OMODA & JAECOO otwiera biznes w Polsce, to podwójna premiera

OMODA & JAECOO to młodamarka z korony chińskiego koncernu Chery. Ten gigant istniejący od 1997 roku sprzedał na świecie już ponad 11 mln samochodów. Po drodze dobił targu i w 2012 stał się również współwłaścicielem brytyjskich klejnotów rodowych – Jaguara i Land Rovera. Teraz ofensywa azjatyckiego biznesu oficjalnie wchodzi do Polski.

– Samochody OMODA i JACEOO oferowane będą przez sieć autoryzowanych dilerów – powiedziała dziennik.pl Paulina Tyncer, brand manager OMODA AND JAECOO AUTOMOBILE.W 2024 roku będzie to 15 firm, a planowanych jest 30 punktów. W roku 2025 punktów ma być już 45 punktów. Salony i serwisy powstaną w największych polskich miastach, w tym w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Katowicach. Oficjalnym polskim importerem samochodów jest spółka Omoda Auto Poland – wyjaśniła. Jakie auta będą dostępne?

Reklama

Nowa OMODA 5 w Polsce z silnikiem benzynowym i jako elektryczny SUV

Reklama

OMODA 5 benzynowa i elektryczna wejdzie do sprzedaży z odświeżonym i unowocześnionym wnętrzem. Kierowcę powita szeroki wyświetlacz, który łączy w sobie funkcje wirtualnego kokpitu 12,3-cala oraz ekranu stacji multimedialnej (także 12,3 cala). Na pokładzie przewidziano system bezkluczykowego dostępu, indukcyjną ładowarkę oraz podgrzewane fotele z przodu.

OMODA 5 / Tomasz Sewastianowicz

Stacja multimedialna jest kompatybilna ze smartfonami Apple i Android. System sterowania głosowego Hello Omoda działa w języku polskim. Wystarczy powiedzieć: otwórz szyberdach czy włącz klimatyzację, a sztuczna inteligencja spełni życzenie.

OMODA 5 kontra Toyota C-HR czy Kia XCeed. Wymiary i pojemność bagażnika?

OMODA 5 ma 4,4 m długości, 1,83 m szerokości i 1,59 m wysokości. Rozstaw osi ok. 2,63 m. Wymiarami wpisuje się w segment kompaktowych crossoverów. Co oznacza, że w Polsce stawi czoło takim modelom jak m.in. Toyota C-HR, Kia XCeed, Hyundai Kona czy Mazda CX-30.

Z kompletem pasażerów bagażnik zapewni 378 l pojemności. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa rośnie do 1075 litrów.

OMODA E5 / Materiały prasowe

OMODA 5 w Polsce to dwie wersje wyposażenia: Comfort i Premium

OMODA 5 w Polsce będzie dostępna w dwóch wariantach: Comfort i Premium. Już wyposażenie bazowego modelu obejmuje m.in. aktywny tempomat, kamerę cofania, systemy wspomagające jazdę ADAS, ładowanie indukcyjne i asystenta głosowego.

Bogatsza OMODA 5 Premium to np. szersza paleta lakierów (w tym również opcja dwukolorowa), dynamiczne kierunkowskazy, kamera 360-stopni z aktywnym otoczeniem, dwustrefowa klimatyzacja, system nagłośnienia Sony z 8 głośnikami oraz elektrycznie otwierany bagażnik i szyberdach.

OMODA 5 / Tomasz Sewastianowicz

Bezpieczeństwo chińskiego modelu ma potwierdzać najwyższa 5-gwiadkowa ocena w testach zderzeniowych Euro NCAP. Auto otrzymało wysokie noty za ochronę dorosłych, dzieci, pieszych oraz systemy bezpieczeństwa (układ ADAS to przynajmniej 10 funkcji).

OMODA 5 z silnikiem benzynowym 1.6. Elektryczna OMODA 5 EV wygląda lepiej

OMODA 5 skrywa pod maską silnik benzynowy 1.6 Turbo połączony z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DCT. Jednostka dostarczy 197 KM mocy o 290 Nm momentu obrotowego.

Z kolei elektryczna OMODA E5 z baterią o pojemności 61 kWh przy zużyciu energii na poziomie 15,5 kWh/100 km ma zapewnić ok. 430 km zasięgu. Ładowanie od 30 proc. do 80 proc. ma zająć 30 minut.

OMODA 5 / Tomasz Sewastianowicz
OMODA E5 / Materiały prasowe / OMODA

OMODA E5 mimo gabarytów podobnych do odmiany spalinowej powstała na platformie dedykowanej do aut bateryjnych. Stylistycznie także radykalnie różni się od wersji benzynowej. Wygląda lepiej - gładki przód, ostre krawędzie i wąskie światła LED to udana kompozycja.

Ile kosztuje OMODA 5? Jaka gwarancja w Polsce?

Sprzedaż modelu OMODA 5 (wersji benzynowej i elektrycznej) w Polsce ma ruszyć w sierpniu 2024 roku. Nieoficjalnie mówi się, że samochód z pełnym wyposażeniem Premium będzie kosztował poniżej 130 tys. zł. Podstawowa wersja będzie tańsza z ceną na poziomie ok. 113 tys. zł. Producent zapowiada także 7 lat gwarancji do 150 tys. km przebiegu. Takie same warunki przewidziano dla wersji benzynowej i elektrycznej.

OMODA E5 / Tomasz Sewastianowicz
OMODA E5 / Tomasz Sewastianowicz
OMODA 5 / Materiały prasowe

OMODA stawia na Polskę

Jaki jest czas oczekiwania na zamówiony samochód? – Od momentu złożenia zamówienia w fabryce w Chinach będzie to około 2-3 miesiące. Ponadto firma rozpocznie produkcję samochodów elektrycznych w Barcelonie, swojej pierwszej fabryce samochodów w Europie w Zona Franca – wyjaśniła Paulina Tyncer.

Polska jest bardzo ważna dla chińskiego koncernu. Nad Wisłą mają powstać trzy magazyny części, które będą zaopatrywały nie tylko nasz rynek, lecz także inne kraje Europy Środkowej (m.in. Czechy, Słowację, czy Węgry).

JAECOO 7 / Materiały prasowe

JAECOO 7 wjeżdża do Polski. Duży SUV z silnikiem benzynowym i hybryda

Następnie chiński koncern zamierza wjechać do piaskownicy marek premium. We wrześniu do Polski trafi większy model JAECOO 7z silnikiem benzynowym 1.6/197 KM (jak OMODA 5), hybrydą plug-in. 20 cm prześwitu oraz napęd 4x4 mają sprawdzić się poza gładkim asfaltem.

JAECOO 7 / Tomasz Sewastianowicz

Ten SUV ma rywalizować w segmencie C. Czyli na celownik trafi Kia Sportage, Ford Kuga, czy Volkswagen Tiguan.

Ładnie wystylizowany samochód skrywa ekran 14,8 cala, kamerę panoramiczną 540 stopni (pokazuje co jest pod autem) czy wyświetlacz Head-Up oraz wentylowane fotele.

JAECOO 7 / Tomasz Sewastianowicz

JAECOO 7 na kosztować na poziomie 150 tys. zł. Wnętrze zaskakuje jakością

Przestronne wnętrze jest porządnie wykonane. i z przyjemnych w dotyku materiałów. Co ważne, nie odstrasza zapachem taniego plastiku, jak ma to miejsce w samochodach innych chińskich producentów.

JAECOO 7 na kosztować na poziomie 150 tys. zł. Z taką ceną może namieszać na rynku. Tu także kartą przetargową będzie 7-letnia gwarancja. Później ofertę poszerzą dwa kolejne SUV-y – OMODA 7 i JAECOO 8.

JAECOO 7 / Materiały prasowe

Chiński koncern świętuje sukces.

OMODA & JACEOO zadebiutowała niedawno w Hiszpanii. W maju zarejestrowano tam 647 sztuk modelu Omoda 5, co przełożyło się na blisko 1,7 proc. udziału w rynku i miejsce wśród 20. najlepiej sprzedających się marek w tym kraju. OMODA & JACEOO jest także dostępna we Włoszech. Plan ekspansji przewiduje inne kraje UE.

JAECOO 7 / Tomasz Sewastianowicz
OMODA E5 i JAECOO 7 / Materiały prasowe
OMODA 5 / Materiały prasowe / GaoQing