Renault Austral E-Tech full hybrid

Renault jest na fali. Francuzi co chwilę zaskakują głośną premierą i seriami wypuszczają nowe modele. Jednym z pierwszych modeli wprowadzonych na rynek w ramach strategii Renaulution było Renault Austral - SUV segmentu C, w którym najnowsze technologie spotykają się z przestronnym wnętrzem oraz imponującą, 200-konną hybrydą pod maską. Silnik zastosowany w tym modelu łączy świetne osiągi ze spalaniem, którego nie powstydziłby się mały, miejski wóz. Ile kosztuje Austral, jakim wyposażeniem kusi, jakie ma wymiary i czy bez problemu pomieści bagaże na rodzinny wyjazd?

Linie SUV-a Renault zostały poprowadzone delikatnie. Na próżno szukać tu ostrych przetłoczeń i załamań. W przedniej części uwagę zwraca pokaźny grill z nowym logo marki umieszczonym w górnej części. Masywne nadkola, przednie lampy w kształcie litery C, duże, nawet 20-calowe felgi pasują do wizerunku rodzinnego, solidnego SUV-a, dając o sobie znać również z profilu. Linia szyb została mocno zaakcentowana satynową (a w wersji iconic esprit Alpine czarną) listwą. Z tyłu, uwagę zwracają lampy, nawiązujące kształtem do reflektorów przednich. LED-owa sygnatura świetlna sprawia, że Australa trudno pomylić z innym samochodem.

Reklama

Renault Austral E-Tech full hybrid - pod maską nowa hybryda

Reklama

Francuski SUV, pod efektownym nadwoziem, skrywa najnowsze technologie. Jedną z kluczowych jest hybrydowy układ napędowy, dzięki któremu Renault Austral jest niewiarygodnie oszczędne. Pełna hybryda została tu rozwiązana w nowatorski sposób, a jej wyjątkowa sprawność bierze się z zastosowania podzespołów opracowanych z myślą o oszczędzaniu paliwa.

Renault Austral / Materiały prasowe / Dominik Kalamus

Sercem jest tu turbodoładowana jednostka benzynowa 1.2, a oprócz niej, za napędzanie auta odpowiadają jeszcze dwa silniki elektryczne. Systemowa moc 199 KM i pokaźny moment obrotowy dostępny przy każdej prędkości sprawiają, że samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,4 s. Napęd trafia na koła za pośrednictwem przekładni Multi-mode. Podobnie jak w innych hybrydach Renault, łączy ona cechy automatu, ale zasada działania jest zupełnie inna niż w klasycznej skrzyni biegów. Z punktu widzenia kierowcy najważniejsza jest jednak płynność jazdy, wzorowa elastyczność i osiągi, które pozwalają bezpiecznie podróżować w mieście i w trasie.

Renault Austral / Materiały prasowe / Dominik Kalamus

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi zaledwie 4,6-4,8 l/100 km. Ze zbiornikiem paliwa o pojemności 55 litrów daje to imponujący zasięg, przekraczający 1000 km. Austral pozostaje oszczędny również w trasie, a znakomite wyciszenie wnętrza zachęca do pokonywania kilometrów po autostradach.

Wnętrze i wymiary Renault Austral

Podróże stają się jeszcze przyjemniejsze za sprawą pojemnego i praktycznego wnętrza. Na kierowcę i pasażerów czeka również solidna garść technologii, które pomagają dotrzeć do celu bezpieczniej i wygodniej. Bagażnik o pojemności oferuje od 430 do 673 l w zależności od położenia tylnej kanapy i wybranej wersji napędowej. Po złożeniu oparć siedzeń, do dyspozycji mamy z kolei od 1455 l do 1736 l. Drugi rząd siedzeń może być przesuwny, po to by dostosować jego położenie do indywidualnych wymagań. Dla pasażerów przewidziano nawiewy i lampki do czytania. Duży podłokietnik umila z kolei podróż w czteroosobowym składzie.

Renault Austral / Materiały prasowe / Dominik Kalamus

Duży rozstaw osi (2667 mm) sprawia, że w kabinie nikomu nie zabraknie miejsca. Długi na 4510 mm i szeroki na 1825 mm Austral pomieści komplet pasażerów i bez zająknięcia "łyknie" bagaże na wakacyjny wyjazd. Żeby zaplanować trasę w nawigacji za pomocą Google Maps nie trzeba nawet łączyć smartfona z autem. Wbudowane funkcje Google pozwalają skorzystać z precyzyjnej nawigacji, podglądać informację dotyczące restauracji, kin, teatrów, hoteli i innych punktów docelowych, a asystent głosowy sprawi, że szybkie wytyczenie trasy jest możliwe bez odwracania uwagi od drogi. System multimedialny oparty o Android Automotive jest standardem w każdej wersji wyposażenia. Kierowcy, którzy wolą korzystać z interfejsu Apple CarPlay lub Android Auto, mogą oczywiście bezprzewodowo połączyć swoje urządzenie z samochodem.

Dostęp do najnowszych technologii zapewniają tu dwa duże ekrany o przekątnej 12’’ oraz wyświetlacz Head-Up o przekątnej 9,3’’. Szklane tafle dominują we wnętrzu Australa choć już od progu witają nas też inne, pieczołowicie dobrane materiały wykończeniowe. Estetyczne przeszycia, miękkie tworzywa, ekologiczna tapicerka pokrywająca wygodne fotele i starannie zmontowane elementy tunelu środkowego i deski rozdzielczej to kombinacja równie szykowna, co solidna.

Renault Austral / Renault / @GREG

Tak jeździ hybrydowe Renault Austral

Zaawansowane, cyfrowe rozwiązania na pokładzie nowego Renault służą również poprawie bezpieczeństwa jazdy. Do dyspozycji kierowcy są aż 32 systemy wspomagania prowadzenia (ADAS), system Multi-Sense oraz trzecia generacja układu czterech kół skrętnych 4CONTROL Advanced. Dzięki niemu średnica zawracania wynosi zaledwie 10,1 m, a prowadzenie zyskuje jeszcze bardziej angażujący wymiar. Wszystkie przydatne, proaktywne i inteligentne technologie podnoszą poziom komfortu, przyjemności z jazdy i pomagają bezpiecznie dotrzeć do celu.

Nowy Austral, który jest montowany w nowoczesnej fabryce w hiszpańskiej Palencii, jest poddawany szczegółowym testom na wszystkich etapach produkcji. Starannie przemyślano decyzje o doborze materiałów, a także działanie wszystkich elementów wyposażenia. Jakość montażu na taśmie produkcyjnej i procesu lakierowania podlegały szczegółowej kontroli. Na potrzeby modelu opracowano listę tysiąca kryteriów, które zostały ocenione na etapie projektowania przez ekspertów wewnętrznych oraz zewnętrzny panel konsumencki.

Renault Austral / Renault / OLIVIER MARTIN GAMBIER omg.omgw

Renault Austral - cena i wyposażenie

Ile kosztuje Renault Austral? Cena modelu wynosi 149 200 zł za bazową wersję evolution z silnikiem mild hybrid 160 auto.Najtańszy model E-Tech full hybrid 200 to z kolei wydatek 162 900 zł. Jakie wyposażenie standardowe otrzymujemy w wariancie evolution i czym kuszą pozostałe - techno, iconic i iconic esprit Alpine?

Renault Austral bez dopłaty proponuje 12,3-calowy ekran zegarów i wskaźników oraz 9-calowy wyświetlacz systyemu openR link. Bazowa konfiguracja zawiera również światła przednie LED Pure vision, kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, a także system bezkluczykowy Renault Hands Free. W każdym Australu, standardem są ponadto systemy wsparcia kierowcy - aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów oraz wspomagania skrętu w lewo, system kontroli zmęczenia kierowcy, system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu, a także układ kontroli bezpiecznej odległości.

Renault Austral / Materiały prasowe / Dominik Kalamus

Renault Austral E-Tech full hybrid w wersji techno (173 900 zł) jest wyposażony w światła przednie full LED Adaptive vision, lusterko wewnętrzne bezramkowe elektrochromatyczne z funkcją "child assist", ambientowe oświetlenie wnętrza, wysoką konsolę Grand Comfort między przednimi fotelami, podwójną podłogę bagażnika, przesuwną tylną kanapę, 19-calowe felgi, system openR link 12" DAB z nawigacją, z nagłośnieniem Arkamys Auditorium, ładowarkę indukcyjną do smartfona oraz przyciemniane szyby tylne.

W pełni hybrydowy Austral iconic w cenie 188 900 zł oferuje system kontroli martwego pola (BSW) z asystentem zmiany pasa ruchu, system kamer 360°, • felgi aluminiowe 20" effie, podgrzewaną kierownicę oraz fotele przednie, elektrycznie i bezdotykowo podnoszoną klapę bagażnika, system wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem (RCTA) z systemem wspomagania nagłego hamowania podczas jazdy do tyłu (R-AEB), a także fotel kierowcy z regulacją elektryczną w 6-kierunkach oraz elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego i masażem.

W topowej wersji iconic esprit Alpine (195 900 zł) możemy liczyć na deskę rozdzielczą pokrytą miękką pianką oraz elementy dekoracyjne z alcantary przeszytej niebieską nicią, logotypy Renault w kolorze Ice Black, 20-calowe felgi aluminiowe daytona, fotel pasażera z regulacją elektryczną w sześciu kierunkach, system active driver assist (ADA), a także stylowe dodatki zewnętrzne, m.in. listwy okienne w kolorze czarnym etoile.

Renault Austral / Materiały prasowe / Dominik Kalamus
Renault Austral / Renault / @GREG
Renault Austral / Renault
Renault Austral / Renault / @GREG