Nowy Volkswagen ID.3 jest pierwszym z 10 nowych elektrycznych aut, które niemiecka marka wprowadzi na rynek do 2026 roku. Czego mogą spodziewać się kierowcy?

-Z drugą generacją ID.3 kontynuujemy historię sukcesu naszej rodziny ID. Design nowego modelu jest bardziej dojrzały, a materiały we wnętrzu są wyższej jakości. Nowy ID.3 to dowód na to, że jakość wykończenia, design i wygoda użytkowania są dla nas bardzo ważne. Tworząc ID.3 braliśmy pod uwagę życzenia użytkowników – powiedziała Imelda Labbe, członek zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialna za sprzedaż, marketing I obsługę posprzedażną.

Tak wygląda nowy Volkswagen ID.3

Reklama

Zmiany widać już zewnątrz. W przedniej części łatwo zauważyć zmodyfikowane wloty powietrza i duże lakierowane powierzchnie oraz nowy wzór zderzaka. Podczas projektowania nowej maski zespół projektowy chciał uzyskać większą powierzchnię lakierowaną w kolorze nadwozia. Aerodynamika została poprawiona dzięki lepszemu przepływowi powietrza w okolicy przednich kół (tworzy się dzięki temu rodzaj kurtyny powietrznej). Z tyłu rzucają się w oczy nowe światła, które teraz zachodzą częściowo na klapę bagażnika.

Nowy jest m.in. przedni zderzak. / Materiały prasowe Volkswagen / MARTIN MEINERS
Reklama

Nowy Volkswagen ID.3 w Polsce: jakie zmiany w środku?

Nie mniej istotne zmiany zaszły w kabinie. Mamy tu więc m.in. szwy w kontrastującym kolorze, zaś boczki drzwi i tapicerka foteli zostały obite materiałem Artvelours Eco, który w 71 procentach składa się z surowca wtórnego uzyskanego z powtórnego przerobu odpadów z tworzyw sztucznych. Artvelours Eco ma takie same właściwości pod względem wyglądu i trwałości jak konwencjonalne nowe materiały. Całkowicie zrezygnowano ze skóry i innych materiałów pochodzenia zwierzęcego.

W kabinie poprawiono jakość tworzyw. / Materiały prasowe Volkswagen / MARTIN MEINERS
Z tyłu w oczy rzucają się nowe lampy. / Materiały prasowe Volkswagen / MARTIN MEINERS

Co równie ważne, inżynierowie uwzględnili i wdrożyli sugestie użytkowników poprzedniego modelu. Wyposażenie standardowe jest teraz bogatsze, a we wnętrzu pojawiło się więcej miękkich, miłych w dotyku elementów. Np. na boczkach drzwi miękkich wstawek jest wyraźnie więcej.

Materiały prasowe Volkswagen

Nowy Volkswagen ID.3 w Polsce: łatwiejsze ładowanie

Ładowanie nowego ID.3 jest łatwiejsze i wygodniejsze dzięki takim funkcjom, jak Plug & Charge czy inteligentnemu planerowi trasy samochodów elektrycznych. Wystarczy podłączyć kabel przy stacji ładowania, by pojazd uwierzytelnił się i rozpoczął proces ładowania. Na dłuższych trasach planuje on postoje na ładowanie w taki sposób, aby jak najszybciej dotrzeć do celu – wykorzystując przy tym aktualne informacje o ruchu drogowym i prognozy, a także poziom naładowania akumulatora.

Prostsze jest też teraz też ładowanie. / Materiały prasowe Volkswagen

Przystanki na ładowanie są wybierane dynamicznie na podstawie dostępności punktów ładowania – w ten sposób funkcja planowania trasy może zasugerować dwa krótkie przystanki na stacji ładowania o dużej mocy zamiast jednego długiego przystanku w punkcie o małej mocy. Ponadto system wykrywa stacje ładowania, które są zajęte i proponuje alternatywne lokalizacje. Interesujące miejsca (POI) można łatwo przenieść do samochodu za pomocą bezpłatnej aplikacji We Connect ID.

Nowy Volkswagen ID.3 w Polsce: nowe oprogramowanie

Nowy Volkswagen ID.3 został wyposażony w nowsze oprogramowanie, zapewniające lepszą wydajność i umożliwiające zdalne aktualizacje (over-the-air). Za kierownicą umieszczono wyświetlacz o przekątnej 5,3 cala, obsługiwany za pomocą przycisków dotykowych na kierownicy. Pośrodku deski rozdzielczej znalazł się duży, 12-calowy dotykowy ekran do obsługi systemu nawigacji, telefonu, multimediów, układów wspomagających i ustawień pojazdu.

Volkswagen ID.3 2023 - jakie zmiany? / Materiały prasowe Volkswagen

Zmiany też w strukturze menu, bo tu też swoje sugestie mieli użytkownicy: teraz m.in. menu ładowania znajduje się na górnym poziomie dużego wyświetlacza dotykowego i jest zorganizowane w bardziej przejrzysty sposób. Np. menu ładowania jest w gronie tych najłatwiej dostępnych. Opcjonalny wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością prezentuje na przedniej szybie m.in. prędkość i wskazówki nawigacji.

Volkswagen ID.3 2023 - jakie zmiany? / Materiały prasowe Volkswagen

Nowy Volkswagen ID.3 w Polsce: jak działa Travel Assist

W połączeniu z adaptacyjnym tempomatem (ACC) przy prędkości od 0 km/h aż do prędkości maksymalnej oraz systemem Lane Assist, układ Travel Assist może korzystać z dwóch sprawdzonych systemów, które teraz są ze sobą w pełni zintegrowane. Jeśli dostępne są dane inteligencji zbiorowej, Travel Assist potrzebuje pasów tylko przy jednej krawędzi pasa ruchu, aby utrzymać na nim pojazd podczas jazdy po drogach krajowych.

Volkswagen ID.3 2023 - jakie zmiany? / Materiały prasowe Volkswagen / MARTIN MEINERS

- Z nowym ID.3 wprowadzamy innowacje i technologie premium do segment kompaktów. Świadczą o tym m.in. nowe systemy zwiększające komfort i bezpieczeństwo. Dzięki wykorzystaniu danych inteligencji zbiorowej w najnowszej wersji Travel Assist robimy kolejny krok na drodze do wysoce zautomatyzowanej jazdy – powiedział Kai Grünitz, członek zarządu marki Volkswagen odpowiedzialny za rozwój.

Volkswagen ID.3 2023 - jakie zmiany? / Materiały prasowe Volkswagen / MARTIN MEINERS
Volkswagen ID.3 2023 - jakie zmiany? / Materiały prasowe Volkswagen / MARTIN MEINERS
Volkswagen ID.3 2023 - jakie zmiany? / Materiały prasowe Volkswagen