- Toyota Land Cruiser w Straży Granicznej, jaki silnik i modyfikacje? (WIDEO)
- Toyota Land Cruiser trafi na wschodnią granicę Polski, Podlaski oddział Straży Granicznej dostanie najwięcej aut
- Toyota Land Cruiser i jaka dzielność w terenie?
- Toyota Land Cruiser w Straży Granicznej, ile kosztowało 56 samochodów?
- Land Cruiser najdłużej obecna w ofercie Toyoty
Toyota Land Cruiser rusza do patrolowania wschodnich granic Polski. Straż Graniczna dziś odbierze partię 56 sztuk nowych samochodów terenowych.
Auta napędza turbodoładowany, czterocylindrowy silnik D-4D o pojemności 2,8 l i mocy 204 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm. Jednostka współpracuje z automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach i napędza cztery koła.
Toyota Land Cruiser w Straży Granicznej, jaki silnik i modyfikacje? (WIDEO)
Auta napędza 4-cylindrowy, 16-zaworowy silnik Diesla 2.8 o mocy 204 KM. Jednostka napędowa współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną, zdolną do przenoszenia momentu obrotowego wynoszącego 500 Nm przy zaledwie 1600 obr./min. Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,9 s. Średnie zużycie paliwa to ok. 9,9 l/100 km.
Auta oklejone specjalną matowo-zieloną folią zostały doposażone m.in. w radiotelefon czy lampy sygnalizacji uprzywilejowania (panel do obsługi pojawił na tunelu środkowym przy podłokietniku). Terenówki przeszły też modyfikacje. Silnik od spodu ochrania specjalna płyta. W przednim zderzaku zamontowano wyciągarkę z zestawem zbloczy do samodzielnego wydobywania się z trudnego terenu.
Toyota Land Cruiser trafi na wschodnią granicę Polski, Podlaski oddział Straży Granicznej dostanie najwięcej aut
Nowe samochody terenowe Toyota Land Criuser zostaną rozdysponowane pomiędzy cztery oddziały Straży Granicznej.
- Podlaski oddział SG otrzyma 19 aut,
- Nadbużański – 18,
- Warmińsko-Mazurski – 10,
- Bieszczadzki – 10.
Reszta trafi do innych oddziałów. Do tego kolejne 6 aut według planów ma trafić do SG do końca marca. - Auta dostaną wszystkie placówki wschodniej granicy - wyjaśniła por. Anna Michalska ze Straży Granicznej. - Nowe samochody mają najnowocześniejszą konstrukcję i wyposażenie. Toyota Land Cruiser doskonale realizuje zadania zarówno w terenie na zewnętrznej granicy Unii Europejskiej, jak i na utwardzonych szlakach komunikacyjnych - dodała.
Toyota Land Cruiser i jaka dzielność w terenie?
Minimalny prześwit podwozia wynosi 215 mm. Podbrzusze chronią płyty. A kąt natarcia 31 stopni, kąt zejścia 25 stopni i kąt rampowy wynoszący 22 stopnie gwarantują, że auto swobodnie poradzi sobie w trudnym terenie.
- Samochody zostały wyposażone w system wspomagający zjazd ze wzniesienia poprzez uruchamianie odpowiednich hamulców, utrzymując prędkość na poziomie 5 km/h. Po jego aktywacji kierowca nie musi kontrolować pedału gazu czy hamulca. Auto, aby mogło spełniać wymagania codziennej służby funkcjonariuszy Straży Granicznej, ma reflektory i wloty powietrza usytuowane tak, aby zapewnić zarówno maksymalną ochronę, jak i możliwie największą głębokość brodzenia- tłumaczyła.
Toyota Land Cruiser w Straży Granicznej, ile kosztowało 56 samochodów?
- Toyoty z Programu modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Ochrony Państwa w latach 2022–2025 kupione zostały przez Rządową Agencję Rezerw Strategicznych i kosztowały ponad 21 mln złotych - wyliczyła Michalska.
Land Cruiser najdłużej obecna w ofercie Toyoty
Przypominamy, że Land Cruiser to samochód, który jest najdłużej obecny w ofercie Toyoty. Zadebiutował 1 sierpnia 1951 roku pod nazwą Toyota BJ. A jego produkcja trwa nieprzerwanie od 72 lat. W tym czasie na drogi wyjechało ponad 10 mln egzemplarzy tej legendarnej terenówki. Niebawem japońska marka wypuści w świat zupełnie nowego Land Cruisera...
Land Cruiser na początku był dostępny tylko w Japonii. Jego eksport rozpoczął się od serii 20, wprowadzonej na rynek w listopadzie 1955 roku, cztery lata po premierze pierwszej generacji. Na samym początku eksportowano mniej niż 100 egzemplarzy Land Cruisera rocznie. W 1965 roku, 10 lat po rozpoczęciu sprzedaży poza granicami Japonii, ta liczba wzrosła do 10 tys. aut rocznie. Obecnie Land Cruiser jest sprzedawany w około 170 krajach i regionach, a jego roczna globalna sprzedaż sięga 400 tys. samochodów.
Co ciekawe, Land Cruiser serii 40 (produkcja 1960-1984; a od 1968 do 2001 roku w Brazylii) jest w wielu miejscach na świecie nadal wykorzystywany do pracy – niektóre egzemplarze mają ponad 50 lat. W Afryce te terenowe Toyoty służą m.in. do udzielania pomocy humanitarnej. W Burundi tymi samochodami dzieci chore na malarię są dowożone do szpitali. W Ugandzie dzięki Land Cruiserom mieszkańcy obozów dla uchodźców mogą dotrzeć do klinik, by otrzymać pomoc medyczną.
W Australii model ten jest chętnie wykorzystywany w kopalniach cynku i miedzi na głębokości 1600 m pod ziemią. To także ulubiony samochód farmerów, służący do doglądania stad bydła na ogromnych pastwiskach o powierzchni rzędu 8 tys. km kwadratowych. W Kostaryce w Ameryce Środkowej Land Cruisery służą do zborów marchwi na wysokości 3500 m n.p.m., na zboczach tak stromych, że ludziom trudno na nich stać.