 60 kWh | 3215 zł | +41,5 proc. |
Cennik uwzględniający dopłatę 18 750 zł dla osób fizycznych z tytułu programu "Mój Elektryk"
Kia EV3 | Zasięg | Air | Earth | Business Line | GT-Line |
58,3 kWh/204 KM | 436-414 km | 148 150 zł | 160 650 | 172 650 | - |
81,4 kWh/204 KM | 605-563 km | 166 150 | 178 650 | 190 650 | 203 650 |
Cennik uwzględniający dopłatę 27 000 zł dla osób fizycznych z Kartą Dużej Rodziny
Kia EV3 | Zasięg | Air | Earth | Business Line | GT-Line |
58,3 kWh/204 KM | 436-414 km | 139 900 zł | 152 400 | 164 400 | - |
81,4 kWh/204 KM | 605-563 km | 157 900 | 170 400 | 182 400 | 195 400 |
Wyposażenie EV3 wersji Air obejmuje przynajmniej 20 pozycji:
- System autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów oraz hamowania na skrzyżowaniach (FCA 1.5),
- 7 poduszek powietrznych, w tym centralna poduszka powietrzna w fotelu kierowcy,
- Światła mijania i drogowe LED w stylistyce Vertical Cubes z 3 diodami LED z funkcją automatycznych świateł drogowych,
- Asystent utrzymania auta pośrodku pasa ruchu (LFA 2) z funkcją wykrywania rąk na kierownicy,
- Asystent jazdy po autostradzie,
- System powiadamiania ratunkowego E-Call,
- Kamera wewnętrzna monitorująca poziom koncentracji kierowcy,
- Przednie oraz tylne czujniki parkowania,
- Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z nawiewami dla drugiego rzędu,
- Panoramiczny potrójny wyświetlacz składający się z cyfrowego 12,3-calowego zestawu wskaźników kierowcy zintegrowanego z 5,3-calowym dotykowym ekranem do sterowania klimatyzacją oraz 12,3-calowym centralnym ekranem nawigacji,
- Ukryte w desce rozdzielczej, podświetlane oraz haptyczne przyciski dotykowe do sterowania multimediami,
- Tylna kamera cofania,
- Tempomat aktywny z funkcją Stop & Go (SCC 2),
- System przygotowania baterii do szybkiego ładowania,
- Relingi dachowe,
- Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu,
- Klamki zewnętrzne drzwi przednich lakierowane w kolorze nadwozia, chowane w drzwiach,
- 17-calowe felgi aluminiowe,
- System otwierania i uruchamiania pojazdu bez użycia kluczyka Smart Key,
- Wykończenie wnętrza wnęki schowka przedniego między kierowcą a pasażerem w odcieniu niebieskim,
- Elementy wykończenia nadkoli, progów bocznych i dolnych części zderzaków w kolorze czarnym.
Kia EV3 w wersji Earth kosztuje od 179 400 zł
Kia EV3 w wersji Earth kosztuje od 179 400 zł za model z akumulatorem 58.3 kWh. Model z większą baterią 81,4 kWh wymaga przynajmniej 197 400 zł. W porównaniu do bazowej odmiany Air bogatsze wyposażenie obejmuje:
- System monitorowania martwego pola z funkcją automatycznej korekty toru jazdy,
- Monitorowanie ruchu pojazdów podczas cofania z funkcją automatycznego zatrzymania,
- Elektrochromatyczne lusterko wsteczne,
- Lusterka zewnętrzne składane elektrycznie,
- Kluczyk cyfrowy Digital Key 2.0 pozwalający otworzyć i uruchomić samochód bez posiadania fizycznego kluczyka,
- Podgrzewane fotele przednie, 3-stopniowa regulacja,
- Podgrzewana kierownica z 2-stopniową regulacją,
- Fotel pasażera z manualną regulacją wysokości,
- Materiałowe wstawki wykończeniowe deski rozdzielczej w odcieniu szarości,
- Technologia V2D (Vehicle-to-Device) umożliwiająca zasilanie urządzeń zewnętrznych (V2L) i pojazdów (V2V),
- Automatycznie chowane i uchylane klamki zewnętrzne drzwi przednich,
- Przyciemniane szyby tylne,
- Indukcyjna ładowarka do telefonu z funkcją chłodzenia,
- Podświetlana osłona przeciwsłoneczna kierowcy i pasażera z przodu.
Ile kosztuje Kia EV3 w wersji Bussines Line?
Kia EV3 Bussines Line 58,3 kWh to wydatek od 191 400 zł. Większy akumulator 81,4 kWh podnosi cenę do 209 400 zł. Poza wyposażeniem Earth taki samochód oferuje:
- Fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 8-kierunkach,
- Elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa w fotelu kierowcy,
- 19-calowe felgi aluminiowe,
- Asystent jazdy po autostradzie rozbudowany o funkcję automatycznej zmiany pasa ruchu, unikania kolizji przy niskich prędkościach w przypadku zajechania drogi oraz unikania kolizji z samochodem jadącym sąsiednim pasem niebezpiecznie zbliżającym się do naszego samochodu,
- System autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów, hamowania na skrzyżowaniach oraz aktywnego wspomagania ruchu kierownicą w celu uniknięcia kolizji,
- Światła mijania i drogowe LED z 12 diodami LED oraz z dynamicznym powitaniem,
- Tylne światła w pełni LED z dodatkowymi poziomymi paskami LED i dynamicznym powitaniem,
- Kolorowy wyświetlacz Head-up Display o przekątnej 12,3 cala wyświetlający na przedniej szybie w bezpośrednim polu widzenia kierowcy parametry jazdy, ostrzeżenia systemów bezpieczeństwa, informacje z systemów multimedialnych oraz nawigacji,
- Przesuwany w zakresie 12 cm panel podłokietnika kierowcy mogący pełnić funkcję stolika podczas postoju,
- Funkcja automatycznego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika Smart Tailgate.
Kia EV3 GT-Line tylko z akumulatorem 81,4 kWh. Ile kosztuje?
Kia EV3 GT-Line jest dostępna wyłącznie z największym akumulatorem 81,4 kWh. Taki samochód kosztuje od 222 400 zł. Na liście wyposażenia znajduje się:
- System monitorujący przestrzeń za pojazdem podczas cofania mogący aktywować hamulce w celu uniknięcia kolizji z pieszym lub przeszkodą,
- Pompa ciepła,
- System monitorowania martwego pola rozszerzony o funkcję wyświetlania obrazu na wyświetlaczu centralnym,
- System kamer monitorujących otoczenie pojazdu 360°,
- System zdalnego parkowania obsługujący funkcję wjazdu / wyjazdu z miejsca parkingowego,
- Kameralne oświetlenie wnętrza z możliwością wyboru koloru,
- Wzór przedniego grilla zarezerwowany dla wersji GT-Line z dodatkowymi elementami lakierowanymi w kolorze czarnym,
- Elementy wykończenia nadkoli, progów bocznych i zderzaków w kolorze czarnym lakierowanym o wysokim połysku,
- System nagłośnienia premium Harman Kardon z 8 głośnikami, w tym jednym głośnikiem centralnym oraz subwooferem,
- Zagłówki przednie typu Mesh z regulacją w dwóch płaszczyznach,
- Dedykowana dla wersji GT-Line 3-ramienna kierownica o sportowym wzorze wykończona skórą ekologiczną,
- Metalowe nakładki na pedały,
- Podsufitka w kolorze czarnym,
- 19-calowe felgi aluminiowe o zarezerwowanym dla wersji GT-Line wykończeniu,
- Materiałowe wstawki wykończeniowe deski rozdzielczej w odcieniu ciemnej szarości,
- Wykończenie wnętrza wnęki schowka przedniego między kierowcą a pasażerem w odcieniu szarości.