Jeep Compass to najpopularniejszy model amerykańskiej marki w Polsce. Mniejszy SUV Renegade jest drugi. Oba auta są dostępne jako hybryda plug-in, czyli z możliwością ładowania z gniazdka (4xe - układ 4x4). Jeżdżą świetnie, ale cena startuje z poziomu 177 tys. zł. Jednak już niebawem pojawi się nowy i znacznie tańszy napęd…

Reklama

Debiutujący duet - Compass e-Hybrid i Renegade e-Hybrid - to modele z miękką hybrydą pod maską (MHEV). System wykorzystuje nowy czterocylindrowy silnik benzynowy 1.5 turbo o mocy 130 KM (240 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Jednostka pracuje w cyklu Millera i wykazuje wysoki stopień sprężania 12,5:1.

Jeep Compass e-Hybrid i Renegade e-Hybrid: nowy silnik benzynowy 1.5

Do tego jest 48-woltowy silnik elektryczny o mocy 15 kW (20 KM) i momencie obrotowym 55 Nm, co przekłada się na moment 135 Nm na wejściu do skrzyni biegów, który może napędzać przednie koła nawet po wyłączeniu silnika spalinowego.

Nowy zelektryfikowany napęd ma godzić dynamiczne osiągi z umiarkowanym spalaniem. Inżynierowie wyliczają, że w porównaniu do poprzednich modeli benzynowych, wprowadzane na rynek hybrydy zużywają nawet o 15 proc. mniej paliwa, a kierowca powinien spodziewać się apetytu na poziomie ok. 6 l/100 km.

Reklama

Możliwości? Ważący 1500 kg Jeep Compass e-Hybrid od 0 do 100 km/h przyspiesza w 10 sekund. Mniejszy i lżejszy o 80 kg Renegade jest szybszy - 9,7 s.

Jeep Renegade e-Hybrid i Compass e-Hybrid / Jeep / Ph.Alberto Giorgio Alquati
Jeep Renegade e-Hybrid / nieznane

Napęd elektryczny EV gra pierwsze skrzypce podczas ruszania, przy niskich prędkościach np. w podjeżdżając korku czy podczas manewrowania na parkingu. Układ potrafi również odzyskiwać energię ze zwalniania i hamownia.

Jeep Compass e-Hybrid i Renegade e-Hybrid: wnętrze

Razem z nowym napędem debiutuje ekologiczna wersja Upland. Jeep Compass i Renegade w tej odmianie wyróżnia ekskluzywny lakier Matter Azur połączony z czarnym dachem oraz odpowiednio: 18-calowe i 17-calowe błyszczące alufelgi. We wnętrzu królują materiały z recyklingu (podsufitka czy maty podłogowe). Fotele pokrywa tapicerka z tkaniny SEAQUAL wytwarzanej z plastiku zebranego z mórz, oceanów i plaż.

Niektóre z plastikowych paneli wykonano z materiałów pochodzących z odzysku, a konkretnie z tworzyw sztucznych używanych wcześniej w reflektorach samochodowych. Brązowe wykończenia MetaKrome to m.in. ozdobna listwa w kokpicie czy ramki nawiewów.

Jeep Compass e-Hybrid / Jeep
Jeep Renegade e-Hybrid i Compass e-Hybrid / Jeep / Mattia Baruffaldi
Jeep Renegade e-Hybrid / nieznane

Jeep Compass e-Hybrid i Renegade e-Hybrid: ceny w Polsce

Jeep swoje nowe hybrydy zaoferuje w pięciu wersjach: Longitude, Night Eagle, Limited i S oraz specjalnej edycji premierowej Upland. Producent przewiedział też szeroką listę opcji personalizacji – w przypadku Renegade to osiem różnych kolorów plus specjalne wzory kół, a dla Compassa to siedem wersji malowania i kilka rodzajów felg.

Jeep Renegade e-Hybrid w najtańszej wersji Longitude kosztuje od 118 200 zł. Następnie Night Eagle i Limited to odpowiednio 124 750 zł i 129 250 zł. Premierowa odmiana Upland to przynajmniej 139 800 zł. Topowa odmiana S wymaga 146 500 zł.

Z kolei Compass e-Hybrid w odmianie Longitude jest dostępny od 140 000 zł. Kolejne to Night Eagle za 149 500 zł, Limited za 154 900 zł, Upland za 167 700 zł oraz najbogatsza S za 176 200 zł.

Jeep Renegade e-Hybrid / nieznane / Mattia Baruffaldi
Jeep Compass e-Hybrid / Jeep / Ph.Alberto Giorgio Alquati
Jeep Renegade e-Hybrid i Compass e-Hybrid / Jeep
Jeep Renegade e-Hybrid / nieznane / Ph.Alberto Giorgio Alquati
Jeep Compass e-Hybrid / Jeep