Południowa Obwodnica Warszawy – jeszcze w grudniu możemy spodziewać się otwarcia tunelu pod Ursynowem w ciągu tej trasy S2. Warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował, że odbiory systemu wentylacji przeciwpożarowej w tunelu POW zakończyły się pozytywną opinią bezpieczeństwa Państwowej Straży Pożarnej.

Reklama

– Zakończyła się kontrola PSP w tunelu S2 POW. Mamy pozytywne stanowisko. W poniedziałek otrzymane dokumenty złożymy do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. Po uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, ostatnim krokiem będzie uzyskanie zgody Wojewody Mazowieckiego – ogłosiła GDDKiA. – S2 pomiędzy węzłami Puławska i Warszawa Wilanów zostanie oddana do ruchu jesienią tego roku – dodali drogowcy.

Południowa Obwodnica Warszawy i tunel sprawdzony przez straż pożarną

Październikowe testy przeprowadzone przez strażaków w tunelu POW zakończyły się porażką. Usterkę miał jeden z sześciu wentylatorów. Stąd cały układ, który miałaby wywiewać wszystkie toksyny, spaliny i dym nie uzyskał wymaganych parametrów końcowych. Pozostałe elementy jak czujki, klaty dymowe, wyłączniki, dojazdy przeciwpożarowe i zaopatrzenie w wodę działały prawidłowo.

Południowa Obwodnica Warszawy / GDDKiA

Południowa Obwodnica Warszawy dla kierowców

Ursynowski tunel jest częścią Południowej Obwodnicy Warszawy. Od grudnia 2020 r. kierowcy mają do dyspozycji ponad 15-kilometrowy odcinek tej trasy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.

Tunel S2 ułatwi życie nie tylko mieszkańcom Warszawy, ale także kierowcom, którzy jeżdżą z zachodu na wschód kraju (w kierunku Siedlec, Białej Podlaskiej i granicy Polski z Białorusią). GDDKiA podkreśla, że przy długości ponad 2,3 km będzie to najdłuższy podziemny przejazd w kraju. Ruch dla każdego kierunku będzie odbywał się oddzielną nawą. W każdej z nich są trzy pasy ruchu plus awaryjny dla służb. Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment POW to 4,6 mld zł

Południowa Obwodnica Warszawy / GDDKiA
Południowa Obwodnica Warszawy - S2 POW tunel pod Ursynowem / GDDKiA / Krzysztof Nalewajko
Południowa Obwodnica Warszawy - S2 POW tunel pod Ursynowem / GDDKiA / Krzysztof Nalewajko
Południowa Obwodnica Warszawy - S2 POW tunel pod Ursynowem / GDDKiA / Krzysztof Nalewajko
Południowa Obwodnica Warszawy / GDDKiA
Południowa Obwodnica Warszawy / GDDKiA