Pełna lista ofert: od nieco ponad 20 do prawie… 54 mln zł
Po przeprowadzeniu analizy ofert i wybraniu najkorzystniejszej z nich, o ile nie będzie odwołań, podpisanie umowy z wykonawcą będzie możliwe w pierwszej połowie 2024 r. Wybrane biuro projektowe będzie miało 41 miesięcy od daty zawarcia umowy na opracowanie projektu budowlanego oraz uzyskanie decyzji niezbędnych do wybudowania tego fragmentu drogi ekspresowej S7. Przy sprawnym przebiegu procesu projektowania, uzyskiwania potrzebnych zgód i decyzji, kompletna dokumentacja powinna być gotowa w 2026 r. Następnie planowane jest ogłoszenie przetargu w celu wybrania wykonawcy prac budowlanych. Poniżej pełna lista ofert, a budżet GDDKiA wynosi 29 840 937,31 zł. Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego.
Konsorcjum: Arcadis, E&C – 34 110 360 zł;
Egis Poland – 39 975 615 zł;
IVIA – 20 468 758 zł;
Lafrentz Polska – 46 587 231 zł;
Mosty Gdańsk – 26 411 629,69 zł;
Multiconsult – 34 302 240 zł;
Konsorcjum: Transprojekt Gdański, Transprojekt Warszawa – 44 318 130 zł;
Voessing Polska – 53 634 691,20 zł.
Trasa S7 od Kiełpina do Trasy Armii Krajowej i drogi S8: wyjątkowo skomplikowane zadanie
Do chwili obecnej proces przygotowawczy dotyczył uzyskania decyzji środowiskowej poprzez opracowanie dokumentacji projektowej. Kolejnym etapem prac będzie stworzenie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji ZRID.
Ze względu na skomplikowanie i złożone aspekty techniczne trasy biegnącej przez obszar zurbanizowany, duże przewidywane natężenie ruchu oraz prowadzone rozmowy z samorządami, które mogą wpłynąć na planowane inwestycje w okolicach przyszłej S7, priorytetem jest w tej chwili przygotowanie projektu budowlanego. Ma on umożliwić analizę różnych wariantów rozwiązań, a co za tym idzie – wybór najbardziej optymalnych z nich. Dodatkowo oczekuje się od biur projektowych także umiejętności zarządzania obiektem na wszystkich etapach jego cyklu życia.
Trasa S7 przetnie Bemowo i Bielany, potrzebne będą tunele
Droga ekspresowa S7 między Kiełpinem a Trasą Armii Krajowej w Warszawie będzie miała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a miejscami – nawet cztery. W obszarach silnie zurbanizowanych (Bemowo i Bielany) wymagane będzie wybudowanie dwóch tuneli. Pierwszy fragment nowej trasy od strony Kiełpina (Łomianek) będzie prowadził wzdłuż ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Dalej, za węzłem Łomianki i w kierunku Kanału Młocińskiego, planowana jest trasa na nasypie.
Następnie droga prowadzić będzie przez wschodnie obrzeża Kampinoskiego Parku Narodowego aż do węzła Warszawa Wólka Węglowa. Za ul. Arkuszową w Warszawie trasa zejdzie do tuneli, z których pierwszy będzie miał około 1000 m, a drugi – około 1100 metrów długości. Po wyjściu z tuneli trasa przejdzie nad ekspresową drogą S8, pomiędzy tunelami przewidziany jest węzeł Warszawa Chomiczówka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 –węzeł Warszawa Północ.
Oprócz tuneli zaplanowane są także wiadukty, przejścia podziemne, kładki dla pieszych i rowerzystów oraz środki ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne. Projekt obejmuje również przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy. Wykonawca dodatkowo przeprowadzi analizy dotyczące połączenia trasy z lokalnym układem komunikacyjnym. Dostęp do trasy S7 planowany jest obecnie poprzez wspomniane wyżej węzły.
Trasa S7 od Kiełpina na północ
Kierowcy mają już do dyspozycji 275 kilometrów drogi ekspresowej od węzła Gdańsk Południe do Płońska. W realizacji znajduje się obecnie odcinek Płońsk – Czosnów, a kierowcy będą mogli skorzystać z tego 35-kilometrowego fragmentu trasy w 2025 r. Z kolei 16 listopada 2023 r. podpisano umowę dotyczącą odcinka Czosnów – Kiełpin, o czym zresztą pisaliśmy TUTAJ.