- Nowe Renault Captur wjeżdża na rynek. Francuzi zmieniają styl
- Nowy Captur upodobnił się do nowego Renault Scenic. Reflektory full LED seryjne
- Nowe Renault Captur ze stacją OpenR Link z wbudowaną wyszukiwarką Google
- Nowy Captur to mnóstwo schowków. Jaka pojemność bagażnika? (tabela wersji)
- Wnętrze Renault Captur z nowych materiałów, skóry nie dostaniesz
Nowe Renault Captur wjeżdża na rynek. Francuzi zmieniają styl
Renault Captur od debiutu jest hitem. Przez 10 lat w 90 krajach na drogi wyjechało przeszło 2,2 mln sztuk obu generacji tego modelu. W Polsce to najpopularniejszy SUV francuskiej marki. Z przeszło 3,4 tys. sztuk sprzedanych w 2023 roku aż 57 proc. kupili klienci indywidualni.
Obecnie miejskie SUV-y stanowią obecnie 50 proc. segmentu B i 30 proc. całego rynku samochodowego. Sytuacja rynkowa jest sprzyjająca, a stawka wysoka, stąd pora na zmianę warty…
Nowy Captur upodobnił się do nowego Renault Scenic. Reflektory full LED seryjne
Nowy Captur upodobnił się do nowego Renault Scenic. Na świat patrzy przez seryjne reflektory full LED. Światła do jazdy dziennej w kształcie połówek rombów to już znak szczególny francuskiej marki. Specjalna listwa ze świata bolidów Alpine F1 poszerza nadwozie. Dwa wloty powietrza, jeden poziomo umieszczony nad tablicą rejestracyjną i drugi w zderzaku, zapewniają chłodzenie silnika. Boczne wycięcia poprawiają aerodynamikę i zapewniają chłodzenie przednich hamulców.
Tył także jest nowy. Dolna część jest polakierowana na czarny mat w niższych poziomach wyposażenia, w wersji Techno – ma czarny błyszczący kolor, a w topowej odmianie Esprit Alpine ma matowy kolor Szary Schiste. Zmodernizowane tylne światła to przezroczyste klosze o kryształowym szlifie.
Nowy Captur będzie dostępny w sześciu kolorach: Biała Perła, Szary Kasjopea, Czarny Etoile, Szary Rafale, Niebieski Iron i Czerwony Flamme. W przypadku dwubarwnego nadwozia można je połączyć z dachem i lusterkami bocznymi w kolorze Szary Highland, Czarny Etoile lub Szary Perle. Ten ostatni to nowy lakier w odcieniu szampana. Łącznie można wybierać z 14 kombinacji barw.
Nowe Renault Captur ze stacją OpenR Link z wbudowaną wyszukiwarką Google
We wnętrzu mistrzem pierwszego wrażenia jest nowy ponad 10-calowy ekran stacji multimedialnej OpenR Link z wbudowaną wyszukiwarką Google i Android Automotive 12. To pierwsze takie rozwiązanie w segmencie B. Renault postarało się także o lepszą tapicerkę. Gładka lub melanżowa szara tkanina przejęta z wersji evolution w wersji techno zyskuje żółte przeszycia i nadruk na bocznych wzmocnieniach przednich siedzeń przypominający 3/4 rombu z logo Renault. Z kolei nowa wersja esprit Alpine wyróżnia się fotelami i panelami drzwi ze skóry syntetycznej zestawionej z tkaniną oraz szaroniebieskawą wstawką w desce rozdzielczej.
Nowy Captur to mnóstwo schowków. Jaka pojemność bagażnika? (tabela wersji)
Przestronności w kabinie konkurencja może pozazdrościć. Na wysokości kolan z tyłu jest 221 mm przestrzeni. Wyróżniający wynik to zasługa kanapy przesuwanej w zakresie 16 cm, dzięki temu można dowolnie zmieniać wielkość bagażnika i ilość miejsca. We wnętrzu są schowki o łącznej pojemności niemal 25 l, w tym 7-litrowy w desce rozdzielczej. Bagażnik oferuje 616 l pojemności w przypadku konfiguracji z tylną kanapą maksymalnie przesunięta do przodu (czyli o 132 litry więcej).
Nowe Renault Captur - pojemność bagażnika | Wszystkie wersje z wyjątkiem full hybrid | Wersja Full Hybrid |
Z maksymalnie wysuniętą do przodu / maksymalnie cofniętą tylną kanapą (+132 l) w litrach | 484 / 616 | 348 / 480 |
Maksymalna pojemność w litrach (do dachu) – po złożeniu wszystkich siedzeń | 1596 | 1458 |
Wnętrze Renault Captur z nowych materiałów, skóry nie dostaniesz
Renault mocny nacisk kładzie na szerokie wykorzystanie materiałów z recyklingu. Stąd debiutujący Captur jest autem, w którym siedzenia, panele drzwiowe i kokpit pokrywa ekologiczna tkanina tencel. Włókna tego materiału są cenione ze względu na wyjątkową miękkość, a powstają w 60 proc. z celulozy drzewnej pozyskiwanej z półnaturalnych lasów europejskich. Za to za żadne pieniądze nie dostaniesz skórzanej tapicerki. Została zastąpiona materiałem łączącym tkaninę skóropodobną z włókien pochodzących z pozyskanych ekologicznie oraz poliestru, które wymagają mniejszej ilości wody i energii do barwienia niż włókna farbowane w tradycyjnym procesie.
Nowe Renault Captur jako hybryda, czyli silnik benzynowy i dwa elektryczne
Wreszcie silniki. Renault szczególnie dumne jest z autorskiego napędu E-Tech full hybrid 145, dzięki któremu nowy Captur będzie dynamiczny i ekonomiczny. Jest to hybryda szeregowo-równoległa, która łączy dwa silniki elektryczne (o mocy 36 kW i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator typu HSG – High-Voltage Starter Generator o mocy 18 kW) z 4-cylindrowym benzynową jednostką 1.6/94 KM, współpracującym z bezsprzęgłową kłową skrzynią biegów i akumulatorem trakcyjnym o pojemności 1,2 kWh. W sumie kierowca dostaje pod nogę 145 KM mocy systemowej.
Przekładania wykorzystuje 4 biegi do obsługi silnika benzynowego i 2 biegi do obsługi głównego silnika elektrycznego. Napęd E-Tech full hybrid 145 oferuje do 14 kombinacji współpracy silnika spalinowego z elektrycznym. Stąd hybrydowy Captur zawsze rusza "na prąd", do tego zdaniem producenta może nawet 80 proc. czasu jazdy pokonywać w trybie EV, a zużycie paliwa może być nawet o 40 proc. niższe niż w wersji z silnikiem spalinowym.
Nowe Renault Captur 1.0 TCe turbo, czyli 1000 km zasięgu z fabryczną instalacją LPG
Polskich kierowców ucieszyjednakprostszakonstrukcja. Nowy Captur dostanie nowy, 3-cylindrowy turbodoładowany silnik TCe 100 LPG z fabrycznie montowaną instalacją gazową. Zdaniem Renault dwupaliwowe zasilanie w zestawieniu ze zwykłą jednostką benzynową oferuje lepsze osiągi przy znacznie niższym zużyciu paliwa i emisji CO2. Zasięg SUV-a z LPG na dwóch pełnych zbiornikach wynosi łącznie ok. 1000 km.
Nie jest tajemnicą, że Renault przy nowym wcieleniu Captura z LPG wykorzystało doświadczenia zdobyte przy Dacii. Od 2009 r. w Europie na drogi trafiło 625 tys. aut rumuńskiej marki zasilanych LPG. Obecnie na świecie jeździ 28 mln samochodów zasilanych LPG, w tym 3,3 mln w Polsce. Jest to największa liczba aut LPG w Europie.
Nowe Renault Captur to sześć silników do wyboru. Jakie zużycie paliwa?
W sumie pod maską nowego Captura można mieć jeden z sześciu silników w trzech wersjach paliwowych:
Benzyna to:
- 3-cylindrowy silnik 1.0 TCe turbo o mocy 90 KM i momencie obrotowym 160 Nm, z 6-stopniową mechaniczną skrzynią biegów. Zużycie paliwa: 5,8–5,9 l/100 km;
- 4-cylindrowy silnik 1.3 TCe turbo typu mild hybrid 12 V, o mocy 140 KM i momencie obrotowym 260 Nm, z 6-stopniową mechaniczną skrzynią biegów. Zużycie paliwa: 5,8–5,9 l/100 km;
- 4-cylindrowy silnik 1.3 TCe turbo typu mild hybrid 12 V, o mocy 160 KM i momencie obrotowym 270 Nm, z automatyczną skrzynią biegów typu EDC Zużycie paliwa: 5,8–5,9 l/100 km.
Z instalacją LPG:
- Silnik 1.0 TCe turbo o mocy 100 KM i momencie obrotowym 160 Nm (170 Nm podczas jazdy na LPG), z 6-stopniową mechaniczną skrzynią biegów Zużycie paliwa: 6,0–6,1 l/100 km na benzynie bezołowiowej i 7,7–7,9 l/100 km na LPG.
Wersja E-Tech full hybrid:
- 4-cylindrowy silnik 1.6 o mocy 145 KM i momencie obrotowym 205 Nm, z automatyczną kłową skrzynią biegów. Zużycie paliwa: 4,7–4,9 l/100 km
Nowe Renault Captur i nowe zawieszenie
Francuzi zmienili też ustawienia amortyzatorów (w zależności od obciążenia i prędkości) oraz geometrię zawieszenia, a także kalibrację wspomagania układu kierowniczego. W silnikach 1.3 TCE 160 KM mild hybrid i E-Tech hybrid 145 zastosowano całkowicie nowe amortyzatory.
Nowe Renault Captur w Polsce, kiedy cena?
Nowe Renault Captur zadebiutuje na przełomie czerwca i lipca. Wtedy poznamy ceny.
Nowe Renault Captur - dane techniczne, wymiary, silniki
RENAULT CAPTUR | |||||||
Silniki | 1.0 TCE 90 | 1.0 TCE 100 LPG | 1.3 TCE 140 mild hybrid | 1.3 TCE 160 EDC mild hybrid | E-Tech full hybrid 145 | ||
Rodzaj paliwa | Benzyna | Benzyna | Benzyna | Benzyna | Benzyna | ||
Napęd elektryczny | Nie | Nie | MH12 Coasting stop 7 km/h | MH12 Coasting stop 20 km/h | HEV 245 V | ||
Pojemność skokowa | 1,0 / 999 | 1,0 / 999 | 1,3 / 1330 | 1,3 / 1330 | 1,6 / 1598 | ||
Liczba cylindrów | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ||
Liczba zaworów | 12 | 12 | 16 | 16 | 16 | ||
Moment obrotowy [Nm/obr.] | 160Nm / 2750 obr./min | Bezołowiowa 160 Nm / 2750 obr./min LPG 170 Nm / 2000 obr./min | 260Nm / 3500 obr./min | 270 Nm / 1750 obr./min | 145 Nm / 3200 obr./min w trybie spalinowym/ 250 Nm w trybie spalinowym + elektrycznym | ||
Zasilanie powietrzem | Turbo | Turbo | Turbo | Turbo | Wolnossący | ||
CO² g/km WLTP | 131 | 119 | 130 | 131 | 105 | ||
0–100 km/h (s) | 14 | 13 | 10,4 | 8,5 | 10 | ||
Zużycie paliwa (l/100 km) | 5,8–5,9 | 6,0–6,1 l/100 km na benzynie bezołowiowej i 7,7–7,9 l/100 km na LPG | 5,8–5,9 | 5,8–5,9 | 4,7–4,9 |
WYMIARY (mm) | |
Długość całkowita | 4239 |
Rozstaw osi | 2639 |
Przedni zwis | 883 |
Tylny zwis | 717 |
Szerokość całkowita ze złożonymi / rozłożonymi lusterkami bocznymi | 1797 / 2003 |
Rozstaw kół przednich | 1562 |
Rozstaw kół tylnych | 1547 |
Wysokość | 1575 |
Wysokość pojazdu nieobciążonego z otwartą klapą | 2044 |
Wysokość progu bagażnika pojazdu nieobciążonego | 779 |
Prześwit pojazdu nieobciążonego /obciążonego | 169 / 132 |
Promień na wysokości kolan z maksymalnie wysuniętą do przodu / maksymalnie cofniętą tylną kanapą | 61 / 221 |
Szerokość nad przednimi podłokietnikami | 1396 |
Szerokość nad tylnymi podłokietnikami | 1390 |
Szerokość na wysokości barków z przodu | 1371 |
Szerokość na wysokości barków na miejscach tylnych | 1340 |
Wysokość od siedziska do dachu w pierwszym rzędzie siedzeń z dachem / bez dachu panoramicznego | 889 / 879 - 939 / 929 |
Wysokość od siedziska do dachu w drugim rzędzie siedzeń z dachem / bez dachu panoramicznego | 849 / 849 - 906 / 908 |
Szerokość maksymalna otworu bagażnika | 953 |
Szerokość wewnętrzna między wnękami kół | 976 |
Długość przestrzeni ładunkowej po złożeniu kanapy w drugim rzędzie | 1571 |