- 1965 Ferrari 275 GTB/6C Alloy by Scaglietti
- 1978 Ferrari 512 BB Competizione
- 1956 Ferrari 250 GT Coupe Speciale by Pinin Farina
- 1956 Ferrari 410 Superamerica Coupe Series I by Pinin Farina
- 1967 Ferrari 330 GTS by Pininfarina
Dom aukcyjny RM Sotheby’s regularnie organizuje aukcje unikatowych modeli samochodów, ale takiego zestawu nie miał już od dawna. Tym razem pod młotek w dniach 17-19 sierpnia pójdzie 20 zabytkowych Ferrari.
Auta zostały odnalezione w magazynie w centrum Speedway w stanie Indiana, tuż obok legendarnego toru Indianapolis Motor Speedway, gdzie przez dziesięciolecia ukrywały się przed kolekcjonerami Ferrari, restauratorami i sympatykami marki. Wiadomo, że do tego zapomnianego "garażu" trafiły w 2004 roku po tym, jak huragan Charley spustoszył wybrzeża Florydy i zniszczył szopę, w której kolekcja była ukryta od 1990 roku.
Podczas gdy wybrana grupa kolekcjonerów Ferrari wiedziała o istnieniu tych niezwykłych samochodów, reszta świata pozostawała nieświadoma. Stanowi to jedyną w swoim rodzaju okazję dla entuzjastów do nabycia tych kultowych Ferrari, z których niektóre brały udział w renomowanych wyścigach. Większość z tych zaginionych Ferrari pozostaje nietknięta, zachowując swoją czystość i oryginalny stan od dnia ich nabycia – prawdziwe ucieleśnienie koncepcji "znaleziska w stodole”. To pierwszy raz, kiedy RM Sotheby's prezentuje na rynku tak dużą kolekcję znalezisk – mówi Rob Myers, wizjoner stojący za RM Sotheby’s.
Wiele aut jest w dobrym stanie, choć niektóre pokryły się patyną i kurzem, inne noszą ślady kataklizmu, a niektóre wymagają pełnej renowacji. Jest też wśród nich np. pogięta karoseria Ferrari 500 Mondial Spider Series I z 1954 roku. Egzemplarz ten (jeden z zaledwie 20 wyprodukowanych) zdobył czwarte miejsce w słynnym Mille Miglia w 1954 roku i wziął udział w Targa Florio w 1956.
RM Sotheby’s przewiduje, że wylicytowane ceny będą godne znalezionych okazów, a to oznacza, że kwoty od powyżej 250 tys. dolarów na nawet ponad miliona dolarów za sztukę nie powinny być niespodzianką. Zobaczcie w galerii, jakie perełki czekają na nabywców (opisy: RM Sotheby’s).
1965 Ferrari 275 GTB/6C Alloy by Scaglietti
- Pierwszy egzemplarz z długim nosem wyposażony w nadwozie ze stopu aluminium i sześć gaźników.
- Zaprezentowany przez Ferrari podczas Salonu Samochodowego w Turynie w 1965 r. Startował w wyścigu Targa Florio w 1966 r.
- Początkowo należał do wydawcy Autosprint i prywatnego kierowcy wyścigowego Luciano Conti.
- Po 44 latach przechowywania przez aktualnego właściciela.
- Historyczny, wyścigowy 275 z silnikiem zgodnym z numerami, idealny do pełnej renowacji.
1978 Ferrari 512 BB Competizione
- Jeden z trzech fabrycznych egzemplarzy przygotowanych na 24-godzinny wyścig Le Mans w 1978 r.
- Zgłoszony przez Luigiego Chinettiego w imieniu North American Racing Team (NART).
- Pozostaje w dużej mierze w stanie, w jakim opuścił tor w Le Mans.
- Miał tylko dwóch prywatnych właścicieli.
- Przechowany w magazynie przez 42 lata.
- Towarzyszą mu kopie korespondencji fabrycznej i arkusz charakterystyki ACO Le Mans.
- Niezwykle rzadki przykład oryginalnego wariantu 512 BB Competizione.
1956 Ferrari 250 GT Coupe Speciale by Pinin Farina
- Jeden z czterech słynnych egzemplarzy 250 GT zbudowanych przez Pinin Farinę w 1956 roku.
- Pierwotnie należał do króla Maroka Mohammeda V.
- Zachowany silnik zgodny z numerami.
- Miał tylko dwóch amerykańskich właścicieli od 1962 roku.
- Po 49 latach przechowywania przez obecnego właściciela.
- Unikalny 250 GT godny pełnej renowacji, która może olśnić na światowej scenie concours.
1956 Ferrari 410 Superamerica Coupe Series I by Pinin Farina
- Dziesiąte z zaledwie 12 coupe serii I 410 Superamerica z nadwoziem Pinin Fariny.
- Prezentowany przez Ferrari na Salonie Paryskim w 1956 r.
- Oryginalnie wykończony w niezwykle rzadkim kolorze Blu Artico.
- Krótko należał do szwedzkiej legendy wyścigów – Joakima Bonniera.
- Obecny właściciel od prawie 50 lat.
- Zachowany silnik zgodny z numerami.
- Intrygujący projekt wart pełnej renowacji i urzekający przykład jednego z najbardziej kultowych modeli Maranello.
1967 Ferrari 330 GTS by Pininfarina
- Zachowany zgodny z numerami silnik i skrzynia biegów.
- Uważany za jeden z 99 wyprodukowanych egzemplarzy.
- Argento Metallizzato w skórze Nero Franzi.
- Przyrządy w milach, elektryczne szyby i szprychowe felgi Borrani.
- Wymaga kosmetycznego i mechanicznego ponownego uruchomienia.
- Nigdy nie był pokazywany na zawodach; doskonały kandydat do pełnej renowacji.
1965 Ferrari 275 GTS by Pininfarina
- Oryginalnie wykończony w rzadkim i przyciągającym wzrok połączeniu Giallo Solare ze skórą Nero.
- 19. z zaledwie 200 zbudowanych egzemplarzy 275 GTS.
- Zachowuje 3,3-litrowy silnik V-12 zgodny z numerami.
- Zakupiony przez Waltera Medlina w 2003 roku i oferowany po raz pierwszy od dwóch dekad.
1954 Ferrari 500 Mondial Spider Series I by Pinin Farina
- Drugi zbudowany Mondial; jeden z 13 egzemplarzy oryginalnie wyposażonych w nadwozie Pinin Farina Spider.
- Prowadzony w 1954 r. przez byłego kierowcę zespołu Scuderia Ferrari, Franco Cortese, znanego z pilotowania pierwszego zbudowanego Ferrari, który odniósł pierwsze zwycięstwo w klasyfikacji generalnej marki.
- Okres włoskiej kariery wyścigowej, w tym występy w Mille Miglia, Targa Florio i Imola Grand Prix.
- Towarzyszy mu prawidłowy silnik zastępczy Mondial z zachowaną skrzynią biegów o pasujących numerach.
- Udokumentowany kopiami fabrycznych arkuszy konstrukcyjnych i dokumentów homologacyjnych CSAI.
- Obecny właściciel od prawie 50 lat; główny kandydat do intrygującego projektu renowacji.
1964 Ferrari 250 GT/L Berlinetta Lusso by Scaglietti
- Zachowuje silnik zgodny z numerami.
- Specjalnie dostosowany do użytku w zawodach, z modyfikacjami wydajności w stylu GTO.
- Nadwozie w stylu 330 LMB wykonane przez Williams & Pritchard.
- Od 20 lat w rękach obecnego właściciela.
- Intrygujący kandydat do odrestaurowania.
- Unikalny przykład podkreślający potencjał osiągów platformy 250 GT.
1971 Ferrari 365 GTB/4 Daytona Berlinetta by Scaglietti
- Oryginalnie wykończony w oszałamiającym i niezwykle rzadkim kolorze Azzurro La Plata na skórze Rosso Connolly.
- Dostępny po raz pierwszy od prawie trzech dekad.
- Zachowany silnik i skrzynia biegów zgodne z numerami fabrycznymi.
- Jeździ na charakterystycznych dla Ferrari Daytona felgach aluminiowych Cromodora z centralną blokadą.
- Sprzedawany był jako nowy przez Luigi Chinetti Motors w Greenwich, Connecticut.
- Ostatnia iteracja klasycznych grand tourerów Ferrari z silnikiem V-12 z przodu.
1972 Ferrari 365 GTB/4 Daytona Berlinetta by Scaglietti
- Samochód pokazowy Montreal Auto Salon 1972.
- Zachował silnik zgodny z numerami fabrycznymi.
- Dostarczony jako nowy do Kanady ze specyfikacjami rynku amerykańskiego, w tym klimatyzacją, elektrycznie sterowanymi szybami i oprzyrządowaniem w milach.
- Dostępny po raz pierwszy od prawie trzech dekad.
- Wyposażony w system hi-fi Nakamichi i naprzemienne koła Cromodora.
- Kwintesencja Ferrari V-12 grand tourer.
1968 Ferrari Dino 206 GT by Scaglietti
- Silnik i skrzynia biegów zgodne z numerami fabrycznymi.
- Oryginalnie wykończony w kolorze Rosso Dino z wnętrzem Marrone z wstawkami z tkaniny Panno Grigio.
- Jeden z około 153 egzemplarzy wyprodukowanych z całkowicie aluminiowym nadwoziem w latach 1967-1969.
- Udokumentowany właściciele od nowości; zawiera raport historyka marki Marcela Massiniego.
- Doskonały kandydat do gruntownej renowacji.
- Pierwszy model produkcyjny Ferrari z silnikiem umieszczonym centralnie i pierwszy napędzany jednostką V-6.
1960 Ferrari 250 GT Coupe Series II by Pinin Farina
- Bardzo pożądany egzemplarz z końca produkcji, wyposażony w silnik Colombo V-12, hamulce tarczowe na czterech kołach i skrzynię biegów z nadbiegiem.
- Zachowany silnik zgodny z numerami.
- Oryginalnie wykończony w atrakcyjnym kolorze Grigio Conchiglia z wnętrzem w kolorze Rosso.
- Doskonała okazja do odrestaurowania i debiutu ponadczasowego grand tourera Ferrari.
1972 Ferrari 365 GTC/4 by Pininfarina
- Zachowano zgodny z numerami silnik i tylną oś.
- Numer 133 z 500 wyprodukowanych egzemplarzy.
- Specyfikacja amerykańska z zegarami w milach, fabryczną klimatyzacją i elektrycznie sterowanymi szybami.
- Wykończony czarną skórą z czerwonymi dywanikami.
- Jeździ na prawidłowych, pięcioramiennych kołach z centralną blokadą nakrętek kół.
- W zestawie instrukcja obsługi, etui i zestaw narzędzi.
1966 Ferrari 330 GT 2+2 Series II by Pininfarina
- Jeden z zaledwie 36 wyprodukowanych egzemplarzy serii II z kierownicą po prawej stronie.
- Bogato wyposażony, podwójne reflektory, pięciobiegowa skrzynia.
- Dostarczony jako nowy do Dar es Salaam w Tanzanii w Afryce Wschodniej.
- Oryginalnie wykończony w kolorze Azzurro (niebieskim) z tapicerką skórzaną Bleu Nuvola (Cloud Blue).
- Zachowany zgodny z numerami 4,0-litrowy silnik V-12 "Colombo".
- Zamówiony nowy z elektrycznie sterowanymi szybami.
1976 Ferrari 308 GTB 'Vetroresina' by Scaglietti
- Jeden z 712 wyprodukowanych egzemplarzy z włókna szklanego.
- Zachowany zgodny z numerami silnik i skrzynia biegów.
- Wykończony w klasycznym kolorze Rosso Corsa na brązowej skórze z czarnymi wstawkami.
- Zakupiony przez Waltera Medlina w 1979 roku.
- Przebieg 9 587 mil w momencie katalogowania.
- Rzadki i bardzo pożądany wczesny model 308 GTB, który nie był wystawiany od dziesięcioleci.
1969 Ferrari 365 GT 2+2 by Pininfarina
- Dostarczony jako nowy do Werony, Włochy.
- Pojedynczy właściciel od kwietnia 1979 r.
- Wyposażony w dopasowany numerycznie silnik V-12 "Colombo".
- Oryginalne wykończenie nadwozia Argento na beżowej skórze Connolly.
1965 Ferrari 330 GT 2+2 Series I 'Interim' by Pininfarina
- Uważany za jeden ze 124 samochodów serii I "Interim".
- Towarzyszy mu numerowany blok silnika.
- Wyposażony w pięciobiegową skrzynię biegów, ulepszone hamulce i elektryczne szyby.
- Doskonały kandydat do renowacji.
1980 Ferrari 512 BB
- Charakterystyczny "Berlinetta Boxer" Ferrari, oferowany po raz pierwszy od prawie trzech dekad.
- Jeden z zaledwie 929 gaźnikowych egzemplarzy wyprodukowanych w latach 1976-1981.
- Wykończony w kolorze Rosso i czarnym z beżową skórzaną tapicerką.
- Napędzany 5,0-litrowym, 12-cylindrowym silnikiem o fabrycznej mocy 355 KM.
- Jeździ na charakterystycznych dla 512 BB felgach aluminiowych Cromodora z centralną blokadą.
1991 Ferrari Testarossa
- Nieprzemijająca ikona designu uosabiająca jeden z charakterystycznych "samochodów z plakatu" Ferrari.
- Silnik i skrzynia biegów zgodne z numerami fabrycznymi.
- Wykończony klasycznym lakierem Rosso Corsa z beżową skórą i dywanikami Rosso.
- Egzemplarz z ostatniego roku, który w chwili katalogowania ma 18 876 km przebiegu.
- Dostarczony jako nowy do Shelton Sports Cars w Ft. Lauderdale na Florydzie.
- Oferowany na sprzedaż po raz pierwszy od 20 lat.
- Wraz z oryginalną instrukcją obsługi, naklejką na szybę i fakturą sprzedaży.
1977 Ferrari 400 Automatic
- Dobrze zachowany egzemplarz oferowany po dwóch dekadach w rękach prywatnego właściciela.
- Wykończony w atrakcyjnym odcieniu Rosso Nearco.
- Wyposażony w kierownicę Momo, lusterko Vitaloni Tornado, koła Cromodora i końcówki wydechu ANSA.