Ioniq 6 został zaprojektowany jako streamliner, czyli pojazd z opływowym kształtem zapewniającym zmniejszony opór powietrza. Twórcy mieli inspirować się kosmicznie stylizowanymi pociągami kolei dużych prędkości z lat 30. XX wieku czy autami wyścigowymi. I wyszedł im aerodynamiczny sedan w kształcie coupe. Na pierwszych szkicach przypomina spodek UFO…

Reklama

Ioniq 6 wykorzystuje elektryczną platformę modułową Hyundai Motor Group (E-GMP). Architektura ma zapewnić duży rozstaw osi i przestronne wnętrze podatne na aranżację. Z tej samej konstrukcji korzysta Ioniq 5 oraz Kia EV6. W obu autach nie można narzekać na ciasnotę...

Ioniq 6 to nowy samochód elektryczny z napędem na tył lub 4x4, jaka moc?

Wspólna platforma oznacza zastosowanie podobnych komponentów układu napędowego. Stąd Ioniq 6 będzie autem elektrycznym z napędem na tył lub 4x4 (po jednym silniku przy każdej osi).

Moc? Ioniq 5 zapewnia maksymalnie 305 KM. Topowa Kia EV6 GT to dwa silniki o łącznej mocy 585 KM (740 Nm) i osiągi ze świata supersamochodów. Można spodziewać się, że w przypadku Ioniq 6 Hyundai postara się o złoty środek.

Ioniq 6 wykorzystuje elektryczną globalną platformę modułową Hyundai Motor Group (E-GMP). Architektura ma zapewnić wydłużony rozstaw osi i przestronne wnętrze podatne na aranżację / Hyundai

Trwa ładowanie wpisu

Ioniq 6 zapewni dwa akumulatory do wyboru, jaki zasięg?

Z naszych ustaleń wynika, że Ioniq 6 dostanie akumulatory zbliżone do Ioniq 5. Stąd można spodziewać się największego o pojemności ponad 77 kWh i standardowego ok. 53-55 kWh, czyli mniejszego niż w hatchbacku. Zasięg? Przy tak opływowej sylwetce przekroczenie granicy 500 km nie powinno stanowić problemu (wersja z napędem na tył i topowym akumulatorem).

Ioniq 6 to nowy sedan w stylu Prophecy, jakie wyposażenie i wnętrze?

Wnętrze i wyposażenie? To można puścić wodze fantazji. Ioniq 6 w wersji seryjnej będzie oparty na spektakularnym prototypie Prophecy, który debiutował w marcu 2020 roku. W tym koncepcie zamiast tradycyjnej kierownicy zastosowano dwa dżojstiki. Zlokalizowano je na boczku drzwi na lewo od kierowcy oraz na konsoli środkowej po prawej stronie.

Ioniq 6 to będzie nowy sedan w stylu prototypowego Prophecy / Hyundai
Hyundai Prophecy / Hyundai

Hyundai utrzymuje, że dzięki temu aż 90 proc. funkcji auta może być obsługiwanych za pomocą przycisków zlokalizowanych właśnie na tych wolantach. Rozwiązanie zwiększa także pole widzenia i bezpieczeństwo. Ale koreański producent zrezygnował z "koła sterowego" nie tylko ze względów ergonomicznych. Chodziło również o stworzenie bardziej przestronnej kabiny. Konsola środkowa ustąpiła miejsca wielkiemu wyświetlaczowi i ruchomemu elementowi, który składa się lub rozkłada w zależności od wybranego trybu jazdy. To rozwiązanie raczej nie trafi do Ioniq 6, ale kolejne wyglądają bardziej przyziemnie...

Hyundai Prophecy / Hyundai
Hyundai Prophecy / Hyundai
Hyundai Prophecy / Hyundai

Ioniq 6 do produkcji, które wyposażenie w modelu seryjnym?

Na pokładzie Prophecy zastosowano też nowy system Smart Posture Care pozwalający kierowcy na dobranie pozycji, opartej o indywidualne cechy fizyczne. Prowadzący może ręcznie ustawić fotel wedle w swoich preferencji albo pozwolić, by samochód zasugerował inteligentną pozycję. W trybie inteligentnym szofer wprowadza informacje o swoim wzroście, wysokości siedzenia i wadze, a samochód automatycznie ustawia fotel w oparciu o wprowadzone zmienne. Poza fotelem system steruje także pozycją lusterek oraz wyświetlaczem Head Up.

Hyundai Prophecy / Hyundai

Prophecy potrafi także oczyszczać powietrze. A to za sprawą sytemu filtracji z czujnikiem drobnych cząstek pyłu wbudowanych w auto. Gdy poziom cząstek w pojeździe staje się zbyt wysoki, układ oczyszczania powietrzna aktywuje się, pobiera świeże powietrze z zewnątrz, filtruje je oraz cyrkuluje czystym powietrzem w całym pojeździe. Co więcej, dzieje się tak nie tylko podczas jazdy. Elektryczny Hyundai oczyszcza powietrze, nawet gdy jest na biegu jałowym lub ładuje się, również jeśli nie ma nikogo w środku.

Który z tych bajerów trafi do seryjnej produkcji pod postacią elektrycznej limuzyny Ioniq 6 przekonamy się już w połowie lipca 2022 roku. Oby księgowi byli łaskawi...

Hyundai Prophecy / Hyundai
Hyundai Prophecy / Hyundai
Hyundai Prophecy / Hyundai

Nowy Ioniq 6 w Polsce, kiedy cena?

Ioniq 6 do sprzedaży wejdzie pod koniec 2022 roku. W Polsce pojawi się na początku 2023 roku, wtedy też poznamy ceny. A w 2024 roku dołączy ostatni z elektrycznych trojaczków – Ioniq 7, czyli nowy duży SUV na prąd oparty na prototypowym modelu SEVEN z rozstawem osi sięgającym 3,2 m.

Hyundai SEVEN zadebiutował jesienią 2021 roku. Rozstaw osi tego elektrycznego SUV-a to 3,2 metra / Hyundai / Joe Wilssens
Długi rozstaw osi i płaska podłoga platformy E-GMP umożliwia stworzenie zupełnie nowej klasy pojazdów. Hyundai SEVEN zapowiada produkcyjny model IONIQ 7 / Hyundai / Joe Wilssens