Renault najpopularniejszą francuską marką Polsce. Wzrost sprzedaży w 2023 roku

Renault notuje w Polsce świetny wynik. W 2023 roku kierowcy nad Wisłą kupili ponad 31,6 tys. samochodów osobowych i dostawczych. To oznacza 16 proc. wzrostu r/r, piątą lokatę w zestawieniu najpopularniejszych producentów i niemal 6 proc. udział w rynku. To jedyna francuska marka notowana nad Wisłą tak wysoko. Citroen i Peugeot nawet nie otarły się o Top10…

Renault Clio to najpopularniejszy model francuskiej marki. Na drogi wyjechało niemal 4,5 tys. sztuk tego hatchbacka – to o 42 proc. więcej niż w 2022 roku. Captur wjechał na drugi stopień. Co ciekawe, z ponad 3,4 tys. sprzedanych aut aż 57 proc. kupili klienci indywidualni. Rekordowe wzrosty w obu przypadkach wzięły się m.in. z regularnej produkcji i terminowych dostaw.

Reklama

Renault Clio i Captur hitem. Arkana i Austral z solidnym wynikiem

Reklama

Podium zamyka Arkana – ten hybrydowy SUV copue skusił ponad 2500 kierowców. Renault Austral w pierwszym roku sprzedaży także wypracował solidny wynik na poziomie niemal 1800 sprzedanych aut. Przy tym można stwierdzić, że Francuzom lepiej idzie sprzedaż minibusów niż SUV-ów. Osobowy model Renault Trafic został liderem w tej kategorii (3150 zarejestrowanych aut, co stanowi ponad 30 proc. segmentu).

Nowe Renault Clio / Renault

Renault liderem rynku samochodów dostawczych

Zresztą jeśli chodzi o samochody użytkowe, to Renault od czterech lat z rzędu dominuje na tym rynku. Z kolei model Master to od sześciu lat najpopularniejszy dostawczak do 3,5 t. Tylko w 2023 roku w Polsce zarejestrowano ponad 10,1 tys. egz. tego auta, co daje przeszło 26 proc. udziału w rynku. Renault Traffic utrzymał drugą lokatę w segmencie średnich furgonów, z kolei Express jest drugą najchętniej kupowaną furgonetką. Renault nie ma sobie równych także w zabudowach – do francuskiej marki należy ponad 42 rynku.

Renault wprowadza do Polski 8 nowych modeli. Oto premiery

Renault jest świadome, że dobra passa nie trwa wiecznie i nie zamierza ustąpić pola konkurencji. Stąd bogata lista rozpisana na 2024 rok obejmuje aż osiem premier w różnych segmentach. Do tego plany francuskiego koncernu na najbliższe miesiące obejmują nie tylko nowe auta. Ale po kolei…

Nowe Renault Arkana - dwa silniki do wyboru, E-Tech full hybrid hitem

Renault Arkana po kuracji odmładzającej i w delikatnie zmienionym stylu otwiera listę premier. Silniki? Tu producent stawia na pełną hybrydę E-Tech full hybrid 145 KM (w skali Europy to najpopularniejszy napęd) i tańszą miękką hybrydę 1.3 TCe o mocy 140 KM.

Nowe Renault Arkana / Renault

Pełną hybrydę tworzy silnik benzynowy 1.6/94 KM, który współpracuje z dwoma elektrycznymi jednostkami – główną o mocy 49 KM i rozruszniko-generatorem dostarczającym 24 KM oraz akumulatorem o pojemności 1,2 kWh. Taki zespół daje kierowcy 145 KM mocy. Skrzynia kłowa zarządza tu czterema przełożeniami dla silnika benzynowego oraz dwoma dla głównego elektrycznego – łącznie do dyspozycji jest nawet 14 kombinacji współpracy między tym jednostkami.

Nowe Renault Arkana / Renault

Nowe Renault Arkana z hybrydą 1.6 oszczędza 40 proc. paliwa

W pełni hybrydowa Arkana zawsze rusza w trybie elektrycznym i może pracować na samym silniku elektrycznym do 80 proc. czasu jazdy w mieście. Zdaniem Renault taka charakterystyka pozwala oszczędzić nawet o 40 proc. paliwa w porównaniu z klasycznym silnikiem benzynowym.

Nowe Renault Arkana - jaka pojemność bagażnika?

Największą obawą w przypadku SUV-ów o nadwoziu coupe jest pojemność bagażnika. Nowa Arkana z miękką hybrydą oferuje 513/1296 litrów. Auto z pełną hybrydą to mniejszy kufer - przy komplecie pasażerów zapewni 480 l, a po złożeniu tylnej kanapy 1263 l.

Nowe Renault Arkana / Renault

Renault Espace E-Tech full hybrid 200 - oto nowy i elegancki SUV dla dużej rodziny

Renault Espace E-Tech full hybrid 200 to druga nowość rynkowa. Teraz legendarny model został rodzinnym SUV-em klasy średniej. Przy 4,72 m nadwozia jest o 14 cm krótszy od poprzednika, jednak długość przedziału pasażerskiego do trzeciego rzędu siedzeń wzrosła do 2,48 m – to najwięcej spośród wszystkich generacji.

Renault Espace nowej generacji / Tomasz Sewastianowicz

Renault Espace nowej generacji - jaka pojemność bagażnika?

Pojemność bagażnika Renault Espace w zależności od konfiguracji to nawet 777 l w wersji 5-osobowej z kanapą przesuniętą do przodu lub nawet 1818 l po rozłożeniu oparć. Odmiana 7-miejscowa (fotele w 3. rzędzie bez dopłaty) oferuje o około 100 l mniej na bagaże, a gdy wszystkie miejsca są zajęte, do dyspozycji pozostaje 159 l.

Renault Espace / Renault / Greg

Nowe Renault Espace tylko jako hybryda z silnikiem 1.2 turbo

Napęd jest tylko jeden, ale za to jaki! Renault Espace napędza hybryda, którą stanowi turbodoładowany, trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2/130 KM oraz jednostka elektryczna generującą 70 KM. Do tego dochodzi 25-konny rozruszniko-generator. Moc systemowa układu to 200 KM, które trafiają na koła przednie za pośrednictwem kłowej skrzyni biegów.

Automat ma dwa przełożenia dla silnika elektrycznego oraz cztery dla benzyniaka, a w sumie zapewnia nawet 15 kombinacji ich wspólnego działania. Przy czym Espace zawsze rusza na silniku elektrycznym, poza tym kierowca może wybierać spośród kilku trybów pracy napędu:

  • w pełni elektryczny, w którym tylko silnik elektryczny napędza koła;
  • dynamiczny hybrydowy, w którym koła napędzają obie jednostki;
  • e-drive - silnik elektryczny napędza koła, a benzynowy ładuje akumulator trakcyjny o pojemności 2 kWh;
  • spalinowy - silnik benzynowy napędza koła i/lub ładuje akumulator;
  • rekuperacja, w którym to koła napędzają silnik elektryczny, a ten ładuje akumulator.
Renault Espace nowej generacji / Tomasz Sewastianowicz

Renault Espace nowej generacji - jakie spalenie i zasięg?

Producent utrzymuje, że nowy Espace zapewnia 80 proc. jazdy w trybie elektrycznym po mieście i do 1100 km zasięgu na jednym zbiorniku paliwa. Na zakończenie jazd testowych trasą naszpikowaną wzniesieniami i zakrętami komputer wyświetlił średnie zużycie benzyny na poziomie 5,4 l/100 km. Przy takich gabarytach auta to rewelacyjny wynik.

Renault Espace nowej generacji / Tomasz Sewastianowicz

Nowe Renault 5 już w marcu 2024 roku

W marcu 2024 roku zadebiutuje nowe Renault 5. Swoim 4-metrowym nadwoziem nowa "R5-ka" stylistycznie nawiązuje do kultowego Renault 5 wprowadzonego na początku lat 70. XX wieku.

Renault 5 zamiast ZOE. Dwie pojemności akumulatorów. Jaki zasięg?

Renault 5 naszych czasów powstało na platformie CMF-B EV stworzonej z myślą o niewielkich i przystępnych cenowo autach elektrycznych. W ofercie zastąpi model ZOE. Francuzi właśnie ujawnili, że ich najnowsze dziecko z napędem na przednią oś zaoferuje dwie wielkości akumulatora – podstawową 40 kWh i z wyższej półki o pojemności 52 kWh. Większy zestaw ma zapewnić zasięg do 400 km.

Renault 5 / Renault / OLIVIER MARTIN GAMBIER omg.omgw

Nowa architektura "5-ki" pomoże też obniżyć koszty o 33 proc., a zużycie energii spadnie o ponad 10 proc. w porównaniu z obecnym Renault ZOE. Co ciekawe, nowe Renault 5 wykorzysta o 25 proc. części mniej w porównaniu do Megane E-Tech.

Ile kosztuje nowe Renault 5?

Nowe Renault 5 ma kosztować od 25 tys. euro, czyli ok. 108 tys. zł. R5 będzie można zamawiać pod koniec 2024 roku. Za drogo? W drodze jest nowe Twingo za ok. 20 tys. euro (86 tys. zł).

Renault 5 / Renault

Nowe Renault Scenic wjeżdża do Polski. To rewolucja stylistyczna z dużym bagażnikiem

W maju na rynku zadebiutuje Renault Scenic nowej generacji jako w 100 proc. elektryczny crossover o awangardowym nadwoziu. W kabinie mnóstwo miejsca i materiały wysokiej jakości. Bagażnik o pojemności 545 litrów należy do największych w klasie. Po złożeniu siedzeń możliwości transportowe rosną do 1670 litrów.

Nowe Renault Scenic E-Tech electric - do wyboru silnik o mocy 170 KM lub 220 KM

Renault Scenic E-Tech electric wykorzystuje lekki, kompaktowy silnik synchroniczny z wirnikiem uzwojonym z 8 biegunami magnetycznymi. Francuzi dumnie podkreślają, że ich jednostka nie zawiera żadnego z pierwiastków ziem rzadkich i zapewnia wyższą sprawność energetyczną w porównaniu z silnikami z magnesami stałymi. Do wyboru są dwie wersje mocy: 170 KM (280 Nm) i 220 KM (300 Nm).

Renault Scenic / Tomasz Sewastianowicz

Jakie przyspieszenie i zasięg nowego Renault Scenic?

Akumulatory także są dwa – bazowy o pojemności 60 kWh obejmuje 12 modułów po 24 ogniwa i w połączeniu z silnikiem 170 KM ma zapewnić ok. 430 km zasięgu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h powinno zająć 9,3 sekundy.

Większy akumulator 87 kWh (12 modułów po 16 ogniw każdy) jest łączony z 230-konnym silnikiem, co na jednym ładowaniu powinno dać 625 km zasięgu! Oczywiście pod warunkiem, że nie będziemy zbyt często sprowadzać, czy taki Scenic faktycznie przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 sekundy.

Renault Scenic / Tomasz Sewastianowicz

Co ważne, moduły akumulatora mogą być łatwo wymieniane i oddzielnie naprawiane. Renault popisuje się także szybkością ładowania – w przypadku akumulatora 87 kWh w 30 minut pod ładowarką o mocy 150 kW można uzyskać zasięg pozwalający na jazdę do dwóch godzin po autostradzie, czyli około 50 kWh.

Renault Scenic nowej generacji - oto cena w Polsce?

Nowe Renault Scenic w najtańszej wersji techno comfort range (60 kWh) kosztuje od 202 900 zł. Za większy zasięg odmiany techno long range (87 kWh) trzeba zapłacić 219 900 zł.

Renault Scenic / Tomasz Sewastianowicz

Renault Rafale to nowy SUV coupe na wakacje 2024 roku

Renault Rafale to czwarta premiera, która w Polsce pojawi się na przełomie czerwca i lipca. Nowy SUV coupe popisuje się stylistyką. Rozmach nadwozia najlepiej opisują rozmiary - Rafale ma 4,71 m długości, 1,86 m szerokości, 1,61 m wysokości i imponujący bagażnik o pojemności 647 litrów. Stąd staje na szczycie gamy francuskiej firmy.

Renault Rafale / Renault

Pod maską Renault Rafale dostaniemy hybrydę E-Tech złożoną z benzynowego trzycylindrowego silnika 1.2 Turbo o mocy 130 KM oraz 70-konnej jednostki elektrycznej. Do tego mamy jeszcze 25-konny rozruszniko-generator. Moc systemowa całego układu hybrydowego to 200 KM. Napęd na przednie koła trafia za pośrednictwem kłowej skrzyni biegów, której konstrukcję oparto o rozwiązania znane z Formuły 1. Skrzynia ma dwa przełożenia dla silnika elektrycznego oraz cztery dla benzyniaka; łącznie zapewnia nawet 15 kombinacji. Rafale ma zużywać 4,7 l benzyny na 100 km, co powinno przełożyć się nawet na 1100 km zasięgu.

Renault Rafale / Renault

Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KM to majstersztyk

Renault zapowiada także Rafale plug-in E-Tech 4x4 o mocy 300 KM! W tylnej osi zostanie zainstalowany dodatkowy silnik elektryczny, który napędzi bezpośrednio tylne koła. Z kolei układ hybrydowy doładowywany z gniazdka pozwoli na pokonywanie dłuższych dystansów w trybie 100-proc. elektrycznym. Oprócz napędu na cztery koła skrętne dzięki systemowi 4CONTROL Advanced, Rafale E-Tech 4x4 300 KM będzie miał specjalne ustawienia układu jezdnego z inteligentnym systemem sterowania nowej generacji. Ten samochód w Polsce pojawi się w listopadzie 2024 roku.

Renault Rafale / Renault

Renault Captur nowej generacji i nowy C-SUV z hybrydą w 2024 roku

Renault Captur nowej generacji zadebiutuje na przełomie czerwca i lipca. Jesienią gamę francuskiej marki powiększy zupełnie nowy SUV segmentu C – ten samochód dostanie napęd E-Tech full hybrid.

Nowy Renault Master z zasięgiem 460 km

Wśród samochodów dostawczych zamieszanie wywoła nowy Renault Master, który w Polsce będzie dostępny od czerwca. Wariant elektryczny E-Tech przewidziano silnikami o mocy 96 kW lub 105 kW (300 Nm każdy). Dwie wersje akumulatorów o pojemności 40 kWh i 87 kWh zapewnią odpowiednio ok. 200 km i do 460 km zasięgu.

Nowy Renault Master z zasięgiem 460 km / Renault

Renault z używanych samochodów zrobi niemal nowe. W Polsce rusza rewolucja

Ten news powinien ucieszyć kierowców ze skromniejszym portfelem. Renault już w marcu 2024 roku uruchomi w Polsce projekt Re-Factory, który pierwszy raz w Europie będzie realizowany z siecią dilerską. O co chodzi?

To usługa odnawiania używanych samochodów z logo francuskiej marki przez specjalistów zatrudnionych przez autoryzowanego przedstawiciela Renault. Auta po renowacji obejmującej karoserię, mechanikę i wnętrze trafią do odsprzedaży. Samochody będą objęte specjalną gwarancją.

Pierwszy zakład ruszy w Warszawie i będzie specjalizował się w samochodach osobowych. Renowacją aut dostawczych ma zająć się ośrodek na południu Polski. W planach jest też zakład na północy kraju. Renault zakłada, że początkowo miesięcznie do stanu niemal fabrycznego będzie przywracanych ok. 150-200 samochodów. Przypominamy, że w uruchomionych już dwóch zakładach, we Flins we Francji i w Sewilli w Hiszpanii, 3-4-letnie samochody używane przywracane są do stanu fabrycznego na skalę przemysłową.

Renault Refactory / Renault / OLIVIER MARTIN GAMBIER omg.omgw

Na polskim rynku zadebiutuje także marka Renew. Renault pod tym szyldem w 45 punkatch w Polsce zaoferuje samochody używane wszystkich marek i bez ograniczenia typu napędu. Auta po kontroli niemal 160 punktów będą objęte 12- lub 24-miesięczną gwarancją, bezpłatną kontrolą po roku, ofertą finansowania także dla firm i pomocą drogową 24/7 dni.

Renault wypożyczy samochody przez aplikację

Renault uruchomi też całodobową usługę wynajmu krótkookresowego. Samochód będzie można zarezerwować i wypożyczyć przez aplikację. Firma zakłada, że z tego rozwiązania początkowo będą korzystać głownie osoby, które zostawią własne auto w serwisie. Do dyspozycji przewidziano 500 aut.

Renault Refactory / Renault / OLIVIER MARTIN GAMBIER omg.omgw
Renault Refactory / Renault / OLIVIER MARTIN GAMBIER omg.omgw